Motti,
Jag förstår din rädsla och detta med åldrandet osv....
Min släkt på morssidan har massiva hjärt- och kärlproblem och har inte ens träffat min egen morfar som dog hastigt vid 50 år av hjärtinfakt, likaså en del av mina kusiner och mostrar och morbröder och det hemskaste var min väninna som utan förvarning dog ca4 år sedan..... och hann aldrig se sitt första barnbarn som var på väg just då.
Det är inte enkelt att råda i dessa saker och att man kan leva med rädslan i sitt hjärta, men då man känner sig att inte orka dessa reklam ---- "stänger" jag av det i mina tankar, med lite träning funkar det om man annars är harmonisk för tillfället. Jag har en syster som har något i sitt hjärta + att maken ska hjärtopereras nästa månad, så visst är man rädd och länner sig liten i perioder som dessa......
Min mor vaknade inte ur narkosen förra sommaren, hennes hjärta var för dålig och jag fick ta beslutet att stänga av maskinerna ....... det var/gör ont! Tröstar mig med att nu lider hon inte längre, blev 89 år.
Tre ås sedan fick jag ligga på inf. klin. för en dubbel lunginflammation och in kommer en ung läkare som först läser i mina papper och sedan säger till mig; - "du borde tänka på din ålder."
Snabbt som attan drog jag ner astmamasken och sade; -" då får du skriva ut antidepressiva om jag ska börja tänka på det också!"
Han stack ut som en oljad blixt.... ska man tänka sånt med sin astma vid ca.55? Det hade jag ändå fått utan min ålder..... man kan le åt det, men då ilsknade jag till.....
Jag hoppas att du hittar en metod att inte slita på dig allt det som kommer ur TV, du behöver dina krafter och omtanke till dina nära och kära och lita på att inget sker utan mening, om det går........