Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

15 sidor V  « < 7 8 9 10 11 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Tycker synd om Juholt
          Gita
          Inlägg 21-01-2012, 12:35
          Länk hit: #161

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Gunilla T @ 21-01-2012, 11:26) *
          Jag tror att Juholt meddelar sin avgång idag och då uppstår en ny situation...

När han avgår finns inte längre någon anledning att fortsätta bevaka honom och han får en ny roll - kanske ett offer för det hårda politiska klimat vi har fått. Han framstår som en människa som kanske väcker sympatier och medkänsla för den golgatavandring han tvingats gå.

Då kanske man bör slänga en tanke till de personer som faktiskt placerade honom i en position som inte var särskilt lämplig för honom.

Kanske borde man ha lyssnat på Håkan själv när han fick frågan om ev. partiledarskap....nej, nej...sa han, jag är alldeles för yvig och ostrukturerad för den rollen.

Ilska och antipati kan snabbt förvandlas till sympati....

Här kan jag hålla med dig, jag kan känna det som om man cyniskt har utnyttjat en människa som inte riktigt klarar att se sin egen begränsning för att dölja en djup inre kris i partiet, att Juholt fick bli en lämplig syndabock m.a.o.
          Gita

Citera
          Gita
          Inlägg 21-01-2012, 12:43
          Länk hit: #162

Medlem

CITAT (Ingela i Segersberg @ 21-01-2012, 12:05) *
          Gita! Då frågar jag igen: Vad har Mottis inlägg tillfört i sak?

Motti må framföra sina åsikter på sitt sätt, jag har åtminstone inte sett henne torgföra åsikter om andra forumister. Ditt inlägg var onödigt eftersom du bara kommenterade Motti som person, inte ord om vad hon egentligen vill ha sagt.
          Gita

Citera
          Ingela i Segersb...
          Inlägg 21-01-2012, 12:59
          Länk hit: #163

Medlem
          Antal inlägg: 2 685
          Medlem nr: 20 750

CITAT (Gita @ 21-01-2012, 12:43) *
          Motti må framföra sina åsikter på sitt sätt, jag har åtminstone inte sett henne torgföra åsikter om andra forumister. Ditt inlägg var onödigt eftersom du bara kommenterade Motti som person, inte ord om vad hon egentligen vill ha sagt.
          Gita

Jag har frågat Motti tidigare i tråden om vad hon menar och bett henne svara. Men eftersom hon ALDRIG läser tidigare inlägg, utan bara fortsätter mala om att Juholt är en sopprot blablabla, så tror jag inte att hon vill säga nåt annat än just det!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-01-2012, 13:01
          Länk hit: #164

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gita @ 21-01-2012, 12:35) *
          Här kan jag hålla med dig, jag kan känna det som om man cyniskt har utnyttjat en människa som inte riktigt klarar att se sin egen begränsning för att dölja en djup inre kris i partiet, att Juholt fick bli en lämplig syndabock m.a.o.
          Gita

Det finns visst ingen botten i din påse av insinuationer och spekulationer om det socialdemokratiska partiet. Hur har du lyckats samla så mycket hat? Jag anser att valberedningen (läs Berit Andnor) gjorde ett uruselt jobb när de skulle vaska fram ny partiledare. Dom trodde säkert att han skulle kunna fixa detta och det är faktiskt möjligt att han också hade gjort det om han sluppit detta enorma drev som är utan motstycke. Det har ju inte funnits några proportioner.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Anma
          Inlägg 21-01-2012, 13:05
          Länk hit: #165

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Gita, jag kan inte citera med mobilen idag, men mitt svar till ditt inlägg til mig är: Det är inte för inte jag skriver en humorblogg.

Citera
          Gita
          Inlägg 21-01-2012, 13:46
          Länk hit: #166

Medlem

CITAT (Anma @ 21-01-2012, 13:05) *
          Gita, jag kan inte citera med mobilen idag, men mitt svar till ditt inlägg til mig är: Det är inte för inte jag skriver en humorblogg.

Gör du? kan man få en länk dit?
          Gita

Citera
          Gita
          Inlägg 21-01-2012, 13:55
          Länk hit: #167

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 21-01-2012, 13:01) *
          Det finns visst ingen botten i din påse av insinuationer och spekulationer om det socialdemokratiska partiet. Hur har du lyckats samla så mycket hat? Jag anser att valberedningen (läs Berit Andnor) gjorde ett uruselt jobb när de skulle vaska fram ny partiledare. Dom trodde säkert att han skulle kunna fixa detta och det är faktiskt möjligt att han också hade gjort det om han sluppit detta enorma drev som är utan motstycke. Det har ju inte funnits några proportioner.

Så det är ingen kris i partiet efter två valnederlag och ständigt fallande opinionssiffror menar du?
          Jämtin sa så sent som i går att partiet är inne i den djupaste krisen någonsin.
          Och nej, det var nog ingen som trodde att han skulle fixa det även om man väl trodde att han åtminstone skulle förankra hos de egna lite mer. Men man var väl tvungen att långt om länge ta fram en partiledare.
          Men det skall bli spännande att se vad som händer, vem som blir hans efterträdare om han verkligen avgår.

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 21-01-2012, 13:57
          Länk hit: #168

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Gossen Ruda @ 21-01-2012, 11:15) *
          Det är väl så att vissa blundar för Mottis fyllesnack eftersom de huserar på samma planhalva. Samma med sqrulan också fö. Är det normalt för högern att småsupa? devil.gif

Du vet väl att kränkningar inte är tillåtna här.

Kallar man andra för fyllos, som du gjorde längre ner, så är det kränkning.

Du går lite för långt

Elisabeth

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-01-2012, 14:11
          Länk hit: #169

Medlem

CITAT (Gita @ 21-01-2012, 13:55) *
          Så det är ingen kris i partiet efter två valnederlag och ständigt fallande opinionssiffror menar du?
          Jämtin sa så sent som i går att partiet är inne i den djupaste krisen någonsin.
          Och nej, det var nog ingen som trodde att han skulle fixa det även om man väl trodde att han åtminstone skulle förankra hos de egna lite mer. Men man var väl tvungen att långt om länge ta fram en partiledare.
          Men det skall bli spännande att se vad som händer, vem som blir hans efterträdare om han verkligen avgår.

Jag menar fortfarande det jag skriver och inget annat så sluta lägga ord i min mun. Jag har inte sagt att partiet inte är i djup kris var får du det ifrån?
          Majoriteten på kongressen måste väl ändå ha trott på honom.

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 21-01-2012, 13:57) *
          Du vet väl att kränkningar inte är tillåtna här.

Kallar man andra för fyllos, som du gjorde längre ner, så är det kränkning.

Du går lite för långt

Elisabeth

Kan en sanning vara en kränkning?

--------------------

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 21-01-2012, 14:17
          Länk hit: #170

Medlem

Stintan varke du ellr Gossen eller jag känner Motti, vi läser bara hennes inlägg.

A>tt kalla någon för fyllo här är en kränkning och mobbing i allra högsta grad

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-01-2012, 14:23
          Länk hit: #171

Medlem

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 21-01-2012, 14:17) *
          Stintan varke du ellr Gossen eller jag känner Motti, vi läser bara hennes inlägg.

Du har nog missat att läsa vad Motti själv skrivit om att dricka alkohol, inte spotta i glaset, sitta vid datorn och dricka vin m.m.

--------------------

Citera
          andersen
          Inlägg 21-01-2012, 14:26
          Länk hit: #172

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

Ja det skall inte få förekomma på forumet.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 21-01-2012, 14:26
          Länk hit: #173

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Snälla Elisabeth, Motti har själv gått ut med att hon gärna knäcker en flaska vin på kvällen. Kommer just nu inte ihåg var. När man läser i den tråden och jämför med andra alster kan man nog misstänka att det inte var en engångshändelse. Ok, fyllo var kanske en överdrift när jag inte vet exakta promillehalten men det är inte så långt från sanningen. Själv håller jag nollan ända sen jag under lumpen fick se vad alkoholen kan ställa till med. Inte hos mig men hos andra, jag har alltid nollat men då blev beslutet fast.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          gnon49
          Inlägg 21-01-2012, 14:31
          Länk hit: #174

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (*Stintan* @ 21-01-2012, 14:11) *
          Jag menar fortfarande det jag skriver och inget annat så sluta lägga ord i min mun. Jag har inte sagt att partiet inte är i djup kris var får du det ifrån?
          Majoriteten på kongressen måste väl ändå ha trott på honom.

Visst kan en sanning vara kränkande. Att bli påtalad om sina brister, även om dom är sanna, kan vara kränkande. Tillmälen är ju aldrig acceptabelt. Tack o lov är det sällsynt härpå Odla. rolleyes.gif

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Gita
          Inlägg 21-01-2012, 14:36
          Länk hit: #175

Medlem

Och du tror att du och Rudan står för sanningen?
          Saken är nog den att varken du, jag eller någon annan vet vad som är sanning varken beträffande Motti eller för den delen andra skribenter.
          Så visst är det kränkningar och mobbing av grövsta slag som föregår här.

Nu tror jag kanske Motti är så stark i sig själv och så tillfreds med det liv hon lever att hon klarar att ta påhoppen, men det är ju faktiskt inget vi kan veta.
          Gita

Saken är nog den att varken du, jag eller någon annan vet vad som är sanning varken beträffande Motti eller för den delen andra skribenter.
          Så visst är det kränkningar och mobbing av grövsta slag som föregår här.

Nu tror jag kanske Motti är så stark i sig själv och så tillfreds med det liv hon lever att hon klarar att ta påhoppen, men det är ju faktiskt inget vi kan veta.
          Gita

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 21-01-2012, 14:37
          Länk hit: #176

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 21-01-2012, 14:26) *
          Snälla Elisabeth, Motti har själv gått ut med att hon gärna knäcker en flaska vin på kvällen. Kommer just nu inte ihåg var. När man läser i den tråden och jämför med andra alster kan man nog misstänka att det inte var en engångshändelse. Ok, fyllo var kanske en överdrift när jag inte vet exakta promillehalten men det är inte så långt från sanningen. Själv håller jag nollan ända sen jag under lumpen fick se vad alkoholen kan ställa till med. Inte hos mig men hos andra, jag har alltid nollat men då blev beslutet fast.

Gossen om hon dricker en flaska vin på kvällen så är det hennes sak. Men du tycker ju att alla som inte röstar på S super.....

Vad du gör är din sak, jag bryr mig inte. Men jag bryr mig när det pågår mobbing här. Och du driver på det.

Citera
          Red Top
          Inlägg 21-01-2012, 14:40
          Länk hit: #177

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (Gita @ 21-01-2012, 12:43) *
          Gita

Då sorterar du nog vad du läser.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Gita
          Inlägg 21-01-2012, 14:43
          Länk hit: #178

Medlem

Så visst är det kränkningar och mobbing av grövsta slag som pågår här.

Gita

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 21-01-2012, 14:47
          Länk hit: #179

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

Kl 15 håller Juholt presskonferens - sänds även på webben, samt radion - bl a i P4 extra.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 21-01-2012, 14:49
          Länk hit: #180

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Läser man vad Motti skrivit om exempelvis Juholt, sossar i allmänhet m.fl. får åtminstone jag intrycket av att hon är van vid förolämpningar så hon tar säkert inte illa upp. Hon har fö inte varit inloggad sen kl 2 i natt, dvs för 13 timmar sen. Dunk dunk dunk...?

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera

15 sidor V  « < 7 8 9 10 11 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 19:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon