CITAT (Anma @ 16-12-2011, 14:56)

Så 50% av Sveriges befolkning kan inte plocka fram 12000:- på en vecka för att de alla är överbelånade?
Ok, då vet jag. Jag måste vara ett ufo eller nåt. Passar ju inte in varken på den ena mallen eller den andra.
Jag tycker inte att alla ska ha samma lön. En läkare ska ha mer betalt än en kioskbiträde. Däremot tycker jag inte att kioskbiträdet ska ha en usel lön för det.
Dessutom tycker jag att alla ska ha lika lön för lika arbete.
Jag kan inte plocka fram 12000 ens på ett år, ännu mindre på en vecka!!!
Och det enda lån jag har är studielån, men jag kanske räknas till de överbelånade.

CITAT (Ugglemormor @ 16-12-2011, 15:31)

Dom flesta med högre utbildning har modligen fullt upp med sina studieskulder vilket en städare inte har, så har olika grupper mer ansvar mot sjuka och ansträngda så det de får i lön får väl motsvara det de gör.
Att utvandringen till Norge har blivit mer markant ur arbetssynpunkt även för de som har en högre utbildning är ju följden av det att de inte får betalt här som de skulle. ..... de får ta vid där norrmännen inte vill själva ....

Märkligt!!! Jag jobbar som städare
och jag har då studieskulder!
Eller tror du att de försvinner automatiskt för att man inte får ett jobb inom det område man utbildat sig och väljer att ta vilket jobb som helst hellre än att vara arbetslös?
CITAT (Huggorm @ 16-12-2011, 16:23)

Är 140kr/h verkligen en skitlön då?
Näää, säger den fattiga städerskan!