|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
mamamaggan
05-03-2012, 18:23
Blev så arg så jag skällde på en kille i dag. Vi stod bakom honom i kön till biltvätten och han sitter helt oberörd med motorn på och pratar i telefon.
Min man gick ur efter 6-7 minuter och knackade på rutan . Ingen reaktion , då slog han till på rutan och då åkte rutan ner en bit. Stäng av motorn sa min man . Svaret blev , jag ska om en stund.
Vi kunde inte vara kvar i bilen , alla avgaser gick ju rakt in till oss. Gick ur och försökte få ögonkontakt med killen. Motorn på fortfarande , telefonen fastvuxen i handen och örat.
Efter ytterligare några minuter slutade han prata i telefonen och då behagade han stänga av motorn. Han öppnar dörren och går ut för att slänga skräp. Då passar jag på att säga att det är inte speciellt trevligt att få in avgaserna i bilen.
Flytta er då blev svaret! Då hävde jag ur mig att du kan ju inte vara riktigt klok !
Han var kring 30 år och då trodde iaf jag att man fått lite vett i skallen men det verkar vara olika.
Jo du det finns slöfockar och klantarslen lite överallt, oavsett ålder. Igår var jag på väg hem och på denna vägen finns det en refugx2 som uppkom efter att en äldre kvinna blev allvarligt skadad efter att blivit påkörd på övergångstället. Iaf, när jag körande så såg det ut som om bilen inne i refugen stod still, och jag undrade lite om han missat de nya trafikreglerna som innebär: att alla som står inne mellan de två refugerna har förtur att köra ut. Det var nämligen precis tvärtom för ett kort tag sedan (ologiskt ja, men det är kommunen som ställde till det). Iaf, då fortsätter jag långsamt att köra, i tron att mannen står still. Men så fel jag hade! Han hade sakta, sakta kört fram, så till den grad att han näääästan blockerar mig o näääästan tvingar upp mig på en av refugerna! Jävlar vad arg jag blev när jag insåg vad klanten höll på med och jag var inte sen med att sätta upp ett finger. O det står jag för. Att missförstå varandra i trafiken är en sak, men att medvetet ställa till det är oansvarigt. Hade en krock skett hade det varit mest synd om hans bil, min är gammal o skruttig ändå, där gör en smäll varken till eller från.
Eva i Skåne
05-03-2012, 19:19
Jag var idag inne i en spelbutik, som är vårt Schenker-ombud, och skulle hämta ett paket. Där brukar vara många "gubbar" som spelar på diverse spel, men idag var där inte en enda kund. Mannen bakom disken pratade i telefon, om spel, men det lät ändå halvprivat. Han tittade inte upp på mig när jag kom in, vände ryggen till efter en stund och när han till slut pratat färdigt sa han inte ett ljud till mig. "Ursäkta att du fick vänta" tycker jag hade varit på sin plats, men när han lämnade ut mitt paket sa han faktiskt Varsågod Väluppfostrad som jag är så svarade jag med ett tack, men egentligen var han inte värd det.
Precis ett sånt ombud fanns i byn också, men efter en ordentlig utskällning, inte från mig utan från min mamma, så förlorade han licensen, just från Schenker då hon ringde o klagade. Schenker, eller de andra budfirmorna, är måna om sina kunder men de måste få veta hur ombuden sköter sig.
Inget igentligen mer än att vi hade halv storm här i dag fast solen sken .
mamamaggan
11-03-2012, 13:28
I dag , och många många fler dagar , är jag arg på min nya kontorsstol framför datorn.
Den går inte att rulla när man inte sitter i den. Knäpp , eller hur ?
Varför är det då ? Jo nu för tiden får man inte ha kontorsstolar som rullar när man vill flytta på dem genom att skjuta dem framför sig p g a EU-direktiv.
EU har kommit fram till att stolarna kan , ni hör rätt KAN , rulla omkring av sig själva annars och skada folk .
Har de lutande golv i EU-palatsen eller ?
Tror jag ska be våra söner att kolla det när de åker till Bryssel i maj.
Eva i Skåne
11-03-2012, 14:20
Det låter inte klokt Maggan! Så många gånger som vi kört saker på stolen när man bytt rum och inte fått bärhjälp. Stolar som lever ett eget liv  Bara i Bryssel, hoppas jag.
ingrid fuxwall
11-03-2012, 19:06
Själv har jag slutat bli arg - livet är så mycket enklare då
CITAT (Eva i Skåne @ 11-03-2012, 14:20)  Det låter inte klokt Maggan! Så många gånger som vi kört saker på stolen när man bytt rum och inte fått bärhjälp. Stolar som lever ett eget liv  Bara i Bryssel, hoppas jag. Hur jäkla sjukt är inte detta då?!
Blomstertanten
11-03-2012, 21:51
CITAT (Eva i Skåne @ 11-03-2012, 14:20)  Det låter inte klokt Maggan! Så många gånger som vi kört saker på stolen när man bytt rum och inte fått bärhjälp. Stolar som lever ett eget liv  Bara i Bryssel, hoppas jag. Och hur sjutton ska vi lokalvårdare kunna städa under skrivborden nu då????? Det är ju där det mesta dammet och skräpet ligger.
Skulle väl vara i så fall att jag fick gå in och ställa mig vid spisen och göra matlåda till min man mitt i det fina vädret !sedan när han kom hem visade det sig att skulle åka iväg i morgon och inte behövde matlåda  Annars har jag haft en kanondag ute fikat med våra goa grannar micklat i trädgården varit ute på promenad
mamamaggan
12-03-2012, 22:56
CITAT (Blomstertanten @ 11-03-2012, 21:51)  Och hur sjutton ska vi lokalvårdare kunna städa under skrivborden nu då????? Det är ju där det mesta dammet och skräpet ligger. Du får antingen sätta dig i stolen eller ställa något tungt i den för att den ska rulla. Jag gillar INTE EU ! Hur kan man komma på något så urbota dumt och var kommer idén ifrån ?
Är väl som Ingrid fuxvall tycker inte det är värt att bli arg  då får det va bra allvarligt i så fall !tycker livet är för kort för att gå omkring och va arg finns så mycket positivt att glädjas åt om man vill
Myosotis
15-03-2012, 09:48
Jag är arg på allt
*Stintan*
15-03-2012, 09:53
CITAT (Myosotis @ 15-03-2012, 09:48)  Jag är arg på allt 
Arg o arg, men när jag såg vad det kostade att tanka bilen idag blev jag inte glad i alla fall. Inköp av nya sommardäck gör inte humöret bättre. Vill inte ha några utgifter, bara inkomster, så det så.
Huggorm
15-03-2012, 16:16
CITAT (gnon49 @ 15-03-2012, 15:08)  Arg o arg, men när jag såg vad det kostade att tanka bilen idag blev jag inte glad i alla fall. Inköp av nya sommardäck gör inte humöret bättre. Vill inte ha några utgifter, bara inkomster, så det så. Jag skulle till och med kunna klara mig utan inkomster om jag bara slapp utgifterna
Aqvakul
15-03-2012, 17:04
CITAT (Huggorm @ 15-03-2012, 16:16)  Jag skulle till och med kunna klara mig utan inkomster om jag bara slapp utgifterna
Eva i Skåne
15-03-2012, 17:07
CITAT (Myosotis @ 15-03-2012, 09:48)  Jag är arg på allt  Det låter inte bra Myo. Vill du inte berätta? Det kanske lättar lite då.
Meriona
15-03-2012, 18:41
Det här blev jag riktigt arg på: Från Rädda Barnens facebooksida: "Viktig info till alla barnrättskämpar: Någon har skickat ut falska sms i Rädda Barnens namn. I sms:et står följande: Tack för din bidragsprenumeration hos rädda barnen. Med din hjälp räddar vi liv. Om du av någon anledning vill avsluta prenumerationen eller har frågor så kan du kontakta oss på detta nummer: 07190001292862. Mvh – alla vi på rädda barnen ------------------------ RING ALLTSÅ INTE DETTA NUMMER! DET KAN KOSTA TUSENLAPPAR ATT RINGA OCH DET ÄR ALLTSÅ EN BLUFF!"Hur sjutton är folk funtade, så lumpet att luras på detta viset.
merlin68
15-03-2012, 19:44
CITAT (Myosotis @ 15-03-2012, 09:48)  Jag är arg på allt  Nämen myo
mamamaggan
15-03-2012, 23:31
CITAT (Meriona @ 15-03-2012, 18:41)  Det här blev jag riktigt arg på: Från Rädda Barnens facebooksida: "Viktig info till alla barnrättskämpar: Någon har skickat ut falska sms i Rädda Barnens namn. I sms:et står följande: Tack för din bidragsprenumeration hos rädda barnen. Med din hjälp räddar vi liv. Om du av någon anledning vill avsluta prenumerationen eller har frågor så kan du kontakta oss på detta nummer: 07190001292862. Mvh – alla vi på rädda barnen ------------------------ RING ALLTSÅ INTE DETTA NUMMER! DET KAN KOSTA TUSENLAPPAR ATT RINGA OCH DET ÄR ALLTSÅ EN BLUFF!"Hur sjutton är folk funtade, så lumpet att luras på detta viset.  Läste i dag igen om de som lurar gamlingar på pengar genom att ringa och påstå att de är deras barnbarn och vill låna pengar. De ska skicka en kompis för att hämta pengarna och när denna kompis dyker upp så tar de pengarna och försvinner. Hur kan man bara ? Ljuga och stjäla från gamla människor som säkert slitit i hela sitt liv och som bara har sin pension att leva på ?!
Huggorm
15-03-2012, 23:38
CITAT (mamamaggan @ 15-03-2012, 23:31)  Läste i dag igen om de som lurar gamlingar på pengar genom att ringa och påstå att de är deras barnbarn och vill låna pengar. De ska skicka en kompis för att hämta pengarna och när denna kompis dyker upp så tar de pengarna och försvinner. Hur kan man bara ? Ljuga och stjäla från gamla människor som säkert slitit i hela sitt liv och som bara har sin pension att leva på ?! Fast det där begriper jag inte riktigt. Hör inte farmor att det är någon annans röst? Barnbarnets röst borde de väll känna igen? Och hur lyckas bedragaren styra samtalet till att inte handla om något alls personligt som skulle kunna avslöja lureriet?
herkules
15-03-2012, 23:40
jag är arg på min hosta som aldrig ger sig.
mamamaggan
15-03-2012, 23:46
CITAT (Huggorm @ 15-03-2012, 23:38)  Fast det där begriper jag inte riktigt. Hör inte farmor att det är någon annans röst? Barnbarnets röst borde de väll känna igen? Och hur lyckas bedragaren styra samtalet till att inte handla om något alls personligt som skulle kunna avslöja lureriet? Det funkar väl bäst när det är ett barnbarn som de inte haft så nära kontakt med eller så har barnbarnet ont i halsen och låter kompisen tala osv. Det får inte bli några långa samtal , de kan ju slänga på luren för att få det lite extra dramatiskt. Dessutom är det bråttom med pengarna , barnbarnet måste ha dem meddetsamma.
Myosotis
16-03-2012, 20:19
CITAT (*Stintan* @ 15-03-2012, 09:53)  CITAT (merlin68 @ 15-03-2012, 19:44)  Nämen myo  CITAT (Eva i Skåne @ 15-03-2012, 17:07)  Det låter inte bra Myo. Vill du inte berätta? Det kanske lättar lite då.  Vad ni är snälla  Jag bara är sån, massa hat och ilska. Mot mig själv och livets orättvisor och sånt.
Biggan_
16-03-2012, 20:33
CITAT (Myosotis @ 16-03-2012, 20:19)  Jag bara är sån, massa hat och ilska. Mot mig själv och livets orättvisor och sånt. Hur går det med hönsen?
Myosotis
16-03-2012, 20:49
CITAT (Biggan_ @ 16-03-2012, 20:33)  Hur går det med hönsen? Sådär, en bättre och en som gör mig jätteorolig.
Biggan_
16-03-2012, 20:51
CITAT (Myosotis @ 16-03-2012, 20:49)  Sådär, en bättre och en som gör mig jätteorolig. Badrumshönan?
Myosotis
16-03-2012, 20:53
Alltså, badrumshönan mår bättre men unghönan sådär.
Biggan_
16-03-2012, 20:55
CITAT (Myosotis @ 16-03-2012, 20:53)  Alltså, badrumshönan mår bättre men unghönan sådär. Syster till olyckstuppen? Nej, nu är jag ute och reser! Tuppen hade ju inga syskon!
Myosotis
16-03-2012, 21:07
Hans dotter.
Biggan_
16-03-2012, 22:17
Jamenvisst var det så! Hur som helst är det himla tråkigt att du inte har alla friska! Jag förstår att inte humöret är på topp direkt!
anne-li i olofstorp
16-03-2012, 22:30
Eva i Skåne
18-03-2012, 16:13
ARG för att jag sabbat mina bästaste sekatör  när jag klippte sly. Pang, så bröts undre skäret. Det var en Gardena som jag fått via nån trädgårdstidning (tror jag) och den är nog närmare tio år, så den hade väl gjort sitt. Ska se om jag hittar nån liknande. Jag har testat både billiga och dyrare (Fiskars tror jag), men ingen har kunnat mäta sig med Gardenan.
Kanske du kan köpa ett nytt blad?
Eva i Skåne
18-03-2012, 22:15
Jag vet inte. Är dom utbytbara?
Ugglemormor
19-03-2012, 13:48
Arg på att fått nya tider som är åt helskota för mig till träning, men som vanligt ..... kommer att få det så jag vill/orkar ha det ..... annars kvittar ju hela grejen ....... (Äsch, blir ju snabbt arg men glömmer lika fort)
Christa
19-03-2012, 21:44
Jag är arg för att höjdarna inom bankvärlden höjer sina redan astronomiska löner samtidigt som de tillåts förstöra hela samhällsekonomin genom att låna ut pengar på ett sätt som skapat en ny lånebubbla.
Om en sjuk eller arbetslös gör ett enda litet misstag så kan dom ställas helt utan försörjning men en gubbe som tjänar 60-70 miljoner om året får inget straff alls när dom tippar hela samhällsekonomin.
Dom nämnde löneförhöjningarna på radion i morse.
*Stintan*
19-03-2012, 22:06
CITAT (Christa @ 19-03-2012, 21:44)  Jag är arg för att höjdarna inom bankvärlden höjer sina redan astronomiska löner samtidigt som de tillåts förstöra hela samhällsekonomin genom att låna ut pengar på ett sätt som skapat en ny lånebubbla.
Om en sjuk eller arbetslös gör ett enda litet misstag så kan dom ställas helt utan försörjning men en gubbe som tjänar 60-70 miljoner om året får inget straff alls när dom tippar hela samhällsekonomin.
Dom nämnde löneförhöjningarna på radion i morse. Ekonomin går ju som tåget säger moderaterna
mamamaggan
19-03-2012, 22:08
CITAT (Christa @ 19-03-2012, 21:44)  Jag är arg för att höjdarna inom bankvärlden höjer sina redan astronomiska löner samtidigt som de tillåts förstöra hela samhällsekonomin genom att låna ut pengar på ett sätt som skapat en ny lånebubbla.
Dom nämnde löneförhöjningarna på radion i morse. Någon banks direktör fick en löneförhöning med 79% och en annan med 44 % . Varför blev jag inte bankdirektör ?
Hagelstormen som drog in över småländska Höglandet på morgonen
Alexander-VG-zon3
20-03-2012, 10:02
Alla telefonförsäljare som ringer gör mig galen, ringde tidigt i morse, vilket gjorde att jag fick ett brutalt uppvaknande ur min djupa sömn. Vilket gjort att nu har jag ännu mer ont i huvudet och magen än vad jag brukar ha på morgonen.
Hemskt måste du verkligen ha det bekymret ? Jag vet inte om du har fast telefon eller mobil. Jag har bara mobil och får aldrig några sådana samtal. Har du kontaktat leverantören? Det kanske går att blockera på ågot sätt.
Christa
20-03-2012, 15:56
CITAT (*Stintan* @ 19-03-2012, 22:06)  Ekonomin går ju som tåget säger moderaterna  Ja visst är det märkligt att vi gräsrötter förstår mer av hur ekonomin fungerar än dom som styr över oss...
Ugglemormor
20-03-2012, 17:39
Det var la meningslöst att hetsa upp sig igår ----- det blidde hur bra som helst, men har unt i häcken och benen ... men endast muskelvärk som går över ...... so go on !!!!!!.....
malcolm
20-03-2012, 19:46
Började se dubbelt igår eftermiddag och när jag kom till beroendecenter idag berättade jag om mina symptom, de skickade mig med taxi till sjukhuset och där har jag varit hela dage. Var ingen stroke trots allt men jag skall till ett annat sjukhus imorgon. Så himla tyrött att drabbas av det ena efter det andra och jag måpste blunda med dena ögat för att kunna skriva/läsa på datorn.
mamamaggan
20-03-2012, 19:51
Förstår att det är fruktansvärt jobbigt för dig . Nu hoppas vi att de snabbt hittar vad som är fel och kan åtgärda det snabbt.
Eva i Skåne
20-03-2012, 19:51
Du behöver verkligen en tröstekram Malcolm  Jag förstår att du är trött på att aldrig få må riktigt bra. Tur i oturen att det inte var en stroke.
Sånt här gör mig riktigt förbannad finns det ingen möjlihet att organisera bort sådant här. Det är synd om de som är sjuka och synd om personalen. Det är ju jobbigare att vara sjukskriven än att jobba.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|