Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

210 sidor V  « < 8 9 10 11 12 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Allmänpolitiska tråden, en chansning.
          Fenja
          Inlägg 12-12-2011, 13:45
          Länk hit: #181

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

CITAT (herkules @ 12-12-2011, 13:12) *
          det tror jag inte att det gör, människor är klokare än så.
          varför diskuterar du inte fenja - okunskap?

Tja, jag kanske är okunnig. Tycker inte att det finns så mycket att diskutera ärligt talat. Juholt pladdrar ju på rätt bra själv...

Anma, jag är inte så skadeglad om du tror det. Jag tycker bara att det är beklagligt att varken partiet, sympatisörerna eller Juholt själv inser vilken jävla belastning han är som partiledare. Det är ungefär som om man skulle ersätta Reinfeldt med Iprenmannen... Jag gillarför den delen inte Reinfeldt, mina sympatier finns mycket längre till vänster.

Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Red Top
          Inlägg 12-12-2011, 13:55
          Länk hit: #182

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

Fenja. Vad får du för egen tillfredställelse av att smutskasta andra människor??

Det du sysslar med är bara osmakligt och oseriöst. Skulle du själv gilla att bli utsatt för den här typen av barnsliga påhopp, från människor, vars enda intresse är att provocera?

Engagera dig i någon sakfråga istället, om du nu överhuvudtaget är intresserad av politik.

De flesta andra här diskuterar politiska sakfrågor. Med några få "lysande" undantag. Ingen nämnd och ingen glömd.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Huggorm
          Inlägg 12-12-2011, 13:57
          Länk hit: #183

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Frågan är vad som var värst för socialdemokraterna, Göran Person på slutet, Mona Sahlin eller Håkan Juholt?

Citera
          Red Top
          Inlägg 12-12-2011, 14:04
          Länk hit: #184

Medlem

CITAT (Huggorm @ 12-12-2011, 13:57) *
          Frågan är vad som var värst för socialdemokraterna, Göran Person på slutet, Mona Sahlin eller Håkan Juholt?

Du kan också ta åt dig av mitt förra inlägg. Det finns väl ingen anledning för dig att fundera över socialdemokraternas föredetta eller nuvarande eller kommande partiledare. Det måste väl vara en fråga för intern diskussion inom partiet och inte en fråga för varken media eller människor, vars åsikter är kapitalt motsatta mot socialdemokratins, att spekulera över.

--------------------

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Anma
          Inlägg 12-12-2011, 14:08
          Länk hit: #185

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Fenja @ 12-12-2011, 13:45) *
          Anma, jag är inte så skadeglad om du tror det. Jag tycker bara att det är beklagligt att varken partiet, sympatisörerna eller Juholt själv inser vilken jävla belastning han är som partiledare. Det är ungefär som om man skulle ersätta Reinfeldt med Iprenmannen... Jag gillarför den delen inte Reinfeldt, mina sympatier finns mycket längre till vänster.

Mvh
          Fenja

Det är ju bra att du talar om att du inte är skadeglad, för du har synnerligen gett det intrycket i den här frågan.

Jag tycker att det är djupt sorgligt att se det parti som jag sympatiserat med hela livet falla isär i bitar. I synnerhet när jag inte funnit något alternativt parti att rösta på. En röst på någon av allianspartierna är en röst på moderaterna och hellre dör jag än röstar på dem. En röst på vänstern är inte heller rimlig för mig i dagsläget. Miljöparitet är kanske ett alternativ, men nu verkar de dra alldeles för mycket till höger för att jag ska kunna tycka att de är värda min röst och SD är ännu längre från ett alternativ för mig än moderaterna från min synvinkel, även om de också har några saker som jag gillar, som till exempel en humanare sjukförsäkring. Men där är invandringspolitiken viktigare.

Citera
          herkules
          Inlägg 12-12-2011, 14:08
          Länk hit: #186

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Fenja @ 12-12-2011, 13:45) *
          Tja, jag kanske är okunnig. Tycker inte att det finns så mycket att diskutera ärligt talat. Juholt pladdrar ju på rätt bra själv...
          Mvh
          Fenja

vad hos dig finner tillfredställelse att kasta så mycket skit på juholt som det bara går?
          du säger dig stå väldigt långt åt vänster - men reinfeldt och de med honom som VERKLIGEN gör människor illa i det här landet får inte sin släng av sleven från dig, varför?

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Fenja
          Inlägg 12-12-2011, 14:17
          Länk hit: #187

Medlem

CITAT (Red Top @ 12-12-2011, 13:55) *
          1. Fenja. Vad får du för egen tillfredställelse av att smutskasta andra människor??

2. Det du sysslar med är bara osmakligt och oseriöst. Skulle du själv gilla att bli utsatt för den här typen av barnsliga påhopp, från människor, vars enda intresse är att provocera?

3. Engagera dig i någon sakfråga istället, om du nu överhuvudtaget är intresserad av politik.

De flesta andra här diskuterar politiska sakfrågor. Med några få "lysande" undantag. Ingen nämnd och ingen glömd.

1. Jag tycker att Juholt sköter smutskastningen rätt bra själv. Jag har länkat till uttalanden han gjort och oftast inte ens sagt vad jag tycker...

2. Om jag var i Juholts sits skulle jag ha stor förståelse för mina åsikter.

3. Varken du eller någon annan här bestämmer över vad jag skriver eller tycker. Gillar du det inte så ge fan i att läsa mina inlägg. Det kanske finns en ignoreraknapp?

Mvh
          Fenja

--------------------

Citera
          Fenja
          Inlägg 12-12-2011, 14:25
          Länk hit: #188

Medlem

CITAT (herkules @ 12-12-2011, 14:08) *
          vad hos dig finner tillfredställelse att kasta så mycket skit på juholt som det bara går?
          du säger dig stå väldigt långt åt vänster - men reinfeldt och de med honom som VERKLIGEN gör människor illa i det här landet får inte sin släng av sleven från dig, varför?

Jag finner ingen tillfredsställelse alls. Däremot är det beklagansvärt att det parti som byggt Sverige ska pulveriseras av en narcissistisk dåres ledardröm. Att diskutera Reinfeldt är bara intressant ut den aspekten hur vi ska få bort dem får regeringssitsen. I den aspekten är Sossarna en av de tunga byggstenarna om de nu kommer att finnas kvar...
          Mvh
          Fenja

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 12-12-2011, 14:35
          Länk hit: #189

Medlem

CITAT (Fenja @ 12-12-2011, 14:25) *
          Jag finner ingen tillfredsställelse alls. Däremot är det beklagansvärt att det parti som byggt Sverige ska pulveriseras av en narcissistisk dåres ledardröm. Att diskutera Reinfeldt är bara intressant ut den aspekten hur vi ska få bort dem får regeringssitsen. I den aspekten är Sossarna en av de tunga byggstenarna om de nu kommer att finnas kvar...
          Mvh
          Fenja

Nå ja, undersökningen som du länkade till, Fenja, visar ju att om det vore valresultatet hade oppositionen vunnit med 0,1%.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 12-12-2011, 14:38
          Länk hit: #190

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Det är noterbart att personen som helt räknas ut här och annorstädes drog direkt upp partiet till 35%. Några, inom och utom partiet, blev harmsna över detta och startade en smutskastningskampanj. Juholt är inte den som media vill ha det till men eftersom de tillsammans med en flock journalister har gett sig fan på att trycka ner honom går det. ALLT vänds mot honom men läser man bortom rubrikerna så har han vettiga åsikter.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 12-12-2011, 14:45
          Länk hit: #191

Medlem

CITAT (Anma @ 12-12-2011, 14:35) *
          Nå ja, undersökningen som du länkade till, Fenja, visar ju att om det vore valresultatet hade oppositionen vunnit med 0,1%.

Nja, jag får det till att M m.fl skulle vinna med ett par procent. Skillnaderna mot exempelvis SCB är dock så stora att jag sätter ett antal frågetecken för undersökningen. C sladdar exempelvis för nära 4%-spärren. Inget jag begråter visserligen. rolleyes.gif

--------------------

Citera
          herkules
          Inlägg 12-12-2011, 14:51
          Länk hit: #192

Medlem

Mvh
          Fenja

du hjälper knappast inte till med att få bort reinfeldt & co genom att rota efter skit om juholt. sad.gif

--------------------

Citera
          herkules
          Inlägg 12-12-2011, 15:10
          Länk hit: #193

Medlem

reinfeldt räknar inte med alla - UTANFÖRSKAPET har blivit värre.

nähä?

--------------------

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 12-12-2011, 15:12
          Länk hit: #194

Gäster

Människor har många djup, inte enbart det som media fokuserar på. Här en en trevlig mailväxling mellan Juholt och författaren Jerker Virdborg.

Not bad...ah? En känslomänniska som jag gärna skulle vilja diskutera med och lyssna till. Däremot är jag ännu inte övertygad om att jag skulle uppskatta honom som chef...

http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/f...olt-hosten-2011

Citera
          Anma
          Inlägg 12-12-2011, 15:21
          Länk hit: #195

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 12-12-2011, 14:45) *
          Nja, jag får det till att M m.fl skulle vinna med ett par procent. Skillnaderna mot exempelvis SCB är dock så stora att jag sätter ett antal frågetecken för undersökningen. C sladdar exempelvis för nära 4%-spärren. Inget jag begråter visserligen. rolleyes.gif

My bad, det var ju SCBs undersökning som jag menade.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 12-12-2011, 15:25
          Länk hit: #196

Medlem

Mvh
          Fenja

Din ståndpunkt är mumma för Gita och andra moderattroll att läsa. En kil, hurra. sad.gif

--------------------

Citera
          gnon49
          Inlägg 12-12-2011, 15:41
          Länk hit: #197

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Det enda som kan öka utanförskapet är ju högre arbetslöshet. Dithän har vi inte kommit än. Utförsäkrade måste ju räknas med eftersom dom återvänder till någon form av ersättning från samhället. Vanligast är väl fortsatt sjukskrivning eller arbetsträning. Ungefär som i gamla tider förutom mer fokus på arbete. Möjligen att en stor invandring höjer siffrorna av utanförskap.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Anma
          Inlägg 12-12-2011, 15:48
          Länk hit: #198

Medlem

CITAT (gnon49 @ 12-12-2011, 15:41) *
          Det enda som kan öka utanförskapet är ju högre arbetslöshet. Dithän har vi inte kommit än. Utförsäkrade måste ju räknas med eftersom dom återvänder till någon form av ersättning från samhället. Vanligast är väl fortsatt sjukskrivning eller arbetsträning. Ungefär som i gamla tider förutom mer fokus på arbete. Möjligen att en stor invandring höjer siffrorna av utanförskap.

Du är medveten om att arbetslösheten legat på över 7 procent sedan 2009? Däremellan har vi haft högkonjunktur utan att den siffran minskat! Det nya arbetarparitet... vilket hån.

Hur länge ska en utförsäkrad vara utförsäkrad tycker du? I det ingenmansland det innebär. Man är inte sjuk. Inte frisk. Inte arbetsför, inte icke arbetsför. Man är ingenting!

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 12-12-2011, 16:00
          Länk hit: #199

Medlem

Ämnesbyte igen, vad tror ni om Jonas Sjöstedt för V? Jag känner inte till honom men han verkar bra men lite osynlig.

--------------------

Citera
          Red Top
          Inlägg 12-12-2011, 16:15
          Länk hit: #200

Medlem

CITAT (Fenja @ 12-12-2011, 14:17) *
          1. Jag tycker att Juholt sköter smutskastningen rätt bra själv. Jag har länkat till uttalanden han gjort och oftast inte ens sagt vad jag tycker...

2. Om jag var i Juholts sits skulle jag ha stor förståelse för mina åsikter.

3. Varken du eller någon annan här bestämmer över vad jag skriver eller tycker. Gillar du det inte så ge fan i att läsa mina inlägg. Det kanske finns en ignoreraknapp?

Mvh
          Fenja

1. Var inte ett svar på vilken tillfredsställese du får

2. Frågan var ställd till dig; inte Juholt

3.Du får gärna skriva vad du vill, men du får ju vara beredd på andras åsikter om dina inlägg. Det i sin tur bör inte föranleda svordomar från din sida.

Min åsikt är att smutskastning av enskilda individer inte hör hemma i en allmänpolitisk tråd. Det hör inte hemma någonstans, eftersom det är ett oskick i mina ögon.

--------------------

Jevgenij Jevtusjenko

Citera

210 sidor V  « < 8 9 10 11 12 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-06-2026, 12:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon