Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  « < 2 3 4  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Rudan har varit stygg.
          herkules
          Inlägg 08-01-2012, 11:38
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Motti @ 08-01-2012, 01:04) *
          Den regeln står skrivet i ditt hyreskontrakt och det gäller över lag ! att alla har rätt att ha fest på helgen men kl:2300 ska det vara tyst ,och efter kl:2300 får du heller inte tvätta eller dammsuga.Så löd mina hyreskotrakt när jag hyrde eller ägde lägenhet,tror inte man fick duscha heller efter 2300 av hänsyn till grannar !

hyreslagen säger att du ALDRIG får störa dina grannar samtidigt som den säger att bor man i flerfamiljshus får man tåla NORMALA ljud från kringboende.
          hög musik är INTE normala ljud.
          man kan varsko sina grannar om man ska ha fest och be dem komma och säga ifrån om/när de blir störda.
          blir man tillsagd är festen över.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Myosotis
          Inlägg 08-01-2012, 12:18
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Aqvakul @ 08-01-2012, 09:31) *
          Pensionärer är kasnske lite överkänsliga... rtfm.gif

I så fall är jag också pensionär laugh.gif Jag skulle kunna mörda folk som stör min nattro. Säger de till innan att de ska ha fest är det lättare att vara tolerant.

Det är lustigt att så många tycker att störiga grannar som spelar musik mitt i natten (ja, det är mitt i natten. rtfm.gif Det finns faktiskt folk som lägger sig 21-22 även på helgerna. Att ligga vaken i flera timmar och koka av ilska är ingen höjdare. Nästa dag får man migrän.), flygplan, motorvägar och liknande är helt okej men tuppar och groddammar blir anmälda av petiga grannar.

Men jag vet om att jag är känslig och alltså bor jag på landet, jag slipper känna vanmakt och får ha min tystnad ifred tummenupp.gif (Tuppar och kattugglor stör inte mig)

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 08-01-2012, 13:00
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Såklart att det är skillnad på om det är fest någon gång hos grannen eller om det är ett ständigt störande. Här spelas det ofta nån sorts asiatisk eller arabisk musik på högsta volym och av någon underlig anledning så verkar dom tro att det låter bättre och att alla i kvarteret älskar samma sorts musik eftersom dom ställer balkongdörrarna på vid gavel. Basljud verkar dessutom kunna tränga igenom de tjockaste väggar och golv. Skulle jag irritera mig på allt störande i området jag bor så skulle jag må väldigt dåligt så jag försöker helt enkelt att inte bry mig.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 08-01-2012, 13:19
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (*Stintan* @ 08-01-2012, 13:00) *
          Såklart att det är skillnad på om det är fest någon gång hos grannen eller om det är ett ständigt störande. Här spelas det ofta nån sorts asiatisk eller arabisk musik på högsta volym och av någon underlig anledning så verkar dom tro att det låter bättre och att alla i kvarteret älskar samma sorts musik eftersom dom ställer balkongdörrarna på vid gavel. Basljud verkar dessutom kunna tränga igenom de tjockaste väggar och golv. Skulle jag irritera mig på allt störande i området jag bor så skulle jag må väldigt dåligt så jag försöker helt enkelt att inte bry mig.

tummenupp.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 08-01-2012, 13:54
          Länk hit: #65

Gäster

Gossen ruda,

Du skulle nog ta ett samtal med din granne i ett mycket lugnt skede och föra dina åsikter/rättigheter och fråga dem om de kan lösa det på sin del........ om de inte är tillmötesgående så då är det nog annat som gäller....
          Du har rätt till din ro och sova och inte ha dem skrålande.
          Det kan mycket väl handla om att de kan vara påverkade av vissa medel och då får man nog hålla sig borta för sin egens skull. ...... tummenupp.gif

För vanlig hänsyn hör ju till att meddela grannar om de ska ha fest, men det gäller nog inte dygnet runt i flera dagar.....

Citera
          tomas99
          Inlägg 14-03-2012, 07:58
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 613
          Medlem nr: 3 728

CITAT (herkules @ 08-01-2012, 11:38) *
          hyreslagen säger att du ALDRIG får störa dina grannar samtidigt som den säger att bor man i flerfamiljshus får man tåla NORMALA ljud från kringboende.
          hög musik är INTE normala ljud.
          man kan varsko sina grannar om man ska ha fest och be dem komma och säga ifrån om/när de blir störda.
          blir man tillsagd är festen över.

+1

--------------------
          Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.

Citera
          heinrich_stubel
          Inlägg 23-03-2012, 02:30
          Länk hit: #67

Gäster

MEn för fan, Sitt inte och häng ut personer på internet för att du inte vågar ringa dem å klaga när de spelar hög musik mitt i natten. Den svenska fegheten stoltserar än en gång sleep.gif

Citera

4 sidor V  « < 2 3 4
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-01-2026, 06:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon