CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 20-04-2013, 10:43)

Igår blev jag arg gick till jobbet trots jag var sjuk för jag visste vi hade ont om personal mådde skitdåligt men ville se till så att vi hade varor på hyllorna hela dan mm. Jobbar på bolaget och ALLA vet att sista timmarna på fredagen får man räkna med att det blir mycket folk speciellt ifall man väljer en fredag då förtidspensionerna betalas ut. Var många kunder som var så fruktansvärt otrevliga en man kom fram till mg i kassan och skrek till mig att jag skulle öppna en kassa till när jag sa vi inte hade mer personal och att vi som satt i kassan inte kunde klona oss för att öppna fler sa han att jag ljög och att bolaget har massor av personal och blev riktigt otrevlig. (vi har en budget att följa precis som alla andra företag och så stor budget för personal i våran butik finns inte). Förstår inte att man måste vara ¨så oerhört otrevliga och nedvärderande mot folk som jobbar inom serviceyrken, tycker faktiskt . det fenomenet har ökat de senaste åren att det är fler som tycker det är OK vara otrevlig mot nån inom serviceyrken samtidigt som man förväntar sig att personalen ska vara 100% trevlig och fjäskande tillbaka oavsett vad man blir kallad el dyl.
Själv skulle jag skämmas ifall jag visade en sån otrevlig sida hos mig själv inför så många människor, är ju ingen fin egenskap visa upp för andra människor.
Jag börjar med att be om ursäkt för att mitt inlägg inte är av det argaste slaget - MEN - igår när jag besökte 'Bolaget' (Gävle) upplevde jag den mest sympatiska personal man kan tänka - en dam som gjorde allt rätt och lite till - blev så glad - hon var så förekommande och humoristisk. Mitt inlägg är mer som en eloge till Systembolagets personal.
PS: Vill moderator ta bort mitt inlägg så är det helt OK