Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Bokrean 22/2, Har ni hittat nåt ni vill ha?
          Myosotis
          Inlägg 21-02-2012, 22:59
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Har inte fått en enda katalog i år heller. Vem orkar gå in på samtliga bokförsäljares hemsidor thumbdown.gif ja ja, de slipper ha mig som kund.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Meriona
          Inlägg 22-02-2012, 13:48
          Länk hit: #22

Gäster

Här får man katalogen i lokalblaskan. Fast jag hann hämta den i butik före. Även Åhléns. smile.gif

Citera
          Sylvia
          Inlägg 22-02-2012, 15:04
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 1 990
          Medlem nr: 24

CITAT (Markus_H @ 11-02-2012, 22:14) *
          vilka säljer den?

Tror nästan "alla" säljer den, släpade hem en sådan förra året, väger typ 5 kg! Haha!

CITAT (Monarda @ 11-02-2012, 22:27) *
          Har inte sett till någon katalog och för övrigt tycker jag att bokrean har blivit sämre dom senaste åren. Svårt att göra några riktiga fynd.

Nää, inga kataloger här heller. Förr delades de ju ut i brevlådan. Jo, du har rätt. GP hade en bra artikel idag om hur dåligt det har blivit i bokrean, det är väl alla näthandlarnas fel för att det inte lönar sig längre i den riktiga bokhandeln..?

--------------------
          Sylvia, zon 1

Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page)
          I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer)
          There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)

Citera
          Meriona
          Inlägg 22-02-2012, 18:25
          Länk hit: #24

Gäster

Titta inte i enbart reakatalogerna ändå, ni som fått, och deppa ihop om ni inget hittar. Det finns många fler reatitlar i butik! Både på Bokia och Åhlens. Akademibokhandeln orkade jag inte med idag, eftersom den inte ligger i centrum, det får bli nån gång nästa vecka. smile.gif
          Jag hittade en fantastisk bok som jag suktat efter länge, men den har varit totalt slut på förlaget enligt Bokus. Nu var den med på rean till halva priset! Ett praktverk om skepp! Skepp Vilken lycka!
          Hittade också en bok med en massa goda cocktail-recept. Kan vara bra att ha, om inte annat för att kunna nåt namn att använda vid beställning i baren. Så pinsamt att beställa på chans och sen inte kunna dricka eländet.
          En rabattkupong fick man med också, 20% på reaböckerna om man handlar nästa vecka, perfekt om det är nåt mer man vill ha Eller så kan man ju ge den till någon som är lite trög i starten. tongue.gif
          På Åhlens hittade jag en ordbok. 80.000 ord för 20 kronor, vad blir det per ord? ohmy.gif Den hade kostat 380 kronor från början, jag tror att det var en sån där hyllvärmare de ville bli av med.

Glad och nöjd! yahoo.gif

Förra året beställde jag en del på bokus, men blev jättebesviken och fick skicka tillbaka en del till svindyr frakt. Bättre att gå och bläddra och stödja sin lokala bokhandel, om man kan.

Redigerat av Meriona: 22-02-2012, 18:26

Citera
          ninnisky
          Inlägg 22-02-2012, 19:04
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

Inför årets bokrea hade jag bestämt bestämt mig för att inte köpa en endaste bok. Här är fullt i alla hyllor!
          Men inget hindrade mig från att gå in på Bokia när jag gick förbi, måste ju kolla i alla fall.... men undrets tid är inte förbi för jag lyckades komma ut tomhänt Får se hur det går dagarna framöver help.gif

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Meriona
          Inlägg 22-02-2012, 19:08
          Länk hit: #26

Gäster

Man kan köpa även om bokhyllan är full, det är bara en fråga om prioriteringar. smile.gif Köper sällan skönlitteratur längre, det lånar jag på bibblan, men faktaböcker kan man ta fram och bläddra i hundratals gånger. smile.gif

Citera
          Myosotis
          Inlägg 23-02-2012, 14:01
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Så väldigt meningslöst, jag var utanför bokaffären igår men de öppnade inte förrän en timme senare och jag kunde inte vänta. Det var nog enda chansen. sad.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          cistus
          Inlägg 23-02-2012, 16:50
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 519
          Medlem nr: 15 238

Hittade "Trädgårdsdesign", 99 kr, på Akademibokhandeln. Mycket matnyttigt för mig! smile.gif

--------------------
          Det kan gå!

Citera
          hattstugan
          Inlägg 23-02-2012, 17:16
          Länk hit: #29

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Kikade som hastigast på Åhlens men där fanns ju bara skräp enligt min boksmak! 3 Trädgårdsböcker fö kokböcker och decakre! Inget för mig alltså där!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 23-02-2012, 18:25
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Oj det var flera år sen jag köpte en bok. Numera är det bara talböcker som gäller och det kan man lyssna på på nätet. Bokhyllorna är ändå fulla med dammsamlare som jag succesivt försöker göra mig av med.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 23-02-2012, 18:43
          Länk hit: #31

Gäster

Men Stintan, inte får du kasta böcker -cry-.gif böcker är ju hemmets vackraste prydnader ....okej, jag förstår problemet med fulla bokhyllor. Jag hittade i höstas en lösning, vi har en stor hall och då kom jag på att där på en vägg kan jag placera två bokhyllor till så nu kan jag köpa böcker flera år framöver igen biggrin.gif

Var faktiskt på bokrean idag eftersom jag hade ett annat ärende att uträtta men visst, det är inte som förut när jag hängde på låset kl.7.00 på morgonen.

Mycket skräp men jag kom hem med några böcker iaf Patrick Sjöbergs bok som jag gärna vill läsa och Jämställdhetsanden, och en bok om mediadrev, skriven av en journalist som själv utsatt människor för detta men inte hade en aning om vad det innebär för människor förrän han själv blev utsatt.

Redigerat av Gunilla T: 23-02-2012, 18:49

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 23-02-2012, 19:00
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gunilla T @ 23-02-2012, 18:43) *
          Men Stintan, inte får du kasta böcker -cry-.gif böcker är ju hemmets vackraste prydnader ....okej, jag förstår problemet med fulla bokhyllor. Jag hittade i höstas en lösning, vi har en stor hall och då kom jag på att där på en vägg kan jag placera två bokhyllor till så nu kan jag köpa böcker flera år framöver igen biggrin.gif

Var faktiskt på bokrean idag eftersom jag hade ett annat ärende att uträtta men visst, det är inte som förut när jag hängde på låset kl.7.00 på morgonen.

Mycket skräp men jag kom hem med några böcker iaf Patrick Sjöbergs bok som jag gärna vill läsa och Jämställdhetsanden, och en bok om mediadrev, skriven av en journalist som själv utsatt människor för detta men inte hade en aning om vad det innebär för människor förrän han själv blev utsatt.

Jag vet och jag kastar inte hihi försöker få andra intresserade att ta över men det är inte lätt sen finns det en hel del arveböcker som ingen människa blir glad av t.e.x häftad gammal kurslitteratur. Gamla klenoder sparar jag såklart men jag har uppnått den åldern då jag inte känner behov av att skaffa fler böcker till bokhyllan utan tvärtom. Har inte ens plats egentligen för de bokhyllor jag har eftersom jag bara har en liten lägenhet numera. Det skulle vara jätteskönt att bli av med ett par stycken hyllor flirting.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          malcolm
          Inlägg 28-02-2012, 10:26
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Jag impulsköpte en bok på Willys (av alla ställen) igår, den heter terasser & uteplatser och är skriven av Dag Thorstensson, vet inte om den är bra ännu men den kostade bara 49 kr så det må vara hänt.

Citera
          omk
          Inlägg 28-02-2012, 22:13
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem nr: 32 435

Jag skäms nästan för att jag inte varit på bokrean, inte ens för att titta, jag som läser så mycket ... blush.gif

--------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein

Citera
          Meriona
          Inlägg 04-03-2012, 19:48
          Länk hit: #35

Gäster

Man kan fortfarande göra fynd. Jag var på CoopForum igår och köpte en ny världsatlas, en liten bok om trädgårdens djur, en liten bok om vegetarisk mat och en om tapas och en tjockis med roliga historier. smile.gif

Citera
          merlin68
          Inlägg 04-03-2012, 20:00
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem nr: 28 369

CITAT (omk @ 28-02-2012, 22:13) *
          Jag skäms nästan för att jag inte varit på bokrean, inte ens för att titta, jag som läser så mycket ... blush.gif

Samma här, de enda böcker jag köpte var ett impulsköp av några deckare (3 st för 89kr) på Willys häromdagen blush.gif

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 00:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon