Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

210 sidor V  « < 71 72 73 74 75 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Allmänpolitiska tråden, en chansning.
          Red Top
          Inlägg 25-01-2012, 11:06
          Länk hit: #1441

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (Huggorm @ 25-01-2012, 10:25) *
          Robin Hood var en hjälte som motsatte sig ett orimligt högt skattetryck och tog tillbaka pengarna från den snikna staten och återbördade dem till de som arbetat ihop dem. Inte konstigt att den legenden bitit sig kvar och blivit folkkär i 800 år!

Vad han reagerade mot, enligt legenden/berättelsen, var att de rika skodde sig på de fattigas bekostnad utan att bidra med ett öre själva. Liksom det håller på att bli nu, med de "nya" moderaterna vid rodret.

De sk skatterna på den tiden går inte överhuvudtaget att jämföra med dagens skatter i Sverige. Våra skatter har genom åren gått till att bygga upp en välfärd för alla och att driva vissa verksamheter i gemensam regi. Statens egendomar/verksamheter är ju gemensamt ägda av alla i Sverige. Det moderaterna(alliansen) nu gör är att sälja ut vår egendom utan att fråga samtliga delägare. De pengar som vi tjänar på dessa förlustaffärer bidrar inte på något sätt till att bevara den välfärd, som det tagit många decennier nästan ett sekel att bygga upp.

Det är ju inte bara statlig egendom som slumpas bort till riskkapitalbolag, utan samma mönster genomsyrar även landsting och kommuner. Moderaterna(alliansen) rear ut lönsamma verksamheter till sina vänner och bekanta, för att dessa ska kunna göra sig en rejäl hacka på att sälja verksamheterna vidare.

Senaste exemplet ser vi i Stockholms Län, där Flippan Reinfeldt(M) i maskopi med Chris Heister (M) slumpade bort en av de mest lönsamma vårdcentralerna, Serafen, för 694. 500 kronor.

Förtjänsten för läkarna blev minst 20 miljoner, när de sålde vidare till riskkapitalbolagen Nordic Capital och Apax.

Läs här:
          Läkare gjorde jätteklipp på avknoppad vårdcentral

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 25-01-2012, 11:12
          Länk hit: #1442

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Anma @ 25-01-2012, 11:00) *
          Jag hittade själv. Reinfeldt har ljugit om sveriges ekonomi i en SVT-intervju.
          KÄLLA

Faktagranskat av Svenska Dagbladet! naughty.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gita
          Inlägg 25-01-2012, 11:16
          Länk hit: #1443

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (*Stintan* @ 25-01-2012, 11:01) *
          Gita, hur svårt kan det vara att förstå att det var detta jag svarade på:
          "Hjärta och känslor, viss det är bra. Men för att formulera en framgångsrik, hållbar framtidspolitik behövs det nog mer av hjärna, faktiska kunskaper, klarsyn, en realistisk omvärldsuppfattning, och förmåga att se vad som är möjligt att åstadkomma."

Goddag Yxskaft!
          Gita

Citera
          Huggorm
          Inlägg 25-01-2012, 11:17
          Länk hit: #1444

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Anma @ 25-01-2012, 11:00) *
          Jag hittade själv. Reinfeldt har ljugit om sveriges ekonomi i en SVT-intervju.
          KÄLLA

Så här står det: "Den som är snäll kan säga att statsministern uttrycker sig slarvigt."

Och du är väll snäll?

Citera
          Anma
          Inlägg 25-01-2012, 11:25
          Länk hit: #1445

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Huggorm @ 25-01-2012, 11:17) *
          Så här står det: "Den som är snäll kan säga att statsministern uttrycker sig slarvigt."

Och du är väll snäll?

Inte när det gäller Reinfeldt.
          Han har inte gjort sig förtjänt av min snällhet.

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 25-01-2012, 11:26
          Länk hit: #1446

Gäster

CITAT (Gita @ 25-01-2012, 10:56) *
          "Då frågar jag dig, vad är det som är så modernt och framåtriktande i att öka klyftorna i samhället? Är inte det en gammal, unken, konservativ politik som världen (och Sverige) så länge kämpat för att förändra med den kunskapen om att ett samhälle som glider isär blir ett konfliktfyllt och otryggt samhälle?
          Så det är det här du menar med nya fräscha argument? Är det inte i stället vänsterns problem i nötskal?
          Att man inriktar sig enbart på att kritisera Alliansen utan att föra fram något som helst eget nytänkande eller egna bättre idéer.

När det gäller Artiska rådet så har jag ingen åsikt eftersom jag inte har haft möjlighet eller tid att sätta mig in i vad som avhandlas där.
          Gita
          P.s Är du politiker? Och måste man vara det för att få framföra sina synpunkter här? D.s

Nej, jag är inte politiker, bara allmänt intresserad av samhällsfrågor.

Du svarar inte på frågor och det är naturligtvis din fulla rätt att undvika om du vill men jag trodde för ett ögonblick att de orden du nämnde, framtidspolitik, kunskap etc. även hade ett innehåll men så var det inte.

Såklart du får fortsätta framföra "synpunkter".....

Citera
          gnon49
          Inlägg 25-01-2012, 12:10
          Länk hit: #1447

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Det viktigaste är ju att man har ett hjärta, inte om det sitter till höger eller vänster. Annars skulle ju halva Sveriges befolkning bestå av hjärtlösa människor utan tanke på sina medmänniskor. Den myten var lätt att spräcka även om den envist biter sig kvar som ett dåligt argument. yes.gif

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          herkules
          Inlägg 25-01-2012, 12:19
          Länk hit: #1448

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (gnon49 @ 25-01-2012, 12:10) *
          Det viktigaste är ju att man har ett hjärta, inte om det sitter till höger eller vänster. Annars skulle ju halva Sveriges befolkning bestå av hjärtlösa människor utan tanke på sina medmänniskor. Den myten var lätt att spräcka även om den envist biter sig kvar som ett dåligt argument. yes.gif

nä, jag anser inte att man har mycket till hjärta om man tycker att det är helt ok att rösta på en regering som tar från de som redan har lite och ger till dem som har mer.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Gita
          Inlägg 25-01-2012, 12:55
          Länk hit: #1449

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (gnon49 @ 25-01-2012, 12:10) *

Precis!
          Det som jag har svårast för i debatten här på Odla är att vänsterdebattörerna av någon anledning fått för sig och använder som argument att de på något sätt skulle vara en bättre sorts människor än den andra dryga halvan av svenska folket. Detta är något som i mina ögon bara är dumt och självgott.
          Gita

Citera
          Anma
          Inlägg 25-01-2012, 13:07
          Länk hit: #1450

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Gita @ 25-01-2012, 12:55) *
          Precis!
          Det som jag har svårast för i debatten här på Odla är att vänsterdebattörerna av någon anledning fått för sig och använder som argument att de på något sätt skulle vara en bättre sorts människor än den andra dryga halvan av svenska folket. Detta är något som i mina ögon bara är dumt och självgott.
          Gita

Jag stör mig på att alla vänstermänniskor här på odla packas in i samma mall hela tiden. Vi är faktiskt individer, precis som ni på högerkanten.
          Personligen är jag inte dummare än att jag fattar att det finns högerfolk med hjärta också, trots det är det ju så att Reinfeldts politik är hjärtlös mot de svaga. Och förnekande. Enligt den finns till exempel inga fattiga i Sverige.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 25-01-2012, 14:33
          Länk hit: #1451

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Anma @ 25-01-2012, 13:07) *
          Jag stör mig på att alla vänstermänniskor här på odla packas in i samma mall hela tiden. Vi är faktiskt individer, precis som ni på högerkanten.
          Personligen är jag inte dummare än att jag fattar att det finns högerfolk med hjärta också, trots det är det ju så att Reinfeldts politik är hjärtlös mot de svaga. Och förnekande. Enligt den finns till exempel inga fattiga i Sverige.

tummenupp.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 25-01-2012, 14:55
          Länk hit: #1452

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Fortsatt hackande på M, här är en medlem som varit ute och åkt och fattat allt fel.

"Idag var det premiärtur för SJ 2000 som är SJ:s nya snabbtåg med bättre acceleration och kortare bromssträcka än SJ 3000 (det gamla X3000:s nya namn sedan årsskiftet). Dock med lägre topphastighet men genom sina i övrigt goda egenskaper bättre på många sträckor samt bättre anpassat för vinterväder.

Edward Riedl (M)."

Det är alltså frågan om det senaste snabbtåget som fått namnet SJ 3000. Det gamla heter numera SJ 2000 mot X2000 förut. Topphastigheten är för båda 200 km/h.

Bloggen: http://blogg.vk.se/edward/2012/01/25/premi...-sj-2000-551556

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Kryddan03
          Inlägg 25-01-2012, 19:33
          Länk hit: #1453

Medlem
          Antal inlägg: 1 257
          Medlem nr: 3 013

CITAT (Gossen Ruda @ 25-01-2012, 14:55) *
          Fortsatt hackande på M, här är en medlem som varit ute och åkt och fattat allt fel.

"Idag var det premiärtur för SJ 2000 som är SJ:s nya snabbtåg med bättre acceleration och kortare bromssträcka än SJ 3000 (det gamla X3000:s nya namn sedan årsskiftet). Dock med lägre topphastighet men genom sina i övrigt goda egenskaper bättre på många sträckor samt bättre anpassat för vinterväder.

Edward Riedl (M)."

Det är alltså frågan om det senaste snabbtåget som fått namnet SJ 3000. Det gamla heter numera SJ 2000 mot X2000 förut. Topphastigheten är för båda 200 km/h.

Bloggen: http://blogg.vk.se/edward/2012/01/25/premi...-sj-2000-551556

De verkar ha lite svårt med siffror de där "nya" moderaterna. Det kanske är därför de så ofta nolltaxerar?

--------------------
          Odlar på taket i zon II

Citera
          Red Top
          Inlägg 25-01-2012, 19:37
          Länk hit: #1454

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (Kryddan03 @ 25-01-2012, 19:33) *
          De verkar ha lite svårt med siffror de där "nya" moderaterna. Det kanske är därför de så ofta nolltaxerar?

Bifogad bild

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          merlin68
          Inlägg 25-01-2012, 19:43
          Länk hit: #1455

Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem nr: 28 369

CITAT (herkules @ 25-01-2012, 12:19) *
          nä, jag anser inte att man har mycket till hjärta om man tycker att det är helt ok att rösta på en regering som tar från de som redan har lite och ger till dem som har mer.

Välskrivet! tummenupp.gif smiley_small_hug.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 25-01-2012, 19:45
          Länk hit: #1456

Moderator

CITAT (herkules @ 25-01-2012, 12:19) *

Fast så är det ju fortfarande inte. Skillnaden är att man tar en liten aning mindre från de rika och ger till de fattiga nu.

Citera
          herkules
          Inlägg 25-01-2012, 20:25
          Länk hit: #1457

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Huggorm @ 25-01-2012, 19:45) *
          Fast så är det ju fortfarande inte. Skillnaden är att man tar en liten aning mindre från de rika och ger till de fattiga nu.

varför ljuger du? nedskärningarna i sjukförsäkringen bekostade jobbskatteavdragen.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Huggorm
          Inlägg 25-01-2012, 20:27
          Länk hit: #1458

Moderator

CITAT (herkules @ 25-01-2012, 20:25) *
          varför ljuger du? nedskärningarna i sjukförsäkringen bekostade jobbskatteavdragen.

Jobbskatteavdragen innebär att folk betalar lite mindre av sina pengar i skatt.

Citera
          Motti
          Inlägg 25-01-2012, 20:34
          Länk hit: #1459

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Men allvarligt talat ! hur många i Sverige är rika 5 % ! resten av oss är väl medelSvensson ,man kan inte hänga upp alla sina argument på att skylla på dom "rika" ,varför i så fall har Moderaterna så många medlema och röster ?eller resten av de borgeliga?Och dom välbeställda är väl dom som skapar jobb ! är det då inte bra att ha människor med kapital för att kunna starta företag så att människor får jobb confused.gif

Redigerat av Motti: 25-01-2012, 20:35

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-01-2012, 20:42
          Länk hit: #1460

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Huggorm @ 25-01-2012, 20:27) *
          Jobbskatteavdragen innebär att folk betalar lite mindre av sina pengar i skatt.

Jobbskatteavdragen måste ju finansieras på något sätt eller du tror kanske att det inte belastat budgeten på något sätt.

CITAT (Motti @ 25-01-2012, 20:34) *
          Men allvarligt talat ! hur många i Sverige är rika 5 % ! resten av oss är väl medelSvensson ,man kan inte hänga upp alla sina argument på att skylla på dom "rika" ,varför i så fall har Moderaterna så många medlema och röster ?eller resten av de borgeliga?Och dom välbeställda är väl dom som skapar jobb ! är det då inte bra att ha människor med kapital för att kunna starta företag så att människor får jobb confused.gif

Tjänar man mer än 30.000 i månaden har man inte behov av bidrag (jobbskatteavdrag)

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

210 sidor V  « < 71 72 73 74 75 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-06-2026, 10:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon