|
|
  |
Tronföljden säkrad, En prinsessa född |
|
|
|
25-02-2012, 07:32
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
En del förstår tydligen inte viss bisarr humor.  Ni skulle läst mer av Svenska Mad. Motti, om vi gav oss på systemet var skulle du då hitta ditt dricka?
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
25-02-2012, 07:39
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
25-02-2012, 08:01
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
CITAT (Aqvakul @ 25-02-2012, 07:39)  Typisk Aqva...... Jag tror det är dags för Göran att ta sig en titt på er
|
|
|
|
|
25-02-2012, 08:19
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 25-02-2012, 08:01)  Typisk Aqva......
Jag tror det är dags för Göran att ta sig en titt på er Öppna fönstret och ta ett djupt andetag så kanske det känns bättre
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
25-02-2012, 09:04
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (Aqvakul @ 25-02-2012, 06:30)  och visst menade vi detta på allvar... 
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
25-02-2012, 09:54
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
Kan nog inte se en drottning Estelle framför mej om sisådär 50 år. Eller får dom byta namn till nåt mer drottninglikt när det är dags?
Tycker nog att dom kunde ha valt ett mer "kungligt" namn till nån som i framtiden ska vara drottning. Får dom förresten välja namn själva och meddela det eller måste nån instans ge sitt ok först?
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
25-02-2012, 10:25
|

Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110

|
Jag hade hellre sett att dom valt svenska varianten STELLA
|
|
|
|
|
25-02-2012, 10:27
|
Medlem
Antal inlägg: 15 810
Medlem nr: 2 558

|
Stackars barn säger jag igen. Nu har hennes " fantastiska " liv redan börjat. Namnet stöts och blöts överallt i stort sett.
SUCK!
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|
|
|
|
|
25-02-2012, 10:41
|

Medlem

|
CITAT (mamamaggan @ 25-02-2012, 10:27)  Stackars barn säger jag igen. Nu har hennes " fantastiska " liv redan börjat. Namnet stöts och blöts överallt i stort sett.
SUCK! Tror knappast att hon är medveten om det. Jag tycker namnet låter bättre och bättre ju mer jag hör det och jag förstår inte hur man kan ha problem med vad dom valt för namn.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
25-02-2012, 10:50
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 25-02-2012, 10:41)  Tror knappast att hon är medveten om det. Jag tycker namnet låter bättre och bättre ju mer jag hör det och jag förstår inte hur man kan ha problem med vad dom valt för namn.  Hon är inte medveten nu nej men kommer att bli. Ni tror väl inte på fullaste allvar att hon inte får veta det här längre fram ? Det kommer att dras upp åtskilliga gånger under hennes barndom/ungdom/vuxenliv i alla sorters media . Min önskan för henne är att hon ska få vara ifred så mycket som möjligt , slippa bli uppfostrad till kronprinsessa utan få göra som andra d v s ta beslut om sitt yrkesval när tiden är mogen. Många reagerar när t ex flcikor tvingas in i äktenskap men att Estelle ska tvingas in i något redan som spädbarn tycker man är helt OK.
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
|
|
|
|
|
25-02-2012, 10:54
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
CITAT (mamamaggan @ 25-02-2012, 10:50)  Hon är inte medveten nu nej men kommer att bli. Ni tror väl inte på fullaste allvar att hon inte får veta det här längre fram ?
Det kommer att dras upp åtskilliga gånger under hennes barndom/ungdom/vuxenliv i alla sorters media .
Min önskan för henne är att hon ska få vara ifred så mycket som möjligt , slippa bli uppfostrad till kronprinsessa utan få göra som andra d v s ta beslut om sitt yrkesval när tiden är mogen.
Många reagerar när t ex flcikor tvingas in i äktenskap men att Estelle ska tvingas in i något redan som spädbarn tycker man är helt OK.
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
25-02-2012, 11:01
|

Medlem

|
CITAT (mamamaggan @ 25-02-2012, 10:50)  Hon är inte medveten nu nej men kommer att bli. Ni tror väl inte på fullaste allvar att hon inte får veta det här längre fram ?
Det kommer att dras upp åtskilliga gånger under hennes barndom/ungdom/vuxenliv i alla sorters media .
Min önskan för henne är att hon ska få vara ifred så mycket som möjligt , slippa bli uppfostrad till kronprinsessa utan få göra som andra d v s ta beslut om sitt yrkesval när tiden är mogen.
Många reagerar när t ex flcikor tvingas in i äktenskap men att Estelle ska tvingas in i något redan som spädbarn tycker man är helt OK. Jag tycker ju som du fast jag tror inte att folk kommer att älta om hennes namn i framtiden.
--------------------
|
|
|
|
|
25-02-2012, 11:11
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
Många reagerar när t ex flcikor tvingas in i äktenskap men att Estelle ska tvingas in i något redan som spädbarn tycker man är helt OK. Fast alla tvingas ju in i någon sorts liv när de föds, är det då inte mer orättvist mot alla de miljoner barn som tvingas in i Svenssonliv?
|
|
|
|
|
25-02-2012, 12:00
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
CITAT (Huggorm @ 25-02-2012, 11:11)  Fast alla tvingas ju in i någon sorts liv när de föds, är det då inte mer orättvist mot alla de miljoner barn som tvingas in i Svenssonliv? Är det? I så fall är det värre med den "svenska avundsjukan" än vad jag trodde...
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
25-02-2012, 12:05
|

Medlem
Antal inlägg: 3 767
Medlem nr: 5 714

|
CITAT (Huggorm @ 25-02-2012, 11:11)  Fast alla tvingas ju in i någon sorts liv när de föds, är det då inte mer orättvist mot alla de miljoner barn som tvingas in i Svenssonliv? ....och alla de barn som föds i fattigdom, ett liv på flykt eller av föräldrar med psykiska sjukdomar och/eller missbruksproblem. Jag har precis varit i Sydafrika och sett misären i kåkstäderna så jag kan lätt föreställa mig att man som barn kan ha större "otur" än att födas i kronprinsessfamiljen. /Anki
--------------------
Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus Zon 4-5 Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)    "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton
|
|
|
|
|
25-02-2012, 14:36
|
Medlem

|
Missförstår ni mig medvetet ? Tror ni verkligen att ett liv där man inte kan göra något utan att det diskuteras i media är ett bra liv ? Det har ju redan , när hon är bara någon dag gammal , diskuterats om hennes namn.
Jag har inte jämfört med Svenssonliv därför att jag pratar inte om det materiella utan om att hon blir bevakad i allt hon gör . Sedan blir hon tvingad in i en yrkesroll från barnsben , vilket annat svenkst barn blir det ?
Jag har heller inte jämfört med svältande barn i andra länder , det är inte sådant jag menar.
Hur ställer ni er till att man i en del kulturer tvingar flickor att gifta sig med någon som föräldrarna har valt ut utan att flickorna har något att säga till om ? Bra eller dåligt ?
Dåligt tycker jag och det är vad jag jämför Estelles situation med. Det är för mig detsamma som om det redan vid födseln blivit bestämt vem hon ska gifta sig med och att hon inte kan ändra på något ens som vuxen.
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
|
|
|
|
Meriona
|
25-02-2012, 15:40
|
Gäster

|
Himmel och jösses. Jag börjar också tycka synd om tösen. Inte för att hon fötts till ett liv i rampljuset älskad av sina föräldrar och med god ekonomi, utan för att hon hela livet kommer att mötas av folk som är bittra, avundsjuka, inskränkta och dessutom straffar en familj som gör sitt bästa för att göra sitt jobb, enbart för att landet Sverige valt att vara en monarki.  Om monarkin kan man tycka vad man vill, jag råkar vara för, men att man är emot är helt okej för mig. Men låt det inte gå ut över personerna i kungafamiljen, gå in i politiken istället och agitera för en förändring av Sveriges grundlagar. Eller lägger ni häftstift på lärarnas stolar för att de följer Skolverkets regler och mål också?
|
|
|
|
|
25-02-2012, 15:58
|

Medlem

|
CITAT (Meriona @ 25-02-2012, 15:40)  Himmel och jösses. Jag börjar också tycka synd om tösen. Inte för att hon fötts till ett liv i rampljuset älskad av sina föräldrar och med god ekonomi, utan för att hon hela livet kommer att mötas av folk som är bittra, avundsjuka, inskränkta och dessutom straffar en familj som gör sitt bästa för att göra sitt jobb, enbart för att landet Sverige valt att vara en monarki.  Om monarkin kan man tycka vad man vill, jag råkar vara för, men att man är emot är helt okej för mig. Men låt det inte gå ut över personerna i kungafamiljen, gå in i politiken istället och agitera för en förändring av Sveriges grundlagar. Eller lägger ni häftstift på lärarnas stolar för att de följer Skolverkets regler och mål också? Jag håller med... fast jag är emot monarkin. Man behöver ju inte göra det värre än det är.
--------------------
|
|
|
|
Ugglemormor
|
25-02-2012, 17:31
|
Gäster

|
Just det, vi föds i olika familjer/omständigheter och får göra det bästa av det ......... kanske hon var ett fattigt gatubarn i Indien i sitt förra liv, i ngen som vet ......  Man kan inte dömma ett nyfödd barn, så lite som man vet om allt annat och vad meningen ska nu vara med henne ........
|
|
|
|
|
25-02-2012, 17:56
|

Medlem
Antal inlägg: 5 047
Medlem nr: 3 958

|
CITAT (Meriona @ 25-02-2012, 15:40)  Himmel och jösses. Jag börjar också tycka synd om tösen. Inte för att hon fötts till ett liv i rampljuset älskad av sina föräldrar och med god ekonomi, utan för att hon hela livet kommer att mötas av folk som är bittra, avundsjuka, inskränkta och dessutom straffar en familj som gör sitt bästa för att göra sitt jobb, enbart för att landet Sverige valt att vara en monarki.  Om monarkin kan man tycka vad man vill, jag råkar vara för, men att man är emot är helt okej för mig. Men låt det inte gå ut över personerna i kungafamiljen, gå in i politiken istället och agitera för en förändring av Sveriges grundlagar. Eller lägger ni häftstift på lärarnas stolar för att de följer Skolverkets regler och mål också?
--------------------
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|