Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Tävla och vinn blomsterfröpaket!, Tyck till om forumet!
          Red Top
          Inlägg 28-01-2012, 08:47
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

Ett tips till Rihane och solbrud. Om ni alltid går in på forumet via Odla.nu:s startsida, så står alla nya trådar i Trädgårdforumet uppe till vänster. Så gör jag. smile.gif

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Rihane
          Inlägg 28-01-2012, 14:22
          Länk hit: #22

Gäster

CITAT (Red Top @ 28-01-2012, 08:47) *
          Ett tips till Rihane och solbrud. Om ni alltid går in på forumet via Odla.nu:s startsida, så står alla nya trådar i Trädgårdforumet uppe till vänster. Så gör jag. smile.gif

Ser ju jättefint ut, skulle också vilja ha det så, men när jag trycker på odla.nu http://www.odla.nu/
          ser det ut så här.
          Bifogad fil  Din_tr_dg_rd_p__n_tet___Odla.nu.png ( 918.29k ) Antal nedladdningar: 20

Har undersökt vad det kan bero på. Jag har försökt att få bort allt vad popupfönster, script och reklam som jag kan. I webläsaren Opera har jag inte gjort det och där får jag fram den funktionen. Är inte så hemma på den läsaren så jag har inte fått fram exakt vad det är för källkod och på dom andra läsarna där jag hittar källkod kan jag inte markera området eftersom det inte finns.

Mao så jag skulle altså vilja ha den fina funktionen som finns på första sidan helst på forumsdelen och med en annan teknisk lösning. Samma tekniska lösning som för "nya inlägg"

Citera
          soff
          Inlägg 28-01-2012, 20:48
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 8
          Medlem nr: 43 731

Det kan vara lite svårt att hitta tillbaka till de trådar man tyckte var intressanta och som man vill följa med i. Så en bokmärkes-funktion där man kan markera valfria trådar hade varit bra.

Och om man klickar på "Nya inlägg" så kommer ALLA nya inlägg. Hur skulle det vara om det fanns en undermeny under "Nya inlägg"? T.ex. ett alternativ som visar alla nya inlägg sen sitt sista besök (som det är nu), ett med nya inlägg över ens bokmärke-trådar, och ett som visar nya inlägg på de trådar man själv varit med och skrivit i?

Citera
          Peztis
          Inlägg 29-01-2012, 18:24
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Jag har eg inget att anmärka... Förutom det då som redan har tagits upp.

Det enda jag saknar är många av de medlemmar som numer lyser med sin frånvaro pga en massa tjafs - tjafs som hade kunnat undvikas med en mer närvarande moderator.

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          HelenN
          Inlägg 29-01-2012, 19:04
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 923
          Medlem nr: 10 333

Jag har två saker som jag skulle vilja ändra på, eller justera lite.

Det ena är att Å,Ä & Ö inte syns i chatten. Jag som heter Lämås heter i chatten l-m-s.

Sen gällande namnbyte....tycker att man även ska kunna byta namn, för jag som var sååå dum o namngav mig som min förra adress, kanske vill byta efter jag flyttade ifrån den platsen. Jag vill ju ha kvar min historik o alla inlägg, bara byta namnet.

--------------------
          Mitt gamla alias var "Lämås"

Odlar, påtar och rensar i zon 4. Klicka HÄR för att komma till min trädgårdsblogg.

Citera
          Red Top
          Inlägg 29-01-2012, 23:27
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

lämås,

Om du mailar admin, gc@odla.nu får du hjälp att byta namn. Kom gärna ihåg att ange ditt gamla namn i din signatur, så vi känner igen dig. smile.gif

Rihane,

Vad synd att du inte får upp sidan som jag ser den. Jag använder Google chrome.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          akbk
          Inlägg 30-01-2012, 09:47
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 15
          Medlem nr: 75 383

hej
          som helt ny medlem känner jag att det är oerhört rörigt.
          Gilla Odla.nu skarpt, därför har jag blivit medlem... men vad rörigt och otydligt...
          förbättringar...
          senaste inlägget överst skulle jag uppskatta.
          Prenumerations möjligheter via "min kontrollpanel" på det som jag är intresserad av...

finns säkert mer men som sagt, jag är helt ny på sidan.

akbk

Citera
          Klint
          Inlägg 30-01-2012, 09:50
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Vet inte riktigt vad jag vill förbättra Men vill väldigt gärna vinna frön!
          Fast det där om att bli medlem det där fönstret som kommer upp varje gång fast man är inloggad det kan vara störande

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          kerstinh
          Inlägg 30-01-2012, 10:00
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 150
          Medlem nr: 21 073

Jag tycker i stort att odla's forum är kanon! Det är inte lätt att komma på förbättringar, men jag håller med någon tidigare som nämnde lite mer valmöjligheter på vilka sorters nya inlägg man vill bevaka.

Sedan kan jag tycke att det ibland är lite svårt att veta under vilken rubrik man ska lägga nya inlägg. Ofta överlappar de ju en del. Det hjälper ju alltid en del med bra förklaringar på var som är tänkt att diskuteras i någon tråd, men utöver det kanske det skulle gå att ha ett lättillgängligt sätt att flytta på en tråd om den är felplacerad?

Citera
          Rihane
          Inlägg 30-01-2012, 10:05
          Länk hit: #30

Gäster

CITAT (akbk @ 30-01-2012, 09:47) *
          hej
          som helt ny medlem känner jag att det är oerhört rörigt.
          Gilla Odla.nu skarpt, därför har jag blivit medlem... men vad rörigt och otydligt...
          förbättringar...
          senaste inlägget överst skulle jag uppskatta.
          Prenumerations möjligheter via "min kontrollpanel" på det som jag är intresserad av...

finns säkert mer men som sagt, jag är helt ny på sidan.

akbk

Det går att prenumera på svar i trådarna. I den gröna rutan för rubriken för tåten finns en grå ruta där det står "alternativ". Tryck där och botanisera.

Citera
          ingaröbo
          Inlägg 30-01-2012, 12:56
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 303
          Medlem nr: 25 496

Hej på er alla!

1. Mina önskemål är att man snabbt och enkelt ska kunna radera ett inlägg som man själv har gjort, ifall att man ser att inlägget har hamnat under fel rubrik, har försökt att göra det vid något tillfälle men har inte hittat någon sådan funktion.

2. Att det ska finnas en funktion som förminskar foton automatiskt så att dom inte är för stora eller blir publicerade i jätteformat.

3. Jag tycker ibland att det är knepigt att hitta tillbaka till trådar som man är intresserad av och det vore bra om det fanns en sökfunktion där man kan skriva sökord och där man då får "vissa träffar".

Kanske fungerar någon av ovanstående funktioner redan men jag har inte hittat det.

I övrigt tycker jag att forumet är trevligt och jag tittar in här ofta. smiley_small_hug.gif

Citera
          HelenN
          Inlägg 30-01-2012, 13:49
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 923
          Medlem nr: 10 333

CITAT (Red Top @ 29-01-2012, 23:27) *
          lämås,

Om du mailar admin, gc@odla.nu får du hjälp att byta namn. Kom gärna ihåg att ange ditt gamla namn i din signatur, så vi känner igen dig. smile.gif

Rihane,

Vad synd att du inte får upp sidan som jag ser den. Jag använder Google chrome.

Aha, var de så enkelt?! Jag har nu mailat o väntar på att få byta namn:)

--------------------
          Mitt gamla alias var "Lämås"

Odlar, påtar och rensar i zon 4. Klicka HÄR för att komma till min trädgårdsblogg.

Citera
          Peztis
          Inlägg 30-01-2012, 17:09
          Länk hit: #33

Medlem

CITAT (ingaröbo @ 30-01-2012, 12:56) *
          Hej på er alla!

1. Mina önskemål är att man snabbt och enkelt ska kunna radera ett inlägg som man själv har gjort, ifall att man ser att inlägget har hamnat under fel rubrik, har försökt att göra det vid något tillfälle men har inte hittat någon sådan funktion.

2. Att det ska finnas en funktion som förminskar foton automatiskt så att dom inte är för stora eller blir publicerade i jätteformat.

3. Jag tycker ibland att det är knepigt att hitta tillbaka till trådar som man är intresserad av och det vore bra om det fanns en sökfunktion där man kan skriva sökord och där man då får "vissa träffar".

Kanske fungerar någon av ovanstående funktioner redan men jag har inte hittat det.

I övrigt tycker jag att forumet är trevligt och jag tittar in här ofta. smiley_small_hug.gif

1, Problemet med att man raderar ett inlägg är att det kan bli "hål" i diskussionen.
          Ibland ser man att den som skrivit inlägget gått in och redigerat genom att ta bort texten. Om någon har hunnit citera så ligger dock texten kvar i citatet.

2, Det finns program för detta. Hört om tex MS:s PowerTools Image Resizer. Det kanske kan vara något? men en inbyggd fuktion vore inte dumt.

3, Man kan prenumerera på vissa inlägg (som nämts ovan) men jag håller med om att det inte är så lättillgängligt och lättanvänt.
          Det finns en sökfunktion under varje kategori men då ska man minnas i vilken kategor det var... Och helst vad det stod i rubriken.

Redigerat av Peztis: 30-01-2012, 17:11

--------------------

Citera
          decker52
          Inlägg 30-01-2012, 17:56
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 75 413

Hejsan! Jag är alldeles ny här och hade lite svårt att hitta var jag skulle lämna kommentar,
          det kanske kan göras tydligare, fick leta en bra stund, annars så verkar det spännande här på ODLA.

Citera
          Peztis
          Inlägg 30-01-2012, 19:47
          Länk hit: #35

Medlem

Välkommen, decker52!

--------------------

Citera
          malin88
          Inlägg 30-01-2012, 21:40
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 32
          Medlem nr: 58 050

Tydligare layout för forumet så att det inte blir lika rörigt, knapp för att anmäla inlägg till moderatorer som man finner upprörande och tydligare regler för vad som gäller på forumet.

Annars tycker jag att det är väldigt bra smile.gif.

--------------------
          Växtzon 2 :)

Citera
          gnon49
          Inlägg 30-01-2012, 21:54
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Själv tycker jag att medlemsprofilen är liter svåröverskådlig med album, kontrollpanel, namn, pm mm. Mer överskådlig o logisk skulle i alla fall jag vilja ha.
          Känns lite rörig. Men det är jag det.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Peztis
          Inlägg 30-01-2012, 22:00
          Länk hit: #38

Medlem

qnon49, PRECIS!

Det är där något som jag har stört mig på i tre år nu!!!
          Jag har lite svårt att förstå skillnaden på min profil och min kontrollpanel, klickar alltid fel.
          Skulle vara bättre med "Min sida" och under den så kan man ändra sin profil, skicka och ta emot PM, ha sina album, gästboksinlägg, ha och göra små noteringar och allt annant skoj och praktiskt man faktiskt kan göra på sin "egen" sida.

--------------------

Citera
          birgittaaxelius@...
          Inlägg 31-01-2012, 11:46
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 75 416

Har precis blivit medlem och är fascinerad av forumet! Det känns jättebra att vara med!

Citera
          SueEllen
          Inlägg 31-01-2012, 11:50
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 15
          Medlem nr: 28 676

Jag har inte använt mig av forumet så mycket men dom gånger jag har velat få hjälp med en fråga så tycker jag att det varit svårt att välja under vilken rubrik man skall skriva.

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 15:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon