Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

12 sidor V  « < 7 8 9 10 11 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Tronföljden säkrad, En prinsessa född
          mamamaggan
          Inlägg 25-02-2012, 19:05
          Länk hit: #161

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Meriona , är svaret till mig ?

Jag är definitivt inte avundsjuk jag har bara medlidande med sessan. Varför ska inte hon få en " normal " uppväxt för jag anser det inte vara normalt att alltid vara påpassad och att från barnsben förberedas för ett jobb som man kanske inte vill ha .

Är det ingen som förstår vad jag pratar om ?

Tvingar ni era barn att ta ett jobb som ni bestämt eller får de välja själva ? Så enkelt är det anser jag.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Meriona
          Inlägg 25-02-2012, 19:16
          Länk hit: #162

Gäster

Nej mitt svar var inte till dig mamamaggan. Inte till någon särskild alls, kanske inte ens nån på Odla. Snarare till fenomenet människan. Mycket märkliga uttalanden har man sett de senaste dagarna på fb, forum, bloggar osv. På något sätt är det legitimt att uttala sig hur som helst över en person som är känd. Det tycker jag inte känns okej. Undrar hur de som spryr galla på kungahusets fb-sida hade känt det om det var de själva som var utsatta. Om vi visar omtanke för grannar och släktingar bör vi göra det mot kändisar också. De är också någons granne och någons vän. Att tänka efter före man skriver borde vara självklart.

Och nu menar jag inte att man inte ska få säga sin mening, tvärtom, men rena personpåhopp som gränsar till lyteskomik, vad får man ut av det? Man kan väl säga sin mening utan att vara så in-i-döden svavelsur?

Man kan kanske dra paralleller till Ranelid som hånats och hängts upp i punghåren de senaste dagarna. Jag gillar inte karln, men varför måste man göra sig löjlig över honom? Han skriver böcker som säljer bra, NÅT bra har han väl gjort ändå? Hur han ser ut skiter väl jag i.

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 25-02-2012, 19:53
          Länk hit: #163

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Kan skriva under på allt du säger , det är det jag menar när jag säger stackars barn.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 25-02-2012, 21:17
          Länk hit: #164

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Meriona @ 25-02-2012, 15:40) *
          Himmel och jösses. Jag börjar också tycka synd om tösen. Inte för att hon fötts till ett liv i rampljuset älskad av sina föräldrar och med god ekonomi, utan för att hon hela livet kommer att mötas av folk som är bittra, avundsjuka, inskränkta och dessutom straffar en familj som gör sitt bästa för att göra sitt jobb, enbart för att landet Sverige valt att vara en monarki. ohmy.gif Om monarkin kan man tycka vad man vill, jag råkar vara för, men att man är emot är helt okej för mig. Men låt det inte gå ut över personerna i kungafamiljen, gå in i politiken istället och agitera för en förändring av Sveriges grundlagar.

Eller lägger ni häftstift på lärarnas stolar för att de följer Skolverkets regler och mål också?

tummenupp.gif

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          gnon49
          Inlägg 25-02-2012, 21:49
          Länk hit: #165

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Lilla Estelle får säkert ett bra liv om inte sjukdom eller annat oförutsett inträffar. Visst uppfostras hon enlig snävare regler än gemene man/kvinna men ändå relativt fritt. När det gäller religion o giftermål tillåts visserligen inga utsvävningar men det är hon knappast ensam kvinna om i Sverige. Två drottningar i rad har vi framför oss. Har det hänt tidigare måntro.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 25-02-2012, 22:01
          Länk hit: #166

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (gnon49 @ 25-02-2012, 21:49) *
          Två drottningar i rad har vi framför oss. Har det hänt tidigare måntro.

Inte i Sverige, här är väll rekordet två under samma århundrade

Citera
          Motti
          Inlägg 25-02-2012, 22:37
          Länk hit: #167

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Tycker Meronia fick med allt som man själv ville få sagt ! tummenupp.gif

Citera
          netha
          Inlägg 25-02-2012, 23:15
          Länk hit: #168

Gäster

CITAT (Aqvakul @ 25-02-2012, 06:30) *
          och visst menade vi detta på allvar... laugh.gif

Tror jag inte alls ... men betänk att forumet är öppet för hela världens befolkning som har tillgång till Internet.

CITAT (Meriona @ 25-02-2012, 19:16) *
          Nej mitt svar var inte till dig mamamaggan. Inte till någon särskild alls, kanske inte ens nån på Odla. Snarare till fenomenet människan. Mycket märkliga uttalanden har man sett de senaste dagarna på fb, forum, bloggar osv. På något sätt är det legitimt att uttala sig hur som helst över en person som är känd. Det tycker jag inte känns okej. Undrar hur de som spryr galla på kungahusets fb-sida hade känt det om det var de själva som var utsatta. Om vi visar omtanke för grannar och släktingar bör vi göra det mot kändisar också. De är också någons granne och någons vän. Att tänka efter före man skriver borde vara självklart.

Och nu menar jag inte att man inte ska få säga sin mening, tvärtom, men rena personpåhopp som gränsar till lyteskomik, vad får man ut av det? Man kan väl säga sin mening utan att vara så in-i-döden svavelsur?

Man kan kanske dra paralleller till Ranelid som hånats och hängts upp i punghåren de senaste dagarna. Jag gillar inte karln, men varför måste man göra sig löjlig över honom? Han skriver böcker som säljer bra, NÅT bra har han väl gjort ändå? Hur han ser ut skiter väl jag i.

Håller med till 100%

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 25-02-2012, 07:30) *
          Gossen Ruda blir elakare och elakare för varje dag som går. Han visar sitt riktiga ansikte mer och mer......

Precis!

Citera
          Meriona
          Inlägg 25-02-2012, 23:25
          Länk hit: #169

Gäster

Jag tror bara att Ruda raljerar lite, man ska inte lägga så stor vikt vid sånt.

Citera
          netha
          Inlägg 25-02-2012, 23:29
          Länk hit: #170

Gäster

CITAT (Meriona @ 25-02-2012, 23:25) *
          Jag tror bara att Ruda raljerar lite, man ska inte lägga så stor vikt vid sånt.

Men varför ska just han tillåtas att yttra sig hur otäckt som helst?
          Det finns många sjuka människor ute på nätet som kan ta till sig av hans inlägg och kanske sätta till verket!

Citera
          Meriona
          Inlägg 25-02-2012, 23:30
          Länk hit: #171

Gäster

SÅna kan man såklart aldrig skydda sig emot. sad.gif Men finns de där inte ändå?

Citera
          netha
          Inlägg 25-02-2012, 23:33
          Länk hit: #172

Gäster

CITAT (Meriona @ 25-02-2012, 23:30) *
          SÅna kan man såklart aldrig skydda sig emot. sad.gif Men finns de där inte ändå?

Så klart de gör ... men ser de att hot uttalas så sätter det säkert igång någon sjuk hjärna som tänker att h*n måste verkställa.
          Inte alls helt unikt!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-02-2012, 23:37
          Länk hit: #173

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Tror knappast dom sitter och läser på ett trädgårdforum när det vimlar av intressantare sidor för såna typer med mycket värre saker att läsa.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Motti
          Inlägg 25-02-2012, 23:37
          Länk hit: #174

Medlem

Ja man kan bara beklaga över hur en del beter sig och öser ur sig en massa skit utan tanke på följderna .
          Jag förstår inte heller hur man kan ge sig på ett litet barn som är tre dagar gammalt och önska att det i stort set inte fötts coolgleam.gif Det tycker jag är värst .Hur ska detta barn uppleva media drevet när hon börjar förstå vad som händer omkring hennes liv ? Har inte vi vuxna något annsvar om vad vi skriver eller tycker eller är det bara att spy ut sin galla hur som helst utan tanke på hur det påverkar detta barn och hennes föräldrar .Jag skulle i alla fall inte velat att mina barn hade blivit totalt nergjorda i sina första dagar av sitt liv .

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-02-2012, 23:41
          Länk hit: #175

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Nej det är nog ingen som önskar sina barn det.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          netha
          Inlägg 25-02-2012, 23:44
          Länk hit: #176

Gäster

Tänker också på Ranelid .. framgångsrik författare och den mest anlitade föredragshållaren.
          Bara för att han nu visar att han också ÄR något efter alla år av mobbing så mobbas han än mer!

Vuxenmobbing tycks vara helt accepterat i Sverige! sad.gif
          Vad tror ni att detta ger för signaler till våra barn?

Skäms på er alla som deltar i mobben!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 26-02-2012, 00:22
          Länk hit: #177

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Vill gärna förtydliga att jag inte har något personligt emot kronprinsparet och deras förstfödda. Däremot tycker jag att hysterin kring kungahuset är påfrestande och att monarki är principiellt fel och oförenligt med ett demokratiskt styrelseskick.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Motti
          Inlägg 26-02-2012, 01:22
          Länk hit: #178

Medlem

Vuxen Mobbing finns i allra högsta grad och mycket här på Odla ! man behöver inte vara Raketforskare för att se och läsa hur det fungerar .Jag blev slagen och psykiskt mobbad i sex år i skolan av översittare som finns här på odla fast i vuxen Model ,Dom som ger sig på folk här är dom som är rädda för att själva bli "mobbade" svaga osäkra människor som gömmer sig bakom bakomöversitteri .Jag känner igen sådana människor direkt !som vuxen vägrar jag ta skit och bli mobbad igen ,översittare har fått ta en alldeles för stor plats här, jag är den jag är och mina åsikter står jag för jag tar ingen skit .

Redigerat av Motti: 26-02-2012, 01:23

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 26-02-2012, 07:53
          Länk hit: #179

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Finns det inget att hetsa upp sig över kan man ju alltid hetsa upp sig över en bagatell. laugh.gif Är lördagskvällarna sååå tråkiga. Bara tanken på att någon knäppgök skulle iscensätta att salutgubbarna skulle ladda med skarpa skott och sikta på något vad som helst pga det jag skrivit är snudd på galenskap, MADness på engelska. biggrin.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 26-02-2012, 08:30
          Länk hit: #180

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Motti @ 26-02-2012, 01:22) *
          Vuxen Mobbing finns i allra högsta grad och mycket här på Odla ! man behöver inte vara Raketforskare för att se och läsa hur det fungerar .Jag blev slagen och psykiskt mobbad i sex år i skolan av översittare som finns här på odla fast i vuxen Model ,Dom som ger sig på folk här är dom som är rädda för att själva bli "mobbade" svaga osäkra människor som gömmer sig bakom bakomöversitteri .Jag känner igen sådana människor direkt !som vuxen vägrar jag ta skit och bli mobbad igen ,översittare har fått ta en alldeles för stor plats här, jag är den jag är och mina åsikter står jag för jag tar ingen skit .

Att allmänt slänga ur sig att man är mobbad, utan att beakta att man själv ofta slänger ur sig en massa fördomsfulla och illa underbyggda åsikter, kan jag faktiskt inte ta på allvar.

Visst är människor olika snälla. Men man behöver inte gilla alla, speciellt inte på ett socialt digitalt forum där medverkan är synnerligen frivillig.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera

12 sidor V  « < 7 8 9 10 11 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-10-2025, 16:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon