Funderade lite på i vilken avdelning jag skulle lägga den här tråden men nu är den öppen för alla bilder och berättelser. I staden hände det inte så mycket i mitt närområde, det värsta var väl att regnmätaren och soptunnan blåste omkull. Så jag åkte ut till sommarstugan istället. Den ligger i lä bakom ett berg så den borde ha varit skyddad. Knappast, så här såg det ut vid ingången.

Furan till vänster har bara brutits rätt av.

Jag såg sen att det fanns lite röta i mitten men det kan knappast ha varit huvudorsaken till fallet. Det andra trädet är ett lärkträd jag planterade för ca 40 år sen. Så här såg det ut tidigare i höst.

Jag har funderat på om jag skulle fälla det för det har vuxit sig stort och tog så mycket morronsol, nu kan jag sluta fundera. Funderingarna gäller nog mer hur jag skall få ner det utan risk. Det hänger nu på hasslar och andra småträd. Det lustiga är att staketet eller grinden har inte skadats. Det är några cm till godo.

Det blir lite jobb att snygga till rotvältan också.

Förutom en torrgran som blåst ner en bit upp på berget och ett litet plasttak som låg på backen såg jag inget mer. Lite märkligt att träden fallit trots läigt läge men troligen har vinden på något sätt svept runt udden och accelererats. Fallriktningen tyder också på det.
Nån mer?