|
Katarina Odla.nu
26-01-2012, 09:02
Tävla och vinn blomsterfröpaket!
Jag frågade för ett par veckor sedan vad som är bäst med forumet på Odla.nu och har fått jättebra och trevliga svar. Tack för det! Men nu vänder jag lite på det och frågar:
Tycker ni att något bör förbättras på forumet på Odla.nu?
Svara på frågan och var med i utlottningen om 3 fina blomsterfröpaket med 7 olika fröpåsar i varje paket. Det gör inget om ni tycker samma som någon annan - alla som svarar på frågan är med i tävlingen.
Ni får gärna diskutera också i tråden. Jag räknar ert första inlägg som deltagande i tävlingen.
En liten förhållningsregel: Era åsikter är jätteviktiga för forumet, positiva som negativa! Tyck därför gärna till och kom med förslag eller ge kommentarer på vad andra tycker men allt i goda och trevliga ordalag även när åsikterna går isär.
Välkommen att delta i tävlingen som startar NU och pågår till torsdagen den 2 februari 2012, kl 24.00.
Hälsar Katarina på redaktionen
hattstugan
26-01-2012, 10:23
Om något ska förbättras är det uppstyrning när en tråd verkar vara på väg att gå över styr!
Annars är det som sagts tidigare ett mycket trevligt och bra forum med stor kunskap hos medlemmarna!
Whiskuchi
26-01-2012, 10:27
Tydligare regler och moderatorer som ser till att de upprätthålls! Kanske en tydlig rapportknapp också så medlemmar snabbt kan flagga en tråd som är på väg att spåra ur.
Det finns en funktion där man trycker på nya inlägg då får man dom nya inläggen som man inte läst listade. Men det är då hela forumet.
Jag skulle vilja att man förutom det även skulle kunna begränsa det och exempelvis välja att trycka på nya inlägg för själva "Trädgårdsdelen"
Det är ingen stor grej, för man ser redan nu det senaste inlägget i varje underavdelning, men jag skulle ändå tycka att en en liten rad med "Nya inlägg" i varje grönmarkerad rad skulle vara trevligt. (Med grönmarkerad rad menar jag raden för "Trädgårdsforum", raden för "Allmänt forum", raden för "Forumteknik"
Ännu trevligare är att om man i sin kontrollpanel eller något, skulle kunna markera sina "personliga nya inlägg" och där markera vilka underavdelningar man är intresserad av.
mamamaggan
26-01-2012, 10:46
Tydligare och mer " synliga " regler . Lägg ut reglerna på sidan så att de alltid finns till hands t ex och ihop med en " nödknapp " där man kan rappportera vad man uppfattar som " över styr ".
Sedan , att avgöra när något går över styr är en svår uppgift . Det kommer alltid att finnas olika uppfattningar om vad som är över styr .
Min uppfattning är att reglerna måste vara så klara att det blir svårt att tolka fel , svårt men kanske nödvändigt för att undvika " tjafs " som många klagar på.
Reglerna får heller inte vara för snäva så att diskussionerna uteblir. Alla kan inte , och ska inte , tycka lika då dör forumet .
Forumet är toppen på många sätt, men jag kan tycka att då man söker info på "sök" på Odla så tar det lång tid, kan gå fortare att googla o då får man nästan alltid länk till Odlas forum och trådar hur som helst. Så det kunde väl bli snabbare i så fall:-)
solbrud
26-01-2012, 17:06
Jag håller med om att det vore bra om man kunde välja allt som har med trädgård snabbare. Det är det jag är mest intrsserad av och läser de andra länkarna ibland bara. Jag är inte heller så jättförtjust i det nya upplägget där alla svarsinlägg står under och att man behöver klicka på dem ett och ett för att läsa. När jag är intresserad av en fråga/inlägg så är jag jätteintresserad av allas kommentarer /svar och det tar verkligen tid att öppna alla svarsinlägg under.(Hoppas inte det låter för gnälligt  ) För övrigt så gillar jag forumet och Odla.nu väldigt mycket. Tittar nog in nästan dagligen vilket jag inte trodde när jag hittade hit. Många bra svar kan man få som nybörjare, de flesta Odlaiter är väldigt trevliga, kunniga och hjälpsamma. Och otroligt snälla. Jag har fått mycket frön gratis från de som har gott om det och gärna delar med sig. Tack! Jag köper frön, lökar och "julklappar" och använder experterna flitigt när frågetecknen hopar sig. Jag får också mycket inspiration av artiklar som skrivs.
CITAT (solbrud @ 26-01-2012, 17:06)  Jag håller med om att det vore bra om man kunde välja allt som har med trädgård snabbare. Det är det jag är mest intrsserad av och läser de andra länkarna ibland bara. Jag är inte heller så jättförtjust i det nya upplägget där alla svarsinlägg står under och att man behöver klicka på dem ett och ett för att läsa.När jag är intresserad av en fråga/inlägg så är jag jätteintresserad av allas kommentarer /svar och det tar verkligen tid att öppna alla svarsinlägg under.(Hoppas inte det låter för gnälligt  ) För övrigt så gillar jag forumet och Odla.nu väldigt mycket. Tittar nog in nästan dagligen vilket jag inte trodde när jag hittade hit. Många bra svar kan man få som nybörjare, de flesta Odlaiter är väldigt trevliga, kunniga och hjälpsamma. Och otroligt snälla. Jag har fått mycket frön gratis från de som har gott om det och gärna delar med sig. Tack! Jag köper frön, lökar och "julklappar" och använder experterna flitigt när frågetecknen hopar sig. Jag får också mycket inspiration av artiklar som skrivs. Klicka i alternativ uppe till höger och ändra där till standard. Om man Googlar och kommer via det till Odla så blir inläggen som du beskriver.
Jag gillar verkligen Odla. Här är kunskapen stor oavsett om man frågar om Pelargoner eller datorer. Jag älskar Nyhetsbrevet från Odla och alla de möjligheter man får att handla fröer, växter mm.
För att uppväga mitt beröm måste jag ju bli liiite negativ också.
Jag önskar att det skulle finnas en knapp "anmäl" så man på ett enkelt sätt kan göra admin. uppmärksam på de inlägg som barkar åt skogen. Det finns för mycket avd. under Trädgård vilket gör det svårt att hitta. Det blir upp till var och en att välja avdelning tex om Pelargoner faller under krukväxter eller prydnadsväxter eller kanske under småprat om trädgård.
ingrid fuxwall
26-01-2012, 18:02
Sedan jag började vara kritisk på att öppna inlägg i tex småprat tycker jag att detta är ett väldigt trevligt forum. Bäst av allt är att jag fått så många ansikten på människor, att jag har fått träffa dem i verkliga livet - Odlaklubben väst är toppen!
Jag tycker att forumet har blivit väldigt bra sedan "Småprat" hamnade sist.
Förut, när det låg överst, så var det en massa gnäll och skäll det första jag såg när jag loggade in. Så under en period var jag så less på alla bråk så jag slutade logga in här, utan vände mig till andra trevligare trädgårdsforum.
En moderator måste det finnas som kan hålla koll på vad som skrivs och som inte drar sig för att säga till när någon beter sig illa och går över gräsen.
Men nu är jag nöjd med forumet.
Möjligtvis att det kan vara lite mer färg på layouten och lite mera ramar runt t ex reklamen.
Pius
Jag håller med Hattstugan, Whiskuchi och Mamamaggan. Tydliga regler behövs, som är lätta att hitta, samt moderatorer som ser till att de hålls och inte är rädda för att ta till kännbara åtgärder för uppenbara regelbrott. Självklart ska reglerna inte handla om åsikter utan främst om uppförande. Möjligen kanske man under en viss tid ska kunna förbjuda vissa ämnen som folk inte klarar av. På ett annat forum jag har varit med på, förbjöd man vargdiskussioner ett tag eftersom de ständigt spårade ur. Inte för att jag gillar förbud och begränsningar, men utan uppstyrning blir det lätt anarki. En anmälningsknapp för oseriösa inlägg eller urspårade trådar är också en utmärkt idé. Jag tycker också att ni ska fundera lite över målsättningen med Odla. Är den främst att få så många medlemmar som möjligt? Eller att nå en viss typ av folk som har ett intresse gemensamt? Jag är rädd att en seriös trädgårdsentusiast som tittar runt i forumet och hamnar i en tjafsig politiktråd, lätt bestämmer sig för att gå med på t ex AoT i stället. Som jag skrev i en annan tråd: Ju mer tjafs och bråk som släpps igenom, desto fler seriösa medlemmar kommer att försvinna.
Olle
ängsvädd
26-01-2012, 20:05
Jag tycker det är jättebra att trädgårdsforumet med alla avdelningar nu ligger överst. Småprat blir inte så dominerande då. På småprat råder anarki, vilket kan få vissa att må dåligt pga påhopp med mera. Det är oansvarigt att ha en småpratavdelning och bara lämna den vind för våg - människor kan fara illa.
Jag saknar också en "rapportera" eller STOP knapp, som automatiskt rapporterar inlägget till en moderator som kan ta bort det. Tex arboristen som gjorde reklam för sig själv - en stoppknapp hade gjort att flera rapporterat det och inlägget kunde tas bort snabbt o lätt. Annars gillar jag Odla, intresserade och kunniga människor som i de flesta fall är jättetrevliga. Troll får man väl alltid vara beredd på, men om ingen matar dem så blir de nog inte långvariga
Har inte mycket att tillägga. Tycker det är synd att många trädgårdskunniga försvunnit, saknar deras svar i trådarna. Lyckas ni locka dem tillbaka blir jag glad  Det gör ni kanske genom liter moderering. Segheten på forumet tycker jag har försvunnit.
Har bara en sak jag tycker är negativ och det är söktiden. Känns som om man hinner gå och koka kaffe innan resultatet kommer upp.
Hej!
Jag önskar det skulle gå fortare att söka i forumet. Det brukar som ofast vara snabbare att söka med Google och ändå bli länkad hit. Sedan skulle det kunna vara mer renodlade länkar. Idag om man söker så får man träffar i flera forum så man vet aldrig riktigt vart man ska börja leta.
Red Top
27-01-2012, 13:22
Jag gillar Odlas forum skarpt. Trädgårdsdelen har vidgat mitt intresse för att plocka in fler sorters blommor i min trädgård och också gett mig många inspirerande och galna tips på vad man med enkla medel kan göra för att trädgården ska bli mer lättarbetad och roligare. Jag har t ex börjat gilla rosor, tack vare entusiasterna i rosavdelningen och skaffat fler klematis och andra klängväxter tack vare alla goda råd i den avdelningen. En deppig dag tittar jag alltid in i Småprat om trädgård och låter min själ hämta kraft från alla underbara bilder och berättelser från sommaren som gått. FörbättringarDet blir lite rörigt ibland när inlägg hamnar i alldeles fel avdelning och risken finns att den som frågar får vänta onödigt länge på svar. Det borde moderator vara uppmärksam på. Håller med om att en "anmälknapp" vore bra, för att uppmärksamma admin på regelvidriga och direkt stötande inlägg. Däremot inte till att användas så fort någon tråd spårar ur lite. Oftast hamnar den ganska snabbt på rätt köl igen. Det är ju trots allt ett forum för vuxna(mestadels)människor. [attachment=67482:2e5nrqf.gif] Känner inte längre samma behov av snabb uppstyrning, efter mitt nyårslöfte till mig själv att ta ett djupt andetag och räkna till 10 när jag stör mig på ett inlägg. [attachment=67478:annoyed.gif]1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [attachment=67479:tender.gif] Vi får väl se hur länge det håller i sig. [attachment=67480:giggle__2_.gif] Sökfunktionen borde förbättras ytterligare. Jag tycker sökfunktionen, avancerad sökning, är bra, när jag vill söka efter ett specifikt inlägg, men oftast när det gäller sökningar efter speciella växter googlar jag. Det är fortfarande det snabbaste sättet att söka på Odla.nu. Man får ju alltid upp massor med svar från just Odla.nu. [attachment=67481:connie_g...nglasses.gif] Tycker också att det är bra att Trädgårdsforumet hamnat på rätt plats, dvs överst. Det enda som egentligen stör mig, är att jag blir utloggad stup i kvarten, trots att jag kryssat i att jag vill logga in automatiskt. Så var det inte innan forumet uppdaterades. Till sist ett tips: Möjligen skulle man i översta rubrikraden lägga in alla tre avdelningarna som länkar, så att man bara behöver klicka på rubrikerna ist f att scrolla(är lat [attachment=67483:blush_girl_066.gif]). Så här alltså: Trädgårdsforum - Allmänt forum - Forumteknik
Jag tycker Odla är bra och mångsidigt! Det som däremot stör mig är att det är så förtvivlat svårt att TA BORT bilder!! Just nu får man leta i oändlighet i trådarna och sen peta bort en och en.... Kan det inte ordnas så att man kan ta bort direkt på sin egen kontrollpanel!?? Alla har ju inte album utan laddar upp direkt!
Och ja det va ju det jag oxå ville säga ...det som Lokan sa....önskar det fanns ett lättare sätt att ta bort bilder som jag laddat upp. Jag har slutat ladda upp bilder men åter kommer gärna att lägga upp bilder om funktionen ändras till det bättre. Gärna en funktion under sin egen kontrollpanel hade underlättat mycket. Annars är jag nöjd, är här o pratar o läser en hel del
Red Top
28-01-2012, 08:47
Ett tips till Rihane och solbrud. Om ni alltid går in på forumet via Odla.nu:s startsida, så står alla nya trådar i Trädgårdforumet uppe till vänster. Så gör jag.
CITAT (Red Top @ 28-01-2012, 08:47)  Ett tips till Rihane och solbrud. Om ni alltid går in på forumet via Odla.nu:s startsida, så står alla nya trådar i Trädgårdforumet uppe till vänster. Så gör jag.  Ser ju jättefint ut, skulle också vilja ha det så, men när jag trycker på odla.nu http://www.odla.nu/ser det ut så här. [attachment=67537:Din_tr_d..._Odla.nu.png] Har undersökt vad det kan bero på. Jag har försökt att få bort allt vad popupfönster, script och reklam som jag kan. I webläsaren Opera har jag inte gjort det och där får jag fram den funktionen. Är inte så hemma på den läsaren så jag har inte fått fram exakt vad det är för källkod och på dom andra läsarna där jag hittar källkod kan jag inte markera området eftersom det inte finns. Mao så jag skulle altså vilja ha den fina funktionen som finns på första sidan helst på forumsdelen och med en annan teknisk lösning. Samma tekniska lösning som för "nya inlägg"
Det kan vara lite svårt att hitta tillbaka till de trådar man tyckte var intressanta och som man vill följa med i. Så en bokmärkes-funktion där man kan markera valfria trådar hade varit bra.
Och om man klickar på "Nya inlägg" så kommer ALLA nya inlägg. Hur skulle det vara om det fanns en undermeny under "Nya inlägg"? T.ex. ett alternativ som visar alla nya inlägg sen sitt sista besök (som det är nu), ett med nya inlägg över ens bokmärke-trådar, och ett som visar nya inlägg på de trådar man själv varit med och skrivit i?
Jag har eg inget att anmärka... Förutom det då som redan har tagits upp.
Det enda jag saknar är många av de medlemmar som numer lyser med sin frånvaro pga en massa tjafs - tjafs som hade kunnat undvikas med en mer närvarande moderator.
Jag har två saker som jag skulle vilja ändra på, eller justera lite.
Det ena är att Å,Ä & Ö inte syns i chatten. Jag som heter Lämås heter i chatten l-m-s.
Sen gällande namnbyte....tycker att man även ska kunna byta namn, för jag som var sååå dum o namngav mig som min förra adress, kanske vill byta efter jag flyttade ifrån den platsen. Jag vill ju ha kvar min historik o alla inlägg, bara byta namnet.
Red Top
29-01-2012, 23:27
lämås, Om du mailar admin, gc@odla.nu får du hjälp att byta namn. Kom gärna ihåg att ange ditt gamla namn i din signatur, så vi känner igen dig. Rihane, Vad synd att du inte får upp sidan som jag ser den. Jag använder Google chrome.
hej som helt ny medlem känner jag att det är oerhört rörigt. Gilla Odla.nu skarpt, därför har jag blivit medlem... men vad rörigt och otydligt... förbättringar... senaste inlägget överst skulle jag uppskatta. Prenumerations möjligheter via "min kontrollpanel" på det som jag är intresserad av...
finns säkert mer men som sagt, jag är helt ny på sidan.
akbk
Vet inte riktigt vad jag vill förbättra Men vill väldigt gärna vinna frön! Fast det där om att bli medlem det där fönstret som kommer upp varje gång fast man är inloggad det kan vara störande
kerstinh
30-01-2012, 10:00
Jag tycker i stort att odla's forum är kanon! Det är inte lätt att komma på förbättringar, men jag håller med någon tidigare som nämnde lite mer valmöjligheter på vilka sorters nya inlägg man vill bevaka.
Sedan kan jag tycke att det ibland är lite svårt att veta under vilken rubrik man ska lägga nya inlägg. Ofta överlappar de ju en del. Det hjälper ju alltid en del med bra förklaringar på var som är tänkt att diskuteras i någon tråd, men utöver det kanske det skulle gå att ha ett lättillgängligt sätt att flytta på en tråd om den är felplacerad?
CITAT (akbk @ 30-01-2012, 09:47)  hej som helt ny medlem känner jag att det är oerhört rörigt. Gilla Odla.nu skarpt, därför har jag blivit medlem... men vad rörigt och otydligt... förbättringar... senaste inlägget överst skulle jag uppskatta. Prenumerations möjligheter via "min kontrollpanel" på det som jag är intresserad av...
finns säkert mer men som sagt, jag är helt ny på sidan.
akbk Det går att prenumera på svar i trådarna. I den gröna rutan för rubriken för tåten finns en grå ruta där det står "alternativ". Tryck där och botanisera.
ingaröbo
30-01-2012, 12:56
Hej på er alla! 1. Mina önskemål är att man snabbt och enkelt ska kunna radera ett inlägg som man själv har gjort, ifall att man ser att inlägget har hamnat under fel rubrik, har försökt att göra det vid något tillfälle men har inte hittat någon sådan funktion. 2. Att det ska finnas en funktion som förminskar foton automatiskt så att dom inte är för stora eller blir publicerade i jätteformat. 3. Jag tycker ibland att det är knepigt att hitta tillbaka till trådar som man är intresserad av och det vore bra om det fanns en sökfunktion där man kan skriva sökord och där man då får "vissa träffar". Kanske fungerar någon av ovanstående funktioner redan men jag har inte hittat det. I övrigt tycker jag att forumet är trevligt och jag tittar in här ofta.
CITAT (Red Top @ 29-01-2012, 23:27)  lämås, Om du mailar admin, gc@odla.nu får du hjälp att byta namn. Kom gärna ihåg att ange ditt gamla namn i din signatur, så vi känner igen dig. Rihane, Vad synd att du inte får upp sidan som jag ser den. Jag använder Google chrome. Aha, var de så enkelt?! Jag har nu mailat o väntar på att få byta namn:)
CITAT (ingaröbo @ 30-01-2012, 12:56)  Hej på er alla! 1. Mina önskemål är att man snabbt och enkelt ska kunna radera ett inlägg som man själv har gjort, ifall att man ser att inlägget har hamnat under fel rubrik, har försökt att göra det vid något tillfälle men har inte hittat någon sådan funktion. 2. Att det ska finnas en funktion som förminskar foton automatiskt så att dom inte är för stora eller blir publicerade i jätteformat. 3. Jag tycker ibland att det är knepigt att hitta tillbaka till trådar som man är intresserad av och det vore bra om det fanns en sökfunktion där man kan skriva sökord och där man då får "vissa träffar". Kanske fungerar någon av ovanstående funktioner redan men jag har inte hittat det. I övrigt tycker jag att forumet är trevligt och jag tittar in här ofta.  1, Problemet med att man raderar ett inlägg är att det kan bli "hål" i diskussionen. Ibland ser man att den som skrivit inlägget gått in och redigerat genom att ta bort texten. Om någon har hunnit citera så ligger dock texten kvar i citatet. 2, Det finns program för detta. Hört om tex MS:s PowerTools Image Resizer. Det kanske kan vara något? men en inbyggd fuktion vore inte dumt. 3, Man kan prenumerera på vissa inlägg (som nämts ovan) men jag håller med om att det inte är så lättillgängligt och lättanvänt. Det finns en sökfunktion under varje kategori men då ska man minnas i vilken kategor det var... Och helst vad det stod i rubriken.
decker52
30-01-2012, 17:56
Hejsan! Jag är alldeles ny här och hade lite svårt att hitta var jag skulle lämna kommentar, det kanske kan göras tydligare, fick leta en bra stund, annars så verkar det spännande här på ODLA.
malin88
30-01-2012, 21:40
Tydligare layout för forumet så att det inte blir lika rörigt, knapp för att anmäla inlägg till moderatorer som man finner upprörande och tydligare regler för vad som gäller på forumet. Annars tycker jag att det är väldigt bra  .
Själv tycker jag att medlemsprofilen är liter svåröverskådlig med album, kontrollpanel, namn, pm mm. Mer överskådlig o logisk skulle i alla fall jag vilja ha. Känns lite rörig. Men det är jag det.
qnon49, PRECIS!
Det är där något som jag har stört mig på i tre år nu!!! Jag har lite svårt att förstå skillnaden på min profil och min kontrollpanel, klickar alltid fel. Skulle vara bättre med "Min sida" och under den så kan man ändra sin profil, skicka och ta emot PM, ha sina album, gästboksinlägg, ha och göra små noteringar och allt annant skoj och praktiskt man faktiskt kan göra på sin "egen" sida.
birgittaaxelius@hotmail.co
31-01-2012, 11:46
Har precis blivit medlem och är fascinerad av forumet! Det känns jättebra att vara med!
SueEllen
31-01-2012, 11:50
Jag har inte använt mig av forumet så mycket men dom gånger jag har velat få hjälp med en fråga så tycker jag att det varit svårt att välja under vilken rubrik man skall skriva.
sotlugg
31-01-2012, 11:57
Jag har lite svårt att orientera mig i Odla.nu. Alla andra medlemmar kanske är jättebra på datakunskap, men jag skulle vilja att det var enklare att hitta rätt. Den här tävlingen till exempel kom man inte till direkt genom att klicka på den i nyhetsbrevet.
Nu lägger jag till en sak och det är att då man vill lägga in EN bild så är den för stor, jag är väl inte "up-to-date" med hur man förminskar en bild men kan bilderna inte få mer sk utrymme?
Garden bliss
31-01-2012, 14:35
Det bästa är att man aldrig vet vad man kommer att hitta i forumet. Alltid flera intressanta frågeställningar och svar. Frökedjorna gillar jag också.
CITAT (Katarina Odla.nu @ 26-01-2012, 09:02)  Tävla och vinn blomsterfröpaket!
Jag frågade för ett par veckor sedan vad som är bäst med forumet på Odla.nu och har fått jättebra och trevliga svar. Tack för det! Men nu vänder jag lite på det och frågar:
Tycker ni att något bör förbättras på forumet på Odla.nu?
Svara på frågan och var med i utlottningen om 3 fina blomsterfröpaket med 7 olika fröpåsar i varje paket. Det gör inget om ni tycker samma som någon annan - alla som svarar på frågan är med i tävlingen.
Ni får gärna diskutera också i tråden. Jag räknar ert första inlägg som deltagande i tävlingen.
En liten förhållningsregel: Era åsikter är jätteviktiga för forumet, positiva som negativa! Tyck därför gärna till och kom med förslag eller ge kommentarer på vad andra tycker men allt i goda och trevliga ordalag även när åsikterna går isär.
Välkommen att delta i tävlingen som startar NU och pågår till torsdagen den 2 februari 2012, kl 24.00.
Hälsar Katarina på redaktionen
Jag är en väldig färsk medlem En helt ny värld att se och läsa om all den kunskap som finns hos forumets Medlemmar det ska bli jättes ämnande att fortsätta ta del av detta inslag Ps ny på datorn också. Mvh Kimask”
Jag har orecis blivit medlem i forumet och tycker att det verkar vara intressant att delta. Det var enkelt att logga in och bli medlem, så i fortsättningen kommer jag regelbundet att gå in och ta del av det som diskuteras. Ingegerd
Kryddan03
31-01-2012, 20:09
@Katarina: Du har säkert koll på det, men tänkte ändå för säkerhets skull påpeka. Det verkar som att några inlägg från medlemmar har hamnat i själva "Småprat om trädgård" istället för i den här tråden. Antagligen beroende på att man råkat att klicka på fel knapp då "Skriv svar" och "Nytt inlägg" ligger bredvid varandra och kan misstolkas. Det kanske är någon av dem som hoppas på att få vara med i utlottningen och missas p g a det. (Du har säkerligen redan noterat det, men i alla fall.  )
Gullan K
31-01-2012, 20:22
Jag är helt ny i forum och upplever det kanske lite spretigt angående innehållet? Men med lite träning ska väl även jag sortera begreppen. Helt klart gillar jag Odlas nyhetsbrev som verkar heltäckande och med enormt vackra bilder. Man kan där drömma sig bort från jord under naglarna och slemmiga sniglar till härliga blommor och växter med ljuvliga dofter.
CITAT (lämås @ 30-01-2012, 13:49)  Aha, var de så enkelt?! Jag har nu mailat o väntar på att få byta namn:) Nu har du fått nytt, då är det dags att lägga det gamla i profilen om du vill att vi ska veta vem du "är" som gamla..
Jag har bara läst tidigare men här på forumet finns stor kunskap som uppskattas när man söker information! Tycker mycket om nyhetsbrevet (som jag prenumererar på) men önskar att den stora rutan om att signa up inte skulle komma upp så ofta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|