CITAT (Gita @ 21-01-2012, 09:51)

”Vi bevittnar nu slutet på partiets hegemoniska makt”
Läs och begrunda!Upprepar inlägget eftersom jag tycker det behandlar något som är värt att fundera på och dumt att avfärda av det skälet att det hamnade i vad några tycker fel tråd.
Gita
Nej, det där var sannerligen inget att begrunda. Självgod högerpropaganda så att det skriker om det. Däremot är jag ganska övertygad om att alliansens begick ett stort misstag när de började montera ner försäkringssystemet utan att först göra en ordentlig konsekvensanalys. Det är något som t.o.m de flesta alliansanhängare erkänner sej ogilla.
Som det ser ut nu bygger ju moderaterna dessutom sin ställning till största del på missnöjesröster och inte på en bärande ideologi och det kommer inte att hålla i längden. Det är väl också det man redan är medveten om inom partiet och därför man har så bråttom att genomföra sina ideér utan att använda huvudet först.
Är det inte ovanligt korkat att sätta en
"tänkte inte på det.."-stämpel på det egna partiet annars om man nu vill bli långvarig vid makten?
Så fort vänstersidan har ett kan presentera ett namn som går hem hos folk så kommer väljarna att återvända till rätt sida igen. Ieologier sitter djupare i en människa och förändras inte efter hur det globala dagsläget ser ut just nu. Den här tillfälliga svackan handlar bara om enstaka sakfrågor där människors egoism och girighet har fått visa sitt fula tryne för ett ögonblick, men snart komer förnuftet ikapp igen, det är jag ganska övertygad om. Jag tror nämligen på på godheten och empatiförmågan hos människan förstår du.