Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

11 sidor V  « < 7 8 9 10 11 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Odlaklubben Väst's februariträff 11/2 2012, Alla välkomna till Partille!
          ninnisky
          Inlägg 11-02-2012, 16:15
          Länk hit: #161

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

Tack till alla er som var med på denna härliga träff smiley_small_hug.gif och ett särskilt tack till Bettis som - som vanligt fixat lokal och kaffe smiley_small_hug.gif (trots ont i foten) thanks.gif

Nu undrar jag bara - vad är det som gör odlaiter till ett sådant trevligt folk som man/jag mår så bra av att umgås med???

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Sylvia
          Inlägg 11-02-2012, 16:18
          Länk hit: #162

Medlem
          Antal inlägg: 1 990
          Medlem nr: 24

Tack till alla för en trevlig träff, särskilt till Bettis som grejat och Wilmer som ordnat! Och för alla chilifröna jag fick med mig, nu ska här odlas!

Ninnisky, kanske är vi trevliga för att vi är trädgårdsmänniskor allihopa? Jag minns aldrig att jag skulle träffat en dryg trädgårdsmänniska, alla är så snälla och generösa.

--------------------
          Sylvia, zon 1

Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page)
          I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer)
          There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)

Citera
          ninnisky
          Inlägg 11-02-2012, 16:26
          Länk hit: #163

Medlem

CITAT (Sylvia @ 11-02-2012, 16:18) *
          Tack till alla för en trevlig träff, särskilt till Bettis som grejat och Wilmer som ordnat! Och för alla chilifröna jag fick med mig, nu ska här odlas!

Ninnisky, kanske är vi trevliga för att vi är trädgårdsmänniskor allihopa? Jag minns aldrig att jag skulle träffat en dryg trädgårdsmänniska, alla är så snälla och generösa.

ja, jag instämmer smiley_small_hug.gif roligt att träffa dig också!

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          ninnisky
          Inlägg 11-02-2012, 16:35
          Länk hit: #164

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 11-02-2012, 15:42) *
          Jag får hoppas på lite bättre förutsättningar nästa gång. Hitills har jag två dåliga dagar på två försök. biggrin.gif Jag lyckades dock ta mig dit för att bli av med gnaget till Meriona, fast skall jag bli utskälld i fortsättningen också så vete 17... rolleyes.gif

Kära Gossen, som vittne till utskällningen kan jag bara tillägga - att tvåbenta odlaiter aldrig skäller - hade inte denne/denna fyra ben??? (den var inte min)

--------------------

Citera
          Bettis
          Inlägg 11-02-2012, 17:59
          Länk hit: #165

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

fast skall jag bli utskälld i fortsättningen också så vete 17... rolleyes.gif

blush.gif hmm ja en av dom var ju min, får be om ursäkt men så är det när man kommer sent giggle.gif

Tack alla för en jättetrevlig dag och som många av er andra säger så sitter jag också här med en del frön som ska ner i jorden, sedan måste jag tacka Cilla för den fina boken som jag vann precis vad jag behövde tummenupp.gif

--------------------

Citera
          CillaM
          Inlägg 11-02-2012, 18:43
          Länk hit: #166

Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem nr: 4 901

Här är en till som känner att dagen varit riktigt rolig! Tack alla, för roligt tjôt och goa skratt thanks.gif . Och ett stort tack till Bettis som trots sin fot höll ställning och lokal, jättebra ställe förresten, och till Wilmer som fick tummen ur på oss alla. Roligt att se också var att det var så många som kom och jag hoppas att marknaden i vår kommer vara minst lika stark då. För nu börjar det bli dags att planera för just denna, vårmarknaden! Bilder kommer senare, på en modernare dator.

Redigerat av CillaM: 11-02-2012, 18:45

Citera
          nevva
          Inlägg 11-02-2012, 19:20
          Länk hit: #167

Medlem
          Antal inlägg: 57
          Medlem nr: 8 985

Det var jättekul att händer lite här på "hemmaplan" och inte alltid bara "långtbortistan"! Så trewligt tyckte både jag och Annikas. Är numera också en lycklig Höya-ägare!

--------------------

Citera
          Meriona
          Inlägg 11-02-2012, 19:48
          Länk hit: #168

Gäster

CITAT (Gossen Ruda @ 11-02-2012, 08:58) *
          Tio små negerpojkar... Jag får avboka mig. Haft en dålig natt och vaknade tröttare än i går kväll och med lätt huvudvärk. Händer då och då. Diem perdidi som romaren sa. Inte lätt att vara social när hela dagen är en uppförsbacke. Kanske slipper ni mig dock inte helt för jag har en påse gnag till Meriona som jag vill bli av med och en biltur orkar jag nog med.

Tack snälla för att du gjorde dig besväret för min skull. Jag förstod inte att du skulle gå igen så väldigt snart bara, jag måste framstått som förfärligt nonchalant. -cry-.gif Förlåt! kompiskram.gif

Jag får hoppas på lite bättre förutsättningar nästa gång. Hitills har jag två dåliga dagar på två försök. biggrin.gif Jag lyckades dock ta mig dit för att bli av med gnaget till Meriona, fast skall jag bli utskälld i fortsättningen också så vete 17... rolleyes.gif

Det var INTE jag vill jag förtydliga för alla som inte var där. Det var ett par fyrbenta! giggle.gif

CITAT (ninnisky @ 11-02-2012, 16:15) *
          Tack till alla er som var med på denna härliga träff smiley_small_hug.gif och ett särskilt tack till Bettis som - som vanligt fixat lokal och kaffe smiley_small_hug.gif (trots ont i foten) thanks.gif

Nu undrar jag bara - vad är det som gör odlaiter till ett sådant trevligt folk som man/jag mår så bra av att umgås med???

Säger detsamma. Varför är alla så trevliga? Vad är det för fel på er? wub.gif Man blir ju alldeles varm av lycka.
          Dessutom fick jag 6 fullmatade påsar med gnag, fattar ni? Jag får till och med stuva in i källarn? yaay.gif

Citera
          ninnisky
          Inlägg 11-02-2012, 19:49
          Länk hit: #169

Medlem

CITAT (nevva @ 11-02-2012, 19:20) *
          Det var jättekul att händer lite här på "hemmaplan" och inte alltid bara "långtbortistan"! Så trewligt tyckte både jag och Annikas. Är numera också en lycklig Höya-ägare!

Kul att träffas och lycka till men hoyan smiley_small_hug.gif

--------------------

Citera
          Meriona
          Inlägg 11-02-2012, 19:54
          Länk hit: #170

Gäster

Tack förresten till Sylvia som ordnade lotteriet! thanks.gif Nu har jag en liten pellis att ta hand om.

Citera
          Sylvia
          Inlägg 11-02-2012, 19:59
          Länk hit: #171

Medlem

CITAT (Meriona @ 11-02-2012, 19:54) *
          Tack förresten till Sylvia som ordnade lotteriet! thanks.gif Nu har jag en liten pellis att ta hand om.

Tack själva, det var ju bara fröpåsarna som var från mig, resten var från er andra.

--------------------
          Sylvia, zon 1

Citera
          Sylvia
          Inlägg 11-02-2012, 20:07
          Länk hit: #172

Medlem

Några bilder, men vi har många fler! Bernt var flitig med kameran!

Bifogad fil  Semmelkaffe.jpg ( 114.14k ) Antal nedladdningar: 55
          Semmelkaffe
          Bifogad fil  Fr_diskussioner.jpg ( 126.94k ) Antal nedladdningar: 40
          Frödiskussioner
          Bifogad fil  S__h_r_h_g_blir_den.jpg ( 163.75k ) Antal nedladdningar: 41
          Sååå hög blir den

--------------------
          Sylvia, zon 1

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 11-02-2012, 20:17
          Länk hit: #173

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Det var ju inte så farligt med utskällningen. biggrin.gif Jag förstod att alla var upptagna så jag smög iväg när jag fått gjort det jag skulle.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Wilmer
          Inlägg 11-02-2012, 20:18
          Länk hit: #174

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

Utskälld!!? Du var den enda som fick uppmärksamhet av dem utan att fjäska ordentligt!

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Wilmer
          Inlägg 11-02-2012, 20:27
          Länk hit: #175

Medlem

Tack BETTIS för att du ordnar med allt! Underbart smiley_small_hug.gif Och jag fick gå på toa trots att jag glömde vattnet hemma tummenupp.gif Tack Sylvia för extrabidrag till lotteri och proffsiga lotter tummenupp.gif Jag hade fått kludda för hand... Jag själv var bara extra otålig och puffade lite med trådstart...

Ni är för goa allihopa!

Den som tog andra kaktusen av mig; mamma kommer från grand canaria och är en sådan där som får runda skivliknande delar som växer sig höga som mindre träd emellanåt.. Opuntia sa gossen? Den ska alltså med rätt ljus etc. inte vara långsmal, men jag gör något fel blush.gif envisas med att ha kaktusar för pappa var kaktusfantast och råkade kalla mig för kaktus istället för Kickis (som jag kallas) när jag var barn, trots att jag inte har handlaget.

Jag blev av med lite fröer och kom hem med färre, vilket var meningen. Kunde inte motstå alla dock...

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 11-02-2012, 20:29
          Länk hit: #176

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Wilmer @ 11-02-2012, 20:18) *
          Utskälld!!? Du var den enda som fick uppmärksamhet av dem utan att fjäska ordentligt!

Brain and personality, brain and personality. laugh.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Wilmer
          Inlägg 11-02-2012, 20:47
          Länk hit: #177

Medlem

Animalisk dragningskraft naughty.gif

Jag kom hem med två svärmorstunga också, jag hade tagit död på min från för-förra träffen, så det var perfekt! Ja, man KAN ta död på dem...

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Iren
          Inlägg 11-02-2012, 20:54
          Länk hit: #178

Medlem
          Antal inlägg: 981
          Medlem nr: 35 230

Kul med foton Sylvia! Tack för titten!

--------------------
          Irene zon 3 :-)

Citera
          omk
          Inlägg 11-02-2012, 23:33
          Länk hit: #179

Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem nr: 32 435

NU är jag äntligen hemma igen ! Det blev en lång dag och en sen kväll, men med en SÅ trevlig inledning ! Tack alla (och speciellt Bettis) !!

Jag måste säga att jag var lite nervös inför att träffa er alla, men det var ju lugnt. T.o.m de fyrfota var glada att träffa just mig ! (Förmodligen för att byxorna luktade katt ...)

När jag åkte in till jobbet och tänkte på alla spännande fynd jag gjort, fick jag en enorm lust att vända och åka hem och börja förgro istället ! Och nu när jag åkte hem, så vräker det ner snö ... *suck*
          Nåja, var sak har sin tid ...

Redigerat av omk: 11-02-2012, 23:36

--------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein

Citera
          EKLO
          Inlägg 12-02-2012, 10:05
          Länk hit: #180

Medlem
          Antal inlägg: 2 398
          Medlem nr: 11 952

Rolig träff var det, många fröer blev det, och råd och dåd, och skratt bland goa trädgårdsnördkolleger - tack alla!

Citera

11 sidor V  « < 7 8 9 10 11 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-12-2025, 12:38

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon