Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

210 sidor V  « < 62 63 64 65 66 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Allmänpolitiska tråden, en chansning.
          Motti
          Inlägg 22-01-2012, 00:15
          Länk hit: #1261

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Har alltid funnits så kallat "svaga röster" tror inte det kommer att ändras nu heller så har det alltid varit och så kommer det att förbli. Naturligtvis ska vi sträva efter mesta möjliga rättvisa men att nå upp till euforia det kommer aldrig att hända så länge vi inte är stöpta i samma form .

Citera
          Cacki
          Inlägg 22-01-2012, 00:21
          Länk hit: #1262

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Tapio @ 22-01-2012, 00:10) *
          Halaj!

Funderat länge nu på denna. Jag ser en självmotsägelse. Eller två. Möjligtvis en och en halv, men jag är inte säker.
          Allt detta naturligtvis under förutsättningen att vi faktiskt lever i en demokrati.
          Men om inte (vilket man kan nästan kan förnimma att cacki antyder) faller ju mitt tänkande.

?
          //T

Menar du att jag frångår majoritetsprincipen? Vad jag menar är att varje röst ska väga lika mycket och att förutsättningarna att få göra sin röst hörd är viktiga beståndsdelar i en demokrati värd sitt namn. Då går det inte an att sparka ut eller medvetet försvaga vissa utsatta grupper ännu mer.
          Svårt att sätta ord på hur jag tänker men hoppas att du fattar vad jag menar ändå.

Redigerat av Cacki: 22-01-2012, 00:24

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Tapio
          Inlägg 22-01-2012, 00:24
          Länk hit: #1263

Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem nr: 2 402

CITAT (Motti @ 22-01-2012, 00:15) *
          Har alltid funnits så kallat "svaga röster" tror inte det kommer att ändras nu heller så har det alltid varit och så kommer det att förbli. Naturligtvis ska vi sträva efter mesta möjliga rättvisa men att nå upp till euforia det kommer aldrig att hända så länge vi inte är stöpta i samma form .

Halaj!

En röst är en röst. Alla är lika mycket värda. Det finns inga svaga (mindre värda) röster i en demokrati.
          Det var första självmotsägelsen.

//T

Redigerat av Tapio: 22-01-2012, 00:26

Citera
          herkules
          Inlägg 22-01-2012, 00:30
          Länk hit: #1264

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

moderaterna har alltid som mål att gynna de redan ekonomiskt starka. ALLTID! de kommer aldrig bli ett parti för vanliga löntagare.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Cacki
          Inlägg 22-01-2012, 00:31
          Länk hit: #1265

Medlem

CITAT (Tapio @ 22-01-2012, 00:24) *
          Halaj!

En röst är en röst. Alla är lika mycket värda. Det finns inga svaga (mindre värda) röster i en demokrati.
          Det var första självmotsägelsen.

//T

Nej inte i en demokrati värd sitt namn, det håller jag med om, men tycker du att verkligheten ser ut så idag? Eller ser du några problem med växande samhällsklyftor i en välfungerande demokrati? Det är precis det som håller på att ske just nu.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Anma
          Inlägg 22-01-2012, 00:32
          Länk hit: #1266

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Motti @ 21-01-2012, 23:35) *
          Vi som startar företag är ju dom som står för kapitalet vi som tar dom stora riskerna på Banken och lånar upp våra hus och kan förlora allt i samma vända ! det är klart att annställda är viktiga också för företagen men om de blir arbetslösa så får de stämpla det kan inte en företagare gör ,han får sälja av allt han äger plus att han får dra med sina banklån på millioner hela livet , det behövs folk som vågar satsa allt när de startar eget det behövs också folk som inte vill starta eget utan är nöjda med att vara annställda och känna sig trygga i det .Så har det alltid varit och så kommer det att förbli .Att våga gå till banken och låna upp allt du äger för att starta eget !ja många skulle inte ens tänka tanken.Men som tur är så finns det Gamblers i industrivärlden och därför skapas det jobb .

Hur många anställda har ni i ert företag?

Citera
          Motti
          Inlägg 22-01-2012, 00:41
          Länk hit: #1267

Medlem

13 stycken ! jättegoa människor som ställer upp när det behövs .

Citera
          Piccante
          Inlägg 22-01-2012, 00:43
          Länk hit: #1268

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Motti @ 22-01-2012, 00:15) *

´Så med andra ord accepterar du ökade klyftor i samhället ?

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Motti
          Inlägg 22-01-2012, 00:52
          Länk hit: #1269

Medlem

Enligt mig och min livsfiolsofi så skapar man sin egen tillvaro !den dagen man stämplar sig själv som icke önskvärd eller nödvändig då har man redan gjort sitt val i livet .Alla har möjligheten att skapa sig ett bra liv om man vill men behöver inte bo i slott eller i Djursholm men man kan skapa sig ett bra liv och det innebär inte aoutomatiskt flera millioner lycka finns inte i pengar lycka finns i dig själv och hur du väljer ditt liv.Den dagen vi får tex en dödsdom två år kvar !då är vi alla lika med eller utan pengar .-sista fracken har inga fickor.

Citera
          Cacki
          Inlägg 22-01-2012, 00:55
          Länk hit: #1270

Medlem

CITAT (Motti @ 22-01-2012, 00:52) *
          Enligt mig och min livsfiolsofi så skapar man sin egen tillvaro !den dagen man stämplar sig själv som icke önskvärd eller nödvändig då har man redan gjort sitt val i livet .Alla har möjligheten att skapa sig ett bra liv om man vill men behöver inte bo i slott eller i Djursholm men man kan skapa sig ett bra liv och det innebär inte aoutomatiskt flera millioner lycka finns inte i pengar lycka finns i dig själv och hur du väljer ditt liv.Den dagen vi får tex en dödsdom två år kvar !då är vi alla lika med eller utan pengar .-sista fracken har inga fickor.

Men om andra sätter stämpeln på en då?

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Tapio
          Inlägg 22-01-2012, 00:57
          Länk hit: #1271

Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem nr: 2 402

CITAT (Cacki @ 22-01-2012, 00:31) *
          Nej inte i en demokrati värd sitt namn, det håller jag med om, men tycker du att verkligheten ser ut så idag? Eller ser du några problem med växande samhällsklyftor i en välfungerande demokrati? Det är precis det som håller på att ske just nu.

Halaj!

Ja, jag ser ett problem.
          Problemet består i att, som jag ser det, att arbetarklassen har tagit steget upp i medelklassen och skiter blankt i hur det går med de som inte hänger med.
          Vi har numera ett 2/3delssamhälle där det två övre tredjedelarna kör sitt race och tävlar om den finaste bilen, vackraste frun, duktigaste barnen, största platt-tv:en. Eller vad de nu de tävlar om. Jag har inte så bra koll där.

Men de som inte hänger med, den sista tredjedelen?
          Ähhh, de har säkert bara sig själv att skylla.

Och det är därför sossarnas skara blir mindre och mindre.
          Det är inte längre någon som känner att de hör hemma i arbetarklassen.

//T

Citera
          herkules
          Länk hit: #1272

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

du har fel motti - ALLA har inte möjlighet att skaffa sig ett gott liv, man må vara hur jävla lycklig som helst, har man inget boende och ingen inkomst är man för det mesta körd i dag med moderaterna vid makten.

Redigerat av herkules: 22-01-2012, 00:58

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Piccante
          Länk hit: #1273

Medlem

CITAT (Motti @ 22-01-2012, 00:52) *

Så de som tjänar minst gör det för att de själva har gjort det valet? Idag har vi en osäkrare arbetsmarknad där allt färre får fast jobb utan sitter fast i vikariat, projektanställningar och visstidsanställningar. Blir du uppsagd får du ingen a-kassa utan tvingas leva på existensminimum. Är det ett aktivt val människor gör att hamna på samhällets botten och inte ha råd med mat och hyra???

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Motti
          Inlägg 22-01-2012, 01:37
          Länk hit: #1274

Medlem

livet kommer alltid att te sig så antingen vi vill det eller inte!en del kommer alltid att ha det bättre än bra osv ,har alltid varit så och kommer att förbli så .Man kan välja hur man vill ha det i livet det gäller bara att vilja tillräckligt mycket .Jag hade en period i mitt liv då jag fick leva på knäckebröd mjölk och lingonsylt och varje dag var en kamp lika så min man som är uppvuxen på en bondgård ,men vi sattsade allt vi hade när vi startade eget och då menar jag allt !plus att vi hade två små barn mitt i allt ,men tack vare att vi hade så mycket stöd från våra föräldrar så fixade vi det, utan dom så kanske det inte hade gått lika bra !jag vill bara göra er uppmärksamma på att alla som starta eget inte är födda med silversked i mun ! det finns genuina företager som buggt upp sitt företag från inget men det kostar också !både känslomäsigt barnen kommer i kläm familjelivet man ser varandra inte så ofta man har inte tid att umgås som familj ,jag skötte allt barn hus trädgård plus mitt företag städning nattvak på en son som hade tackukardi och krupp .ja jag kunde göra listan lång .Att starta eget innebär inte att man kan sitta och röka ciggar och köra Porche utan att behöva jobba !

Citera
          Piccante
          Inlägg 22-01-2012, 01:45
          Länk hit: #1275

Medlem

Så Mottis lösning på arbetslöshet o ökade klyftor är att de som är långtidsarbetslösa/ utförsäkrade/ FAS 3 etc ska starta eget??? Lycka till de lär INTE få lån på någon bank.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 22-01-2012, 09:49
          Länk hit: #1276

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Höga tankar här men nu ä det en ny dag så jag tar upp min fråga om efterträdaren igen. När jag höll på att skotta snö här vid sommarstugan fick tankarna flyga som de ville och ett namn dök upp, Anna Johansson. Ledare för S i Göteborg och född in i politiken, pappan är Göteborgs förre starke man Göran Johansson. Sitter i partistyrelsen men har hållit låg profil i striden om Juholt. Okontroversiell vad jag vet. Kanske en person som samla partiet och leda det fram till kongressen nästa år.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Fenja
          Inlägg 22-01-2012, 09:52
          Länk hit: #1277

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

303 dagar av kaos

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Gita
          Inlägg 22-01-2012, 10:51
          Länk hit: #1278

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Cacki @ 21-01-2012, 21:41) *
          Ja, det bästa du kan göra är att lägga ner men försök gärna fatta att det här inte har ett dugg med vilka åsikter man har i sakfrågor. Jag hade reagerat lika mysket om du skulle komma med uppenbart ogrundade men ändå tvärsäkra uttalanden även om vi så hade varit av samma åsikt i en fråga. Och jag är den förste att beklaga din bristande förmåga till självkritik. Du drar onekligen på dej en del problem av den orsaken som du själv kanske märker...

Om du till det du skriver ovan lägger till en enorm självgodhet så blir det en rätt hyfsad presentation av dig själv.
          Gita

Citera
          Anma
          Inlägg 22-01-2012, 11:02
          Länk hit: #1279

Medlem

Nämen, full komik här igen!

Citera
          Anma
          Inlägg 22-01-2012, 11:08
          Länk hit: #1280

Medlem

Några gissningar vem som tar över socialdemokraterna?
          Jag vet bara en sak. Om det blir Sven-Erik Österberg kommer jag att bli redligt besviken.

Citera

210 sidor V  « < 62 63 64 65 66 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-06-2026, 04:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon