Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Malmö ! Sveriges New York ?
          Ugglemormor
          Inlägg 14-01-2012, 12:17
          Länk hit: #41

Gäster

Helt fel, det är de mörkhyade som är överrepresenterade just nu. Känner en som jobbar som vakt ...... tummenupp.gif
          Gör vad du vill med dina finnar, det berör inte mig, men skulle tro att även de var många i fängelse ett par årtionden sedan. ........ whistling.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 14-01-2012, 12:19
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Ska det diskuteras får det gärna bygga på fakta och inte på hörsägen eller allmänt tyckande...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 14-01-2012, 12:22
          Länk hit: #43

Gäster

Fakta har jag gm vakten i ett av de största fängelser och h#n kommer inte med hörsägen ......... tummenupp.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 14-01-2012, 12:25
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Ugglemormor @ 14-01-2012, 12:22) *
          Fakta har jag gm vakten i ett av de största fängelser och h#n kommer inte med hörsägen ......... tummenupp.gif

Jag har själv jobbat på ett fängelse och det finns tyvärr både okunnighet och fördomar bland personalen...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 14-01-2012, 12:30
          Länk hit: #45

Gäster

Jag vet även den biten, att det förekommer skit mellan vakterna, men personen jag snackat med har jobbat nästan hela sitt liv som vakt och varit också i andra ställen än den nuvarande. En rekordelig och bra person, så där får jag inte de rasmotsättningar utan enbart fakta. .... I sitt nuvarande ställe är 80% ytissar nerifrån Europoa och inte alls så många skandinavier ....... whistling.gif

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 14-01-2012, 12:31
          Länk hit: #46

Gäster

CITAT (Aqvakul @ 14-01-2012, 12:19) *
          Ska det diskuteras får det gärna bygga på fakta och inte på hörsägen eller allmänt tyckande...

Tack tummenupp.gif

...hoppas alltid få slippa argument som.....min granne hade en faster vars son var gift en kvinna som minsann hade en bror som..... ranting.gif

Men det är kanske att hoppas för mycket.

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 14-01-2012, 12:39
          Länk hit: #47

Gäster

tack ... thumbdown.gif har endast levererat fakta, men tänker inte dra längre med detta för mer än såhär kan jag inte gå in i en diskussion. Personen som berättar om dessa saker är en vän till våra bekanta och det har varit intressant att lyssna på.
          Har en f.d. tolk som god vän fr. Irak och han fick byta identitet pga att familjen blev mordhotad av de småkriminella som kom hit och ljög ihop en snyfthistoria för att kunna stanna. Jag fick ta del av en del polismaterial genom tolken pga att det ingick i en uppsats just om detta som ni diskuterar om. .... tummenupp.gif
          Det var skrämmande läsning!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 14-01-2012, 12:45
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Ugglemormor @ 14-01-2012, 12:39) *
          tack ... thumbdown.gif har endast levererat fakta, men tänker inte dra längre med detta för mer än såhär kan jag inte gå in i en diskussion. Personen som berättar om dessa saker är en vän till våra bekanta och det har varit intressant att lyssna på.
          Har en f.d. tolk som god vän fr. Irak och han fick byta identitet pga att familjen blev mordhotad av de småkriminella som kom hit och ljög ihop en snyfthistoria för att kunna stanna. Jag fick ta del av en del polismaterial genom tolken pga att det ingick i en uppsats just om detta som ni diskuterar om. .... tummenupp.gif

Inte mer fakta än grannens gamla katta skulle kunna bidra med. Sånt där dravel är precis sånt som det vore skönt att slippa i diskussionerna!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Vippan
          Inlägg 14-01-2012, 12:53
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 4 078
          Medlem nr: 14 624

I Sverige gäller svensk lag och värdegrund det får alla vara så vänliga att rätta sig efter som kommer hit, alltså ta seden dit man kommer om man ska vara medborgare i ett land.Begår man grova brott och saknar pass eller svenskt medborgarskap då ska dom personerna utvisas ur landet.Svenska är det officiella språket i det här landet då är det en självklarhet att lära sig språket för att bli integrerad i det svenska samhället.Att blunda för att det finns problem med invandringen är bara dumt bättre att lyfta fram och ta itu med problemen.

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 14-01-2012, 12:57
          Länk hit: #50

Gäster

Jag kan få fram riktig, dagens datums färsk fakta bara att ringa till personen i fråga, men nog om det, för ni uppskattar ju inte om man gör det besväret och ger faktasiffrorna, alltid är det någon som knorrar här..... thumbdown.gif men låt det gå .......jag bryr mig inte att anstränga mig för det.....

Citera
          Piccante
          Inlägg 14-01-2012, 12:58
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Ugglemormor @ 14-01-2012, 12:39) *

Skrev du den uppsatsen själv eller??? En tolk arbetar under tystnadsplikt och "polismaterial" om det nu ingår i en förundersökning är inget man får dela ut hur som helst. Har du och en bekant skickat sekretessbelagda uppgifter runt mellan varandra s har ni begått ett lagbrott själva thumbdown.gif

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          gnon49
          Inlägg 14-01-2012, 13:09
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Var det inte i New York som man fick ner kriminalitet markant genom att inför s.k nolltolerans. Kriminalitet, oavsett vem som ägnar sig åt det, är inget som upphör om man inte sätter in kraftfulla åtgärder. Är man svensk medborgare, oavsett ursprung, så är man just det och skall behandlas som så. Det får vi inte tumma på, då är vi illa ute. Är man inte det så gäller väl utvisning om man begår brott av allvarligare karaktär. Jag kan faktiskt inte se varför man inte kan skärpa straffen ordentlig om man innehar ett vapen illegalt, eller ägnar si åt andra typer av grova våldsbrott. Det behöver man tack o lov inte vara sverigedemokrat för att tycka.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 14-01-2012, 13:09
          Länk hit: #53

Gäster

Uppsatsen handlade inte mer skrämmande än jag fick leverera med godkännadet av berörda myndigheterna och tolken. Det var inget "skolarbete" för min del utan hjälpte till då jag behövdes.
          Jag fick dock ta del i mycket grymma och skrämmande saker som tjänar inget att ta med officiellt, som du kanske kan förstå? ... rolleyes.gif
          Jag fick ta del av "den" infon på plats, alltså inget skickande av några dokument. Men det var nyttigt för min egen del att få insyn hur det "verkligen går till".

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 14-01-2012, 13:14
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

CITAT (Gunilla T @ 14-01-2012, 11:29) *
          Nu måste jag protestera till din tolkning av statistik! Under många år har det arbetats intensivt med att få till stånd en ökad anmälningsbenägenhet vad gäller våldtäkter i Sverige. Det har varit ett skamfyllt brott - för offren!- och brottsoffren har inte alltid bemötts som man har rätt att förvänta sig. Här har funnits mycket fördomar även hos rättsvårdande myndigheter.

Utbildning och upplysning har gett resultat!

Att anmäla en våldtäkt i Egypten är en vandring på Golgata.

tummenupp.gif

Det är förfärligt att läsa vad som skrivits i tråden sedan jag somnade i natt. Snacka om att fördomarna blomstrar duh.gif
          Det märkliga är att de som har flest åsikter i debatten verkar vara de som varken bor i närheten av Malmö eller (kanske) har satt sin fot där. Det är inte farligt att besöka Rosengård! det finns massor av intressanta människor och butiker där. Sen är det synd om många som bor där som inte fått chansen att integreras.
          Vad gäller Seved så undrar jag hur många som vet vilken del av Malmö det är och som hade hört talas om det före hösten när det började nämnas på tv. Var finns de egenupplevda erfarenheterna?

Just nu får brott begångna i Malmö störst uppmärksamhet i media.
          Enligt BRÅ:s statistik leder Stockholm med 19,9% våldsbrott per 1000 invånare medan Malmö ligger på 16,9%.

CITAT (*Stintan* @ 14-01-2012, 12:15) *
          Verkar finnas många potentiella sverigedemokrater här på forumet coolgleam.gif

-fear-.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 14-01-2012, 13:16
          Länk hit: #55

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Ett stort problem är ju att ungdomar som ägnar sig åt brott inte stoppas i tid, utan får fortsätta till de vuxit upp till fullfjädrade gangsters. En lösning kan vara att utdela en vuxens straff, men låta målsman ta det. Då kanske föräldrarna blir lite mer intresserade av att styra upp sina barn mot hederliga liv.

Citera
          gnon49
          Inlägg 14-01-2012, 13:17
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (Ugglemormor @ 14-01-2012, 12:57) *
          Jag kan få fram riktig, dagens datums färsk fakta bara att ringa till personen i fråga, men nog om det, för ni uppskattar ju inte om man gör det besväret och ger faktasiffrorna, alltid är det någon som knorrar här..... thumbdown.gif men låt det gå .......jag bryr mig inte att anstränga mig för det.....

Kan du så lätt få tillgång till material så är dina bekanta inte särskilt nogräknade personer. Skrämmande om dokument är ute på vift på grund av inkompetenta o mindre nogräknade personer.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          skånepåg
          Inlägg 14-01-2012, 13:21
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

Ett visst matreial kan man få utskrivet av polisen bara man betalar en liten summa sen hamnar de på torrent, men det beror ju på målet och sekretess och massa annat men många journaler kan man få, det är bara att ringa polisen ^^

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 14-01-2012, 13:29
          Länk hit: #58

Gäster

Rätt i sitt sätt för vi har många, mångåriga vänner ändå upp till regeringen, men ämnet som handlas här om våldet så tycker jag också att lika för lika och i vissa fall mer än de ger. Alla som bor i landet ska också delta, finna sig i och acceptera någorlunda att gör man fel så blir det påföljder......
          Tycker att straffarna är för korta för dom som förstört en annans liv eller dödat. ...... tummenupp.gif

OBS; - Man behöver inte vara sämre för att man har den positionen som man har. Då skulle minst hälften av befolkningen vara "kriminella"....Att det pratas i olika kretsar om saker som inte skrivs om hör ju till dem och må de inte läcka ut det ......

Redigerat av Ugglemormor: 14-01-2012, 13:32

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 14-01-2012, 13:32
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

CITAT (Ugglemormor @ 14-01-2012, 13:29) *
          Rätt i sitt sätt för vi har många, mångåriga vänner ändå upp till regeringen, men ämnet som handlas här om våldet så tycker jag också att lika för lika och i vissa fall mer än de ger. Alla som bor i landet ska också delta, finna sig i och acceptera någorlunda att gör man fel så blir det påföljder......
          Tycker att straffarna är för korta för dom som förstört en annans liv eller dödat. ...... tummenupp.gif

Offentliga avrättningar på stadens torg kanske? fear.gif

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 14-01-2012, 13:35
          Länk hit: #60

Gäster

..... Kanske det, om det skulle hjälpa, men det gör det inte ........ se på historien genom tiderna ..... flirting.gif

Citera

6 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 03:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon