Arg eller arg ?
En av grannarna vid sommarstugan gick över gränsen förra veckan. Han tänkte klippa ner delar av häcken som står på min tomt. Den står inte på gränsen utan nästan 4 meter in på tomten. Han tyckte den skymde men om han håller sig på sin sida av vägen så ser han alldeles utmärkt.
Vi tycker definitivt inte att den skymmer fast det är vi som kör närmast den.
Just den här grannen har betett sig tråkigt förut , t ex fällt träd in på min tomt utan att be om lov, haft kommentarer om hur taket på min stuga ser ut ( svart plåttak där färgen börjat blekas ) , klagat på att gäster parkerat bilarna på min tomt för att han inte kommer ut då osv osv.
Vi äger varsin halva av infartsvägen till våra tomter och bilarna stod gott och väl på min halva men på hans halva hade en annan granne låtit sina gäster parkera . Där gick inte att komma fram men han bad inte dem att flytta på sina bilar , som alltså stod på hans tomt , utan vi skulle flytta från min tomt så att han och hans fru kunde ta sig fram .
Så tråkigt att ha det så här men det måste finnas gränser för vad man ska stå ut med.
Bråkar han mera så kommer jag att anmäla till kommunen att han byggt en friggebod c:a 75 - 100 cm från gränsen mellan våra tomter utan att ha frågat mig. Ena långsidan av boden står utanför hans tomt och hindrar mig och andra från att ta en stig ner till sjön.
Han har också tagit ner c:a 10 träd långt utanför sin tomtgräns utan tillstånd, träden ägs i princip av våran samfällighet , och sedan kom hans svärfar och tog reda på träden för att ha dem till ved.
Usch vad jag tycker illa om småpåvar som tror att de kan göra som de vill !
CITAT (Monarda @ 24-06-2013, 19:39)

Jag är både arg och sur, milt sagt, på Radiotjänst som tvingar folk att betala TV-licens för datorinnehav. Sonen, som studerar, blev uppringd en kväll av en nisse från sagda ställe och tillfrågades om han hade dator och nu ska han alltså betala 2076 kr per år för något som han inte nyttjar. Varför ska man betala för något man inte bett om? Undrar hur det här fungerar i andra länder? Kanske vore en fråga för EU? Tycker synd om alla som studerar och kanske inte har det så fett, för det finns väl ingen i dag som inte har dator för sina studier. Det här inbjuder verkligen till oärlighet.
Man ska väl dessutom betala för att man har mobil även om man inte kan se TV i mobilen ?!
När det gäller din son så skulle du kunna göra så att han slipper betala genom att skänka honom en gammal TV. Den är fortfarande din , han lånar den bara , och om du betalar TV-licens så får du ha din TV var du vill d v s även hos din son utan att betala en till licens.
Redigerat av mamamaggan: 24-06-2013, 18:58