Jag har också vettensork i trädgården! Rådjuren stoppas av mitt höga, fina staket, men sorken! Förra vintern hade de kalas under det djupa snötäcket och länsade rabatterna på blomlökar och åt buksrötter. Min nya häck är underminerad.
Jag har provat det mesta, lyckas ta några i fällor, men efter några dagar går de inte längre i fällan. Jag har köpt två dyra (1400:-/st) sorkskrämmor som ger vibrationer, de har stått och surrat sen i våras men jag vet faktiskt inte om de hjälper...
I höstas klippte jag gräset/vegetationen kort på tomten och diket utanför så det skulle frysa bättre i marken. Nu har det som tur är inte varit så mycket snö, men inte heller så kallt - så de har väl grävt och ätit på som vanligt. Jag börjar bli desperat, har inte kontaktat anticimex, men är snart på väg för att höra vad man kan göra - om de har grejer mot dessa djur.
Jag har planeterat buskar, plötsligt sitter de på sniskan, när man rör dem faller de omkull för att allt under jord är uppätet! Grrrr, jag blir galen!
--------------------
Anna-Karin Lundberg Min trädgård är mitt rike!
|