Jag gillar Odlas forum skarpt. Trädgårdsdelen har vidgat mitt intresse för att plocka in fler sorters blommor i min trädgård och också gett mig många inspirerande och galna tips på vad man med enkla medel kan göra för att trädgården ska bli mer lättarbetad och roligare.
Jag har t ex börjat gilla rosor, tack vare entusiasterna i rosavdelningen och skaffat fler klematis och andra klängväxter tack vare alla goda råd i den avdelningen.
En deppig dag tittar jag alltid in i Småprat om trädgård och låter min själ hämta kraft från alla underbara bilder och berättelser från sommaren som gått.
FörbättringarDet blir lite rörigt ibland när inlägg hamnar i alldeles fel avdelning och risken finns att den som frågar får vänta onödigt länge på svar. Det borde moderator vara uppmärksam på.
Håller med om att en "anmälknapp" vore bra, för att uppmärksamma admin på regelvidriga och direkt stötande inlägg. Däremot inte till att användas så fort någon tråd spårar ur lite. Oftast hamnar den ganska snabbt på rätt köl igen. Det är ju trots allt ett forum för vuxna(mestadels)människor.
2e5nrqf.gif ( 13.02k )
Antal nedladdningar: 6Känner inte längre samma behov av snabb uppstyrning, efter mitt nyårslöfte till mig själv att ta ett djupt andetag och räkna till 10 när jag stör mig på ett inlägg.
annoyed.gif ( 437bytes )
Antal nedladdningar: 51 2 3 4 5 6 7 8 9 10
tender.gif ( 7.04k )
Antal nedladdningar: 5 Vi får väl se hur länge det håller i sig.
giggle__2_.gif ( 5.73k )
Antal nedladdningar: 5Sökfunktionen borde förbättras ytterligare. Jag tycker sökfunktionen,
avancerad sökning, är bra, när jag vill söka efter ett specifikt inlägg, men oftast när det gäller sökningar efter speciella växter googlar jag. Det är fortfarande det snabbaste sättet att söka på Odla.nu. Man får ju alltid upp massor med svar från just Odla.nu.
connie_girl_cleanglasses.gif ( 15.01k )
Antal nedladdningar: 5Tycker också att det är bra att Trädgårdsforumet hamnat på rätt plats, dvs överst.
Det enda som egentligen stör mig, är att jag blir utloggad stup i kvarten, trots att jag kryssat i att jag vill logga in automatiskt. Så var det inte innan forumet uppdaterades.
Till sist ett tips:
Möjligen skulle man i översta rubrikraden lägga in alla tre avdelningarna som länkar, så att man bara behöver klicka på rubrikerna ist f att scrolla(är lat
blush_girl_066.gif ( 9.64k )
Antal nedladdningar: 5). Så här alltså:
Trädgårdsforum -
Allmänt forum -
Forumteknik