Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Sanering efter råttbesök, Måste man ha skyddsutrustning?
          Meriona
          Inlägg 30-03-2012, 17:35
          Länk hit: #21

Gäster

CITAT (Woodii @ 30-03-2012, 17:10) *
          Ja, det är de faktiskt! Har haft tamråttor och de hade ett speciellt kiss-hörn i buren. Sedan la de smådroppar här och var där de gick i rummet, tydligen någon sorts doftmarkering. Man ska även kunna lära dem att gå på låda. De är samma art som de vilda så förutom att de tama är mer hanterbara och inte bits är de väldigt lika.

Riktigt smarta och trevliga djur, om man själv har valt att ha dem hemma vill säga!

Det där är väldigt individuellt. De tamråttor jag hade pissade lika mycket utanför buren som i den och framför allt i sitt bo där de sov, så de luktade alltid piss. Inte särskilt renligt i mina ögon.

Men angående sopa ur garaget: Jag hade varit mycket mer bekymrad över sorkfeber än de sjukdomar brunråttor ev. sprider. Så därför hade jag varit försiktig av den anledningen, en billig mask från Jula är inte fel.

Citera
          evely
          Inlägg 19-04-2012, 15:11
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 141
          Medlem nr: 9 360

Hur går det med råttan/råttorna Christa?! Det är ju ändå mer än en månad sedan nu?

Förlåt att jag frågar men jag blir ju ändå nyfiken på resultatet whistling.gif

Citera
          batski
          Inlägg 20-04-2012, 10:40
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 1 427
          Medlem nr: 33 889

Råttor har fått överdrivet dåligt rykte. Visst kan de bära på smittsamma sjukdomar, iaf de som bor i kolakerna, så egentligen är det våra sjukdomar. En del har dött/dör av dem, så de som överlever utvecklar resistens men kan vara bärare.

Men jag tror inte du behöver vara så orolig. Givetvis ska man vara nog med hygienen, men kolla här tongue.gif

Rat Temple - National Geographic

Karni Mata – The Rat Temple

Dit vill jag gärna åka nån gång biggrin.gif

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-10-2025, 23:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon