Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hibiscus och klematis bortglömd?
          Silvantia
          Inlägg 14-10-2011, 13:11
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 26
          Medlem nr: 46 863

Har en bekant som köpt 2 Hibiscus buskar och en klematis som stått i sina inköpta krukor sen i somras.
          Nu är grenarna bladfria oxå på hibiscusarna. De jag själv har i min trädgård håller på att tappa sina blad inför vintern.
          Jag blev erbjuden att få de här 2 buskarna - frågan är om de klarat sig på sommaren och att deras blad bara fällt av redan.
          Lever de ännu? ifall de gör det, ska jag sätta in dom i mitt uterum över vintern eller ska man plantera ut dom nu? antar att det är lite sent för dom att rota sig nu och inatt hade vi första frostnatten här i Skåne.

Likaså me dklematisen, den sa dom hade varit "vissen" i typ..1-2 månader..går den att rädda eller är den död? Går det kanske att se på rötterna?
          Och om den inte är död, ska man ta in den i vårt uterum med och övervintra den tills våren?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-08-2025, 03:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon