Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

210 sidor V  « < 70 71 72 73 74 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Allmänpolitiska tråden, en chansning.
          Cacki
          Inlägg 25-01-2012, 07:54
          Länk hit: #1421

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Aqvakul @ 25-01-2012, 07:40) *
          Det är märkligt hur initierade och välmenande forumets moderater är när det gäller socialdemokratins framtid. Förhoppningsvis kommer den att formas av de som har hjärtat och hjärnan till vänster på den samhälleliga arenan, inte av deras politiska motståndare... whist.gif

Speciellt som det kommer från någon gammelmoderat med hjärtat så långt till höger i Moderaterna-"det nya arbetarpartiet "som det går. Konstigt om man tyckte något annat då.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          herkules
          Inlägg 25-01-2012, 08:45
          Länk hit: #1422

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

Det är märkligt hur initierade och välmenande forumets moderater är när det gäller socialdemokratins framtid. /..../

visst är det giggle.gif

CITAT (Gita @ 25-01-2012, 06:13) *
          Tja, fast norrut finns förstås inte det stora antalet väljare, eller hur?
          Gita

var det det jag skrev om?

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-01-2012, 08:53
          Länk hit: #1423

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Det är märkligt hur initierade och välmenande forumets moderater är när det gäller socialdemokratins framtid. Förhoppningsvis kommer den att formas av de som har hjärtat och hjärnan till vänster på den samhälleliga arenan, inte av deras politiska motståndare... whist.gif

Ja mycket märkligt!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 25-01-2012, 09:13
          Länk hit: #1424

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Det är kanske ett försök att skriva av sig nervositeten och rädslan över ett nederlag för högerkrafterna i nästa val? Tänk om rut försvinner så att man får återgå till svarta hushållstjänster, även om man givetvis har råd med fullbetalning. Principer går före sunt tänkande.

Redigerat av Gossen Ruda: 25-01-2012, 09:14

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Gita
          Inlägg 25-01-2012, 09:20
          Länk hit: #1425

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

Hjärta och känslor, viss det är bra. Men för att formulera en framgångsrik, hållbar framtidspolitik behövs det nog mer av hjärna, faktiska kunskaper, klarsyn, en realistisk omvärldsuppfattning, och förmåga att se vad som är möjligt att åstadkomma.

Att det inte räcker med känslomässiga utspel är väl Juholt ett starkt bevis för!

Gita.

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 25-01-2012, 09:30
          Länk hit: #1426

Gäster

Initierade?......det tycker inte jag...det är en ständig upprepning av samma argument i kvadrat...inget nytt

Av någon anledning tänker jag alltid på Mark Twain whist.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-01-2012, 09:36
          Länk hit: #1427

Medlem

CITAT (Gita @ 25-01-2012, 09:20) *
          Hjärta och känslor, viss det är bra. Men för att formulera en framgångsrik, hållbar framtidspolitik behövs det nog mer av hjärna, faktiska kunskaper, klarsyn, en realistisk omvärldsuppfattning, och förmåga att se vad som är möjligt att åstadkomma.

Att det inte räcker med känslomässiga utspel är väl Juholt ett starkt bevis för!

Gita.

I så fall borde alliansen avgå med omedelbar verkan innan de totalt sänkt skeppet!

--------------------

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 25-01-2012, 09:41
          Länk hit: #1428

Gäster

CITAT (Gita @ 25-01-2012, 09:20) *
          Hjärta och känslor, viss det är bra. Men för att formulera en framgångsrik, hållbar framtidspolitik behövs det nog mer av hjärna, faktiska kunskaper, klarsyn, en realistisk omvärldsuppfattning, och förmåga att se vad som är möjligt att åstadkomma. Att det inte räcker med känslomässiga utspel är väl Juholt ett starkt bevis för!

Gita.

Detdär låter lovande tycker jag....kan du utveckla hur en hållbar framtidspolitik skulle kunna se ut? Vilka faktiska kunskaper är viktiga i sammanhanget tycker du?

Citera
          Red Top
          Inlägg 25-01-2012, 09:53
          Länk hit: #1429

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (Azur @ 24-01-2012, 19:10) *
          Jag testade att kolla upp det uttalandet. Reinfeldt sa: "Jag vill påpeka att det är ganska spritt i utvecklade länder att man har den här typen av lösningar, att man ger lite lägre beskattning för dem som jobbar." Han talar specifikt om skatterabatt på förvärvsarbete, det s.k. jobbskatteavdraget. PRO:s klagomål var att jobbskatteavdraget inte gällde pensioner; jag hittade ingen internationell jämförelse men PRO driver en kampanj att pensionen ska räknas som "uppskjuten lön" och därför få samma rabatt.

CITAT (Red Top @ 24-01-2012, 17:44) *
          Januari 2010: "(högre skatt för pensionärer är) ganska spritt i utvecklade länder."

I SVT:s Agenda proklamerade Reinfeldt att det inte är något ovanligt att pensionärer får betala högre skatt än löntagare. När Pensionärernas riksorganisation, PRO, lät forskare göra en internationell jämförelse var det dock bara i Sverige som situationen såg ut så.

Förstår inte vad du vill med detta inlägg. Det är ju högre skatt för pensionärer det handlar om. Sen är det väl fullständigt ointressant om man kallar det skatterabatt eller lägre skatt, för de som är aktiva löntagare.

Faktum kvarstår att det inte förekommer i något annat utvecklat land att pensionärer betalar högre skatt.

Saker blir inte sannare för att man på moderat manér ger saker nya namn. T ex bidrag ist f försäkring, utanförskap ist f arbetslös eller sjuk.

Den moderata ideologin är och förblir en ideologi med förakt för den svaga människan. En ideologi där allt går ut på att de redan besuttna ska ha mer på de fattigares bekostnad. En omvänd Robin Hood-ideologi där sheriffen av Nottingham(Anders Borg) har makten under prins Johns(Fredrik Reinfeldt) beskydd.

Rösta med hjärtat och hjärnan! Inte med plånboken!

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Gita
          Inlägg 25-01-2012, 10:03
          Länk hit: #1430

Medlem

CITAT (Gunilla T @ 25-01-2012, 09:30) *
          Initierade?......det tycker inte jag...det är en ständig upprepning av samma argument i kvadrat...inget nytt

Av någon anledning tänker jag alltid på Mark Twain whist.gif

Gunilla, kanske du kan visa på några nya fräscha argument från Odlas vänsterfalang. Är inte era argument i lika utsträckning en upprepning, kanhända ligger det i sakens natur att man argumentera utifrån sina värderingar.
          gita

Citera
          Gita
          Inlägg 25-01-2012, 10:08
          Länk hit: #1431

Medlem

CITAT (Gunilla T @ 25-01-2012, 09:41) *
          Detdär låter lovande tycker jag....kan du utveckla hur en hållbar framtidspolitik skulle kunna se ut? Vilka faktiska kunskaper är viktiga i sammanhanget tycker du?

Nu är jag inte politiker så det åligger inte mig att dra upp linjerna för en framtidspolitik. Jag nöjer mig med att "tycka" och jag tycker faktiskt nuvarande regering arbetar i rätt riktning.
          Gita

Citera
          Huggorm
          Inlägg 25-01-2012, 10:22
          Länk hit: #1432

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

LO briljerar och vill återinföra arvsskatt av "rättviseskäl". Hur rättvist är det att beskatta samma pengar ytterligare en gång? Vidare vill de rädda välfärden genom höjd fastighetsskatt. Och så förundrar de sig över att folk flyr fackföreningarna. slap.gif

http://www.dn.se/debatt/ny-skattereform-be...tod-i-riksdagen

Citera
          Gita
          Inlägg 25-01-2012, 10:23
          Länk hit: #1433

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 25-01-2012, 09:13) *
          Det är kanske ett försök att skriva av sig nervositeten och rädslan över ett nederlag för högerkrafterna i nästa val? Tänk om rut försvinner så att man får återgå till svarta hushållstjänster, även om man givetvis har råd med fullbetalning. Principer går före sunt tänkande.

Så barnslig du är--- rädsla och nervositet? Självklart så går det att leva med en sosseregering också, speciellt som de skulle vara helt beroende av MP. Och som du väl också vet så står MP närmre Alliansen på flera viktiga områden såsom ekonomi, synen på företagsamhet, skatter, valfrihet och privatiseringar inom vård, omsorg och skola. Så att försöka avskaffa rut/rot och återinföra statliga monopol m.m är nog dömt att misslyckas oberoende av vem som innehar regeringsmakten.
          Naturligtvis hoppas jag att Alliansen får fortsätta, men rädsla och nervositet - nej inte ett dugg.
          Gita

Citera
          Huggorm
          Inlägg 25-01-2012, 10:25
          Länk hit: #1434

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Red Top @ 25-01-2012, 09:53) *
          Den moderata ideologin är och förblir en ideologi med förakt för den svaga människan. En ideologi där allt går ut på att de redan besuttna ska ha mer på de fattigares bekostnad. En omvänd Robin Hood-ideologi där sheriffen av Nottingham(Anders Borg) har makten under prins Johns(Fredrik Reinfeldt) beskydd.
          Rösta med hjärtat och hjärnan! Inte med plånboken!

Robin Hood var en hjälte som motsatte sig ett orimligt högt skattetryck och tog tillbaka pengarna från den snikna staten och återbördade dem till de som arbetat ihop dem. Inte konstigt att den legenden bitit sig kvar och blivit folkkär i 800 år!

Citera
          Gita
          Inlägg 25-01-2012, 10:25
          Länk hit: #1435

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 25-01-2012, 09:36) *
          I så fall borde alliansen avgå med omedelbar verkan innan de totalt sänkt skeppet!

?????
          Gita

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 25-01-2012, 10:30
          Länk hit: #1436

Gäster

CITAT (Gita @ 25-01-2012, 10:03) *
          Gunilla, kanske du kan visa på några nya fräscha argument från Odlas vänsterfalang. Är inte era argument i lika utsträckning en upprepning, kanhända ligger det i sakens natur att man argumentera utifrån sina värderingar.
          gita

Då frågar jag dig, vad är det som är så modernt och framåtriktande i att öka klyftorna i samhället? Är inte det en gammal, unken, konservativ politik som världen (och Sverige) så länge kämpat för att förändra med den kunskapen om att ett samhälle som glider isär blir ett konfliktfyllt och otryggt samhälle?
          ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
          Nu är jag inte politiker så det åligger inte mig att dra upp linjerna för en framtidspolitik. Jag nöjer mig med att "tycka" och jag tycker faktiskt nuvarande regering arbetar i rätt riktning.
          Gita
          ---------------------------------------------------------------------------------------------
          Nehej, jag anade det...

Men jag skall ge dig ett konkret exempel så blir det enklare.

I åtta månader har regeringen haft ordförandeskapet i Arktiska rådet, ordförande är Bildt. Vi som är intresserade av en hållbar framtidspolitik har väntar och väntat och väntat på att Sverige sätter ner foten och säger stopp för oljeutvinning i dessa jungfruliga vatten.

Vill man vara lite drastisk så kan man med fog säga att detta är en ödesfråga för vår planet. Som du säkert vet bedöms oljesanering inte möjlig ifall en olycka inträffar.

Lundin oil har intresse i regionen och ännu har inget hörts från Bildt i denna framtidspolitiska fråga.

Vad anser du om det?

Redigerat av Gunilla T: 25-01-2012, 10:30

Citera
          Anma
          Inlägg 25-01-2012, 10:52
          Länk hit: #1437

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Jag läste nånstans att Reinfeldt ljugit om att Sveriges ekonomi gått bra 2011 och 2010. Någon som har någon som helst belägg för detta? Jag förmodar att det bara är ryktesspridning, för inte ens han kan väl vara så dum i huvudet att han gör som Grekland. (ljuger om hur det går för landet)

Citera
          Gita
          Inlägg 25-01-2012, 10:56
          Länk hit: #1438

Medlem

CITAT (Gunilla T @ 25-01-2012, 10:30) *
          Då frågar jag dig, vad är det som är så modernt och framåtriktande i att öka klyftorna i samhället? Är inte det en gammal, unken, konservativ politik som världen (och Sverige) så länge kämpat för att förändra med den kunskapen om att ett samhälle som glider isär blir ett konfliktfyllt och otryggt samhälle?
          ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
          Gita
          ---------------------------------------------------------------------------------------------
          Nehej, jag anade det...

Men jag skall ge dig ett konkret exempel så blir det enklare.

I åtta månader har regeringen haft ordförandeskapet i Arktiska rådet, ordförande är Bildt. Vi som är intresserade av en hållbar framtidspolitik har väntar och väntat och väntat på att Sverige sätter ner foten och säger stopp för oljeutvinning i dessa jungfruliga vatten.

Vill man vara lite drastisk så kan man med fog säga att detta är en ödesfråga för vår planet. Som du säkert vet bedöms oljesanering inte möjlig ifall en olycka inträffar.

Lundin oil har intresse i regionen och ännu har inget hörts från Bildt i denna framtidspolitiska fråga.

Vad anser du om det?

"Då frågar jag dig, vad är det som är så modernt och framåtriktande i att öka klyftorna i samhället? Är inte det en gammal, unken, konservativ politik som världen (och Sverige) så länge kämpat för att förändra med den kunskapen om att ett samhälle som glider isär blir ett konfliktfyllt och otryggt samhälle?
          Så det är det här du menar med nya fräscha argument? Är det inte i stället vänsterns problem i nötskal?
          Att man inriktar sig enbart på att kritisera Alliansen utan att föra fram något som helst eget nytänkande eller egna bättre idéer.

När det gäller Artiska rådet så har jag ingen åsikt eftersom jag inte har haft möjlighet eller tid att sätta mig in i vad som avhandlas där.
          Gita
          P.s Är du politiker? Och måste man vara det för att få framföra sina synpunkter här? D.s

Citera
          Anma
          Inlägg 25-01-2012, 11:00
          Länk hit: #1439

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Jag hittade själv. Reinfeldt har ljugit om sveriges ekonomi i en SVT-intervju.
          KÄLLA

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-01-2012, 11:01
          Länk hit: #1440

Medlem

CITAT (Gita @ 25-01-2012, 10:25) *
          ?????
          Gita

Gita, hur svårt kan det vara att förstå att det var detta jag svarade på:
          "Hjärta och känslor, viss det är bra. Men för att formulera en framgångsrik, hållbar framtidspolitik behövs det nog mer av hjärna, faktiska kunskaper, klarsyn, en realistisk omvärldsuppfattning, och förmåga att se vad som är möjligt att åstadkomma."

--------------------

Citera

210 sidor V  « < 70 71 72 73 74 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-06-2026, 08:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon