Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Besviken på Plantagen Farsta - igen!, Man ska inte handla där
          gardenalkoholic
          Inlägg 08-01-2012, 20:02
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem nr: 22 772

Jaha ja,,,trodde i mitt stilla sinne att det va endast på "mitt" plantage de jobbade med ointresse. Har sett hur pesonal ställer upp fruktträd efter fruktträd i fina rader där dom ska stå. Problemet,,ja personaler ser det inte som ett problem,,är att rotklumpen hamnar UNDER vatten,, eftersom det rinner smältande saltvatten ifrån väg och parkering,,JUST där deras fina nyimporterade växter ska stå.

Att dom själva fick vada ut i vattnet togs det ingen notis om,,,kanske klarar sig dom stackars träden i år eftersom snön lyser med sin frånvaro, den som lever får se,,,,,,,,,,,,,

Citera
          Aleksandra
          Inlägg 11-01-2012, 12:54
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 43
          Medlem nr: 73 963

Hej! Förstår att du är besviken. Inte för att jag är en expert, men jag har alltid hört och läst att det inte ska existera blå tulpaner överhuvutaget. Så jag är väldigt skeptisk till alla som säljer sådana. Snacka om falsk marknadsföring i så fall!

Citera
          Anna-Karin Lundb...
          Inlägg 13-01-2012, 08:21
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 756
          Medlem nr: 14 406

Ja, det är dåligt att sälja en vara som inte är så som den framställs på förpackningen. Finns inga blå tulpaner behöver man inte trycka blå pappersbilder till förpackningen.
          Men när blommorna är rödgula och inte alls i närheten av hur man skulle kunna föreställa sig, då ska det inte tjafsas med kunden. Det är viktigt att både butik och leverantör får veta att det är fel på varan, hur ska de annars få veta vad de säljer? Jag fick ju lite blandade budskap därifrån, det tog rätt många besök innan jag fick upprättelse. Nu har jag i alla fall fått nya lökar och de är planterade på annan plats. Det blir väldigt spännande att se vad som kommer upp i vår! Det är OK så länge de är åt det blålila hållet, men jag vill inte ha röda, gula eller oranga!

--------------------
          Anna-Karin Lundberg
          Min trädgård är mitt rike!

Citera
          Putte-sthlm
          Inlägg 21-01-2012, 10:11
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 8
          Medlem nr: 9 071

Man blir upprörd & arg när man läser din historia. Hoppas verkligen att Plantagen tar lärdom av händelsen, för sin egen skull

Redigerat av Putte-sthlm: 21-01-2012, 10:26

Citera
          Plater
          Inlägg 25-01-2012, 11:31
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 148
          Medlem nr: 31 636

Fler har väl sagt det tidigare på detta forum, men man får ju vad man betalar för. Plantagen är ju i det närmsta en fabrik med massproducerade plantor med i regel okunnig personal. Jag försöker att undvika dem så långt det går - inte för att jag har något emot vinstdrivande företag utan för att utbudet av växter minskar drastiskt när de tar marknadsandelar.

Citera
          stjärnflickan
          Inlägg 07-02-2012, 17:38
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 11
          Medlem nr: 13 096

Oj vad jag blir ledsen när jag läser det här... Jag vet att allt eftersom Plantagen har tagit över gamla handelsträdgårdar har de blivit tvungna att anpassa sig till deras profil som ska vara likadan i hela Skandinavien (och Irland). Det är verkligen synd att de kör över och dödar alla små företagen. Jag har inte varit ner i Farsta så ofta sedan Hortus blev såld till Plantagen, försöker fortfarande gynna dom små handelsträdgårdar som finns vid Ågesta, Skarpnäck och Tyresö och runtomkring. Var där i somras dock, och började nästan gråta hur allt hade förfallit. Jag jobbade själv där för ca 13 år sedan, då var ägaren fortfarande vid liv och visningsträdgården var jättefin. Vissa av gamla personalen fanns fortfarande kvar, men visningsträdgården tillhörde Stockholms kommun numer, tänk vilken fin park dom kunde få av den! Bara röja lite, massor med udda träd och underbar damm, allt designad av Helge Lundström!

Det är nästan lotteri att man hittar rätt person o fråga på Plantagen. De ska ju ha en trädgårdsmästare i varje butik. Just det, bara en! De som jobbar i kassan vet ingenting om trädgård (i de flesta fall) så det är ingen idé o fråga dom, de ska bara ta betalt. Alla avdelningar har nån som kan just detta område. Som på ICA, man ska inte fråga om brödet är färsk av dom vid fiskdisken... Och som sagt, det finns inga blåa tulpaner. Likaså man ska inte tro på växtfärgerna på Bakkers katalog heller...

Citera
          Lise-lotte F
          Inlägg 07-02-2012, 20:36
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem nr: 26 783

Ledsen för att du blivit illa bemött,själv handlar jag på Plantagen i Mörby.Jag blir alltid väl bemött men någonting som jag märkt med dessa större kedjor är att kvaliteten är mindre bra och priserna ibland löjligt höga och om de har rea är det bara att hoppas att du hinner ta tunnelbanan hem innan de dör.Då jag inte har bil blir jag hänvisad till de butiker som ligger nära kommunala färdmedel.Jag kommer själv från Norrland och där är det mer vanligt med handelsträdgårdar.Jag minns tillbaka på dom med värme och minns lukten av jord och fukt.Jag önskar att det varit mer ekonomiskt möjligt att etablera sådana även i större städer,kanske finns det om ni vet något får ni gärna tipsa mig.

Mvh Lise-lott

Citera
          Bassam
          Inlägg 08-02-2012, 02:42
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 7 985
          Medlem nr: 12 723

Hej
          Vi måste vara allvar med dom och de måste betala till vårt arbete bensin och tiden. Före att de behandlas Kunderna illa. Många av våra vänner har drabbats av dem
          H.Bassam

Citera
          Peztis
          Inlägg 09-02-2012, 18:42
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Jag håller med dig Bssam!

Om jag nu har lagt ned tid och kostnader för att ta mig dit och klaga så ska de faktiskt ta det i beaktande!
          Oftast så gnäller man ju inte för att det är roligt att gnälla.

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-06-2026, 18:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon