|
Favorit i repris: Odlaklubben Väst´s Februariträff lördagen den 11 Februari klockan 11 - 15 i PartilleAlla Odlaiter och deras vänner är hjärtligt välkomna! Du måste inte ha med dej växter - ditt sällskap är gott nog! Program: Tag med: Krukväxter, sticklingar och fröer mm. Tag med det du vill sälja/ byta/ ge bort! Fika - ta med din egen semla! Te, kaffe och läsk finns på plats till självkostnadspris. Lotteri - Vårt traditionella lotteri, det är roligt! För de som inte vet hur det fungerar: Var och en tar med en liten vinst, det kan vara frön, en växt, en begagnad bok, något hemmagjort eller något annat som har med trädgård att göra. Om du köper något nytt ska det inte kosta mer än 20:- Sedan får alla var sitt nummer. Det nummer som dras först får välja vinst först och så vidare. Alla får alltså en vinst med sig hem. Anmälan sker i denna tråden Efterhand kommer en lista upp på alla som har anmält sig. Kan du inte komma är det bra om du meddelar detta så vi vet ungefär hur mycket kaffe som behövs. Platsen är Partille Brukshundklubb vägbeskrivning hittar ni på hemsidan. http://www.partillebk.se/, längst ner på vänstersidan "kontakt", klicka sedan på vägbeskrivning. Det finns parkering utanför huset och det går också buss som stannar ganska nära. Avtala gärna om samåkning här i tråden. Det är Bettis som står för lokalen! Tack  Jag, Wilmer, har stulit text från 2009 års tråd, där hade Ulrica lite historik med, se nedan; Odlaklubben Väst bildades hösten 2007 och är en löst sammansatt klubb för Odlaiter och andra trädgårdsintresserade på västkusten. Vi kan tipsa varandra om tillställningar, föreningsaktiviteter och växtloppisar. Vi kan hitta på egna utflykter, byta frön och plantor, hälsa på i varandras trädgårdar, samåka till större evenemang och liknande. Vill du läsa mer om vad vi har gjort och vilka som har varit med hittills så kan du läsa i tråden "Odlaklubben Väst" eller "Odlaklubben Väst 2008" // Blir det bra så här? Wilmer Vi kommer; (eller tror vi kommer..) Bettis plus väninna Wilmer Eklo Lotta jo Monaxe mfl? Ninnisky CillaM Meriona OMK GossenRuda Anne-Li, Gun-Britt och Ann-Charlotte Nevva och Annika svensson Iren Sylvia och Guben Flaxss Lina
Jaha, ja då anmäler mig väl  min kompis kommer nog också, hon har varit med de senaste åren men hon är i Finland just nu så jag hör med henne när hon kommer hem.
Pust, pust nu har jag nog redigerat klart, förutom länkarna till tidigare trådar... Vad tror ni, blev det rätt??? Så bra att du kommer Bettis, annars blir det liiiite krisigt Jag skrev samma tid som förra året, är det OK?
CITAT (Wilmer @ 19-01-2012, 14:07)  Pust, pust nu har jag nog redigerat klart, förutom länkarna till tidigare trådar... Vad tror ni, blev det rätt??? Så bra att du kommer Bettis, annars blir det liiiite krisigt Jag skrev samma tid som förra året, är det OK? Samma tid blir nog jättebra!!
Då kör vi på det! Vad säger ni om lotteri för de som vill?
Jag försöker hänga på, tar ev med mig sonen. Ska försöka övertala LindaLunda att komma också. Ska bli jättekul att träffa alla igen, gamla som nya!
Nu är det på tiden att du kommer! Monaxe. Kul om du får med dig son och Lindalunda också  Vi kanske ska sälja några av våra exklusiva snigelprodukter också
LottaJo
19-01-2012, 14:51
Jag kommer också! Om nån vill samåka utgår jag från Kungsbacka-hållet.
Jag kommer också! Vad var det busshållplatsen hette nu igen?
CITAT (Wilmer @ 19-01-2012, 14:34)  Vi kanske ska sälja några av våra exklusiva snigelprodukter också  Om vi börjar planera nu så kanske produktionen kan vara igång 11/2, vi får finslipa på användningsområdena så alla trädgårdmänniskor känner att de bara MÅSTE ha våra produkter
ninnisky
19-01-2012, 18:46
Jajamensan jag kommer också!
ingrid fuxwall
19-01-2012, 18:53
Kommer också! Om någon vill köpa så har jag runda fem och tio liters krukor till salu. Köpte ju på x antal kollin för några år sedan och jag har mängder kvar, eller vad sägs om lite drygt 1500 småkrukor ; )) CITAT (Wilmer @ 19-01-2012, 14:34)  Vi kanske ska sälja några av våra exklusiva snigelprodukter också  Vad det för snigelprodukter Ni har? Själv anväder jag mig ju enbart att tyska snigelkorn och de är bra men tar emot alla tips
CITAT (Monaxe @ 19-01-2012, 18:28)  Om vi börjar planera nu så kanske produktionen kan vara igång 11/2, vi får finslipa på användningsområdena så alla trädgårdmänniskor känner att de bara MÅSTE ha våra produkter   Kan kanske bli lite svårt att hitta råvaran just nu, men... Ett annat år eldade jag småttingar i februari! Så blir det varmt nog ska det vara ok. WOW Ingrid!!! Där har du något att sälja ut Ni förs upp på listan, alla.. CITAT (ingrid fuxwall @ 19-01-2012, 18:53)  Kommer också! Om någon vill köpa så har jag runda fem och tio liters krukor till salu. Köpte ju på x antal kollin för några år sedan och jag har mängder kvar, eller vad sägs om lite drygt 1500 småkrukor ; )) Vad det för snigelprodukter Ni har? Själv anväder jag mig ju enbart att tyska snigelkorn och de är bra men tar emot alla tips *host* vi var mer inne på ansiktsmasker, lim, plåster och annat mysigt man kan GÖRA av sniglarna för att få nytta av eländet. Framfantiserat under sena kvällar på chatten då det begav sig.... Så, tyvärr, inga mirakel som trollar bort dem! Bara rena fantasierna alltså... Meriona och jag kommer 45'an ner, kan plocka upp folk längs vägen.
Sätt gärna upp mig på listan också  Har ju anmält mig, med vissa reservationer om jag lyckas ta mig dit
Klart du måste komma Cilla... Sätter upp dig så länge!  CITAT (EKLO @ 19-01-2012, 16:58)  Jag kommer också! Vad var det busshållplatsen hette nu igen? Det hoppas jag någon annan vet! Är glad om jag hittar dit med bil igen  Men, Eklo, vi åker väl frbi dig på vägen? Vill du hoppa in?
Meriona
19-01-2012, 21:18
Är jag anmäld? Är på iallafall. Samåker med WIlmer hoppas jag. På hemvägen hoppas jag att hela bilen är full av gnag!
CITAT (Wilmer @ 19-01-2012, 19:00)  Meriona och jag kommer 45'an ner, kan plocka upp folk längs vägen. Kan ni göra en liten avstickare västerut? Det hade varit bra, så blir det lättare att ta med växter än att ha dem på tåget eller bussen. Inte för att jag har så jättemycket, men ändå. En stor påse toarullar finns att hämta! Jag kanske ska anmäla mig också, det har jag visst inte gjort i den här tråden.  Olle
*Ulrica*
20-01-2012, 09:16
Jag kommer såklart! <3
Om Dito Verde ska med så hämtar jag henne på vägen. Jag kör Älvängen-Surte-Röde orm-Partille ifall fler bor längs den rutten.
Jag är gärna med på vårt traditionella lotteri, det är roligt! För de som inte vet hur det fungerar: Var och en tar med en liten vinst, det kan vara frön, en växt, en begagnad bok, något hemmagjort eller något annat som har med trädgård att göra. Om du köper något nytt ska det inte kosta mer än 20:- Sedan får alla var sitt nummer. Det nummer som dras först får välja vinst först och så vidare. Alla får alltså en vinst med sig hem.
Ingrid - jag kanske vill köpa några 5- och 10-literskrukor. Jag hör av mej i god tid isf.
Meriona
20-01-2012, 13:36
CITAT (Olle A @ 19-01-2012, 22:23)  Kan ni göra en liten avstickare västerut? Det hade varit bra, så blir det lättare att ta med växter än att ha dem på tåget eller bussen. Inte för att jag har så jättemycket, men ändå. En stor påse toarullar finns att hämta! Jag kanske ska anmäla mig också, det har jag visst inte gjort i den här tråden.  Olle Olle, jag tror tyvärr inte det denna gång. Av olika anledningar måste vi ta kortast möjliga väg. Hoppas att du kan lösa det på annat sätt.
CITAT (EKLO @ 19-01-2012, 16:58)  Jag kommer också! Vad var det busshållplatsen hette nu igen? *host* jag har ju inte åkt kollektivt sedan jesus gick i tofflor men jag är nästan säker på att hållplatsen heter ÅSTEBO om du nu åker buss så fråga efter var ridskolan eller vandrarhemmet ligger för dom brukar veta var dom är så ligger ju hundklubben rätt över gatan alltså landvettervägen. Hoppas du förstår hur jag menar  annars säg till.
Meriona
20-01-2012, 14:37
Jesus hade väl sandaler?  har gammal ÄR du egentligen?
CITAT (Meriona @ 20-01-2012, 13:36)  Olle, jag tror tyvärr inte det denna gång. Av olika anledningar måste vi ta kortast möjliga väg. Hoppas att du kan lösa det på annat sätt.  Inga problem, jag kan säkert åka buss till Åstebo precis som förra året. Liksom då blir det vädret som avgör vilka växter jag kan ta med mig, eftersom det tar minst en halvtimme att gå härifrån till Svenshögens station där jag kan ta tåget till Göteborg. Inga krukväxter om det är minusgrader alltså, däremot borde det fungera med inkrukade perenner i vila. Olle
Meriona
20-01-2012, 20:14
Va bra Olle! Hoppas verkligen du kan komma!  Jag kan köpa semla till dig iallafall, så slipper du släpa på det?
Jag börjar jobba kl 1400. Kommer att vara på plats kl 1300, men måste tyvärr åka ganska snart igen. Semlor, kaffe, lotteri, krukor, fröer och sticklingar får jag ta nån annan gång. Ska dock bli kul att se er alla IRL !!
Meriona
20-01-2012, 20:47
Ska vi inte ändra tiden då, själv känner jag att 13-17 är en "sådär" tid då hela dagen försvinner. 11-15 hade passat bättre, eller 12-16 om man vill ha nåt mellanting?
CITAT (Meriona @ 20-01-2012, 20:14)  Va bra Olle! Hoppas verkligen du kan komma!  Jag kan köpa semla till dig iallafall, så slipper du släpa på det? Tack, men annars är en semla inte så tung att bära. Av perenner kan jag ta med mig ljusgrön hosta, lila trädgårdsiris, vit stjärnflocka, rosa kungsmynta, vit rosenbräcka och någon rosa fjädernejlika. De ser inte mycket ut för världen nu, när de är i vila, men till våren blir de fina! Blir det mildväder kan jag också ta med någon bladbegonia, blomstervagga, syskonstjärna, fredskalla, Calathea, vildpelargon (P. iocastum) eller vanlig pelargon. Kom gärna med beställningar, för när jag inte kan ta med mer än jag kan ta i händerna är det bra att välja sorter som går åt. Jag har även vykort med egna djurmotiv som jag kan ta med och sälja. Har ni andra med er något roligt? Det är absolut inte nödvändigt, men kan ändå vara kul att veta.  Olle
Hej Olle och ni andra, jag kan ta mig dit med buss utan problem (tacksam om jag kan lifta mot göteborg på hemfärden istället)
Olle: Jag köper gärna några vita stjärnflocka och lila trädgårdsiris och rosenbräcka!
Meriona
20-01-2012, 21:08
Jag vill köpa vykort av dig Olle, ta med många!
Går det en bil till Göteborg åker jag gärna hem den vägen också. Jag har två stjärnflocka, tre trädgårdsiris och två rosenbräcka. Av vykort tar jag med dem jag har. Nyss beställde jag 4 x 100 st, som jag har förpackat i plastpåsar med 4 olika som jag säljer för 20 kr/påsen. Jag har sålt kanske 15-20 påsar, så det finns många kvar. Ni som beställer växter får gärna höra av er igen i veckan innan, för den 31/1-5/2 är jag på en bussresa i Norrland och lär ha en del annat att tänka på.  Olle
Gossen Ruda
20-01-2012, 21:38
Om jag kommer, vilket är troligt men ännu inte säkert, kan jag gräva upp Olle på centralen.
Meriona
20-01-2012, 21:44
CITAT (Gossen Ruda @ 20-01-2012, 21:38)  Om jag kommer, vilket är troligt men ännu inte säkert, kan jag gräva upp Olle på centralen.  Åker han tunnelbana?
ninnisky
20-01-2012, 21:49
Olle A - jag plockar gärna upp dig vid Centralen / Nils E-platsen om du vill. Åker tillbaka dit också efter träffen. Det är ingen omväg utan bara kul om det funkar Stjärnflocka köper jag gärna!
CITAT (Meriona @ 20-01-2012, 21:44)   Åker han tunnelbana? Tunnelbana har de i Stockholm. I Göteborg har de spårvagnar i stället, för där finns det inget att dölja! Vi kan säga att jag åker med Ninnisky, som helt säkert kommer. Men jag har som sagt bara två stjärnflockor, så dem får ni slåss om. Kanske får de gå till högstbjudande? Olle
Jag fyller på, kul att ni kommer! Eller kanske kommer  Ulrica, tack för att du beskrev lotteriet  Jag vill också ha det, så vi bestämmer att det bli lotteri!! Vi är i allafall två som är med på det
anne-li i olofstorp
21-01-2012, 09:32
Såklart att GunBritt (grannen) och jag kommer! Så kul!!!!
CITAT (Meriona @ 20-01-2012, 14:37)  Jesus hade väl sandaler?  har gammal ÄR du egentligen?  Är du säker på att han inte hade tofflor???
CITAT (anne-li i olofstorp @ 21-01-2012, 09:32)  Såklart att GunBritt (grannen) och jag kommer! Så kul!!!!   Ska försöka övertala B-M att följa med hon känner både mig och Meriona så har vi tur...
CITAT (Bettis @ 21-01-2012, 09:53)  Är du säker på att han inte hade tofflor???  I Joh 1:27 ser det ut som att Meriona har rätt.  Olle
anne-li i olofstorp
22-01-2012, 09:44
CITAT (Wilmer @ 21-01-2012, 14:51)   Ska försöka övertala B-M att följa med hon känner både mig och Meriona så har vi tur... ...och mig känner hon också....eller nåt sånt, skulle vara kul att träffa henne irl....
Precis och en blomtoka till skadar inte (eller fler!!!). Vad heter blomtoka i maskuling form? Blomtok?
Nu kom våren liksom av sig här med snön, fast pippisarna drillar lite hoppfullt ändå tycker jag.
Jag hoppas att jag kan komma! Adress?
ingrid fuxwall
22-01-2012, 19:17
CITAT (nevva @ 22-01-2012, 19:09)  Jag hoppas att jag kan komma! Adress? Nu slapp jag ställa frågan. Min GPS fungerar bra om den bara får en adress
Det står Landvettervägen 43349 Partille, på kartan. Hjälper det? CITAT (nevva @ 22-01-2012, 19:09)  Jag hoppas att jag kan komma! Adress? Det vore kul! Välkommen, ska jag skriva dig på listan?
 Du är med!
Jag har inte riktigt hängt med det sista - är tiden den 11:e spikad tro? Start och slutklockslag skulle vara fint att få bekräftat (eller också har jag missat?)
Vi spikade den 11 när jag gjorde nya tråden. Tiden också, men den blev ifrågasatt, om vi skulle träffas tidigare, men meriona fick ingen respons på det än.. För min del är tidigare ok men inte för tidigt då det är långt att åka..
Javisst, den 11/2 är jag helt med på att det blir, det var just klockslagen jag funderade över, men det blir väl upp till Bettis lämpligen, för min del spelar det ingen roll, men bra att veta förstås!
För mig är det inga problem att komma tidigare. Första tåget är på Centralen 8.17, sedan går de varje timme till framåt eftermiddagen och kvällen då de går varannan timme. Sedan beror det förstås på hur dags Ninnisky kan hämta mig på Centralen.
Olle
Aha.. Ja, ingen har gett repons, vi frågar igen! Vill ni ses tidigare 11 till 15 istället? Så får vi se vad folk tycker, är det någon som inte kan ändrar vi inte eftersom vi sa en annan tid först!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|