CITAT (Gunilla T @ 14-01-2012, 11:29)

Nu måste jag protestera till din tolkning av statistik! Under många år har det arbetats intensivt med att få till stånd en ökad anmälningsbenägenhet vad gäller våldtäkter i Sverige. Det har varit ett skamfyllt brott - för offren!- och brottsoffren har inte alltid bemötts som man har rätt att förvänta sig. Här har funnits mycket fördomar även hos rättsvårdande myndigheter.
Utbildning och upplysning har gett resultat!
Att anmäla en våldtäkt i Egypten är en vandring på Golgata.
Det är förfärligt att läsa vad som skrivits i tråden sedan jag somnade i natt. Snacka om att fördomarna blomstrar
Det märkliga är att de som har flest åsikter i debatten verkar vara de som varken bor i närheten av Malmö eller (kanske) har satt sin fot där. Det är inte farligt att besöka Rosengård! det finns massor av intressanta människor och butiker där. Sen är det synd om många som bor där som inte fått chansen att integreras.
Vad gäller Seved så undrar jag hur många som vet vilken del av Malmö det är och som hade hört talas om det före hösten när det började nämnas på tv. Var finns de egenupplevda erfarenheterna?
Just nu får brott begångna i Malmö störst uppmärksamhet i media.
Enligt BRÅ:s statistik leder Stockholm med 19,9% våldsbrott per 1000 invånare medan Malmö ligger på 16,9%.
CITAT (*Stintan* @ 14-01-2012, 12:15)

Verkar finnas många potentiella sverigedemokrater här på forumet