Medlem
Antal inlägg: 15 810
Medlem nr: 2 558
Några vintergäck och krokusar blommar i rabatten vid stugan. Hoppas det blir bra väder nu så man kan åka dit en stund några dagar i veckan och röja lite i rabatterna. Det kliar i fingrarna !!!
Isen har gett sig invid land och det fanns även några öppna fläckar en bit ut på sjön.
Har sett gäss i flockar som är på väg norrut , fåglarna sjunger så man nästan får skav i öronen.
Nu har äntligen irisen börjat blomma våririsearna har klarat sig bra trodde dom skulle ruttna i mitt monsunklimat , och knoppar på vinca minor, kanske kan ta kort på utslagna blommor i morgon. löjtnantshjärta är på väg upp med en 5cm, vackra skott men sprider sig ska rycka upp dom så fort som möjligt, i morgon om det är fint väder.
Lite mer bilder inte bästa med mobilkamera IMG_1152.JPG ( 228.82k )
Antal nedladdningar: 8
Ett vårtecken är att man vänder blad i allmanackan. Detta fungerar dock inte om man är senil. Detta är enligt engelska studier en av flera anledningar till varför folk över 90 pratar om att våren kommer sent.
Inga blommande lökväxter just här men ändå - dethär är våren för mig. Idag har jag gödslat och fyllt på med jord i dessa rabatter på baksidan av trädgården - dessutom har jag skyfflat ut 18 säckar med täckbark på gångarna - hard work!
Medlem
Antal inlägg: 1 602
Medlem nr: 707
Yvas ni!
Än så är det långt till vår i de här trakterna. Halvmetern snö än. Men sedan rasar det iväg på några dagar. Och i mitten på juli är riddarsporrarna upp mot två meter.