Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

12 sidor V  « < 8 9 10 11 12 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Tronföljden säkrad, En prinsessa född
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 26-02-2012, 08:32
          Länk hit: #181

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Meriona @ 25-02-2012, 19:16) *
          Nej mitt svar var inte till dig mamamaggan. Inte till någon särskild alls, kanske inte ens nån på Odla. Snarare till fenomenet människan. Mycket märkliga uttalanden har man sett de senaste dagarna på fb, forum, bloggar osv. På något sätt är det legitimt att uttala sig hur som helst över en person som är känd. Det tycker jag inte känns okej. Undrar hur de som spryr galla på kungahusets fb-sida hade känt det om det var de själva som var utsatta. Om vi visar omtanke för grannar och släktingar bör vi göra det mot kändisar också. De är också någons granne och någons vän. Att tänka efter före man skriver borde vara självklart.

Och nu menar jag inte att man inte ska få säga sin mening, tvärtom, men rena personpåhopp som gränsar till lyteskomik, vad får man ut av det? Man kan väl säga sin mening utan att vara så in-i-döden svavelsur?

Man kan kanske dra paralleller till Ranelid som hånats och hängts upp i punghåren de senaste dagarna. Jag gillar inte karln, men varför måste man göra sig löjlig över honom? Han skriver böcker som säljer bra, NÅT bra har han väl gjort ändå? Hur han ser ut skiter väl jag i.

Bra sagt Meriona.

Man kan inte älskar alla men jag behöver inte skjuta dom jag inte älskar och inte heller mobba. För det är lite för mycket mobbing här. Alla har sin åsikt. Kann man inte respektera det utan måste trycka ner den i skorna?

Är man så missnöjd med sitt eget liv att det skall gå ut över andra? Gör nåt åt ditt eget liv istället.

Elisabeth

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 26-02-2012, 08:46
          Länk hit: #182

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Aqvakul @ 26-02-2012, 08:30) *
          Att allmänt slänga ur sig att man är mobbad, utan att beakta att man själv ofta slänger ur sig en massa fördomsfulla och illa underbyggda åsikter, kan jag faktiskt inte ta på allvar.

Visst är människor olika snälla. Men man behöver inte gilla alla, speciellt inte på ett socialt digitalt forum där medverkan är synnerligen frivillig.

tummenupp.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          herkules
          Inlägg 26-02-2012, 08:57
          Länk hit: #183

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

vilken löjlig diskussion det blev i den här tråden.

jag tycker att man kan kräva att den som skriver i en tråd ska vara hyfsat påläst, iaf ha läst igenom vad andra skrivit innan, gör man inte det utan bara trampar på och rapar samma jävla skåpmat hela tiden så får man mothugg och blir ansedd som korkad, är det mobbning?

sen att kliva in här en gång i halvåret och tala om vad man tycker och tänker och vad andra ska tycka och tänka, larvigt!

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 26-02-2012, 09:01
          Länk hit: #184

Medlem

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 26-02-2012, 08:32) *
          Bra sagt Meriona.

Man kan inte älskar alla men jag behöver inte skjuta dom jag inte älskar och inte heller mobba. För det är lite för mycket mobbing här. Alla har sin åsikt. Kann man inte respektera det utan måste trycka ner den i skorna?

Är man så missnöjd med sitt eget liv att det skall gå ut över andra? Gör nåt åt ditt eget liv istället.

Elisabeth

Det kanske vore på sin plats att de som anser sig mobbade tar sig en funderare på sitt eget beteende på forumet innan de skriker mobbning.

--------------------

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 26-02-2012, 09:16
          Länk hit: #185

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (*Stintan* @ 26-02-2012, 09:01) *
          Det kanske vore på sin plats att de som anser sig mobbade tar sig en funderare på sitt eget beteende på forumet innan de skriker mobbning.

Stintan tänk efter lite hur ofta du hackar på folk bara för att dom har en annan åsikt än du...... Tycker du a<tt alla skall underordna dig?

Jag tänkte inte på mig själv när jag pratar om mobbing men jag ser det här hela tiden. Och jag har väldigt svårt för det

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 26-02-2012, 10:02
          Länk hit: #186

Medlem

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 26-02-2012, 09:16) *
          Stintan tänk efter lite hur ofta du hackar på folk bara för att dom har en annan åsikt än du...... Tycker du a<tt alla skall underordna dig?

Jag tänkte inte på mig själv när jag pratar om mobbing men jag ser det här hela tiden. Och jag har väldigt svårt för det

Jag hackar inte på folk som pålästa och har väl underbyggda åsikter. Kan inte folk läsa tidigare inlägg i en tråd så dom vet vad det handlar om innan dom skriver så får dom skylla sig själva om jag och andra reagerar och säger vad vi tycker. Dessutom är dessa som påstår sig mobbade, vilket jag inte anser att dom är, rätt duktiga att ge sig på andra också. Varför blundar du för det? Varför ska man underordna sig? Det finns väl ingen anledning om man vet vad man pratar om. Förutfattade meningar och generaliseringar tycker jag inte är att veta vad man pratar om.

Redigerat av *Stintan*: 26-02-2012, 10:03

--------------------

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 26-02-2012, 10:23
          Länk hit: #187

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 26-02-2012, 10:02) *
          Jag hackar inte på folk som pålästa och har väl underbyggda åsikter. Kan inte folk läsa tidigare inlägg i en tråd så dom vet vad det handlar om innan dom skriver så får dom skylla sig själva om jag och andra reagerar och säger vad vi tycker. Dessutom är dessa som påstår sig mobbade, vilket jag inte anser att dom är, rätt duktiga att ge sig på andra också. Varför blundar du för det? Varför ska man underordna sig? Det finns väl ingen anledning om man vet vad man pratar om. Förutfattade meningar och generaliseringar tycker jag inte är att veta vad man pratar om.

Just det... tummenupp.gif världen är oftast lite större och mer komplicerad och låter sig inte förklaras med sin egen familj som referensram...

Citera
          Monaxe
          Inlägg 26-02-2012, 10:53
          Länk hit: #188

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

CITAT (Aqvakul @ 26-02-2012, 08:30) *
          Att allmänt slänga ur sig att man är mobbad, utan att beakta att man själv ofta slänger ur sig en massa fördomsfulla och illa underbyggda åsikter, kan jag faktiskt inte ta på allvar.

Visst är människor olika snälla. Men man behöver inte gilla alla, speciellt inte på ett socialt digitalt forum där medverkan är synnerligen frivillig.

tummenupp.gif

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Anki V
          Inlägg 26-02-2012, 10:59
          Länk hit: #189

Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem nr: 5 714

CITAT (herkules @ 26-02-2012, 08:57) *
          sen att kliva in här en gång i halvåret och tala om vad man tycker och tänker och vad andra ska tycka och tänka, larvigt!

Undra om det här var riktat till mig?

Fast jag skriver ändå.... tongue.gif !

Går dyslexin i arv till lilla Estelle kan hon vara tacksam för att hon fötts in i en familj med resurser. I en "vanlig" familj hade det förmodligen slutat med ett ofullständigt gymnasiebetyg och en siffra i ungdomsarbetslöshetsstatistiken.

/Anki

--------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

"Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton

Citera
          herkules
          Inlägg 26-02-2012, 11:26
          Länk hit: #190

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Anki V @ 26-02-2012, 10:59) *
          Undra om det här var riktat till mig?
          /.../

nej, det var det inte! smile.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Berith
          Inlägg 26-02-2012, 12:00
          Länk hit: #191

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Det verkar vara många som slåss om tronen här inne. naughty.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 26-02-2012, 12:09
          Länk hit: #192

Medlem

CITAT (Berith @ 26-02-2012, 12:00) *

Den är nog knappast särskilt åtråvärd.

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 26-02-2012, 12:20
          Länk hit: #193

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Berith @ 26-02-2012, 12:00) *

Och så finns det de som slipper slåss, de föds rakt in i den. smile.gif

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 26-02-2012, 15:22
          Länk hit: #194

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (*Stintan* @ 26-02-2012, 10:02) *

tummenupp.gif

CITAT (Gunilla T @ 26-02-2012, 10:23) *
          Just det... tummenupp.gif världen är oftast lite större och mer komplicerad och låter sig inte förklaras med sin egen familj som referensram...

tummenupp.gif

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Azur
          Inlägg 26-02-2012, 15:34
          Länk hit: #195

Gäster

CITAT (Meriona @ 25-02-2012, 19:16) *
          Om vi visar omtanke för grannar och släktingar bör vi göra det mot kändisar också.

Det är inte synd om kungahuset eller prinsessan/orna. De är stenrika och vi bidrar alla till deras gratis uppehälle och generösa fickpengar som de får bara för att ha fötts. De har råd med vadsomhelst och får göra vadhelst de vill (utom lönearbeta), så spara ditt medlidande till de fattiga som inte har de oändliga möjligheter en kunglighet har.

CITAT
          Man kan kanske dra paralleller till Ranelid som hånats och hängts upp i punghåren de senaste dagarna. Jag gillar inte karln, men varför måste man göra sig löjlig över honom? Han skriver böcker som säljer bra

För att han är löjlig. Notera att ingen löjliggör honom för hans böcker, utan för den ofattbart självcentrerade personlighet/mask han visar upp i offentliga sammanhang. När en person framställer sig själv som en karikatyr är det inte konstigt att han blir skrattad åt.

Redigerat av Azur: 26-02-2012, 15:36

Citera
          Jan Lindgren
          Inlägg 26-02-2012, 15:55
          Länk hit: #196

Medlem
          Antal inlägg: 2 328
          Medlem nr: 11 218

CITAT (Aqvakul @ 26-02-2012, 00:22) *
          Vill gärna förtydliga att jag inte har något personligt emot kronprinsparet och deras förstfödda. Däremot tycker jag att hysterin kring kungahuset är påfrestande och att monarki är principiellt fel och oförenligt med ett demokratiskt styrelseskick.

Hej!
          Jag tycker att det är värre att det finns en hel yrkesgrupp som inte vanliga människor får vara med i utan man måste födas in i den. Monarkin är bara till för att veckotidningar ska klara sig samt att det finns folk i en del länder som tycker att det är spännande. Bara reklam men ingen påverkan på landets styrelse.
          MVH
          Jan Lindgren

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 26-02-2012, 16:02
          Länk hit: #197

Gäster

Jag har nu läst igenom det ni skrivit om allt möjligt och undrar att hur i katten kan man tillåtas att bli/känna sig mobbad av en del för man känner ju inte varandra, deras riktiga liv och alla vi är olika funtade att uttrycka oss om olika saker ........... confused.gif
          Vissa måste bara "trycka ner" den medlemmen/-ar som kanske inte finns i deras liv, skulle nog inte vilja bli närmare bekant med dom i irl än man blir med andra, men det är ju så......

Skoltidens mobbare (de flesta) fortsätter på samma sätt i vuxen ålder och kan då inte fatta att de inte blir omtyckta ..... -fear-.gif
          Man fortsätter att trampa i samma hjulspår om det inte har skett en ordentlig omställning till det positiva under sina liv......
          Jag gillar de flesta av er och jag hatar ingen = undviker dem, ser det som ett bättre metod att handskas med livet i det stora både här och irl. ...... trostar.gif

Jag hoppas att kunna få se snart bilden av den nya sessan, även om jag inte är inbiten rojalist så har en acceptans att det är så i en del länder ....... rose.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 26-02-2012, 19:12
          Länk hit: #198

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

"Mobbad", det nya modeordet. biggrin.gif Kanske dags att påpeka att man kan inte mobba en person inför tredje person, man måste framföra mobbningen direkt till den det berör. Nån jävla ordning får det vara även på Odlas forum.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Meriona
          Inlägg 26-02-2012, 20:44
          Länk hit: #199

Gäster

CITAT (Azur @ 26-02-2012, 15:34) *
          Det är inte synd om kungahuset eller prinsessan/orna. De är stenrika och vi bidrar alla till deras gratis uppehälle och generösa fickpengar som de får bara för att ha fötts. De har råd med vadsomhelst och får göra vadhelst de vill (utom lönearbeta), så spara ditt medlidande till de fattiga som inte har de oändliga möjligheter en kunglighet har.
          För att han är löjlig. Notera att ingen löjliggör honom för hans böcker, utan för den ofattbart självcentrerade personlighet/mask han visar upp i offentliga sammanhang. När en person framställer sig själv som en karikatyr är det inte konstigt att han blir skrattad åt.

Jag har aldrig sagt att jag tycker synd om kungafamiljen för deras livsstil, hur läser du? Som det passar dig, helt klart. rolleyes.gif

Citera
          Azur
          Inlägg 26-02-2012, 22:06
          Länk hit: #200

Gäster

CITAT (Meriona @ 26-02-2012, 20:44) *
          Jag har aldrig sagt att jag tycker synd om kungafamiljen för deras livsstil, hur läser du? Som det passar dig, helt klart. rolleyes.gif

Detsamma.

Jag upprepar: det är inte synd om kungahuset, spara ditt medlidande till de fattiga som inte har de oändliga möjligheter en kunglighet har.

Citera

12 sidor V  « < 8 9 10 11 12 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-10-2025, 09:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon