Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Svenska Master Chef på måndag :)
          Wilmer
          Inlägg 11-01-2012, 22:02
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

Jösses, jag hade inte fått vara med en sekund, skulle varit som skämt då sweatingbullets.gif antingen har man det eller inte tror jag. Nog för att jag lagar mat och sällan använder recept, men det är inte så där WOW som de får till utan, ätbart coolgleam.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          sqrulan
          Inlägg 11-01-2012, 22:06
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

Jag skulle säkert skära av mej ett finger i all stress för mina knivar är nog inte lika vassa! giggle.gif

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 11-01-2012, 22:50
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Min svärson är utbildad kock men har ett helt annat jobb nu mer ,han skrattar alltid åt mina knivar :)har en kort taggad kniv som halva handtaget är liksom smällt ! den kallar jag för min superkniv whistling.gif Fick en Japansk Kockniv av svärsonen dottern och sonen som är jättedyr men jag har inte varit snäll mot den det händer att den hamnar i diskmaskinen och inte lika farlig längre whistling.gif Men jag gillar min gammla "superkniv" 000.gif den skulle Per Morberg se rotfl.gif Föresten var det ju hur många som helst som skar sig på Master Chef i dag !

Citera
          Wilmer
          Inlägg 11-01-2012, 23:14
          Länk hit: #24

Medlem

Men Motti, man kan ju slipa sina gamla knivar vet du naughty.gif även om de fått omgångar i diskmaskinen.

Haha, ja de skar sig rätt friskt. Säkert nervositeten och ovana av knivarna i kombination.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Motti
          Inlägg 11-01-2012, 23:45
          Länk hit: #25

Medlem

Jag slipar mina knivar jämt men i diskmaskinen ! inget bra ,alla knivar ska handiskas,men i ren slöhet så slänger man i dom i maskinen ju whistling.gif

Citera
          sqrulan
          Inlägg 12-01-2012, 10:35
          Länk hit: #26

Medlem

rotfl.gif Jag har också en "superkniv" en brödkniv som jag köpte på 70-talet, den har jag skurit allt med! Den har aldrig blivit slipad och är totalt ofarlig.Träskaftet är nästan löst och har liksom krympt i diskmaskinen, den är nog det slöaste en kniv kan vara. Fick för nåt år sedan en bättre brödkniv av min son som nog tyckte att det var dax och i år fick jag en bra köttkniv av min dotter men inte har jag kastat min "superkniv" inte!! a0a.gif Man är ju inte klok!!

--------------------

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 12-01-2012, 13:29
          Länk hit: #27

Gäster

Roligt för er som gillar matlagning och programmen ....... tummenupp.gif Numera lagar jag inte mat här hemma och har aldrig gillat det heller, men var en jäkel på att baka allt möjligt ....... tummenupp.gif Har inte ens reda på var sakerna ligger i köket ........
          Jag brukar inte titta på ens på några matlagningsprogram pga bristande intresse,...... whistling.gif

Redigerat av Ugglemormor: 12-01-2012, 13:30

Citera
          Wilmer
          Inlägg 12-01-2012, 20:14
          Länk hit: #28

Medlem

De enda knivar som åkt ut är de däringa räliga småtaggiga som inte går att skära med som man måste såga med. Har också ljuvliga -70 tals knivar. Inser att en av deltagarna gick på "min" skola, men det kan inte vara han?!? Plus 50 kg och 100 år, sååå gamla är vi väl inte whistling.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Motti
          Inlägg 13-01-2012, 21:49
          Länk hit: #29

Medlem

Vår lilla goa Lina åkte ju ut i går rolleyes.gif men Morberg gillade hennes mat men inte de andra ,har chatat med Lina och hon tar det kallt hon sa att det var storm i känslorna .Jäkligt modigt att ens ställa upp ju !

Citera
          sqrulan
          Inlägg 14-01-2012, 11:40
          Länk hit: #30

Medlem

Ja jag såg det! Men hon kan vara stolt som kom så långt tycker jag!

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 14-01-2012, 12:13
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (sqrulan @ 12-01-2012, 10:35) *
          rotfl.gif Jag har också en "superkniv" en brödkniv som jag köpte på 70-talet, den har jag skurit allt med! Den har aldrig blivit slipad och är totalt ofarlig.Träskaftet är nästan löst och har liksom krympt i diskmaskinen, den är nog det slöaste en kniv kan vara. Fick för nåt år sedan en bättre brödkniv av min son som nog tyckte att det var dax och i år fick jag en bra köttkniv av min dotter men inte har jag kastat min "superkniv" inte!! a0a.gif Man är ju inte klok!!

Känner igen det där beteendet och inte kan man kasta den gamla trotjänaren även om skaftet är sprucket och det nästan inte spelar någon roll vilken sida av bladet man skär med. Mina föräldrar var likadana och ofta hette det att det där kan vi ta med till stugan så den var fylld med spruckna koppar etc. rotfl.gif

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 02:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon