Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

210 sidor V  « < 36 37 38 39 40 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Allmänpolitiska tråden, en chansning.
          Gossen Ruda
          Inlägg 05-01-2012, 07:06
          Länk hit: #741

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Motti @ 05-01-2012, 00:30) *
          Juholt är missväxten i socialdemokratin svampen i växthuse ! nu även bekräfftat från hans egna partikamrater han borde avgå innan partiet har försvunit i missbelåtenhet och innre konflikter !

Försök fatta att det bara är ett fåtal sidsteppade sura företrädare för en tidigare misslyckad politik som anser detta.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          herkules
          Inlägg 05-01-2012, 08:24
          Länk hit: #742

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

man förstår det man vill förstå.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          herkules
          Inlägg 05-01-2012, 08:46
          Länk hit: #743

Medlem

hägglunds stabschef sitter och beter sig som en idiot på internet och idag väljs förmodligen sjöstedt (inte min favvo direkt) till ledare för vänstern, åsikter? jag tänker att det har ju varit ganska tyst om sossarna i tidningarna sista tiden så blåaste blottafolketfolk (smurfar?) kanske kan diskutera andra partiers göranden och låtanden?
          eller så tar vi ett varv till med förra månadens senaste nytt om sossar även om det ter sig tämligen ointelligent smile.gif

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 05-01-2012, 09:36
          Länk hit: #744

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Gossen Ruda @ 05-01-2012, 07:06) *
          Försök fatta att det bara är ett fåtal sidsteppade sura företrädare för en tidigare misslyckad politik som anser detta.

Jaså, är det så det är? Är inte så säker på att det stora flertalet håller med.
          gita

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 05-01-2012, 10:28
          Länk hit: #745

Gäster

..och vad säger ni om denna politiska analys whistling.gif

http://schlaug.blogspot.com/

Citera
          Huggorm
          Inlägg 05-01-2012, 11:49
          Länk hit: #746

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Det intressanta med vänsterpartiet är ju inte om Sjöstedt blir partiledare, utan om han blir tvungen att dela med sig av makten

Citera
          gnon49
          Inlägg 05-01-2012, 12:39
          Länk hit: #747

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Med Sjöstedt vid rodret kanske S får sin farligaste rival om Vänsterväljarna. Nu börjar media sin granskning av Sjöstedt, Klarar han det provet så tror jag V ökar i väljarstöd. Karl stänker ju sympati omkring sig. Men allt beror nog på vilken politik han tänker föra.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 05-01-2012, 12:54
          Länk hit: #748

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (gnon49 @ 05-01-2012, 12:39) *
          Med Sjöstedt vid rodret kanske S får sin farligaste rival om Vänsterväljarna. Nu börjar media sin granskning av Sjöstedt, Klarar han det provet så tror jag V ökar i väljarstöd. Karl stänker ju sympati omkring sig. Men allt beror nog på vilken politik han tänker föra.

Kan han väcka soffliggarna så gärna för mig. Hududsaken är att vågskålen väger över mot vänster.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 05-01-2012, 13:14
          Länk hit: #749

Moderator

CITAT (Gossen Ruda @ 05-01-2012, 12:54) *
          Kan han väcka soffliggarna så gärna för mig. Hududsaken är att vågskålen väger över mot vänster.

Möjligtvis kan han locka till sig väljare från F!

Citera
          Gita
          Inlägg 05-01-2012, 13:27
          Länk hit: #750

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 05-01-2012, 12:54) *

Visst han kommer säkerligen att sno över en del vänstersossar, för han är ju trevlig och ger ett påläst intryck.
          Men att han kommer att åstadkomma någon större förskjutning på höger-vänsterskalan är föga troligt.
          Gita

CITAT (gnon49 @ 05-01-2012, 12:39) *

Jag gillar den typ av politiker Sjöstedt representerar alltså Juholts totala motsats. Lugn, saklig, verkar väl påläst, trevlig framtoning (dessutom är han snygg), men jag tror inte det finns en enda människa i världen som kan åstadkomma något större inflytande för V:s politik.
          Gita

CITAT (herkules @ 05-01-2012, 08:46) *
          hägglunds stabschef sitter och beter sig som en idiot på internet och idag väljs förmodligen sjöstedt (inte min favvo direkt) till ledare för vänstern, åsikter? jag tänker att det har ju varit ganska tyst om sossarna i tidningarna sista tiden så blåaste blottafolketfolk (smurfar?) kanske kan diskutera andra partiers göranden och låtanden?
          eller så tar vi ett varv till med förra månadens senaste nytt om sossar även om det ter sig tämligen ointelligent smile.gif

Vad är det du försöker säga????
          Gita

Citera
          gnon49
          Inlägg 05-01-2012, 13:47
          Länk hit: #751

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Det är väl medel o höginkomsttagarna S måste locka till sig om man skall öka i väljarstödet. Dom finns ju oftast på andra sidan blockgränsen. varje parti är ju sig själv närmast och försöker stärka sin ställning även om det sker på bekostnad av ett "broder"-parti. Politik är ju inte bra att vinna ett val utan att kunna påverka även om man sitter i opposition. Stärks MP o V på bekostnad av S kan sammansättningen i riksdagen förändras efter valet 2014. S kräftgång är nog svår att bryta under nuvarande partiledare.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 05-01-2012, 13:54
          Länk hit: #752

Moderator

Framför allt är det folk i de större städerna S måste locka tillbaks

Citera
          herkules
          Inlägg 05-01-2012, 14:38
          Länk hit: #753

Medlem

CITAT (Gita @ 05-01-2012, 13:27) *
          /.../
          Vad är det du försöker säga????
          Gita

det verkar ovanligt korkat att sitta i en allmänpolitisk tråd och älta gammal skåpmat.
          det må vara att blåaste blått avskyr socialdemokrater (paranoia eller rädd för att mista det man tillskansat sig, ovilja att dela med sig?) men så ointelligent kan man väl ändå inte vara så att man inte begriper drevet?

--------------------

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 05-01-2012, 15:17
          Länk hit: #754

Gäster

Ingen som orkat läsa och har några som helst synpunkter på Schlaugs politiska analys? Det var ju inte Sjöstedt som recenserades...

Är materiell tillväxt i ett redan rikt samhälle liktydigt med utveckling?

Han skriver om ett samhälle där mer personligt ansvar även inkluderar annat än mig själv, t.ex ett ansvar för vår planet och för vår miljö - för hela samhället, en god marknad som försvaras gentemot statens och kapitalets övergrepp.

En ekonomi där människor och miljö betyder något och inte ett samhälle som vi nu skådar där jakten på vinst resulterat i absurditeter där man delar en servett i fyra delar inom äldreomsorgen för att generara ytterligare vinster hos ägarna.

...och ni som hyllar den nuvarande marknadsekonomin - förklara för mig hur en evig tillväxt är möjlig på en begränsad planet? Någon???????

Citera
          Huggorm
          Inlägg 05-01-2012, 16:55
          Länk hit: #755

Moderator

CITAT (Gunilla T @ 05-01-2012, 15:17) *
          ...och ni som hyllar den nuvarande marknadsekonomin - förklara för mig hur en evig tillväxt är möjlig på en begränsad planet? Någon???????

Det är på grund av den begränsade planeten som nationerna spenderar tusentals miljarder på sina rymdprogram. Varför se begränsningar när det inte finns några?

Citera
          Gita
          Inlägg 05-01-2012, 17:02
          Länk hit: #756

Medlem

CITAT (Gunilla T @ 05-01-2012, 15:17) *
          Ingen som orkat läsa och har några som helst synpunkter på Schlaugs politiska analys? Det var ju inte Sjöstedt som recenserades...

Hmm.... det verkar inte vara någon som orkat läsa Bengt Olssons utmärkta debattinlägg i DN heller!!

Betr. din fråga om tillväxt kan kanske svaret vara människans förmåga att ständigt hitta nya lösningar på problemen.
          Gita

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 05-01-2012, 17:04
          Länk hit: #757

Gäster

CITAT (Huggorm @ 05-01-2012, 16:55) *
          Det är på grund av den begränsade planeten som nationerna spenderar tusentals miljarder på sina rymdprogram. Varför se begränsningar när det inte finns några?

Nu är du väl rolig biggrin.gif

Varför låtsas som om att det finns alternativ när det inte finns några?

Citera
          Gita
          Inlägg 05-01-2012, 17:09
          Länk hit: #758

Medlem

CITAT (herkules @ 05-01-2012, 14:38) *
          det verkar ovanligt korkat att sitta i en allmänpolitisk tråd och älta gammal skåpmat.
          det må vara att blåaste blått avskyr socialdemokrater (paranoia eller rädd för att mista det man tillskansat sig, ovilja att dela med sig?) men så ointelligent kan man väl ändå inte vara så att man inte begriper drevet?

Tja, gammal skåpmat kan man väl inte prata om, snarare en ständigt pågående såpa. Så sent som i morse var Juholts och sossarnas debackel samtalsämnet i TV-sofforna
          Gita

Citera
          Gita
          Inlägg 05-01-2012, 17:20
          Länk hit: #759

Medlem

CITAT (Gunilla T @ 05-01-2012, 17:04) *
          Nu är du väl rolig biggrin.gif

Varför låtsas som om att det finns alternativ när det inte finns några?

Klart att det kommer att finnas alternativ, morgondagens lösningar vet vi inget om idag. Du tror väl ändå inte att all utveckling stannar just nu eller att det inte finns ny kunskap att upptäcka?

Varsamhet, ja! Undergångsteorier, nej !
          Gita

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 05-01-2012, 17:52
          Länk hit: #760

Gäster

CITAT (Gita @ 05-01-2012, 17:20) *
          Klart att det kommer att finnas alternativ, morgondagens lösningar vet vi inget om idag. Du tror väl ändå inte att all utveckling stannar just nu eller att det inte finns ny kunskap att upptäcka?

Varsamhet, ja! Undergångsteorier, nej !
          Gita

Alternativ att emigrera från Moder Jord? Nej, vi är nog inte ens i närheten av en sådan lösning.

Och nej, jag tror inte att all utveckling stannar just nu, var har du fått det ifrån? Sedan så tror jag att du och jag har något olika innehåll i vad vi menar med utveckling. Idag läste jag i lokaltidningen om "appar" och vilken oerhörd utveckling detta medför. Man kan spela spel (med sig själv antar jag) och massor av aktiviteter som kan fylla våra liv med ett spännande ? innehåll allt medan vår skola genererar mera utslagning pga bristande resurser, våra gamla far illa, småbarnsföräldrar sliter hårt för att få livet att gå ihop, klyftorna ökar i samhället, sjuka och arbetslösa behandlas illa och respektlöst, våra utsläpp av växthusgaser ökar i stället för att minska men vi skall vara nöjda med utvecklingen för vi har ju "apparna" ...eller bimbon Maria ? som talar om horisonter och bambujalusier på vår reklam TV.

Utveckling????

...och försök inte tillskriva mig några undergångsteorier - jag är inte ens i närheten av ditt svartvita tänkesätt...

...och det vore trevligt om du med ditt politiska intresse kanske kunde svara på min fråga om den eviga tillväxten - hmmm...lite mer konkret och inga Dr. Snuggles fantasier..

Citera

210 sidor V  « < 36 37 38 39 40 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-06-2026, 23:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon