CITAT (malin88 @ 10-07-2012, 19:37)

Började försöka pollinera Bhut Jolokian med pollen från andra plantor och tror jag ser en början till en frukt

! Det ramlar fortfarande av blommor men det känns lite mer hoppfullt nu ^^ (trots ohyran på plantorna..).
Dock har jag ett problem med min Hot Lemon, innan var den hängig och hade ljusa blad så jag testade att vattna mer sällan men det gjorde det värre så jag började vattna oftare och ge lite mer näring.
Nu har bladfärgen förbättrats och bladen känns inte lika hängiga men topparna på plantan ser fortfarande hängiga ut och är böjda snarare än växer rakt upp.
Någon som har en aning om varför den gör så? Den har lite spinnkvalster som de andra plantorna men ingen av de andra ser ut som den gör vilket har gjort mig lite konfunderad.
Hej Malin -
Chiliblomster er selvbestøvende, så der skal ikke pollen fra andre planter til at bestøve dem. Du kan bare ryste/skaka planten let, så pollenet frigives. Det er dog ikke nødvendigt, hvis den står ude eller i drivhus, hvor insekter og vind tager sig af det.
Jeg vil tro, at din Hot Lemon/Lemon Drop/Aji Limon/citronchili har et svagt rodsystem, muligvis på grund af for meget vand, så pas på, at den ikke får får meget nu. Både de lyse blade og det "hängiga" kan være symptomer på overvanding.
mvh
Anja