Jag var på min lott idag och pysslade med rosorna. En man kom och sa hej. Jag hejade tillbaka och då sa han "arabic", jag tolkade det som att han inte talade svenska och fortsatte pyssla med mitt. Mannen stod kvar och tittade på mig. Jag börjar bli nervös och försöker fråga vad han vill på svenska och engelska. Han säger inget till svar, står bara kvar tyst och ler och tittar rakt på mig. Det är på väg att skymma och koloniområdet ligger en bit från närmsta hus, det är inga andra människor i närheten. Jag hämtar grepen och låtsas pliktskyldigast att jag använder den. Jag känner mig tryggare med den i handen men vill inte visa att jag är rädd. Mannen står kvar och stirrar på mig. Ett par minuter går innan jag plockar upp mobilen och ringer min kille för att han skall komma och hämta mig. Nu först går mannen. Vem står tyst och stirrar på en ensam tjej i flera minuter ? Jag bor i Stockholm och är mer van vid att folk över huvud taget inte verkar se varandra. Han kanske bara var kontaktsökande och tyckte att jag hade en fin kolonilott. Vad tror ni ?
|