Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Läkare utan vapen
          Gunilla T
          Inlägg 20-01-2012, 18:32
          Länk hit: #41

Gäster

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-01-2012, 18:09) *
          Det är många här som gillar att hacka på jordbrukarna....

När jag bosse i Tyskland hade ja gihop med min före detta jordbruk. Aldrig har något av vår adjur fått antibiotika i förebyggande syfte. Va skulle det vara bra för när man sen inte fick leverera mjölken på minst en vecka?

Inte heller min dotter, som driver gården nu, ger sina djur antibiotika om inte det är livsviktig.

Men alla dessa som ta antibiotika för den minsta lilla förkylning, även om den inte hjälper, det talas det lite om. Men bönderna hackar alla på även om bara några få har aning om jordbruk.

Elisabeth

Jag tycker du (ni) skall ha all heder av att ni inte missbrukat antibiotikan och som du vet gillar jag ekologisk djurhushållning av den enkla anledningen att jag tror att djuren har det bättre och det är viktigt för mig.

Men...man kan inte dra generella slutsatser utifrån sin egen familj.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 20-01-2012, 18:33
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-01-2012, 18:09) *
          Det är många här som gillar att hacka på jordbrukarna....

När jag bosse i Tyskland hade ja gihop med min före detta jordbruk. Aldrig har något av vår adjur fått antibiotika i förebyggande syfte. Va skulle det vara bra för när man sen inte fick leverera mjölken på minst en vecka?

Inte heller min dotter, som driver gården nu, ger sina djur antibiotika om inte det är livsviktig.

Men alla dessa som ta antibiotika för den minsta lilla förkylning, även om den inte hjälper, det talas det lite om. Men bönderna hackar alla på även om bara några få har aning om jordbruk.

Elisabeth

Jo, man måste komma ihåg att inte dra alla över en kam. Många djurhållare har friska djur som inte kräver ständig medicinering, det är medicinanvändarna man skall ge sig på. Grisar som får gå för trångt att de blir sjuka utan antibiotika exempelvis.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 20-01-2012, 18:40
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (*Stintan* @ 20-01-2012, 18:20) *
          Värst va du e känslig och tar åt dig då. Vi gnäller väl inte på dem som inte ger antibiotika i förebyggande syfte utan på dem som gör det.

Man får inte antibiotika utskriven för minsta förkylning!

Ja Stinatan i detta avseende är jag kanske känslig. Men man skriver här om jordbrukare, om jorbruket och så handlar det om alla. Inte om att kanske vissa gör det.

Fortfarande finns det många läkare som är väldigt frikostia med antibiotika. Likaså när folk ringer till en läkare och säger att dom inte orkar att gå till jobbet. Ja då sjukskriver jag dig en vecka. Nej det räcker inte - behöver 2 eller 4 veckor. Var på TV för ett tag sen.

Elisabeth

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-01-2012, 19:49
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-01-2012, 18:40) *
          Ja Stinatan i detta avseende är jag kanske känslig. Men man skriver här om jordbrukare, om jorbruket och så handlar det om alla. Inte om att kanske vissa gör det.

Fortfarande finns det många läkare som är väldigt frikostia med antibiotika. Likaså när folk ringer till en läkare och säger att dom inte orkar att gå till jobbet. Ja då sjukskriver jag dig en vecka. Nej det räcker inte - behöver 2 eller 4 veckor. Var på TV för ett tag sen.

Elisabeth

Ja det är väl jordbrukare det är fråga om när det gäller djur men du borde väl begripa att det bara är de jordbrukare som ger sona djur antibiotika i förebyggande syfte vi reagerar emot, det gör du ju själv också eller hur.

Ja det är tokigt av läkare att vara för frikostiga med förskrivning av antibiotika. Beträffande sjukskrivningar kan jag inte uttala mig men det låter märkligt om det är som du säger när nu försäkringskassan är så på hugget.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-06-2026, 21:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon