Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V   1 2 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Gå inte på "Kattestet"på facebock
          Motti
          Inlägg 01-02-2012, 23:48
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Det var typ fyra frågor om din katt som var ganska orelevanta i samanhanget ! och 10-14 frågor i reklamsyfte där de vill få dig att Prenumerera köppa en massa smörja osv .Man blir lite förB när de får det att framstå så här "Älskar du din katt" då tror man ju att det också ska handla om din katt frågor om dess ålder vad den äter om du avmaskar och vaccinera osv ,jo det va en fråga om din katt var försäkrad ?och nedanför stog frågan om du ville att Agria skulle ta kontakt med dig angående djurförsäkring .Vår katt är försäkrad sedan 11 månaders ålder han är nu 11 år ,men ingen frågade hur gammal katt du hade confused.gif har du en katt som är uppåt en tio år så finns det inte en chans att du kan försäkra den .

Redigerat av Motti: 01-02-2012, 23:50

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 02-02-2012, 00:03
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Klickar aldrig nånsin på sånt där på Fb. Alla såna där är ju bara en massa reklam och försök att sälja. Fast varför varnar du för den? Alla ser den inte ens på sin nyhetssida eftersom reklamen är riktad (säger dom) dvs det ploppar upp reklam som dom tror du är intresserad av efter vad du skriver om. Hur bra det funkar kan man ju undra ibland.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Motti
          Inlägg 02-02-2012, 00:10
          Länk hit: #3

Medlem

Har min katt som Avatarbild ! tror du att de snokat upp det ?skriver sällan om katten på facebock eller aldrig .

Citera
          Anma
          Inlägg 02-02-2012, 00:21
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Motti @ 02-02-2012, 00:10) *
          Har min katt som Avatarbild ! tror du att de snokat upp det ?skriver sällan om katten på facebock eller aldrig .

Facebook ser allt och riktar reklamen.

Jag hade många samtal med mina finska släktingar, all min reklam var plötsligt på finska.

Citera
          Motti
          Inlägg 02-02-2012, 00:26
          Länk hit: #5

Medlem

Otroligt ju !men jag såg Malou efter tio och om han Fransmanen som sitter häktad i England för våldtäkt vad han nu heter ,han påstår att vi som hänger på Facebock är väldigt övervakade att de har stenkoll vilka "de "nu är wink.gifGäller att inte lämna ut sig för mycket tydligen.Själv är jag restrektiv vad jag lämnar ut där bilder osv .

Citera
          Anma
          Inlägg 02-02-2012, 00:37
          Länk hit: #6

Medlem

Så är det med hotmail också. Jag letade efter kameraväska på internet, sen var min reklam i högerspalten på hotmail bara kameraväskor.

Citera
          skånepåg
          Inlägg 02-02-2012, 00:52
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

De ser allt, och aldra mest Facebook, det gick ni med på när ni gick med tongue.gif Men bara reklam nästan numera, jag har adblock+ så slipper det mesta, och sen skadar inte en av det bästa virusprogramen iheller, så nee, fuck em.....
          Och det är inte bara Hotmail det är alla klienter, de läser alla era mail och mycket mer biggrin.gif Men såvärst paranoid behöver man inte vara biggrin.gif Se på nya google:P

Redigerat av skånepåg: 02-02-2012, 00:53

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Motti
          Inlägg 02-02-2012, 00:53
          Länk hit: #8

Medlem

Om man vill ha mer pengar då ?då kommer det väl en massa reklam om internetpoker giggle.gif

Citera
          skånepåg
          Inlägg 02-02-2012, 00:55
          Länk hit: #9

Medlem

CITAT (Motti @ 02-02-2012, 00:53) *
          Om man vill ha mer pengar då ?då kommer det väl en massa reklam om internetpoker giggle.gif

Poker och andra om man vilL bekosta det gör man ju det tongue.gif
          Till mail kan det komma erbjudande men inte så frekvensivt som på gratis tongue.gif
          Har själv gjort det med Visa på Google+ men bara för jag ville ha de nyaste fetaste bygnaderna biggrin.gif
          Men det var när det kom tongue.gif

Redigerat av skånepåg: 02-02-2012, 00:56

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Motti
          Inlägg 02-02-2012, 01:04
          Länk hit: #10

Medlem

Mmm allt är så jäkligt uträknat för att spinna in oss i nätet och lura oss till att "vi måste behöva" Jag för min del är för gammal för att gå på sådan skit nu mer ,har igentligen aldrig varit lättlurad .Sista nu så har jag fått mobila röstmedelanden från utlandet !naturligtvis är det ju en stor jäkla bluff ,har en gammal moster i Australie som jag först tänkte på då jag fick de här röstmedelanden ,men så tänkte jag till och visste att om något hänt henne så hade någon ringt inte skickat röstmedelanden.Gäller att vara kritisk flirting.gif

Citera
          skånepåg
          Inlägg 02-02-2012, 01:29
          Länk hit: #11

Medlem

Haha jo men allt handlar om reklam nuförtiden, skolor gör det med, du ser det själv? Om du inte har en adblock bara på denna sajten, 1/3 av hela sidan är bara reklam tongue.gif
          Kvittar snart var man är är med de nya oled glas/skärmar tongue.gif Men räkna med förstörelse biggrin.gif Innan ordningen är upprättad ^^

Men de dumma telefonförsäljare, asså efter alla argar och störga meddelande de kan få när man är onykter, jag hatar de så och ändå har man dumma NIX tongue.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Fjortispower
          Inlägg 02-02-2012, 10:20
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 712
          Medlem nr: 34 377

Bättre att ha bilder bara på sig själv då laugh.gif. Jag har det och då vet ju inte facebook vad jag är mest intresserad ser det ut som. Har t.ex. inte fått växtreklam, sminkreklam eller något ohmy.gif

--------------------
          Även ett rosa monster kan ha gröna fingrar!

Citera
          hattstugan
          Inlägg 02-02-2012, 10:54
          Länk hit: #13

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Enklaste sättet att slippa såndant är att inte vara med på Facebook eller liknande!

Får ALDRIG nåt som jag inte själv vill ha så vida inte kompisar konton blir kapade!

Citera
          Meriona
          Inlägg 02-02-2012, 11:14
          Länk hit: #14

Gäster

CITAT (hattstugan @ 02-02-2012, 10:54) *
          Enklaste sättet att slippa såndant är att inte vara med på Facebook eller liknande!

Får ALDRIG nåt som jag inte själv vill ha så vida inte kompisar konton blir kapade!

Man får inte mer reklam på FB än här på Odla. Inget skickas till dig, du måste klicka på det själv och det är ju bara att låta bli.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 02-02-2012, 16:24
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Det är som sagt bara att ha adblock så slipper man reklamen både här och på fb!

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Myosotis
          Inlägg 03-02-2012, 13:11
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Anki på Öland @ 02-02-2012, 16:24) *
          Det är som sagt bara att ha adblock så slipper man reklamen både här och på fb!

Jag har adblock men ser ändå reklamen till höger, så irriterande!! Oftast ser jag även reklamen längst upp, men inte just nu.

CITAT (Anma @ 02-02-2012, 00:21) *
          Jag hade många samtal med mina finska släktingar, all min reklam var plötsligt på finska.

-fear-.gif

CITAT (Anma @ 02-02-2012, 00:37) *
          Så är det med hotmail också. Jag letade efter kameraväska på internet, sen var min reklam i högerspalten på hotmail bara kameraväskor.

-fear-.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          abbbe
          Inlägg 03-02-2012, 14:42
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 851
          Medlem nr: 8 321

Har aldrig hänt mig att reklamen skulle specifiera sig personligt på en enda hemsida jag besökt, och som tidigare nämnt så har Facebook inte mer reklam än Odla om man inte har Adblock. Och man väljer själv om man vill vara dum och gå på kattester eller inte.

--------------------
          jävla bladlöss!

Citera
          Tapio
          Inlägg 03-02-2012, 19:39
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem nr: 2 402

Halaj!

Jag har inte riktigt förstått vad som är så farligt med riktad reklam.
          Om man nu skall ha reklam (och det skall vi) så är det väl bra att den är relevant för en själv?
          Letar jag efter en kameraväska är det väl bra att reklamen handlar om kameraväskor?
          Än om barnblöjor, elektriska tandborstar eller vad som helst som man är helt ointresserad av?

Men vad jag finner anmärkningsvärt är hur någon kan registrera sig med sitt riktiga namn på Facebook, visa bilder på sig själv och bekanta (som inte har bett om det), berätta om sitt liv, ända ner till vad de åt till frukost, kort sagt, fläka ut hela sitt liv ut på internet.
          Och samtidigt tycka att det är integritetskränkande att det loggas vad de klickar på och vad de skriver?

Obegripligt.

//T/utan FB-konto

Citera
          Motti
          Inlägg 03-02-2012, 20:08
          Länk hit: #19

Medlem

Ja deska inte sinka i dag ringde en försäljare och ville sälja Telenor? fyra frågor om katte ,vad fan har det med katter att göra frågade jag ?inte en aning sa försälgaren !Ja så vår konversation tog snabbt slut .

Citera
          Anma
          Inlägg 03-02-2012, 20:16
          Länk hit: #20

Medlem

CITAT (Tapio @ 03-02-2012, 19:39) *
          Halaj!

Jag har inte riktigt förstått vad som är så farligt med riktad reklam.
          Om man nu skall ha reklam (och det skall vi) så är det väl bra att den är relevant för en själv?
          Letar jag efter en kameraväska är det väl bra att reklamen handlar om kameraväskor?
          Än om barnblöjor, elektriska tandborstar eller vad som helst som man är helt ointresserad av?

Men vad jag finner anmärkningsvärt är hur någon kan registrera sig med sitt riktiga namn på Facebook, visa bilder på sig själv och bekanta (som inte har bett om det), berätta om sitt liv, ända ner till vad de åt till frukost, kort sagt, fläka ut hela sitt liv ut på internet.
          Och samtidigt tycka att det är integritetskränkande att det loggas vad de klickar på och vad de skriver?

Obegripligt.

//T/utan FB-konto

På facebook kan man välja hur ofentlig man vill vara.

Citera

2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 02:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon