Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

75 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Argtråden, Vad gjorde dig arg i dag ?
          KRT
          Inlägg 25-04-2012, 12:15
          Länk hit: #121

Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem nr: 26 121

Är arg för att SMHI aldrig kan få sina prognoser rätt. Ända fram till i kördags kväll skulle söndagen bli fin (så man planerade ju efter det) men lördag kväll ändrade de sig och det skulle nu bli regn hela söndagen sad.gif

Är dessutom arg för att det ösregnar när jag vill arbeta med växthuset och det ser mer ut som en swimmingpool än ett blivande växthus, vilket grannen påpekade när han tittade förbi ranting.gif

--------------------
          Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 25-04-2012, 12:41
          Länk hit: #122

Gäster

Men vänd på det hela åt din dumma granne ------ säg att du bygger ett kombi nerad bassäng och växthus, men tänker att försvåra insyn mot honom ........... giggle.gif
          Men ärligt sagt det ÄR tröttsamt med detta väder när man så gärna vill få något gjort utomhus, så jag förstår dig mer än väl..... trostar.gif

Citera
          fvd
          Inlägg 25-04-2012, 22:33
          Länk hit: #123

Medlem
          Antal inlägg: 1 371
          Medlem nr: 25 623

Jag förstår också tycker att det blir så krångligt när man inte kan gå ut och in och fixa utan att klä på sig varje gång. Men ärligt talat det är väl vädret det mest meningslösa man kan vara arg på. Det går ju inte att påverka,

--------------------
          Zon 1

Citera
          heinrich_stubel
          Inlägg 25-04-2012, 22:50
          Länk hit: #124

Gäster

CITAT (KRT @ 25-04-2012, 13:15) *
          Är arg för att SMHI aldrig kan få sina prognoser rätt. Ända fram till i kördags kväll skulle söndagen bli fin (så man planerade ju efter det) men lördag kväll ändrade de sig och det skulle nu bli regn hela söndagen sad.gif

Är dessutom arg för att det ösregnar när jag vill arbeta med växthuset och det ser mer ut som en swimmingpool än ett blivande växthus, vilket grannen påpekade när han tittade förbi ranting.gif

Då kan du ju odla sjögurkor då rotfl.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 25-04-2012, 22:54
          Länk hit: #125

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Det verkar vara ett svårtolkat väder just nu. Tiodygnsprognosen ändrar sig radikalt varenda dag, ena stund tror de att det kommer ösa ner regn hela veckan, sedan blir det plötsligt uppehåll och kallt och när jag kollade senast skulle det bli fint och över 20 grader varmt. Vis av erfarenhet gissar jag att det kommer småregna, det brukar stämma.

Citera
          heinrich_stubel
          Inlägg 25-04-2012, 22:59
          Länk hit: #126

Gäster

CITAT (Bennys trädgård @ 25-04-2012, 23:54) *
          Haha, ja eller sjögräs! rotfl.gif

Eller vattenkastanjer biggrin.gifbiggrin.gif:D

Citera
          malcolm
          Inlägg 02-05-2012, 20:09
          Länk hit: #127

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Jag är arg på sonens moppe, som många vet ligger jag på sjukhus och kan inte ta mig någonstans och sonen med moped har fungerat som en livlina när jag behövt rena kläder mm. men nu har den lagt av. En kompis var hem till mig och försökte hjälpa grabben utan resultat och idag drog sonen den till en verkstad men det fanns inga tider förrän om en månad. Finns så klart andra verkstäder men hur skall han få dit den är frågan och jag känner ingen med tillräckligt stor bil för ändamålet ändå är det en liten moped, en Ciao som ryms i skuffen på min SAAB 9000 om jag fäller sätena. Skit att moppen skulle gå sönder just nu när den verkligen behövs. ranting.gif

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 02-05-2012, 20:42
          Länk hit: #128

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Och jag blir så "¤#%*&# irriterad på att alla trådar ska sabbas med en massa skit från ett par stycken - och det blir ju inte bättre av att varenda jäkla inlägg måste bemötas.... ranting.gif

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          hattstugan
          Inlägg 02-05-2012, 21:10
          Länk hit: #129

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Instämmer med dig Anki!!

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 02-05-2012, 21:15
          Länk hit: #130

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

CITAT (malcolm @ 02-05-2012, 21:09) *
          Jag är arg på sonens moppe, som många vet ligger jag på sjukhus och kan inte ta mig någonstans och sonen med moped har fungerat som en livlina när jag behövt rena kläder mm. men nu har den lagt av. En kompis var hem till mig och försökte hjälpa grabben utan resultat och idag drog sonen den till en verkstad men det fanns inga tider förrän om en månad. Finns så klart andra verkstäder men hur skall han få dit den är frågan och jag känner ingen med tillräckligt stor bil för ändamålet ändå är det en liten moped, en Ciao som ryms i skuffen på min SAAB 9000 om jag fäller sätena. Skit att moppen skulle gå sönder just nu när den verkligen behövs. ranting.gif

Förstår att det ställer till problem och att du känner dig hjälplös på sjukhuset där du inte kan göra något. Har inte sonen någon stödperson eller liknande som kan hjälpa honom att ringa andra verkstäder? Kanske det finns någon där dom har släp och kan ställa upp och hämta moppen. Det är ju en tuff situation för sonen också att få klara sig själv och moppen är väl hans "frihet" och möjlighet att ordna saker, inte bara när han ska till dig.
          Vet du nåt om hur länge dom vill behålla dig på sjukhuset? Idag hör man mest om folk som inte får vara kvar trots behov.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 02-05-2012, 21:32
          Länk hit: #131

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Anki på Öland @ 02-05-2012, 21:42) *
          Och jag blir så "¤#%*&# irriterad på att alla trådar ska sabbas med en massa skit från ett par stycken - och det blir ju inte bättre av att varenda jäkla inlägg måste bemötas.... ranting.gif

Klaga hos admin, Göran, så kanske det blir bättring, jag har gjort mitt för att få ett bättre forum.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          heinrich_stubel
          Inlägg 02-05-2012, 22:42
          Länk hit: #132

Gäster

CITAT (Anki på Öland @ 02-05-2012, 21:42) *

Hoppas inte att jag är en av de du syftar på. I vilket fall som helst kommer jag bli mindre aktiv här, och sen vill jag än en gång passa på att säga att allt jag skriver inte skall tas på blodigt allvar. Faktan jag skriver ska det, men om jag skulle skriva "sluta upp med de där radförvrängningarna din gamle get", så är det med glimten i ögat, och känner ni inte att ni gjort er skyldiga till det så varför bry sig?

Man måste väl ändå få försvara sina åsikter och lägga in lite fyndiga kommentarer utan att det det blir ramaskri, och någon tror att man hatar dem för att man i en tråd antyder att de har dumma åsikter?

Om någon blivit upprörd på riktigt så kan denne pma mig, så kan jag be om ursäkt (om det är nödvändigt), och då tycker jag ändå inte jag gått ut speciellt mycket hårdare än någon annan. Snarare så att de satte gång en cirkus för de inte tålde mina skämttrådar, och sedan har det eskalerat...

Trist att så pass få klarar av argumentationer och "debatter"

Redigerat av heinrich_stubel: 02-05-2012, 22:42

Citera
          malcolm
          Inlägg 03-05-2012, 02:48
          Länk hit: #133

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Trött på detta ställe dö'r jag ät inöagd,tidigare fick jag Citadon mot den huvudvärk jag har varje kväll men nu har jag fått Alved eftersom man inte skall försöka göra något åt mitt dubbelseende helleron istället som inte hjälper ett dugg och ingen har talat om det för mig heller.Trodde de att de skulle kunna lura mig eller vad...? Klockan är snart fyra på natten och jag har inte sovit en blund och jag funderar på att skriva ut mig sj'lv imorgon

Citera
          silos
          Inlägg 03-05-2012, 09:09
          Länk hit: #134

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Jag är lite arg på att jag numera är så ofta arg på allt möjligt här i livet!
          Mer jag känner äkta glädje destå mera bubblar det upp gammalt skit från mitt inre,men det fina med detta är att jag kan numera bearbeta allt det som kommer upp utan att skylla på en enda människa eller omständighet i mitt liv!
          Så i själva verket är det ju bra att bli både arg och glad och allt däremellan!
          Livet lär sa min pappa och det är en sanning som håller!

Kram på er alla arga medlemmar och alla andra med!
          smiley_small_hug.gif

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 03-05-2012, 10:11
          Länk hit: #135

Gäster

Silos ....... kompiskram.gif

Det är ju så som du beskriver att man kan vara både och, så sånt är livet. Man får nog välja mer nogrannare på den biten som man retar upp sig på och tänka igenom om det är ens värt att slösa sin energi på det som kan få en att bli arg ......... tummenupp.gif

Det är den konstnärssidan i dig som där du kan känna dig lite svängig och det är ju helt ok, så är vi ju som har mer känslighet för saker och ting. Jag känner igen mig i det du beskriver ........ biggrin.gif ..... kram2.gif

Citera
          silos
          Inlägg 03-05-2012, 20:27
          Länk hit: #136

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Ugglemormor @ 03-05-2012, 11:11) *
          Silos ....... kompiskram.gif

Det är ju så som du beskriver att man kan vara både och, så sånt är livet. Man får nog välja mer nogrannare på den biten som man retar upp sig på och tänka igenom om det är ens värt att slösa sin energi på det som kan få en att bli arg ......... tummenupp.gif

Det är den konstnärssidan i dig som där du kan känna dig lite svängig och det är ju helt ok, så är vi ju som har mer känslighet för saker och ting. Jag känner igen mig i det du beskriver ........ biggrin.gif ..... kram2.gif

Hi hi,nog svänger det inom mig så till den grad att det räcker och blir över,men det är bara att acceptera mig själv som jag är och göra mitt bästa att ändra på det som jag förmår ändra på.

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 22-05-2012, 06:10
          Länk hit: #137

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Egentligen blev jag arg igår och inte i dag men skriver nu.

Är arg på sandlådenivån som kan uppstå mellan vuxna människor , i det här fallet inom närmsta släkten .

Tänk om folk kunde tala ut med den de har en konflikt med och inte vara drygt 50 år och springa hem till mamma och beklaga sig och prata skit i stället för att försöka lösa konflikten med den andre parten.

Dessutom lägger sig mamma i och skäller ut den andre parten , skrämmande.

Så djäkla tråkigt är det och det gör mig arg.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Huggorm
          Inlägg 22-05-2012, 08:06
          Länk hit: #138

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (mamamaggan @ 22-05-2012, 07:10) *
          Egentligen blev jag arg igår och inte i dag men skriver nu.

Är arg på sandlådenivån som kan uppstå mellan vuxna människor , i det här fallet inom närmsta släkten .

Tänk om folk kunde tala ut med den de har en konflikt med och inte vara drygt 50 år och springa hem till mamma och beklaga sig och prata skit i stället för att försöka lösa konflikten med den andre parten.

Dessutom lägger sig mamma i och skäller ut den andre parten , skrämmande.

Så djäkla tråkigt är det och det gör mig arg.

Äsch, passa på att vara med och intrigera och ha kul smile.gif

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 22-05-2012, 11:15
          Länk hit: #139

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (Huggorm @ 22-05-2012, 09:06) *
          Äsch, passa på att vara med och intrigera och ha kul smile.gif

Javisst , man ska passa på att ha roligt medan man kan , eller hur ? naughty.gif

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 08-06-2012, 12:45
          Länk hit: #140

Gäster

Blev så arg när jag fick veta att sjukgym. Ska ju ändras till nyare efter vart 8:e vecka vilket inte har skett i mitt fall. Är nu undersökt o väntar på svar. ..... Samtal med min läkare tryggt om en vecka.
          Men läste lusen av min sjukt. Som sen erkände sitt fel.... ranting.gif .men jag ÄR Upprörd av den nonsalansen och tar nu bondpermis fr. Hela skiten...... confused.gif
          Han ville att jag skulle skaffa starkare tabletter för att inte känna smärta så kunde vi köra hårdare.....hur i helskota skulle det då hjälpa mig? ...... devil.gif
          Ok, nu lägger jag det i handlingarna och ser hur det utvecklar sig......... tummenupp.gif

Citera

75 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 06:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon