CITAT (Peztis @ 14-05-2013, 18:34)

Idag är jag arg för att tvättmaskinen har gått sönder - igen! Den lägger av när det är dags att pumpa ut vattnet, något går fel där och för att öppna luckan så måste man manuellt tömma ut allt vattnet.
Har en massa skitiga kläder och löser det akuta behovet genom att tvätta så långt det går i maskinen och sedan skölja rent i duschen... Suck! Tuuuungt arbete och inte alls vad jag behöver just nu, känner jag.
Så nu ska man åter ta beslut om att laga eller köpa nytt.
I förra huset hade vi en Cylinda var nog drygt 10år när jag trodde att det fastnat en behåbygel,vi ringde reparatören som dels tog bort en bygel dels bytte pump eftersom den var trasig,kostnad dryga 1000lappen.Några år senare när vi höll på att flytta var det dags igen,vi valde att köpa en ny.När vi bar ut den gamla såg gubben att en rem hade gått av,kanske hade dett gått än idag om vi hade bytt den!
Mitt råd fråga vad det kostar att felsöka kanske är det något som inte blir så dyrt att laga.
Vad är jag arg för då? Sympatiarg med dej

det är oerhört irriterande när tvättmaskinen pajar och då har man alltid som mest i tvättkorgen!!