Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84
Gossen Ruda
Testar om det går att ha EN tråd där vi tjafsar om allt politiskt istället för 3-4 st andra utspridda. De har ändå avlägsnat sig från ursprungsämnet. Här höjer vi M likväl som S till höjderna och drar dem i smutsen vid behov. Så låter vi de övriga trådarna få somna in. d010.gif Ett förslag alltså.
Uggi
Tror det kan bli bra, även om jag inte skriver så mycket så är jag inne och läser. tummenupp.gif
Huggorm
mycket bra initiativ
Cacki
Bra idé! Som det blivit på det sistonde så har trådarna ändå gått in i varandra och till slut vet man inte var man läst vad.
Däremot skulle jag gärna se att smutskastning fick lite mindre utrymme och att vi hellre diskuterar aktuella sakfrågor. Men då kanske det skulle bli alldeles tyst...?
silos
Mycket bra ide!
Gossen Ruda
CITAT (Cacki @ 06-12-2011, 09:45) *
Bra idé! Som det blivit på det sistonde så har trådarna ändå gått in i varandra och till slut vet man inte var man läst vad.
Däremot skulle jag gärna se att smutskastning fick lite mindre utrymme och att vi hellre diskuterar aktuella sakfrågor. Men då kanske det skulle bli alldeles tyst...?

Att slippa smutskastningen är en nåd att stilla bedja om, kanske kan vi få en nystart här?

CITAT (silos @ 06-12-2011, 09:47) *
Mycket bra ide!

Kan du gissa vem som delvis har gett mig uppslaget? smile.gif
niklaswik
Jag är skeptisk, men framtiden får visa hur det går!

Tror det kan bli väldigt svårt att hänga med i svängarna.
Cacki
CITAT (niklaswik @ 06-12-2011, 10:25) *
Jag är skeptisk, men framtiden får visa hur det går!

Tror det kan bli väldigt svårt att hänga med i svängarna.

Ja, det förutsätter nog att man följer och läser i tråden kontinuerligt förstås....
Vet man vad som diskuterats tidigare förstår man nog vad ett och annat lösryckt inlägg härrör sej från. Dessutom finns ju möjligheten att citera från ämnet/inlägget man vill kommentera.
Red Top
Ett bra initiativ, men ibland kommer det nog att hända saker, som kräver en alldeles egen tråd. Som när SD kommer över 20%, tätt följt av M på 18% t.ex. [attachment=66536:giggle__1_.gif] a0a.gif [attachment=66536:giggle__1_.gif]
Gossen Ruda
CITAT (Red Top @ 06-12-2011, 11:19) *
Ett bra initiativ, men ibland kommer det nog att hända saker, som kräver en alldeles egen tråd. Som när SD kommer över 20%, tätt följt av M på 18% t.ex. [attachment=66536:giggle__1_.gif] a0a.gif [attachment=66536:giggle__1_.gif]

Möjligen då. laugh.gif

Flyttad tråd.
CITAT (niklaswik @ 06-12-2011, 11:09) *
Jag förstår väl till viss del era argument om att han måste få en ordentlig chans osv, men i mina ögon verkar det svårt att återfå förtroendet efter den där bostadshistorien.
Inte för att jag har mycket till övers för regeringen heller, men kanske antalet arbetslösa har att göra med att vi har haft en liten "ekonomisk kris" och lågkonjunktur sen 2006?
Sen har väl inte regeringen nåt att göra med den dagliga driften av järnvägsnätet...

"Bostadshistorien" var ju bara en mediegroda. Beträffande järnvägen så är det regeringen som anslår pengar till driften och ger Trafikverket direktiv.
Huggorm
Jag förstår verkligen inte hur det kan vara så mycket problem med järnvägen. Vart tar pengarna vägen? När det kostar tre gånger så mycket att åka kollektivt som att ta den egna bilen är det något som är fel.
Gossen Ruda
CITAT (Huggorm @ 06-12-2011, 12:02) *
Jag förstår verkligen inte hur det kan vara så mycket problem med järnvägen. Vart tar pengarna vägen? När det kostar tre gånger så mycket att åka kollektivt som att ta den egna bilen är det något som är fel.

Hela kostnadsläget är högre men även säkerheten. En död passagerare på många år, när klarar vägtrafiken det?
Anma
Nu hann jag ju skriva i en annan tråd innan jag hittade denna, men det är ett bra initiativ! Man kan ju också kopiera saker från de andra trådarna och föra hit om man vill diskutera någon sakfråga därifrån.
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 06-12-2011, 12:05) *
Hela kostnadsläget är högre men även säkerheten. En död passagerare på många år, när klarar vägtrafiken det?

Frågan är om säkerheten är det ytterst prioriterade? För de flesta är nog punktlighet viktigare än hur många tusendelar av en promille risk de har att dö.
Gossen Ruda
CITAT (Anma @ 06-12-2011, 12:10) *
Nu hann jag ju skriva i en annan tråd innan jag hittade denna, men det är ett bra initiativ! Man kan ju också kopiera saker från de andra trådarna och föra hit om man vill diskutera någon sakfråga därifrån.

Jo, men det kräver att så många som möjligt slutar upp med att skriva i de övriga trådarna. Jag har själv citerat här från en annan tråd.

CITAT (Huggorm @ 06-12-2011, 12:12) *
Frågan är om säkerheten är det ytterst prioriterade? För de flesta är nog punktlighet viktigare än hur många tusendelar av en promille risk de har att dö.

Det hänger ihop. Ett säkert system har mindre stoppande fel.
Anma
M:s taktik, säga nej till debatt och tiga ihjäl problemen?
LÄNK Till aftonbladet

"Socialdemokraterna vill debattera riskkapitalister i välfärden före jul.
Men Moderaterna nobbar – finansminister Anders Borg har inte tid.
– Man undviker debatter och tror att kritiken ska lägga sig, säger S-ledaren Håkan Juholt.
Kissblöjor som vägs, gamla som får sova på madrasser och riskkapitalister plockar ut vårdvinsterna i skatteparadis. Den senaste tidens larmrapporter från den privata äldrevården har upprört svenska folket.
Men frågan har också fått flera av riksdagspartierna att reagera.
Både S och MP har begärt aktuell debatt i riksdagen.
Men där MP har fått ja från Maria Larsson (KD), har S hittills fått nobben av Anders Borg (M).
”Helt klart M-taktik”
I snart en månads tid har S försökt få ut M på banan för debatt, enligt Håkan Juholt.
– Och nu får vi besked att Anders Borg inte har tid. Jag ser så tydligt det moderata mönstret att man undviker debatter och tror att kritiken ska lägga sig, vi går snart på julledighet och sedan hoppas man att detta ska glömmas bort, säger S-ledaren.
Det är inte första gången som S och M är i luven på varandra när det gäller debatter.
Håkan Juholt har flera gånger utmanat statsminister Fredrik Reinfeldt på allmänpolitisk debatt, men hittills alltid fått nobben.
– Det är helt klart en taktik från deras håll, säger Juholt.
Borg har inte tid
Anders Borg har inte tid att kommentera S kritik.
Beskedet från hans stab var i går att finansministern har en fulltecknad kalender före jul och att man därför har föreslagit ett datum för debatt i februari nästa år.
– Riskkapitalbolag i vården är en fråga som diskuterats väldigt mycket. Senast i fredags fick Skatteverket i uppdrag att kartlägga dem, säger Borgs pressekreterare Daniel Valiollahi."
Huggorm
Både finansminister Borg och statsminister Reinfeldt har som sagt fullt upp med eurokrisen. Det överskuggar allt annat, det vet Juholt och försöker därför vinna billiga poänger genom att komma med dessa utspel.
Azur
CITAT (Gossen Ruda @ 06-12-2011, 12:05) *

När vägtrafiken också består av 20-tons snöplogar som kör i med 15 minuters mellanrum på enfiliga 70-vägar utan korsningar?

Räkna in alla självmord, bilar och folk som blir nedmejade av tåg så tror jag inte säkerheten är så där väldigt hög. Räknar du in spårvagnar hamnar järnvägstrafiken antagligen sist - spårvagn är anledningen till att Göteborg brukade ha flera gånger fler trafikskadade och döda än Stockholm, och anledningen till att Stockholms skadestatistik dragit i höjden de senaste åren (men det bryr man sig inte om för spårvagnar är ju så pittoreska!.
Red Top
CITAT (Huggorm @ 06-12-2011, 12:02) *

Hit gick i alla fall en del av pengarna: Entreprenör utköpt för 125 miljoner, SvD

Duktigt att bryta ett avtal, där entreprenören inte fullgjort sitt uppdrag, och skänka 125 mille till dem, som tack för ingenting.

Vad Sveriges statliga och halvstatliga bolag, kommuner och landsting behöver är skickliga uppköpare. Det fungerar ju inte att överlämna sådana frågor till klåpare i form av politiker och tjänstemän. Det är lite skillnad på den sortens upphandling och inköp av fikabröd. wink.gif
herkules
CITAT (Huggorm @ 06-12-2011, 12:39) *
Både finansminister Borg och statsminister Reinfeldt har som sagt fullt upp med eurokrisen. Det överskuggar allt annat, det vet Juholt och försöker därför vinna billiga poänger genom att komma med dessa utspel.

det vore ju bra om de såg till att saker o ting fungerar i sverige också. de har betalt för att vara på två ställen samtidigt.
men de tycker väl att de har gjort sitt genom att göra människor avdragsberoende.
Anma

Reinfeldt och co gör sig alltid osynlig när det blåser. Se tillbaka på Påskuppropet... Hur mycket debatt tog de då? Nada.
*Stintan*

Det där är bara bortförklaringar! Hinner man inte med sånt som är viktigt i det land man satts att föredträda är man inte mycket till statsminister.
Sverige har inte euro och är inte fullvärdiga medlemmar i europeiska centralbanken. Inte lär Reinfeldt och Borg kunna lösa eurokrisen om dom inte ens kan ta hand om de problem som finns i det egna landet.
Gossen Ruda
CITAT (Azur @ 06-12-2011, 12:41) *
När vägtrafiken också består av 20-tons snöplogar som kör i med 15 minuters mellanrum på enfiliga 70-vägar utan korsningar?

Räkna in alla självmord, bilar och folk som blir nedmejade av tåg så tror jag inte säkerheten är så där väldigt hög. Räknar du in spårvagnar hamnar järnvägstrafiken antagligen sist - spårvagn är anledningen till att Göteborg brukade ha flera gånger fler trafikskadade och döda än Stockholm, och anledningen till att Stockholms skadestatistik dragit i höjden de senaste åren (men det bryr man sig inte om för spårvagnar är ju så pittoreska!.

Förstår inte det första. confused.gif

Självmord kan knappast järnvägen lastas för, släpp sömnmedlen fria så minskar det problemet. Bilar och folk skall inte befinna sig på spåret när tåg nalkas men pga obefintligt förstånd och chansningar händer olyckor. Hur kan man exempelvis fastna mellan bommarna när rödljuset börjar blinka långt innan bommarna går ner? Spårväg är en annan femma, men även där beror de flesta olyckor på felaktigt beteende.
Huggorm
CITAT (*Stintan* @ 06-12-2011, 13:00) *
Det där är bara bortförklaringar! Hinner man inte med sånt som är viktigt i det land man satts att föredträda är man inte mycket till statsminister.
Sverige har inte euro och är inte fullvärdiga medlemmar i europeiska centralbanken. Inte lär Reinfeldt och Borg kunna lösa eurokrisen om dom inte ens kan ta hand om de problem som finns i det egna landet.

Du verkar inte förstå att olika länders ekonomi är beroende av varandra, och i synnerhet inom EU. Internationella kriser påverkar också Sverige, eftersom vi är ett exportberoende land. Tror du allmännyttan blir bättre av minskade anslag? Det rullar på bra i Sverige och de småproblem som ändå finns är ingenting i jämförelse med de riktiga problem som finns utanför våra gränser.
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 06-12-2011, 13:55) *
Du verkar inte förstå att olika länders ekonomi är beroende av varandra, och i synnerhet inom EU. Internationella kriser påverkar också Sverige, eftersom vi är ett exportberoende land. Tror du allmännyttan blir bättre av minskade anslag? Det rullar på bra i Sverige och de småproblem som ändå finns är ingenting i jämförelse med de riktiga problem som finns utanför våra gränser.

Jodå jag vet mycket väl hur beroende vi är av omvärlden men anser att herrarna Reinfeldt och Borg borde hinna med båda delarna.
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 06-12-2011, 14:07) *
Jodå jag vet mycket väl hur beroende vi är av omvärlden men anser att herrarna Reinfeldt och Borg borde hinna med båda delarna.

Helst prioritera hemmaplan också, men FR tycks vilja frottera sig med världens toppar.
gnon49
För Sveriges del är nog eurokrisen det stora hotet mot vår välfärd just nu. Problemen på hemmaplan är intimt förknippade med utvecklingen i omvärlden. Börja att lösa problemen i rätt ände är ett måste. För att behålla välfärden i Sverige gäller lösningar i global, eller åtminstone i europeisk skala. Utan omvärlden lär vårt stabila välstånd krackelera betänkligt. Att tala inrikespolitik blir nog mer aktuellt ju närmare valet vi kommer. Men visst är det ett litet rävspel som försigår mellan opposition o regering.
Red Top
Det går inte en dag utan att någon alliansföreträdare gör bort sig. Undrar om alla riksdagsledamöter är lika okunniga om Sveriges demografi? crazy.gif

"Riksdagsledamoten Katarina Brännström (M) vill bygga ett kärnkraftverk i Blekinge. En av anledningarna är att det inte är så tätbefolkat vid en eventuell olycka."

Blekinge glesbefolkat. Passar bra för kärnkraftsverksplacering. SR

Jag saknade de braskande löpsedlarna. I mina ögon är detta ett betydligt värre klavertramp än någon av motståndarnas grodor. coolgleam.gif
Gossen Ruda
Jag är inte motståndare till kärnkraft men det där var nog ett av dummaste argumenten jag läst på länge. Man skall kunna placera ett kärnkraftverk på Kungsholmen även ur säkerhetssynpunkt. Går det inte skall man låta bli öht.
Huggorm
CITAT (Red Top @ 06-12-2011, 14:41) *
Det går inte en dag utan att någon alliansföreträdare gör bort sig. Undrar om alla riksdagsledamöter är lika okunniga om Sveriges demografi? crazy.gif

"Riksdagsledamoten Katarina Brännström (M) vill bygga ett kärnkraftverk i Blekinge. En av anledningarna är att det inte är så tätbefolkat vid en eventuell olycka."

Jag saknade de braskande löpsedlarna. I mina ögon är detta ett betydligt värre klavertramp än någon av motståndarnas grodor. coolgleam.gif

Ja, den var inte speciellt vacker. Men det fanns väll omständigheter runt uttalandet som reportern underlät att ta med. Kanske det är ryckt ur sitt sammanhang till exempel?
Red Top
CITAT (Huggorm @ 06-12-2011, 15:09) *
Ja, den var inte speciellt vacker. Men det fanns väll omständigheter runt uttalandet som reportern underlät att ta med. Kanske det är ryckt ur sitt sammanhang till exempel?

Om du lyssnar på länken, kan du själv höra hur hon snärjer in sig. smile.gif

Med tanke på att hon själv bor i Växjö, så blir det ännu roligare. Ett av argumenten är att det måste ligga vid vatten. Och sådant finns det väl inte vid Kronobergs kust. biggrin.gif
gnon49
Är nog omöjligt att bygga kärnkraftverk utifrån dom premisserna även om tanken är helt riktig. Stora befolkningscentra inpå kärnkraftverk är ingen bra kombination. En olycka kan trots allt ske och då gäller det att minimera riskerna även om dom är oändligt små.
Huggorm
CITAT (Red Top @ 06-12-2011, 15:44) *
Om du lyssnar på länken, kan du själv höra hur hon snärjer in sig. smile.gif

Med tanke på att hon själv bor i Växjö, så blir det ännu roligare. Ett av argumenten är att det måste ligga vid vatten. Och sådant finns det väl inte vid Kronobergs kust. biggrin.gif

Finns det rivalitet mellan smålänningar och blekingebor kanske?

Annars har jag för mig att det ligger en rätt stor insjö vid Växjö, Bolmen eller Åsnen är vad den nu heter. Den borde väll duga för kylning av reaktorn? Det borde kunna göra Växjö till turistattraktion för badsugna som vill ha behaglig vattentemperatur större delen av året tummenupp.gif
Red Top
CITAT (Huggorm @ 06-12-2011, 15:50) *
Finns det rivalitet mellan smålänningar och blekingebor kanske?

Annars har jag för mig att det ligger en rätt stor insjö vid Växjö, Bolmen eller Åsnen är vad den nu heter. Den borde väll duga för kylning av reaktorn? Det borde kunna göra Växjö till turistattraktion för badsugna som vill ha behaglig vattentemperatur större delen av året tummenupp.gif

giggle.gif
malarmaster
CITAT (Red Top @ 06-12-2011, 14:41) *

men blekinge är väl glesbefolkat?som tidigare bleking o sommarbleking kan jag inte se annat än att det är gott om plats,153000 inv. varav nästan hälften boende i karlskrona,i karlshamns kommun bor 31000.
ronneby kommun är en avflyttningskommun med negativ befolkningstillväxt. som jämförelse bor i växjö kommun 83000,alltså mer än hälften av blekinges totala befolkning.
oskarshamn med kärnkraft har 26000,något mindre än karlshamn.
om karlshamnsborna kan tänka sig ett verk,varför inte? de hade om inte annat behov av arbetstillfällen.
vad beträffar olyckor har det nog inte så stor betydelse var de ligger,om man nu vill ha kärnkraft.Ulf
silos
CITAT (Gossen Ruda @ 06-12-2011, 10:13) *
Kan du gissa vem som delvis har gett mig uppslaget? smile.gif

Hi hi,det var nog jag med min egen tråd! biggrin.gif
Red Top
CITAT (malarmaster @ 06-12-2011, 17:42) *
men blekinge är väl glesbefolkat?som tidigare bleking o sommarbleking kan jag inte se annat än att det är gott om plats,153000 inv. varav nästan hälften boende i karlskrona,i karlshamns kommun bor 31000.
ronneby kommun är en avflyttningskommun med negativ befolkningstillväxt. som jämförelse bor i växjö kommun 83000,alltså mer än hälften av blekinges totala befolkning.
oskarshamn med kärnkraft har 26000,något mindre än karlshamn.
om karlshamnsborna kan tänka sig ett verk,varför inte? de hade om inte annat behov av arbetstillfällen.
vad beträffar olyckor har det nog inte så stor betydelse var de ligger,om man nu vill ha kärnkraft.Ulf

Blekinge är Sveriges sjunde mest tätbefolkade län. Räknar man bort storstadsregionerna kommer Blekinge på 2:a plats.

Så nog kan man kalla det rätt tätbefolkat.

Befolkningsstatistik, SCB
herkules
någon som har koll? har moderaterna utförsäkrat över 50 000 personer de sista två åren?
malarmaster
CITAT (Red Top @ 06-12-2011, 18:10) *
Blekinge är Sveriges sjunde mest tätbefolkade län. Räknar man bort storstadsregionerna kommer Blekinge på 2:a plats.

Så nog kan man kalla det rätt tätbefolkat.

Befolkningsstatistik, SCB

efter att ha kollat statistiken kan jag ge dig delvis rätt,vissa delar av blekinge är tätbefolkat,vissa är i stort folktomma,blekinge är ett litet län med liten befolkning. majoriteten bor i karlskrona kommun där befolkningstätheten är 50 inv/km2,de flesta bor i tätorten,Ronneby o olofströms kommuner har en täthet på 10/ km2, karlshamn o sölvesborg som är små kommuner har 50/km2,de flesta boende i tätorterna även här. snittet för riket är 23/km2. som gammal blekingebo med stor kännedom om länet vet jag att det är glest mellan stugorna utom längs kusten o givetvis städerna.längs smålandsgränsen finns det gott om lediga hus o t o m ödegårdar,en del har tagits över av danskar o tyskar som sommarhus.
totallt sett,med statistik kan man kanske säga att länet är tätbefolkat men så ser det inte ut i verkligheten,de flesta bor i tätorterna o stora delar av kommunerna är just glesbygd.ser likadant ut i kronobergs län där jag bor nu. stockholms län är också tätbefolkat men även där finns det platser som är öde.
bodde i haninge kommun på 80-talet o där fanns gott om tomma gårdar o förfallna hus utanför tätorten.
säkert annat nu .
om karlshamnsborna vill ha kärnkraft är en annan sak men plats finns det. ulf
Huggorm
Blekinge är en väldigt intressant del av landet. En sommarstuga där vore inte fel, billigaste zon 1 i hela landet tror jag
Anma
CITAT (herkules @ 06-12-2011, 18:29) *
någon som har koll? har moderaterna utförsäkrat över 50 000 personer de sista två åren?

Jag har för mig att det är många fler.
malarmaster
CITAT (Huggorm @ 06-12-2011, 20:14) *
Blekinge är en väldigt intressant del av landet. En sommarstuga där vore inte fel, billigaste zon 1 i hela landet tror jag

vill du bo vid kusten får du betala där också,billigaste är mot smålandsgränsen men där är det oftast högre zon. däremot är det en av de vackraste delarna av sverige, inte för inte sveriges trädgård.
skärgården där jag växte upp är sagolik,väl i klass med stockholms,dock inte lika stor.Ulf
gnon49
Alla landskap har nog sina tjusningar. Själv trivs jag bäst med måsskri, doften av tång o salt och skogslandskap. Västgötaslätten har jag lite svårt för. Lite för öppet.
Huggorm
Håkan Juholt går idag ut och vill tvinga mobiloperatörerna att ha 100% täckning över hela landet. Att ge hela landet 100% mobilteckning skulle kosta miljarder som bara skulle komma ett fåtal människor till godo. Inte nog med att man måste placera ut mängder med svindyra basenheter över exempelvis fjällvärlden, man måste även bygga vägar fram till alla dessa. Om han nu själv inte förstår, så borde det väll finnas någon inom partiet som kan förklara för honom? Eller pratar han inte med sina partikamrater innan han presenterar sina förslag?
Red Top
Tänk så det kan gå när inte haspen är på.

Kanske på tiden att byta ut Maria Larsson? Hon framstår ju inte alltid som så klok. Läs det här inlägget i tråden om Carema. http://forum.odla.nu/index.php?s=&show...t&p=1491511

Kristdemokraterna fällda av sin paradfråga
" TRENDBROTT. Det riktigt intressanta med dagens stora partisympatiundersökning från SCB är inte att Socialdemokraterna har sina sämsta siffror någonsin. Det intressanta är inte heller att trots de socialdemokratiska katastrofsiffrorna är det nästan jämnt mellan blocken. Det riktigt intressanta är trendbrottet för Kristdemokraterna.

Kristdemokraterna har alltid gynnats av att deras hjärtefråga äldreomsorg har diskuterats. Och efter den här hösten borde partiets siffror skjutit i höjden. Istället hamnar de på mindre smickrande 3,8%.

Genom att ta kontroll över äldrevården har Kristdemokraterna märkligt nog förlorat sitt förtroende i just äldreomsorgsfrågor.

Lusigt det där."
biggrin.gif
Gossen Ruda
CITAT (Red Top @ 07-12-2011, 10:57) *
Tänk så det kan gå när inte haspen är på.

Kanske på tiden att byta ut Maria Larsson? Hon framstår ju inte alltid som så klok. Läs det här inlägget i tråden om Carema. http://forum.odla.nu/index.php?s=&show...t&p=1491511

Kristdemokraterna fällda av sin paradfråga
" TRENDBROTT. Det riktigt intressanta med dagens stora partisympatiundersökning från SCB är inte att Socialdemokraterna har sina sämsta siffror någonsin. Det intressanta är inte heller att trots de socialdemokratiska katastrofsiffrorna är det nästan jämnt mellan blocken. Det riktigt intressanta är trendbrottet för Kristdemokraterna.

Kristdemokraterna har alltid gynnats av att deras hjärtefråga äldreomsorg har diskuterats. Och efter den här hösten borde partiets siffror skjutit i höjden. Istället hamnar de på mindre smickrande 3,8%.

Genom att ta kontroll över äldrevården har Kristdemokraterna märkligt nog förlorat sitt förtroende i just äldreomsorgsfrågor.

Lusigt det där."
biggrin.gif

Vi får nog vänta till nästa val men då åker de definitivt väck som det ser ut.
Blomstertanten
http://ilsemarie.wordpress.com/2011/12/07/...-arbetsgivarna/
"I dag berättar Försäkringskassans Svante Borg att en ny tidsgräns ska införas i sjukförsäkringen från årskiftet. Redan efter 90 dagar ska Arbetsförmedlingen börja diskutera ett eventuellt byte av jobb. Det tycks alltså som den hårt kritiserade och tajta tidsgränsen på 180 dagar nu kommer att kompleteras med en ännu tajtare gräns.

I somras röstade en majoritet av riksdagens ledamöter för att att regeringen ska ändra den regel som kan tvinga bort sjuka från sin arbetsplats redan efter 180 dagar. Regeringen ignorerade riksdagsmajoritetens beslut. Nu förhalar man och skjuter upp, men oppositionen trycker på för en snabb ändring av regeln. I nästa vecka kan en ny omröstning i riksdagen avgöra frågan.

Dagens Arena, citat;

– Vi kan inte vänta längre med att förändra den lagstiftning vi har nu. Den nuvarande lagstiftningen är ohållbar, den sätter enskilda människor i en jättesvår situation. Människor tvingas att säga upp sig eftersom de inte är färdiga med sin rehabilitering. Det har inneburit en anti-arbetslinje, säger Tomas Eneroth./…/"

Det kan alltså räcka med ett komplicerat benbrott för att tidsgränsen på 90 dagar ska infinna sig! Du kan alltså bli tvingad att söka andra jobb då sleep.gif

Gossen Ruda
CITAT (Blomstertanten @ 07-12-2011, 15:50) *
http://ilsemarie.wordpress.com/2011/12/07/...-arbetsgivarna/
"I dag berättar Försäkringskassans Svante Borg att en ny tidsgräns ska införas i sjukförsäkringen från årskiftet. Redan efter 90 dagar ska Arbetsförmedlingen börja diskutera ett eventuellt byte av jobb. Det tycks alltså som den hårt kritiserade och tajta tidsgränsen på 180 dagar nu kommer att kompleteras med en ännu tajtare gräns.

I somras röstade en majoritet av riksdagens ledamöter för att att regeringen ska ändra den regel som kan tvinga bort sjuka från sin arbetsplats redan efter 180 dagar. Regeringen ignorerade riksdagsmajoritetens beslut. Nu förhalar man och skjuter upp, men oppositionen trycker på för en snabb ändring av regeln. I nästa vecka kan en ny omröstning i riksdagen avgöra frågan.

Dagens Arena, citat;

– Vi kan inte vänta längre med att förändra den lagstiftning vi har nu. Den nuvarande lagstiftningen är ohållbar, den sätter enskilda människor i en jättesvår situation. Människor tvingas att säga upp sig eftersom de inte är färdiga med sin rehabilitering. Det har inneburit en anti-arbetslinje, säger Tomas Eneroth./…/"

Det kan alltså räcka med ett komplicerat benbrott för att tidsgränsen på 90 dagar ska infinna sig! Du kan alltså bli tvingad att söka andra jobb då sleep.gif

Hur stor är chansen att med exempelvis ett sådant benbrott få ett nytt jobb? Så där mellan tummen och pekfingret? sad.gif
Red Top
Det börjar bli så mycket nu att jag inte ens orkar bli arg. Jag blir bara ledsen och förtvivlad.
Blomstertanten
CITAT (Red Top @ 07-12-2011, 16:44) *
Det börjar bli så mycket nu att jag inte ens orkar bli arg. Jag blir bara ledsen och förtvivlad.

Det börjar bli på tok för mycket nu! crying.gif Och jag är rädd för att det blir värre!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon