Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

10 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > App Lapp Sa, Om man ändå slapp....
          Eva i Skåne
          Inlägg 21-02-2012, 08:06
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Jag har också en gammal Samsung som man viker, liten och smidig, med kamera, men den den tycker jag inte är så bra. Jag ringer mycket och skickar mycket sms och använder kalendern i den. Jag har känt mig jättenöjd med den och tackat nej till byte flera gånger men nu börjar jag vackla... unsure.gif
          Det vore lite roligt med vissa finesser som jag sett på sönernas: fritt internet, sparade konversationer, wordfued och andra spel. Jag är ju trög på att kolla upp, men det kan nog bli en modern sak nån gång framöver

Citera
          herkules
          Inlägg 21-02-2012, 09:03
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (omk @ 21-02-2012, 00:52) *
          Stänger du av den nångång ?
          Inget illa menat, men känns det som om du MÅSTE vara SÅ tillgänglig, alltid ?

jag stänger av min telefon varje kväll/natt när jag går och lägger mig och när när jag vill vara ifred.
          så den kan faktiskt vara avstängd en hel helg (och på semestern längre) exvis smile.gif

Redigerat av herkules: 21-02-2012, 09:05

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 21-02-2012, 09:17
          Länk hit: #83

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (herkules @ 21-02-2012, 09:03) *
          jag stänger av min telefon varje kväll/natt när jag går och lägger mig och när när jag vill vara ifred.
          så den kan faktiskt vara avstängd en hel helg (och på semestern längre) exvis smile.gif

Är du inte rädd att den skulle kunna stjälas? Tjuven har hela ditt liv då.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 21-02-2012, 10:27
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

App Lapp Sapp? unsure.gif Lappeldizapp. Trodde först tråden handlade om en tibetansk bön eller nåt.

Min inställning är väl tillräckligt känd men för säkerhets skull kan jag skriva en gång till att jag inte ens använder mobiltelefon. Vad en iphone är har jag bara väldigt diffusa aningar om. App vet jag inte alls och vill inte veta heller.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 21-02-2012, 10:35
          Länk hit: #85

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Ha ha Myo, du låter som min svärmor. 'Nymodigheter, tvi. Jag har minsann klarat mig i 75år utan så vad ska det vara bra för' giggle.gif flirting.gif kompiskram.gif

Citera
          Myosotis
          Inlägg 21-02-2012, 10:40
          Länk hit: #86

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

yes.gif

Fast det är inte nyheten i sig, när mobiltelefoner var alldeles nya var det kul. Det är mera hysterin omkring det hela, alla "måste" ha en, då blir jag anti och gör tvärtom.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          skånepåg
          Inlägg 21-02-2012, 10:44
          Länk hit: #87

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

Ska snart köpa en ny mobil men blir en av de billigare modellerna som man har råd med, men det finns en hel del till de med. Fanns ju förr telefoner som klara väta men väldigt snart kommer smart telefonerna vara vattentäta för tappa de i toaletter och badkar ska vara ett fenomen? biggrin.gif
          De förenklar livet mycket med internet och gps och massor av appar, har inte kollat upp det men om det inte finns så borde man göra det! En app för svampplockarna, bara ta en bild av svampen så får man fram direkt vad det är och annat genom enkelt bildsök biggrin.gif Min ska vara Android så kan jag styra tvn och mediacentern direkt i tvn, smidigt när man vaknar i sängen ^^

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-02-2012, 10:58
          Länk hit: #88

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (skånepåg @ 21-02-2012, 10:44) *
          Ska snart köpa en ny mobil men blir en av de billigare modellerna som man har råd med, men det finns en hel del till de med. Fanns ju förr telefoner som klara väta men väldigt snart kommer smart telefonerna vara vattentäta för tappa de i toaletter och badkar ska vara ett fenomen? biggrin.gif
          De förenklar livet mycket med internet och gps och massor av appar, har inte kollat upp det men om det inte finns så borde man göra det! En app för svampplockarna, bara ta en bild av svampen så får man fram direkt vad det är och annat genom enkelt bildsök biggrin.gif Min ska vara Android så kan jag styra tvn och mediacentern direkt i tvn, smidigt när man vaknar i sängen ^^

Ja du skånepåg snart kan man kanske tillbringa all sin tid i sängen och fixa allt genom mobilen. Usch hemska tanke!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          skånepåg
          Inlägg 21-02-2012, 11:05
          Länk hit: #89

Medlem

Hehe njae, riktigt så blir det nog inte, kom tänka på wall-e filmen då de bara sitter ner och äter massa och inte rör sej biggrin.gif Men det förenklar vardagen som tusan ^^
          Ohälsan beror ju på så mycket annat som är lätt åtgärdat =)

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 21-02-2012, 11:06
          Länk hit: #90

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Vi var för inte så länge sedan på ett kalas, vi var 12 eller 14 personer och minst hälften lekte med sina telefoner. Hur trevligt är det? När sen en gubbe ville visa mig och någon gubbe till hur bra dessa smartphoner är, så sa vi bara, behöver vi det? Nej tack........

Man kan inte längre sitter och bara snackar och ha trevligt ihop med andra för alla måste hela tiden kolla sina telefoner. Helt sjukt är det

Jag köpte i julklapp en ny telefon till min sambo. Det blev en doro men med kamera (kameran har han inte använt engång...) Då var det genast några som tyckte varför jag inte köpte en smartphone.
          Men han ville ha en telefon som han också ser utan glasögon och som hans tjocka fingrar har det enklare att slå nummret.

Jag har en Samsung och den duger.

Elisabeth

Citera
          KRT
          Inlägg 21-02-2012, 11:24
          Länk hit: #91

Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem nr: 26 121

CITAT (herkules @ 21-02-2012, 00:45) *
          jag har hela mitt liv i iphonen, kalendrar, egna och sådana som jag delar m andra på nätet, banken, hela mitt nät-sociala-liv, fejjan, mejl, sms, mms. alla mina bilder tas med iphonen, inköpslistor, påminnelse, spotify, musikvideos, musik, spel, whats app (gratis sms å mms) viber (ringa gratis) radio, tv. positivt eller negativt, det väljer man själv.

Jag har det ungefär likadant, bortsett från att jag vägrar Facebook, inte delar min kalender med någon annan och föredrar Itunes för musik. Kalendern har jag synkad med min jobbdator så jag har alltid koll på möten etc. och vad jag gjorde innan det fanns telefoner med mail vet jag inte.

Och nej, jag stänger inte av telefonen om jag inte flyger - däremot kan jag mycket väl låta bli att svara i den, eller ignorera mail/telefonsamtal/SMS...

Har inte speciellt mycket appar, eftersom jag tycker många av dem är onödiga, men en del är superbra;
          Har en app för träning som hjälper mig ha koll på avstånd, tid, hur fort det går olika sträckor etc (vilket är väldigt motiverande för mig!), älskar Angry Birds och har alla tre, men bortsett från det är det ganska tomt.

Det är naturligtvis upp till var och en att ha vilken telefon, men precis vilka tekniska finesser man vill på. Så länge man är nöjd med vad man har.

OM man nu tvingas ha en speciell telefon via jobb så behöver man ju faktiskt inte utnyttja något annat än ringfunktionen. Visst är smartphones ofta en smula större, men det FINNS faktiskt mindre modeller också - Sony Ericson har en Xperia X10 mini som är mindre än alla telefoner jag någonsin har haft (och det är faktiskt inte så många - 4 totalt på över 15 år)....

Redigerat av KRT: 21-02-2012, 11:25

--------------------
          Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)

Citera
          herkules
          Inlägg 21-02-2012, 11:28
          Länk hit: #92

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 21-02-2012, 09:17) *
          Är du inte rädd att den skulle kunna stjälas? Tjuven har hela ditt liv då.

då får jag skaffa mig ett nytt liv smile.gif

vilket jag kanske borde gjort för länge sedan wink.gif

--------------------

Citera
          Monaxe
          Inlägg 21-02-2012, 12:41
          Länk hit: #93

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

Älskar min Iphone!

Ska erkänna att jag var skeptisk till den i början men nu är jag helt frälst! Skulle inte klara mig utan den, har tillgång till min bank, kartor, gps, väder, nyheter, almanacka, anteckningar och kom ihåg. Hela min adressbok ligger i mobilen, så det är tur att man ibland måste synka den mot datorn, skulle jag bli av med mobilen då har jag inte ett telefonnummer kvar, därför viktigt att uppdatera den via PC med jämna mellanrum.
          Har inga speciella spel, men älskar wordfued! Har skype i mobilen vilket är förträffligt när jag pratar med kompisen i USA eller när sonen nu senast var i Fillipinerna.
          Ficklampa som kan ställas in på SOS signal samt morse (fast vem kan morse idag?)
          Jag har min musik och även ett träningsprogram.
          Och- ja jag har även facebook!

Jag är beroende av min Iphone wub.gif

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Meriona
          Inlägg 21-02-2012, 13:29
          Länk hit: #94

Gäster

Hmmm Monaxe och Herkules har en poäng. Mycket kul saker kan man göra. Jag stör mig på formatet bara - och viftandet.

Citera
          skånepåg
          Inlägg 21-02-2012, 13:49
          Länk hit: #95

Medlem

Haha viftande giggle.gif
          Det är ju det som är det smidiga, bara föra fingret för att bläddra och peka, men ska ni vifta så skaffa detta till eran mediacenter biggrin.gif http://www.youtube.com/watch?v=3y0JT0xR_a4

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Carl
          Inlägg 21-02-2012, 14:23
          Länk hit: #96

Medlem
          Antal inlägg: 1 222
          Medlem nr: 9 850

Har en Samsung Mini kostar runt 900SEK. Tycker att det är bra med en Kamera. Går lätt att skicka bilder snabbt utan gå över datorn. Kalkylatorn och klockan är bra. Använder mig av Hey tell och whats upp gratis program för att ringa MMs och SMS. GPS funktionen är också bra att ha. Har även en kompass och vatten- pass.

Det dumma är att man måste vara uppkopplad och det drar sröm. Måste ladda telefonen varje dag.

Citera
          Bee
          Inlägg 21-02-2012, 15:03
          Länk hit: #97

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Jag har en Android, en Sony Ericsson Experia Mini Pro. Det jag fastnade för var dels storleken, dels att den har ett riktigt tangentbord! Jag sms:ar inte så mycket och jag lyckades aldrig lära mig vilka bokstäver som fanns vilka siffror så som det var på de äldre telefonmodellerna.
          Telefonen är bra men den ÄR liten. Märker att jag kisar en del när jag tex läser sms.
          En bra grej är att baksidan är gummerad så den åker inte ur fickan så lätt.
          Appar har jag några med det är inte så ofta jag använder dom. Reseplaneraren är bra när man vill veta hur dags bussen går hem när man är på stan tex.

Just nu går jag faktiskt och funderar på att byta upp mig en storlek. Större skärm vore fint.

Förresten Carl, vad heter appen med vatten-pass? Den låter suverän! Är den gratis?

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          herkules
          Inlägg 21-02-2012, 16:15
          Länk hit: #98

Medlem

ihandy level heter min vattpassapp

--------------------

Citera
          Klint
          Inlägg 21-02-2012, 17:09
          Länk hit: #99

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

CITAT (Huggorm @ 20-02-2012, 19:32) *
          Det är ingen app, det kräver hårdvara i form av lysdiod. Inte alla telefoner har ficklampa, men många har det.

Fast på min HTC desire används kamerablixten som ficklampa den går att ställa in olika starkt

Först tänkte jag på en sånhär söting

Bifogad bild

som jag kallar Apso lapso,fast det hette den ju inte alls,men söt är den!

Redigerat av Klint: 21-02-2012, 18:53

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          Meriona
          Inlägg 21-02-2012, 20:10
          Länk hit: #100

Gäster

CITAT (Klint @ 21-02-2012, 17:09) *
          Fast på min HTC desire används kamerablixten som ficklampa den går att ställa in olika starkt

Först tänkte jag på en sånhär söting

Bifogad bild

som jag kallar Apso lapso,fast det hette den ju inte alls,men söt är den!

Inte en yuppienalle, men nästan! giggle.gif

Citera

10 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 13-06-2026, 23:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon