CITAT (hattstugan @ 09-01-2014, 20:02)

Arg för att jag ska enligt soc leva på 200 kr den här månaden!
Hur räknar dom egentligen!!
Säger som flera här, hade du bara bott lite närmare hade du varit varmt välkommen att dela middag med oss, bedrövligt att man skall behöva vara så utsatt, 200 kronor räcker ju ingenstans, det borde tom soc fatta

CITAT (skånepåg @ 30-12-2013, 20:29)

Ta upp fallet, med andra ord lägga på luren och glömma det.
Den vanliga historien, jag ringer min vårdcentral och läkare flera gånger om dagen i veckor för påminna saker som de glömmer 3-4 gånger om dagen, bor ju mitt ute i skogen och kan inte ta mig nånstans säger läkaren att receptet är inskickat klockan 9 på morgonen ska man inte behöva gå till apoteket bredvid vårdcentralen 14.00 och se att där inte är nåt recept och påminna VC personligen för att hålla på att ringa till klockan 18:00 då helt plötsligt glömt att ringa tillbaka och berätta, bra när jag har 1 mil till närmsta apotek och kan ta mig dit 2 gånger i månaden när min pappa eller styvmamma kör som bor 3 mil bort, blir inte så stora omvägar om de ska köra flera gånger i veckan bara för de leker med ens liv.
En vacker dag får de sig en jävla lusing för det vänliga bemötande till en sjuk människa som knappt kan gå!
Nej fan ta vården, och nu ska de spara in på hemtjänsten så istället för att min mamma ska få varm lagad mat varje dag och sällskap ska hon få en påse med micromat en gång i veckan som hon ska frysa in som de bara lämnar vid dörren.
Fy fan för dem........
Begriper inte att vart vår omsorg m sjuka och äldre är på väg, det är ju inte mycket som blir bättre, snarare tvärt om... allt i besparingarnas heliga namn. Men vart går då alla pengar? Vi betalar dryga skatter, någonstans borde det finnas ett överskott tycker jag, så det räcker till de som verkligen behöver.