Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Melodifestivalen tråd nr två
          Överbölingen
          Inlägg 04-02-2012, 21:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Tänker inte raljera över låtarna i år.

Rescenserar programmet först. Tveklöst det trevligaste på flera år. De duktiga tre kvinnorna gjorde ett fulllödigt jobb och skapade en bra närhet till progaminnehållet. Vi slapp de dumma inkvistatorerna från förra året. Vilket himla nys de var.

Erkänner min ålder. Gammal gaggig och kanske lite reaktionär när det gäller musik. Direktfinalisterna utgjordes enligt mitt tyckande av en virituos tjej (blundande gick låten till hjärtat) och ett jämmerligt elände. Att andra chansen gick till en skaplig låt och en sångare med lågt ordförråd (låtskrivarens fel) kan inte förklara att kvällens bästa låt åkte ut i glömskan.

OK det där sista trpr jag inte själv på, för om några veckor ligger Afrodite säkert på Svensktoppen.

Skall vi rösta så gäller väl inte svenskhetens bevarande i melodosammanhang utan i eoropasammanhang. Den ena direktkvalade har framtiden för sig och kan gå hem. Bara hon inte for omkring som biten av en tarantel. Den andra kan möjligen ha framgång på en ungdomsgård någon stans i Sverige.

Ser def. fram mot flera trevliga lördagskvällar. Det kan inte bli sämre.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-06-2025, 18:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon