Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

15 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Tycker synd om Juholt
          malarmaster
          Inlägg 18-01-2012, 17:02
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

CITAT (Gossen Ruda @ 18-01-2012, 14:04) *
          Beträffande Juholt då. Han verkar vara en lugn och trygg person, väl påläst och liknande. En klippa. Tyvärr hoppar det då och då ut små grodor ur munnen, han pratar utan att ha hjärnan inkopplad till 100%. Kan han bara få bort den ovanan blir han svårslagen i debatter, han kan nog få FR att framstå som den tråkmåns han är. 95% bra, 5% tveksamt. Om man sen ogillar allt till vänster om mitten som en del här kvittar det dock, han är körd innan han ens öppnat munnen. Att kalla honom för stolpskott när man själv är en spark i luften på fel planhalva säger en del.

du måste vara juholts sista trogne,väl påläst? han har iallafall inte ändrat stil efter semestern.säger en sak,får kritik för sakfel,får be om ursäkt dagen efter.
          är det inte viktigt att en statsministerkandidat har hjärnan med sig?Hur fel kan det inte annars bli i kontakter med andra statschefer?
          Jag såg redan från början att det inte skulle hålla med juholt,lögnare,opålitlig ,urusel ledare,samt,det vågar jag skriva,lite dum i huvudet( mindre intelligent heter det kanske).han kommer att bli utbytt inom det snaraste,dagens debatt visade dessutom upp den totala avsaknaden av ideer som socialdemokratin har idag.
          oppositionsledarna idag är v och mp,s är totalt avhängda. ulf

Citera
          gnon49
          Inlägg 18-01-2012, 17:31
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

JS verkar vid ett första intryck vara en pragmatisk partiledare. Han har visioner men inser verkligheten. Även om jag inte delar hans visioner så verkar han vara äkta vara. Det är åtminstone mitt första intryck av honom. Hade han varit sosse hade alliansen fått se upp.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 18-01-2012, 17:37
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (malarmaster @ 18-01-2012, 17:02) *
          du måste vara juholts sista trogne,väl påläst? han har iallafall inte ändrat stil efter semestern.säger en sak,får kritik för sakfel,får be om ursäkt dagen efter.
          är det inte viktigt att en statsministerkandidat har hjärnan med sig?Hur fel kan det inte annars bli i kontakter med andra statschefer?
          Jag såg redan från början att det inte skulle hålla med juholt,lögnare,opålitlig ,urusel ledare,samt,det vågar jag skriva,lite dum i huvudet( mindre intelligent heter det kanske).han kommer att bli utbytt inom det snaraste,dagens debatt visade dessutom upp den totala avsaknaden av ideer som socialdemokratin har idag.
          oppositionsledarna idag är v och mp,s är totalt avhängda. ulf

Håller inte med men finner det inte meningsfullt att debattera med någon som saknar proportioner.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 18-01-2012, 17:42
          Länk hit: #44

Gäster

CITAT (gnon49 @ 18-01-2012, 17:31) *
          JS verkar vid ett första intryck vara en pragmatisk partiledare. Han har visioner men inser verkligheten. Även om jag inte delar hans visioner så verkar han vara äkta vara. Det är åtminstone mitt första intryck av honom. Hade han varit sosse hade alliansen fått se upp.

Japp, brukar benämnas som trovärdighet...

Man behöver inte vara vänsterpartist för att erkänna en lysande debut i den första partiledardebatten. Dessutom läste jag in en slags respekt för lyssnarna, inga floskler och onödiga långa förklaringar - han talade till vuxna med den respekt som alla förväntar sig.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 18-01-2012, 17:52
          Länk hit: #45

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Gunilla T @ 18-01-2012, 17:42) *

Man behöver inte vara vänsterpartist för att erkänna en lysande debut i den första partiledardebatten. Dessutom läste jag in en slags respekt för lyssnarna, inga floskler och onödiga långa förklaringar - han talade till vuxna med den respekt som alla förväntar sig.

Tvärtemot vad Mona Sahlin gjorde, om nu någon minns henne. Det var därför jag ogillade henne.

Citera
          Gita
          Inlägg 19-01-2012, 09:43
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Gunilla T @ 18-01-2012, 17:42) *

Jo, han är duktig, skulle platsa som ledare för vilket parti som helst. Synd att han valt fel!
          Gita

CITAT (Huggorm @ 18-01-2012, 16:41) *
          Klart att alla partier kan förändras. Vissa har man dock större hopp om än andra.

Ja, så klart att alla partier förändras. Sossarnas problem beror dock (förutom en pajas till partiledare) i hög grad på att man inte lyckats förändra politiken tillräckligt i takt med omvärldens förändringar.
          Gita

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 20-01-2012, 08:31
          Länk hit: #47

Medlem

Nu är det nästan synd om alla journalister. De fick inte som de ville och jobbade för, att HJ skulle sparkas. Dags för skottpengar på vissa? Jag får rysningar när jag hör SVT:s reporter Kerstin Holm. fear.gif -fear-.gif Hennes klagande stämma: Kan du verkligen sitta kvar? Brrrrr. Fast nu sitter man på redaktionerna och slipar knivarna och vässar pennorna igen, ny dag och nytt möte på VU. devil.gif Fast mitt stalltips är att HJ sitter kvar men får förhållningsorder. Man vill garanterat inte ha en ny valomgång med extrakongress.

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-01-2012, 09:02
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Det skulle vara intressant att få veta hur de tänker och resonerar på VU. Tänker dom mer på stackars Juholt än vad som är bäst för partiet? Det borde ju vara det senare. Kommer Juholt nånsin att kunna bygga upp ett förtroende bland väljarna efter allt som skett? Tror knappast drevet kommer att upphöra om han sitter kvar och han får ju inte en chans att göra bra ifrån sig när varje ord han säger ska nagelfaras.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          herkules
          Inlägg 20-01-2012, 09:17
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

juholt är en av de sista socialdemokraterna, jag hoppas att han får sitta kvar och att vissa av hans parti"vänner" plus media låter honom göra sitt jobb.
          juholt sopar borgarklassens folk ur talarstolen när det gäller, han är bra.
          inte lika bra som min absoluta favoritpolitiker olof palme men det kan man inte begära.
          tummenupp.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 20-01-2012, 09:23
          Länk hit: #50

Medlem

Det är inte väljarna som han behöver flirta med utan media. Det är de som styr och ställer idag, förutom bloggare med tvivelaktiga avsikter.

--------------------

Citera
          Uggi
          Inlägg 20-01-2012, 09:41
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem nr: 19 305

CITAT (Gossen Ruda @ 20-01-2012, 09:23) *
          Det är inte väljarna som han behöver flirta med utan media. Det är de som styr och ställer idag, förutom bloggare med tvivelaktiga avsikter.

tummenupp.gif

--------------------

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 20-01-2012, 10:03
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (Gossen Ruda @ 20-01-2012, 09:23) *

Man undrar ju hur detta drev började och vad som är meningen med det. Visserligen verkar det som om har HJ gjort bort sig rejält men som sagt var , varför startade drevet ?

Tyckte i början som många andra att han skulle avgå eftersom han var så klantig men nu drar jag öronen åt mig .

Jag har bara sett rapportering på TV men man får ju uppfattningen att HJ är ovanligt klantig och inte besitter varken kunskaper eller är speciellt smart.

Den enklaste lösningen vore att tillsätta en ny partiledare men om han , och partiet , kan vända det här så visar det på en oerhörd styrka och smarthet.

Redigerat av mamamaggan: 20-01-2012, 10:23

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          jaj-51
          Inlägg 20-01-2012, 10:41
          Länk hit: #53

Gäster

CITAT (mamamaggan @ 20-01-2012, 10:03) *
          Man undrar ju hur detta drev började och vad som är meningen med det. Visserligen verkar det som om har HJ gjort bort sig rejält men som sagt var , varför startade drevet ?
          Tyckte i början som många andra att han skulle avgå eftersom han var så klantig men nu drar jag öronen åt mig .

Jag har bara sett rapportering på TV men man får ju uppfattningen att HJ är ovanligt klantig och inte besitter varken kunskaper eller är speciellt smart.

Den enklaste lösningen vore att tillsätta en ny partiledare men om han , och partiet , kan vända det här så visar det på en oerhörd styrka och smarthet.

Svar på din fråga. Varför startade drevet?
          Skattebetalarna gillade inte betala hela sambons hyres avi.

Enklaste lösningen? tilsätta en ny partiledare?
          Jag tror de tagit den bästa de har att tillgå.

Redigerat av jaj-51: 20-01-2012, 10:42

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 20-01-2012, 10:49
          Länk hit: #54

Medlem

Men varför slogs det upp så stort mot JH ? Det visade ju sig att det fanns fler , även med annan parittillhörighet , som klantat sig när det gäller pengar.

Har inte medierna något annat att diskutera än JH ? Pågår det inget annat inom politiken ?

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Red Top
          Inlägg 20-01-2012, 11:13
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

För mig är det märkligt att medierna lägger all sin kraft på att granska oppositionen istället för att granska den sittande regeringen. Jag trodde i min enfald att en journalists viktigaste uppgift är att granska makten.

Men,
          det kanske ingår i "den nya tiden" att de ska undvika det. För mig börjar det osa diktatur.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-01-2012, 11:42
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Red Top @ 20-01-2012, 11:13) *
          För mig är det märkligt att medierna lägger all sin kraft på att granska oppositionen istället för att granska den sittande regeringen. Jag trodde i min enfald att en journalists viktigaste uppgift är att granska makten.

Men,
          det kanske ingår i "den nya tiden" att de ska undvika det. För mig börjar det osa diktatur.

tummenupp.gif ja det är mycket märkligt och faktiskt väldigt skrämmande att media själva har så mycket makt.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 20-01-2012, 12:07
          Länk hit: #57

Medlem

CITAT (Red Top @ 20-01-2012, 11:13) *

Men,

Exakt mina tankar också !

Vad är det som egentligen pågår ?!

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          gnon49
          Inlägg 20-01-2012, 12:55
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Visst har alliansare löpt gatlopp genom åren. Lätt att glömma. Visst är drevet hårt mot Juholt men som statsministerkandidat tillåts man inte göra hur många grodor som helst. Så fungerar det inom politiken. FR gjorde en juholtare här om dagen när han uttalade sig fel. Men han har en rejäl fallhöjd än så länge.
          Dessutom minskar ju inte M och då sitter han säkert i sadeln. Juholt har ju lyckats förstör sitt förtroendekapital hos väljarna ganska rejält. Tror det är svårt att reparera. Fortsätter S-cirkusen kommer det säkert att visa sig i än lägre väljarstöd.Detta stolta parti som regerat under så lång tid är inte att känna igen.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Lokan
          Inlägg 20-01-2012, 13:11
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 3 662
          Medlem nr: 26 737

Jag tror inte det är Juholt som "förstört förtroendekapitalet" hos väljarna. Utan dom som sitter i partitoppen! Först väljer dom honom till partiledare och sen börjar en evinnerlig klagosång och ett undergrävande av hans förtroende. Väljarna vill inte ha ett parti där alla bara bråkar sinsemellan och inte kan ställa sig eniga bakom sin partiledare. T.o.m. den mest trogna socialdemokraten tröttnar till slut.
          Därför är det synd om Juholt.

--------------------
          " Den som väntar på svårigheter, kan få lida dem två gånger "
          Lokan i zon 3-4, mellan Norrtälje och Uppsala

Citera
          Vippan
          Inlägg 20-01-2012, 13:15
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 4 078
          Medlem nr: 14 624

Varför hoppar inte denna man av och erkänner att loppet är kört.Juholt och hans närmaste medarbetare är helt och hållet skyldiga till den negativa press som Juholt har fått,vänsterblaskan Ab har hjälp till duktigt också.

Citera

15 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 13-06-2026, 21:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon