Certifierad Trygg e-handel
✕

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat
      ✕

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

10 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > App Lapp Sa, Om man ändå slapp....
          caprifol
          Inlägg 13-03-2012, 18:27
          Länk hit: #121

Medlem
          Antal inlägg: 611
          Medlem nr: 6 380

CITAT (Meriona @ 13-03-2012, 18:03) *
          Wordfeud. coolgleam.gif

Toppen! Men farligt vanebildande! Jag älskar min iPhone och ännu mer min iPad! Hade just beställt en läsplatta när jag plötsligt "blev med" iPad. Trodde aldrig jag skulle bli så biten...

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 13-03-2012, 18:50
          Länk hit: #122

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (caprifol @ 13-03-2012, 18:27) *
          Toppen! Men farligt vanebildande! Jag älskar min iPhone och ännu mer min iPad! Hade just beställt en läsplatta när jag plötsligt "blev med" iPad. Trodde aldrig jag skulle bli så biten...

Va, bits di jävlarna?

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          caprifol
          Inlägg 13-03-2012, 19:04
          Länk hit: #123

Medlem
          Antal inlägg: 611
          Medlem nr: 6 380

CITAT (caprifol @ 13-03-2012, 18:27) *
          Toppen! Men farligt vanebildande! Jag älskar min iPhone och ännu mer min iPad! Hade just beställt en läsplatta när jag plötsligt "blev med" iPad. Trodde aldrig jag skulle bli så biten...Men resultatet blev att jag avbokade läsplattan och iPadden är inte så behaglig att läsa böcker på. Men vad gör det när man kan köra Wordfeud?!

Ber om ursäkt - det/jag trasslar. Skulle korrigera/komplettera men råkade citera.

Redigerat av caprifol: 13-03-2012, 19:13

Citera
          Meriona
          Inlägg 13-03-2012, 19:20
          Länk hit: #124

Gäster

Ja Ruda, man blir biten. wink.gif

De lurar i vassen - gäddorna!

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 14-03-2012, 09:42
          Länk hit: #125

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

Jag tillhör relikerna och har en "vanlig" - eller numera ovanlig - mobiltelefon - en ca 10 år gammal ericsson. Men jag funderar på att skaffa en ifån - så att jag blir lika fånig som nutidsmänniskorna giggle.gif

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Meriona
          Inlägg 14-03-2012, 19:05
          Länk hit: #126

Gäster

Gör det Ängsvädd! smile.gif Jag är totalt omvänd!

w00t.gif

Framförallt Wordfued är skitkul. biggrin.gif VIll nån spela?

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 14-03-2012, 20:49
          Länk hit: #127

Medlem

Hmmm, ja, jag börjar bli sugen på en smartphone.

En fråga: Är android detsamma som smartphone? Jag behöver nödvändigtvis inte ha en iphone - de är väl dyrare?

Jag såg att på prisjakt.nu kan man skriva in en massa sökkriterier, bla SAR-värde, det är väl strålningen antar jag, samt taltid smile.gif

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          KRT
          Inlägg 14-03-2012, 22:59
          Länk hit: #128

Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem nr: 26 121

Android är ett "operativsystem" för mobiltelefoner, på samma sätt som Windows för datorer. Många olika tillverkare har telefoner med android - tex Sony (Ericson) och Samsung. IPhone är ett "märke" deras operativsystem heter något annat (kommer inte ihåg det).
          Har många runt mig med olika smartphones, men vet flera som bytt från olika märken till IPhone eftersom den erbjuder bättre prestanda, enklare gränssnitt och mer "användarvänlighet". Därmed inte sagt att den är bäst för just dig!

--------------------
          Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)

Citera
          Meriona
          Inlägg 15-03-2012, 08:26
          Länk hit: #129

Gäster

IOS heter det operativsystem som Apple har för Iphone.

Det var en artikel i Aftonbladet igår som påstod att säkerheten mot intrång var mycket bättre hos just Iphone, om det är sant vet jag inte, men det stod så.

Hittade en app igår som förvisso kostade 22 kronor, men var väl värd pengarna. Kvitter+ hette den och där kan man söka och höra fågelsång och lära sig vilken fågel som sjunger vad. Väldigt användbart såhär när våren kommer. smile.gif

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 15-03-2012, 08:44
          Länk hit: #130

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Jag har fallit för trycket. Ska hämta ut min smartis idag. smile.gif
          Sen blir det ett jobb för sönerna att försöka lära mig. Det är så lätt säger alla. Haha, det tror jag när jag ser det. Ibland tror jag att jag är obildbar vad gäller moderniteter. Men eftersom jag köpt en har jag väl ändå ett visst hopp om att kunna få nytta av den... rolleyes.gif

Citera
          KRT
          Inlägg 15-03-2012, 08:51
          Länk hit: #131

Medlem

CITAT (Meriona @ 15-03-2012, 08:26) *
          IOS heter det operativsystem som Apple har för Iphone.

Det var en artikel i Aftonbladet igår som påstod att säkerheten mot intrång var mycket bättre hos just Iphone, om det är sant vet jag inte, men det stod så.

Hittade en app igår som förvisso kostade 22 kronor, men var väl värd pengarna. Kvitter+ hette den och där kan man söka och höra fågelsång och lära sig vilken fågel som sjunger vad. Väldigt användbart såhär när våren kommer. smile.gif

Alla Mac-produkter är bättre ur virussynpunkt än microsoft eller android etc. Exakt varför får man nog fråga en expert om, men så ska det tydligen vara enligt de som begriper sig på det smile.gif Tror det är något med kod och att tillåta saker att "komma in".

CITAT (Eva i Skåne @ 15-03-2012, 08:44) *
          Jag har fallit för trycket. Ska hämta ut min smartis idag. smile.gif
          Sen blir det ett jobb för sönerna att försöka lära mig. Det är så lätt säger alla. Haha, det tror jag när jag ser det. Ibland tror jag att jag är obildbar vad gäller moderniteter. Men eftersom jag köpt en har jag väl ändå ett visst hopp om att kunna få nytta av den... rolleyes.gif

Klart du inte är obildbar, och många smartphones är faktiskt riktigt användarvänliga också! Min pappa har en hyfsat ny Xperia, och han reder ut den alldeles utmärkt. Och vad gäller IPHones, så lärde sig vår äldsta son att hantera våra när han inte var mer än 3 år smile.gif Så det ska nog gå utmärkt!!!

--------------------

Citera
          Carl
          Inlägg 15-03-2012, 08:59
          Länk hit: #132

Medlem
          Antal inlägg: 1 222
          Medlem nr: 9 850

Har Samsung Galaxy mini den använder Android. Kostar cirka 950SEK. Kan allt som dyrare telefoner kan. Telefon tiden på telefonerna är lika dåliga på alla. Är du uppköpplad så drar det ström då måste du ladda varje natt.

Redigerat av Carl: 15-03-2012, 08:59

Citera
          KRT
          Inlägg 15-03-2012, 09:01
          Länk hit: #133

Medlem

CITAT (Carl @ 15-03-2012, 08:59) *
          Har Samsung Galaxy mini den använder Android. Kostar cirka 950SEK. Kan allt som dyrare telefoner kan. Telefon tiden på telefonerna är lika dåliga på alla. Är du uppköpplad så drar det ström då måste du ladda varje natt.

Min man har den och jämfört med SE Xperia active och IPhone är det ingen höjdare enligt honom...... Men bra pris och bra format, speciellt jämfört m IPhone.

Redigerat av KRT: 15-03-2012, 09:02

--------------------

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 15-03-2012, 09:41
          Länk hit: #134

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Har också den och är jättenöjd. Den uppfyller mina telefonbehov alldeles utmärkt smile.gif
          Betalade 990:- och fick 1 års gratis surf -värt 499:- (tror jag det var) och kontantkort med 100:- laddat på. Mycket prisvärt tycker jag!

Redigerat av Anki på Öland: 15-03-2012, 09:43

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 15-03-2012, 11:08
          Länk hit: #135

Medlem

OK, tack. Men taltiden är inte densamma på alla mobiler - titta i prisjakt.nu:s sökkriterier om du inte tror mig. Jag tror det beror på hur starkt batteriet är samt hur mycket el telefonen drar. Det är ungefär detsamma som att olika datorer har olika lång batteritid beroende på vilket batteri det är samt hur mycket el datorn drar. Samt vad man gör med datorn - spel drar mycket batteri.

Hmm, så apples produkter är säkrare ur intrångssynpunkt - vad jag har hört tidigare är att det beror på att inte så många har det jämfört med microsoft, men nu kanske inte det gäller längre. Men hmm, det får kanske bli en ifån i så fall. Får fundera vidare.

Tillägg: Samsung Galaxy mini verkar ju klart prisvärd iaf.

Redigerat av ängsvädd: 15-03-2012, 11:10

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          flaxss
          Inlägg 15-03-2012, 12:45
          Länk hit: #136

Gäster

CITAT (Monaxe @ 21-02-2012, 12:41) *
          Älskar min Iphone!

Ska erkänna att jag var skeptisk till den i början men nu är jag helt frälst! Skulle inte klara mig utan den, har tillgång till min bank, kartor, gps, väder, nyheter, almanacka, anteckningar och kom ihåg. Hela min adressbok ligger i mobilen, så det är tur att man ibland måste synka den mot datorn, skulle jag bli av med mobilen då har jag inte ett telefonnummer kvar, därför viktigt att uppdatera den via PC med jämna mellanrum.
          Har inga speciella spel, men älskar wordfued! Har skype i mobilen vilket är förträffligt när jag pratar med kompisen i USA eller när sonen nu senast var i Fillipinerna.
          Ficklampa som kan ställas in på SOS signal samt morse (fast vem kan morse idag?)
          Jag har min musik och även ett träningsprogram.
          Och- ja jag har även facebook!

Jag är beroende av min Iphone wub.gif

Jag skulle inte heller kunna vara utan min, jag har inte alls spel eller så många ''onödiga'' trams appar. Däremot är där mycket som jag använder varje dag och det är ju väldigt enkelt och smidigt att ha allt med sig.

Exempel kan jag ta fram kart-appen och få in exakt var jag är och så kan jag skriva in vart jag ska och så visar den exakt hur jag ska gå, helt ensam och med min iphone har jag lyckas ta mig till både sjukhus och affärer som legat en bit bort. Hade jag inte haft mobilen hade jag varit nervös och säkert kommit bort.

Och sedan har man ju västtrafik appen där man kan köpa biljetter och har alla tidtabeller i telefonen väldigt praktiskt.

Och så använder jag dagligen dom vanliga som kalender, hotmail, väder och tidningar. Och så en massa roliga recept appar enkelt att handla. bara kolla och så har man hela inköpslistan.

Jag är också beroende av min wub.gif

Citera
          flaxss
          Inlägg 15-03-2012, 13:03
          Länk hit: #137

Gäster

CITAT (KRT @ 15-03-2012, 08:51) *
          Alla Mac-produkter är bättre ur virussynpunkt än microsoft eller android etc. Exakt varför får man nog fråga en expert om, men så ska det tydligen vara enligt de som begriper sig på det smile.gif Tror det är något med kod och att tillåta saker att "komma in".

Hittade detta
          http://blogg.tkj.se/intervju-mac-virus-f-secure/

http://www.idg.se/2.1085/1.135988

Jag är helt såld på mac och tycker dom har mer fördelar än PC, och dessutom har man redan deras produkter som Iphone så synkroniserar dom ju med varandra på ett helt annat sätt än med en PC.

Och vad jag har förstått så är mac ganska ''gröna'', åtminstone deras nyare produkter. Vilket låter bra.

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 16-03-2012, 10:49
          Länk hit: #138

Medlem

Flaxss: Den sista länken du nämnde är från 2007 så den är nog inte aktuell nu.

Jag vill nog ha en större skärm än Samsung galaxy mini iaf, har lite problem med synen.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Mollis
          Inlägg 16-03-2012, 11:46
          Länk hit: #139

Medlem
          Antal inlägg: 2 425
          Medlem nr: 10 996

Här är en rykande färsk test som publiceras på IDG just nu

2012 års bästa mobil

Citera
          KRT
          Inlägg 16-03-2012, 14:43
          Länk hit: #140

Medlem

Batterier ryker olika fort beroende på vad man gör med telefonen - så enkelt är det! Sitter jag och spelar Angry Birds i en timme medan jag väntar på en buss tar det mycket batteri, mycket mer än om jag sitter och läser tidningen eller inte använder telefonen alls. MEN att man skulle behöva ladda telefonen varje natt håller jag inte med om.

Sedan är olika batterier olika bra, och olika telefoner använder batteriet olika bra.

Mollis - testet var intressant, dock vill jag inte hålla på att pilla, ställa om och förändra min telefon - så då har jag helt precis rätt nämligen en IPhone smile.gif

--------------------

Citera

10 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-10-2026, 17:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon