Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

210 sidor V  « < 204 205 206 207 208 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Allmänpolitiska tråden, en chansning.
          Huggorm
          Inlägg 16-12-2012, 12:30
          Länk hit: #4101

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Piccante @ 16-12-2012, 12:08) *
          en fråga angående städning. hur många av er städar dörrhandtagen hemma i huset/ lägenheten regelbundet?

Inte jag, men så är det nästan bara jag själv som använder det också. Men jag aktar mig noga för att ta i dörrhandtagen på offentliga toaletter

Citera
          Cacki
          Inlägg 16-12-2012, 12:43
          Länk hit: #4102

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Huggorm @ 16-12-2012, 12:30) *
          Inte jag, men så är det nästan bara jag själv som använder det också. Men jag aktar mig noga för att ta i dörrhandtagen på offentliga toaletter

Du tror möjligen inte att du kan råka få med dej några basilusker på händerna "utifrån resten av världen" då?? flirting.gif

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Huggorm
          Inlägg 16-12-2012, 13:02
          Länk hit: #4103

Moderator

CITAT (Cacki @ 16-12-2012, 12:43) *
          Du tror möjligen inte att du kan råka få med dej några basilusker på händerna "utifrån resten av världen" då?? flirting.gif

Självklart, men jag tvättar händerna relativt ofta så risken är mindre än för andra

Citera
          Motti
          Inlägg 18-12-2012, 01:10
          Länk hit: #4104

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Jag är noga med just handtag när jag städar även toaletten och tvättställ ! och att tvätta händerna särskillt när jag varit och storhandlat då tvättar mig när jag kommer hem och efter att jag packat upp alla varor ,tvättar alltid händerna efter toabesök och innan jag lagar mat .Och jag är sällan sjuk nu för tiden .Vanlig tvål är det bästa .

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 18-12-2012, 11:49
          Länk hit: #4105

Gäster

Det finns fortfarande någon som har mycket att säga när andra fastnat i floskler och klichéer men det krävs förstås mod.

Uruguays president Mr. José Mujica

http://www.youtube.com/watch?v=Mr465Atwenw

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 18-12-2012, 11:53
          Länk hit: #4106

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Huggorm @ 16-12-2012, 13:02) *
          Självklart, men jag tvättar händerna relativt ofta så risken är mindre än för andra

Tror du inte att andra gör det också?

Citera
          Tapio
          Inlägg 18-12-2012, 16:40
          Länk hit: #4107

Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem nr: 2 402

CITAT (Huggorm @ 16-12-2012, 12:30) *

Halaj!

Bifogade bild(er)
          Bifogad bild

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 18-12-2012, 17:07
          Länk hit: #4108

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Börjar bli väldigt OT nu... och det var ett mod som började... flirting.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Huggorm
          Inlägg 18-12-2012, 18:14
          Länk hit: #4109

Moderator

CITAT (Aqvakul @ 18-12-2012, 17:07) *
          Börjar bli väldigt OT nu... och det var ett mod som började... flirting.gif

Inte jag, om du menar mig. Men jag medger att jag fortsatte blush.gif

Citera
          gnon49
          Inlägg 18-12-2012, 19:45
          Länk hit: #4110

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Händer ju inte så mycket i politiken precis. Att fiska röster i halvtid är bara att slösa på krafterna. Det enda som man höjde på ögonbrynen åt var att C ville ha fri invandring. SD tackar o tar emot. Övriga partier väntar med att återupptäcka väljarna tills det är mödan värt att spela upp hela register av vallöften, i hopp om att väljarna sväljer betet. devil.gif Att bli av med politikeruppdraget i riksdagen med alla dess förmåner måste vara rena mardrömmen för dom flesta politiker. -cry-.gif

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-12-2012, 20:37
          Länk hit: #4111

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Har ni missat att Reinfeldt håller på att konvertera till sosse? biggrin.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 18-12-2012, 20:52
          Länk hit: #4112

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 29 572

CITAT (malarmaster @ 16-12-2012, 09:26) *
          kan inte säga det bättre själv.

och till ryss vill jag säga att ALLA jobb kräver en adekvat utbildning,oavsett vad det är.
          så får du bli hur upprörd du vill.
          det finns inga "enkla" jobb,de flesta arbeten kräver någon utbildning,sedan är det en annan sak hur lång den behöver vara och om det lärs bäst i skolbänk eller genom praktik.
          av flera kommentarer här förstår jag att städyrket tydligen inte anses vara något märkvärdigt.
          men som blomstertanten och flera insatta vet är en proffessionel städare någon med hög kunskap inom sitt yrke.
          jag har i mitt yrke mött många duktiga städare,men också relativt outbildade från företag med inriktning på snabba cash istället för kvalitet.
          tyvärr får ju inte städning kosta så låga löner och stress präglar yrket. därför blir även yrkets status låg.
          något som det inte borde vara,en utbildad städare är PROFFS.ulf

Jaha. Då får du gärna förklara vilken typ av utbildning som krävs för att jobba på t.ex. Burger King. Och snälla, kom nu inte och säg att en erfaren person som jobbat där i 10 år, oftast är duktigare än en helt ny. Det är liksom ett konstaterande av något helt självklart som inte har med saken att göra.

Ditt påstående är att det krävs utbildning för att kunna utföra yrket, vilket det bevisligen inte gör. Och på tal om städning, jag har själv jobbat som städare en kortare period, hade ingen som helst utbildning, och jag kunde trots det utföra själva arbetet. Nu påstår jag inte att jag städar lika bra som en professionell städare, men det är egentligen helt irrelevant i sammanhanget eftersom det inte är det vi diskuterar.

Citera
          Anma
          Inlägg 18-12-2012, 20:53
          Länk hit: #4113

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (*Stintan* @ 18-12-2012, 20:37) *

Jag höll på att skriva ett inlägg om det här i förmiddags, men så kom annat emellan. smile.gif

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 18-12-2012, 21:05
          Länk hit: #4114

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 18-12-2012, 20:37) *

???

Citera
          gnon49
          Inlägg 18-12-2012, 21:08
          Länk hit: #4115

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Ja partierna själ godbitarna ur varandras partiprogram så till slut står S till höger om M, som i sin tur står till vänster om S. Övriga partier tittar storögt på när giganterna slåss om väljargunsten. Alla medel är tillåtna i den kampen. S kanske har fått en jämlike i fulknep. biggrin.gif

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          malarmaster
          Inlägg 18-12-2012, 21:29
          Länk hit: #4116

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

CITAT (ryss_бори @ 18-12-2012, 20:52) *
          Jaha. Då får du gärna förklara vilken typ av utbildning som krävs för att jobba på t.ex. Burger King. Och snälla, kom nu inte och säg att en erfaren person som jobbat där i 10 år, oftast är duktigare än en helt ny. Det är liksom ett konstaterande av något helt självklart som inte har med saken att göra.

Ditt påstående är att det krävs utbildning för att kunna utföra yrket, vilket det bevisligen inte gör. Och på tal om städning, jag har själv jobbat som städare en kortare period, hade ingen som helst utbildning, och jag kunde trots det utföra själva arbetet. Nu påstår jag inte att jag städar lika bra som en professionell städare, men det är egentligen helt irrelevant i sammanhanget eftersom det inte är det vi diskuterar.

lite kunskaper om mathygien behövs definitivt,mig veterligen har de internutbildningar på hamburgerkedjorna.så många finns inte som jobbat 10 år i hamburgerbranschen,de vill helst ha ung,billig arbetskraft.men att sätta någon att fixa en hamburgare från scratch direkt hämtad från gatan tvivlar jag på.
          i växjö öppnades nyss "Frasses",jag var där första dagen och det fanns 6 bakom disken,två erfarna och 4 rookies och nog hade de lektion alltid.det snackades stektemperatur,fettmängd på stekbord,matförvaring och mycket mer.
          att du inte vill jämföra dej med en proffessionel städare när du jobbat som städare talar väl bara för att jag har rätt.
          proffset har utbildning och vet vilka grejor hen kan använda på olika ytor,vilka metoder som är lämpligast för ytan och vilka redskap som är effektivast.
          jag städar också hemma men vill aldrig jämföra mig med en städare,lika litet som städaren som målar väggen hemma i sin bostad kan jämföra sig med mig.
          vi är bägge proffs på vårt resp. område .ulf

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 18-12-2012, 22:16
          Länk hit: #4117

Medlem

CITAT (malarmaster @ 18-12-2012, 21:29) *
          lite kunskaper om mathygien behövs definitivt,mig veterligen har de internutbildningar på hamburgerkedjorna.så många finns inte som jobbat 10 år i hamburgerbranschen,de vill helst ha ung,billig arbetskraft.men att sätta någon att fixa en hamburgare från scratch direkt hämtad från gatan tvivlar jag på.
          i växjö öppnades nyss "Frasses",jag var där första dagen och det fanns 6 bakom disken,två erfarna och 4 rookies och nog hade de lektion alltid.det snackades stektemperatur,fettmängd på stekbord,matförvaring och mycket mer.
          att du inte vill jämföra dej med en proffessionel städare när du jobbat som städare talar väl bara för att jag har rätt.
          proffset har utbildning och vet vilka grejor hen kan använda på olika ytor,vilka metoder som är lämpligast för ytan och vilka redskap som är effektivast.
          jag städar också hemma men vill aldrig jämföra mig med en städare,lika litet som städaren som målar väggen hemma i sin bostad kan jämföra sig med mig.
          vi är bägge proffs på vårt resp. område .ulf

Så en kort internutbildning på halv dag är alltså vad du räknar som en adekvat utbildning? För det var det jag fick innan jag började städa på riktigt. Nej, att jag inte jämför mig med en person som städat i 10 år tyder inte på att du har rätt, det tyder endast på att en sådan person är lite bättre. Inte att jag inte kan utföra jobbet - vilket var precis vad du hävdade! Anledningen till att städbolagen ofta skriver att de vill ha folk med tidigare erfarenhet är precis den jag tidigare försökt berätta för dig: Det finns så många som söker jobbet att de har råd att välja och vraka och således välja den bästa. Detta betyder inte att övriga inte skulle klara av jobbet, vilket faktikst är precis det du hävdar.

Återigen, otroligt många yrken kräver ingen utbildning alls, däremot har arbetsgivarna pga bristen på jobb så otroligt många att välja på att de har kan börja ställa krav som yrket i sig egentligen inte kräver.

Det du påstår är ungefär lika dumt som att säga att i princip inga män biologiskt sett kan få barn med Keria Knighley, vilket de flesta kan, bara det att hon kan välja och varka mellan så många att de flesta inte kommer få det i praktiken. Hon kan alltså ställa extra krav på män och sortera bort de hon inte vill ha. Hade det bara funnits hon och man på hela jorden så kan hon inte ställa samma krav och sortera bort folk till höger och vänster, precis likadant fungerar det på arbetsmarknaden.

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 19-12-2012, 01:22
          Länk hit: #4118

Medlem

CITAT (Huggorm @ 18-12-2012, 18:14) *
          Inte jag, om du menar mig. Men jag medger att jag fortsatte blush.gif

Nu ska du inte SLINGRA dig yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif

biggrin.gifbiggrin.gif biggrin.gifbiggrin.gif biggrin.gifbiggrin.gif biggrin.gifbiggrin.gif

Redigerat av ryss_борис: 19-12-2012, 01:22

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 19-12-2012, 11:53
          Länk hit: #4119

Gäster

Såhär i årets sista stund är det många ledare som känner sig manade att hålla ett jultal till nationen, så också Annie Lööf

http://www.svtplay.se/klipp/897584/partile...al-annie-loof-c

Perfekt stylad till minsta hårstrå, även det röda håret har tonats i en mildare nyans för att passa julens budskap. Varje rörelse är noga genomgången och inövad med hjälp av konsulter.

Annie Lööf har valt att tala om ungdomsarbetslösheten och politikens möjligheter att lösa ungdomarnas steg in i vuxenvärlden. Hon kommer inte att vila en stund säger hon förrän detta problem är löst...

Men hon låtsas inte om att allt färre människor producerar allt mer på allt kortare tid, när varje investerad krona i produktion syftar till att rationalisera och effektivisera bort mänsklig arbetskraft eftersom arbetskraften är den dyraste produktionsfaktorn. Hon driver en arbetslinje i en värld där det inte finns arbeten och där vi samtidigt blir allt fler.

Om man lyssnar till Mujicas tal om bl.a. ett monetärt system som en gång skapade vår välfärd och var i människors tjänst men nu tenderar att bli herre i stället och leva sitt liv utanför politikernas kontroll så kan jag inte låta bli att fundera över om vi lever i en bubbla i Sverige och att vi inte tål höra om de verkligt svåra utmaningarna.

Såhär inleder Andreas Cervenka sin bok `Vad är pengar´ - Varför räcker det med en ovanligt lång bankomatkö för att få en bankdirektör att börja svettas?

Citera
          Bengalow
          Inlägg 19-12-2012, 12:58
          Länk hit: #4120

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Jösses, det fattades ju bara "Hallelujah" och "God bless you"! Vad var ändamålet med detta blaha till "jultal"? Att öka sin popularitet? Centerns nya ideprogram/vision bör ju ha skrämt bort de flesta av gamla inbitna, jordbundna centerväljare. Det fanns faktiskt inte ett ord av realpolitik i hennes framförande, bara beklagande över att man själv sitter i en regering, som misslyckats totalt med sina främsta uppgifter.

Citera

210 sidor V  « < 204 205 206 207 208 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-08-2026, 10:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon