Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

75 sidor V  « < 66 67 68 69 70 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Argtråden, Vad gjorde dig arg i dag ?
          Anki på Öland
          Inlägg 25-06-2013, 07:51
          Länk hit: #1341

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (mamamaggan @ 24-06-2013, 23:18) *
          Kollade detta mycket noga när våran son flyttade för att studera. Jag har rätt att ha min TV var jag vill så jag köpte en begagnad TV i mitt namn och så fick den stå hos sonen.

Då menar du alltså att man måste ha en licens till om man har TV i sommarstugan eller i husvagnen eller ................

Sorry Mamamaggan, från radiotjänst sida - vem ska betala TV-licens: "Alla hushåll/företag som äger, hyr eller lånar en tv-mottagare ska betala radio- och tv-avgift..."
          Jag menar, det var väl i sonens hem TVn stod inte i ditt.

Redigerat av Anki på Öland: 25-06-2013, 07:52

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 25-06-2013, 08:10
          Länk hit: #1342

Medlem

CITAT (Monarda @ 24-06-2013, 19:39) *
          Jag är både arg och sur, milt sagt, på Radiotjänst som tvingar folk att betala TV-licens för datorinnehav. Sonen, som studerar, blev uppringd en kväll av en nisse från sagda ställe och tillfrågades om han hade dator och nu ska han alltså betala 2076 kr per år för något som han inte nyttjar. Varför ska man betala för något man inte bett om? Undrar hur det här fungerar i andra länder? Kanske vore en fråga för EU? Tycker synd om alla som studerar och kanske inte har det så fett, för det finns väl ingen i dag som inte har dator för sina studier. Det här inbjuder verkligen till oärlighet.

Är också minst sagt förb***ad för detta - har själv gjort ett aktivt val för drygt 2 år sen när min gamla tjock-TV gick sönder att jag inte vill ha TV i huset. Har ett mobilt bredband med rätt dålig mottagning så t.o.m. om jag tittar på något på youtube kan det svaja och jag har inte tillräckligt med gb (eller hur man nu säger) för att kunna titta på TV - när TVn gick sönder lyssnade jag på radio genom datorn och tänkte inte på att det också tog gb så efter 5 dagar hade jag förbrukat månadens gb så jag fick fortsätta på samma hastighet som mitt gamla modem.... men framför allt, jag tittar inte på TV i min dator men ska betala 2000 för ingenting sad.gif

--------------------
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          pejori
          Inlägg 25-06-2013, 09:27
          Länk hit: #1343

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Anki på Öland @ 25-06-2013, 08:51) *
          Sorry Mamamaggan, från radiotjänst sida - vem ska betala TV-licens: "Alla hushåll/företag som äger, hyr eller lånar en tv-mottagare ska betala radio- och tv-avgift..."

Det är fördjävligt att dom gör så här.
          Får dom som dom vill, ska du snart betala för telefonen och surfplattan också... (fortfarande undantagna, tills dom kommit)

CITAT (mamamaggan @ 24-06-2013, 22:50) *
          Nu missförstod du pejori.
          Om man som anhörig betalar TV-licens så har man rätt att låta en av de TV-apparater man äger stå hos t ex sin son utan att sonen behöver betala licens . Han äger inte TV:n , det gör någon nära anhörig som redan betalar licens .
          Jag gjorde så när våran son studerade och det var alltså tillåtet. När han sedan började jobba och köpte egen TV så fick naturligtvis han betala egen licens.

Har man en TV där licensen betalas av någon så behöver sonen inte betala licens för datorn.
          Samma princip som att ha TV i sommarstugan eller husvagnen eller någon annanstans utan att betala licens en gång till .

Så länge han är skriven på din adress, slipper han. (sommarstugan ingår i din licens) Men flyttar han, blir han egen licensägare.

Redigerat av pejori: 25-06-2013, 09:25

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-06-2013, 10:19
          Länk hit: #1344

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (pejori @ 25-06-2013, 10:27) *
          Det är fördjävligt att dom gör så här.
          Får dom som dom vill, ska du snart betala för telefonen och surfplattan också... (fortfarande undantagna, tills dom kommit)

Så länge han är skriven på din adress, slipper han. (sommarstugan ingår i din licens) Men flyttar han, blir han egen licensägare.

Många andra har lagt in en inloggning på webbsidorna där bara de som betalar kan logga in. Detta har dock inte rikspuckona på SVT riktigt listat ut hur man gör än så då måste alla som på nått sätt kan surfa betala till dem... angry.gif

Att komma till slutsatsen att en dator är till för att se på SVTs kanaler vill jag påstå är ganska så intelligensbefriat.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 25-06-2013, 12:16
          Länk hit: #1345

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (Anki på Öland @ 25-06-2013, 08:51) *

Han lånade inte en TV , jag hade MIN TV placerad där och det hade jag rätt till precis som jag har rätt att ha den i sommarstugan eller husvagnen eller ............................

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 25-06-2013, 18:50
          Länk hit: #1346

Medlem

CITAT (mamamaggan @ 25-06-2013, 13:16) *
          Han lånade inte en TV , jag hade MIN TV placerad där och det hade jag rätt till precis som jag har rätt att ha den i sommarstugan eller husvagnen eller ............................

Om det var han som stod för och var skriven i lägenheten var det han som lånade TVn. Din ägandes sommarstuga eller din husvagn gör du va du vill med men i hans lägenhet är det han som lånar saker till.

--------------------
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          malcolm
          Inlägg 22-07-2013, 10:12
          Länk hit: #1347

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Är arg på lönetjänster på mitt jobb som inte kan spotta fram ett enkelt intyg så jag kan få pengar från A-kassan, har väntat i snart två veckor nu men fortfaqrande inte fått något. Ringde nu på morgonen och det sa att de jobbar på det. angry.gif

Citera
          skånepåg
          Inlägg 22-07-2013, 10:47
          Länk hit: #1348

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

Jag sa upp tv-licensen förra veckan för har inga tv-kanaler om jag inte skaffar box och parabol, jag har inte ens en telefonledning till lilla stugan så använder mobilt bredband.
          Tele2 är nog de enda som fortfarande erbjuder 80gig datatrafik? Och det räcker till en hel del om man inte streamar filmer och musik dygnet runt och laddar ner stora filer http://www.tele2.se/mobilt-bredband/abonnemang.aspx och skulle det inte räcka är det bara att fylla på med extra data.
          Här finns lite tips på hur man förbättrar täckning och rikta dongeln mm. http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.471797/sa...mobila-bredband

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Monarda
          Inlägg 03-08-2013, 18:57
          Länk hit: #1349

Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem nr: 5 125

SJ:s biljettbokning fungerade inte förra veckan när sonen skulle boka biljett. Nu visade det sig i efterhand att han fått betala även för den första biljetten där bokningen till synes inte gick igenom. SJ betalar inte tillbaka om dom inte får bokningsnumret, som han aldrig fick. Nu handlar det inte om några stora pengar för hans del men det finns säkert dom som drabbats värre. Kanske banken får ersätta eftersom det är kortbetalning? Någon påstod att biljettbokningen är outsorcad till Indien, vet ej om det stämmer.

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 06-08-2013, 16:56
          Länk hit: #1350

Medlem

Kylskåpet i sommarstugan har lagt av. Vi beställde ett nytt hos en affär här i stan . De skulle hört av sig som i går och leverera i dag.

Inte ett ljud har vi hört . Tycker de skulle höra av sig om det blivit några problem , men icke !

Får kontakta dem i morgon så får vi se vad de säger.

Inte första gången den affären missköter sig , vi brukar inte handla där av den anledningen , men så tänkte vi prova eftersom den affär vi brukar handla i inte finns längre.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 06-08-2013, 20:32
          Länk hit: #1351

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Förstår din irritation Mamamaggan. Dålig stil. Dessutom är ju kylskåpet absolut nödvändigt i sommarvärmen

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 06-08-2013, 20:56
          Länk hit: #1352

Medlem

Nu är kylskåpet levererat !!! De ringde kvart i nio ( !!! ) och undrade om de skulle leverera kylskåpet här hemma .

Nu har vi bara en mil till stugan så jag propsade på att det skulle levereras i kväll och så blev det.

Dålig stil i alla fall ! :-(((

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Hans-erik
          Inlägg 06-08-2013, 23:20
          Länk hit: #1353

Gäster

Är arg över alla nedskärningar i skolan. Blir både sämre för elever och lärare. mad.gif

Denna terminen var jag så trött så jag kopplade av genom att dricka norrlandsguld efter arbetsdagen. Ibland har tom tanken slagit mig att ha ett pack norrlandsguld i lärarfacket att smutta på under rasterna, men det har av förståeliga skäl hittills stannat på idéstadiet

Citera
          skånepåg
          Inlägg 07-08-2013, 07:26
          Länk hit: #1354

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

Har man ingen elektricitet som kan driva ett kylskåp så bygger man ett som fungerar utan http://gizmodo.com/5935104/how-to-make-an-...ee-refrigerator tummenupp.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          hattstugan
          Inlägg 07-08-2013, 17:15
          Länk hit: #1355

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Arg för att jag har haft inbrott och fått dator, kamera och ev smycken stulna idag!

Får inte vara hemma så jag är i dotterns lägenhet nu!

Citera
          gunsta
          Inlägg 07-08-2013, 17:39
          Länk hit: #1356

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

CITAT (hattstugan @ 07-08-2013, 18:15) *
          Arg för att jag har haft inbrott och fått dator, kamera och ev smycken stulna idag!

Får inte vara hemma så jag är i dotterns lägenhet nu!

Men så tråkigt Hattstugan trostar.gif

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          Natur liv
          Inlägg 07-08-2013, 17:47
          Länk hit: #1357

Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem nr: 43 937

CITAT (hattstugan @ 07-08-2013, 18:15) *

Ja, då har du verkligen anledning att vara arg. Trist!

--------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.

Citera
          Peztis
          Inlägg 07-08-2013, 17:48
          Länk hit: #1358

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Åh fy, hattstugan! Det där är en skräck man har! Att komma hem och se att en eller flera idioter varit där. Kom hem för några timmar sedan efter att varit borta nästan en vecka och jag är lite nojjig innan jag ser att huset står kvar och att inget blivit rört.

Usch vad tråkigt!

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          Irene_L
          Inlägg 07-08-2013, 17:55
          Länk hit: #1359

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

Men fyyy, hattstugan! sad.gif Så trist! thumbdown.gif

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          hattstugan
          Inlägg 07-08-2013, 17:59
          Länk hit: #1360

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Ja verkligen trist! Framförallt som mitt hus inte syns annat än från luften så jag har mina misstankar om vilka som gjort det!

Polisen konstaterade att det var inte deras vanliga tjuvar som varit framme! Tjuvarna tog nämligen snabbkaffe och mina cig också!

Citera

75 sidor V  « < 66 67 68 69 70 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-06-2026, 22:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon