Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Växthusnedmontering och -uppmontering, Råd och avråd efterlyses!
          Unn
          Inlägg 09-03-2004, 10:05
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 445
          Medlem nr: 2 288

Hej hopp!
          Jag har länge hett efterlängtat ett växthus och på sistone har det lutat åt ett florum. Nu har det dock dykt upp ett erbjudande jag inte kan motstå; ett träväxthus på hela 20 kvadrat aldeles gratis!! smile.gif Kruxet är att jag får det "på rot", och nog för att jag är rätt händig (om jag får säga det själv sleep.gif ), men har absolut ingen aning om hur man bäst monterar ned - och upp - ett växthus i trä ( ingen byggsats - bygge från 30-40-talet )
          Vad tror ni byggkunniga på forumet? Är det ett helt omöjligt företag? Några tips om hur man "styckar" det för att så smidigt som möjligt få upp det igen?

Tänkte att jag skulle kika på hur man monterar ett byggsatshus i detalj och kanske få lite ledtrådar därifrån. Minns att jag har sett bilder på forumisters växthusbyggen i albumen men vilka är det nu igen?

Å hur 17 transporterar man såna högar med glas utan att de går sönder?

Är det överhuvudtaget värt ett försök, vad tror ni?
          undrar en ivrig Unn

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 18:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon