CITAT (Gossen Ruda @ 05-01-2012, 12:54)

Kan han väcka soffliggarna så gärna för mig. Hududsaken är att vågskålen väger över mot vänster.
Visst han kommer säkerligen att sno över en del vänstersossar, för han är ju trevlig och ger ett påläst intryck.
Men att han kommer att åstadkomma någon större förskjutning på höger-vänsterskalan är föga troligt.
Gita
CITAT (gnon49 @ 05-01-2012, 12:39)

Med Sjöstedt vid rodret kanske S får sin farligaste rival om Vänsterväljarna. Nu börjar media sin granskning av Sjöstedt, Klarar han det provet så tror jag V ökar i väljarstöd. Karl stänker ju sympati omkring sig. Men allt beror nog på vilken politik han tänker föra.
Jag gillar den typ av politiker Sjöstedt representerar alltså Juholts totala motsats. Lugn, saklig, verkar väl påläst, trevlig framtoning (dessutom är han snygg), men jag tror inte det finns en enda människa i världen som kan åstadkomma något större inflytande för V:s politik.
Gita
CITAT (herkules @ 05-01-2012, 08:46)

hägglunds stabschef sitter och beter sig som en idiot på internet och idag väljs förmodligen sjöstedt (inte min favvo direkt) till ledare för vänstern, åsikter? jag tänker att det har ju varit ganska tyst om sossarna i tidningarna sista tiden så blåaste blottafolketfolk (smurfar?) kanske kan diskutera andra partiers göranden och låtanden?
eller så tar vi ett varv till med förra månadens senaste nytt om sossar även om det ter sig tämligen ointelligent

Vad är det du försöker säga????
Gita