Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

14 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > GLADTRÅD 2012
          omk
          Inlägg 12-04-2012, 20:19
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem nr: 32 435

Nästan all vinterved uppkörd till gårdsplan. Två lass kvar i skogen, men de är framdragna, så det är bara att lasta och lossa.

Har varit och köpt tyg till två rockar (1750-tal) samt tömt växthuset, så nu finns det att göra, oavsett om det blir fint eller fult väder !
          Jag är dessutom ledig tills på tisdag !

--------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein

Citera
          Klint
          Inlägg 12-04-2012, 22:00
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Ja omk det kan nog vara bra att ladda för lite olika väder! Skönt att vara ledig några dagar i rad!

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          silos
          Inlägg 17-04-2012, 08:15
          Länk hit: #83

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Jag är glad för att jag klarare av att stå och berätta om min konstdockor under en hel timme,inne på våran Bibliotek Multeum!
          Bifogad bild

Citera
          merlin68
          Inlägg 25-04-2012, 15:14
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem nr: 28 369

Jag fick till slut tag på ett par snygga OCH bekväma sandaler till vettigt pris bravo.gif Nu fattas bara sommaren giggle.gif

Citera
          stephan sndlng
          Inlägg 25-04-2012, 17:22
          Länk hit: #85

Medlem
          Antal inlägg: 87
          Medlem nr: 75 927

blev igår ägare av 2 lotter a 100kvm styck.
          blev först anvisad några "gräsmattor" innan jag blev visad dessa 2 intilliggande lotter.
          Färdiga för plantering = lottovinst.

Citera
          hattstugan
          Inlägg 25-04-2012, 20:26
          Länk hit: #86

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Glad för att mina Trädgårdshyacinter blommar för tredje året!! Och att vännen ringt med hälsningar från bekanta i England!!

Citera
          malcolm
          Inlägg 27-04-2012, 20:52
          Länk hit: #87

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Mina sockervärden är så bra nu så det blit ingrt insulin i helgen, notera att jag är inlagd på sjukhus och står under läkarkontroll. bravo.gif

Citera
          Skeppsråttan
          Inlägg 27-04-2012, 21:46
          Länk hit: #88

Gäster

Jaa så skön Malcolm, hoppas att de nu lyssnar till dig också! smile.gif kompiskram.gif

Citera
          Alphaville
          Inlägg 28-04-2012, 20:06
          Länk hit: #89

Medlem
          Antal inlägg: 726
          Medlem nr: 12 241

Äntligen långhelg! tummenupp.gif

Tog en tur till Bohuslän med Strömstad som mål. Mycket folk i staden, mest turistande norrmän, men en trevlig dagstur. Behagligt varmt, inte speciellt blåsigt.

Naturligtvis med kameran i beredskap: Rådhuset sett från Korpeberget 000.gif
          Bifogade miniatyrbild(er)
          Bifogad bild

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 29-04-2012, 10:54
          Länk hit: #90

Gäster

Jag är extra glad för min dotters skull .... även om hon inte vann den "unga företagare" - grejen så kom hon bland de näst bästa av 100 deldagare och hon firades extra med flott middag och en ansenlig engångssumma som belöning, samt att hon fick beröm att ha kapat av omkostnader för hela norden ca. 20% med sitt eget program som hon startade med i höstas ......... tummenupp.gif ....... bravo.gif

Väntade henne hit nu i maj men hon ska fara runt och ha workshops i sthm och de nordiska länder samt några föredrag som blev ombedd att hålla, trol. i hemmaplan i Oslo .. ...... blomma.gif
          Nu vet jag inte när hon hinner komma, men hoppas att det inte dröjer så länge ...... crying.gif

Citera
          merlin68
          Inlägg 29-04-2012, 13:44
          Länk hit: #91

Medlem

CITAT (Ugglemormor @ 29-04-2012, 11:54) *
          Jag är extra glad för min dotters skull .... även om hon inte vann den "unga företagare" - grejen så kom hon bland de näst bästa av 100 deldagare och hon firades extra med flott middag och en ansenlig engångssumma som belöning, samt att hon fick beröm att ha kapat av omkostnader för hela norden ca. 20% med sitt eget program som hon startade med i höstas ......... tummenupp.gif ....... bravo.gif

Väntade henne hit nu i maj men hon ska fara runt och ha workshops i sthm och de nordiska länder samt några föredrag som blev ombedd att hålla, trol. i hemmaplan i Oslo .. ...... blomma.gif
          Nu vet jag inte när hon hinner komma, men hoppas att det inte dröjer så länge ...... crying.gif

Grattis till dotterna framgång Ugglemormor! Sånt är ju så himla roligt när det går bra för ens barn tummenupp.gif Vad är hon företagare i för bransch?

Jag blev glad idag när jag såg hur grönt det har blivit i trädgården på bara några dagar, känns som allting håller på att komma upp samtidigt smile.gif Hortensian jag fick av en bekannt för två år sedan har överlevt även denna vinter och blommorna på persikoträdet håller på att slå ut smile.gif

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 29-04-2012, 14:05
          Länk hit: #92

Gäster

Merlin68,

Det värmer ju alltid en mors hjärta när det går bra med ens barn. Hon är chef hos postverket men jag går inte in närmare i de olika avdelningar, men då förstår du det ändå att det berör ju hela norden.
          Det är i nte alltid så lätt när hon bor i ett annat land, men huvudsaken är att hon är lycklig...... kompiskram.gif

Hon har inga högskolebetyg att visa fram, endast samma affärsinstinkt som far sin och hon rådgör sig med sin far om just olika affärer eller att hon vill endast ventilera sina tankar om det hela.
          Hon fick denna plats gm en headhunter som sökte just de egenskaper som hon har. Hon trivdes i sitt förra jobb som avd. chef, men detta lockade henne och det har hon inte ångrat. ...... tummenupp.gif

Redigerat av Ugglemormor: 29-04-2012, 14:06

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 29-04-2012, 14:54
          Länk hit: #93

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Blev glad i går för en liten utflykt med några olika stopp.

Allra gladast blev jag för att jag hittade en speciell pelargon som fick följa med mig hem.

Nu får jag vårda den ömt för den var inte gratis precis.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Rosrup
          Inlägg 29-04-2012, 21:54
          Länk hit: #94

Medlem
          Antal inlägg: 277
          Medlem nr: 75 127

Jag hittade en flaska Fernet Branca och jag tyckte den var god tummenupp.gif

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 30-04-2012, 09:31
          Länk hit: #95

Gäster

Kollat och vattnat igenom mina övervintrade, omplanterade växter och de växer som det knakar, är så glad att min stora Mårbacka ser så fin ut och en del andra som överlevt vintern ...... tummenupp.gif
          Vill ha dem ut snart till växthuset men måste kolla om maken fixar frostvarningen först ...... confused.gif

Citera
          silos
          Inlägg 02-05-2012, 00:26
          Länk hit: #96

Medlem

Jag är mycket glad därför att denna vår har så sakta gått framåt....

Citera
          merlin68
          Inlägg 02-05-2012, 20:05
          Länk hit: #97

Medlem

Idag blev jag lite extra glad när jag gick trädgårdsrundan för nu har sparrisen börjat titta upp ur jorden. Jag odlar både kupad vit och "vanlig" grön sparris så nu blir det sparrisfrossa till helgen yahoo.gif Och så blommar persikoträdet så vackert jag "lekte bi" för säkerhets skull smile.gif

Citera
          silos
          Inlägg 04-05-2012, 07:45
          Länk hit: #98

Medlem

Jag är glad för att jag kan numera gå på långpromenader med mina kära hundar!

Tjejer och en kille.png

Tyvärr finns inte Simba längre i livet!Han fick somna in i början av året.

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 08-05-2012, 16:59
          Länk hit: #99

Gäster

vilka fina hundar du har, silos ....... rose.gif gott att ha som sällskap när man bor ensam.... jag skulle nog skaffa en eller fler papegojor om jag var/blev ensam ....... crazy.gif

Jag är helt enkelt glad åt allt som hänt mig, det har lärt mig en hel del och jag har massor av planer/hobbies att hugga i när orken blir bättre ........... yahoo.gif

Citera
          merlin68
          Inlägg 08-05-2012, 19:33
          Länk hit: #100

Medlem

Den blå bergvallmon jag fick fröer av för någon månad sedan av en snäll odlait thanks.gif har börjat gro i mängder! Det är första gången jag kommer att ha denna skönhet i min trädgård...förhoppningsvis för lång tid framöver smile.gif

Citera

14 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 03:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon