Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Skratta om ni vill, jag gjorde det inte
          Överbölingen
          Inlägg 03-01-2012, 01:05
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Nyårsaftonens förmiddag kollar jag lite datorinfo och sociala medier.
          Fortfarande iklädd morgonrock reser jag mig för att gå ut i köket och plocka en ung orrtupp till vår nyårssupé om aftonen.

Toffeln glider fram någon cm. Vänster, = onda knät. Toffelns tå suger fast i golvet och fotbladet viker sig så att jag nästan känner stortån mot hälen. Bara det!
          Faller i en oorganiserad hög på golvet och livet passerar revy framför mig. Fan vad ont det gjorde. Första trösten var jämthundstiken som ögonblickligen vet var jag har gjort illa mig och börjar att slicka vristen! På rätt ben. Sedan kom hustrun.

Lindar en elstisk binda om foten och linkar runt lite stötigt. Efter en timme så är foten ömsom het ömsom fryser jag om den. Av med bindan. Senare på kvällen kan jag börja stödja på foten. Att ta sig till akuten i Östersund är inte att tänka på bl a pga väglaget.
          Nyårsdagen är svullnaden mer åt elefantiasishållet.
          Bibehållen volym till i morse. ringer HC och får en så snabb tid att jag måste be om en senare. Jag infinner mig och blir läkarundersökt samt skickad till röntgen. Efter en handlingsrunda i tätorten så får jag reda på att röntgenläkaren vill ha fler bilder men att röntegenavdelningens dator har pajjat. Åker17 km tillbaka till Väst i byn och äter en lunch som frugan fixat. Ringer HC och hör om datorn är fixad. Jag får klartecken och kör tillbaka.
          När jag skall anmäla mig i receptionen tar receptionisten telefonen när hon ser mig och efter ett kort samtal meddelar hon att röntgenavdelningen sagt att hon skall ringa så fort hon ser mig.
          Får komma in direkt. 5 nya bilder.

Sedan följer en dryg timmes väntan på bildtolkningen från Österund innan min läkare meddelar att det är bara att ta det cool och vänta (på jamska skulle det ha hetat "väänt") tills svullnaden gått ner. Inga ligamentskador om än uttänjda och inga skelettskador. Så en titt på mina skodon från läkaren. –Fortsätt att ha de där skoterstövlarna! (alltså, om jag blir rädd så att jag hoppar så står de kvar där jag dem ställt tummenupp.gif

Nu kan jag sova lugnt i natt.

Redigerat av Överbölingen: 03-01-2012, 01:29

Citera

Inlägg i den här tråden
          Överbölingen   Skratta om ni vill   03-01-2012, 01:05
          Klint   Varför skulle jag skratta?? Nä det låter mer som d...   03-01-2012, 01:16
          omk   Ursäkta om jag fnissar lite, lite, men vilket pred...   03-01-2012, 01:23
          Motti   Klart man skrattar efter din beskrivning av händel...   03-01-2012, 01:28
          hattstugan   Inget att skratta åt trots din beskrivning! Ut...   03-01-2012, 07:43
          EKLO   Stackare! Vill bara tillägga en liten (men tro...   03-01-2012, 08:50
          *Stintan*   Jag har väldigt svårt för att skratta åt andras el...   03-01-2012, 10:28
          mamamaggan   Inte sjutton skrattar man åt andras elände , då är...   03-01-2012, 11:27
          Myosotis   Nej jag kan inte heller skratta åt sånt :trostar:...   03-01-2012, 11:58
          malcolm   Jag skrattar aldrig när någon gör illa sig, det fi...   03-01-2012, 12:22
          Myosotis   Jag skrattar aldrig när någon gör illa sig, det fi...   03-01-2012, 12:31
          abbbe   Jag skrattar aldrig när någon gör illa sig, det fi...   03-01-2012, 15:59
          malcolm   Det är inte samma sak tycker jag, för åt det skrat...   03-01-2012, 16:35
          abbbe   inte alltid, många gånger är det barn som får en g...   03-01-2012, 20:01
          Peztis   Åt Överbölingens eskapader skrattar jag inte, det ...   03-01-2012, 18:28
          Överbölingen   Notera att jag glömde ett litet "då" i s...   03-01-2012, 19:58
          *Stintan*   Ja långt efteråt kan ju många incidenter verka kom...   03-01-2012, 22:34
          Överbölingen   Ja långt efteråt kan ju många incidenter verka kom...   04-01-2012, 00:41
          herkules   jag är en sådan som kan skratta när någon ramlar o...   04-01-2012, 08:37
          Peztis   jag är en sådan som kan skratta när någon ramlar o...   04-01-2012, 17:50
          Motti   Man vill väl inget något ont om man har alla...   05-01-2012, 00:38

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 17:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon