Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Måste vällingflaskor diskas i maskin?, Kan nån förälder som vet berätta mer?
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 15-01-2012, 07:36
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Jag tror inte att det har att göra med att mamman bor i England utan det är en hysterisk förstagångsmamma.

Min äldsta dotter överdrev också när hon hade fått första barnet. Men det ändrade sig när andra barnet kom.

När mina barn var små hade jag inte heller diskmaskin. Min första tvättmaskin fick jag när andra barnet var ungefär 1 1/2 år. Och när man har 2 små barn med bara 14 månader emellan och med mycket jobb, då blir man inte sån.

Elisabeth

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 15-01-2012, 07:57
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (sqrulan @ 14-01-2012, 22:03) *
          tummenupp.gif Ja så var det! Mammamaggan! Känns så konstigt att det är så länge sen! Snart är man en"kärring" ? När blir man det?

Har ingen aning men jag tror att jag blir vuxen i år , fyller jämnt delbart med 3 i höst.

Tror heller inte att det har att göra med att hon bor i England , möjligtvis att hon då inte har tillgång till äldre släktingar som kan stötta henne.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Anna-Karin Lundb...
          Inlägg 15-01-2012, 08:44
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 756
          Medlem nr: 14 406

Bra svar, tack!
          Och joo, lite det där med England är nog sant. Bara en sån sak som att vara ute med barnet... Att ligga i vagen och sova utomhus är helt otänkbart! Det finns en farmor till hands, men en brittisk. Som kanske inte är till den hjälp hon skulle behöva ha. När farmor hörde att det i Sverige fanns utomhusdagis där barnen var ute hela dagarna kunde hon bara inte tro sina öron, hur kunde det vara tillåtet? Det var ju misshandel av oskyldiga barn!
          Det föds väldigt mycket fler barn i England än här, så man tycker de borde ha erfarenhet, men bara en sån sak som vettiga barnkläder... Jag köper här och skickar dit! De har inte ens reflexer! Min syster tog med sig och pratade på föräldragruppen om det, att sätta på barnvagen tyckte hon var bra. Men eftersom man inte är ute så mycket med den så varför, undrade de andra föräldrarna? Dessutom fanns det ju gatubelysning... Alla som kör bil här vet hur dåligt folk på trotoarer syns i gatubelysning, den belysningen är för de som går, inte för de som kör bil. En reflex gör ju superskillnad för en bilist att se vad som finns framför på vägen.

Men jag ska prata med henne om nappflaskorna, jag tycker också att de borde bli renare om man sköljer dem direkt i kallt vatten och sen diskar med borste, vanligt diskmedel och varmt vatten. Hellre koka dem då och då än att ha övertro på diskmaskinen.

--------------------
          Anna-Karin Lundberg
          Min trädgård är mitt rike!

Citera
          Margith
          Inlägg 15-01-2012, 13:32
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 2 958
          Medlem nr: 2 746

När mitt första och enda barn föddes -90, fick jag min första diskmaskin.
          Hemma sköljde jag alltid ut vällingflaskorna med kallt vatten på en gång och sen körde jag både flaska och napp i diskmaskinen.
          I stugan hade vi ingen diskmaskin. Där sköljde jag alltid ut flaskorna med kallt vatten på en gång och sen diskade jag de för hand.
          Kokat flaskor och nappar har jag aldrig gjort.
          Däremot var jag noga med att börja med vällingflaskorna när jag handdiskade. Vi hade inte rinnande vatten i stugan, så de diskade och sköljde jag först. Det där med att det blir diskmedelsrester i vattnet tog jag på allvar.

Jag lovar, sonen lever ännu. Han fyller snart 22 år och verkar inte ha tagit nån större skada av mitt diskande tongue.gif

--------------------
          Margith, zon 6

Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
          Citat: min mor =)

Citera
          Wilmer
          Inlägg 15-01-2012, 13:55
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

En otrygg mamma i England tar så klart åt sig av det hela omgivningen tycker är det enda sanna! Känner flera svenskar som bor där och fått barn, de ses inte med blida ögon för sitt sätt att hantera barnen (som vi gör, jag vet att jag generaliserar men...). Att ha barnen i koppel var ett annat fenomen jag förundrades över. Så klart det kan vara bra i stora folksamlingar etc. men i en tom park att gå och rycka barnen i koppel.. (satt runt handleden). Ja, så var det ju helt ok att slå barnen givetvis. Att tala med dem var mer tveksamt.. Jisses, jag trode jag hade hamnat på en annan planet. Det drogs och skreks åt barnen i långa banor. Nu var jag på den tiden mest i södra England, som sagt såg jag en stor skillnad i Skottland av någon anledning.

Hon har det säkert inte lätt och som förstagångsmamma lyssnar man väl mycket på omgivningen och vill säkert inte sticka ut för mycket. Särskilt inte om man måste gå emot svärmor?! Tillexempel.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 07:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon