Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

75 sidor V  « < 71 72 73 74 75 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Argtråden, Vad gjorde dig arg i dag ?
          malcolm
          Inlägg 10-01-2014, 10:20
          Länk hit: #1441

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Arg för att NIX inte verkar ha någon effekt, telefonförsäljarna ringer ändå. ranting.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 10-01-2014, 12:17
          Länk hit: #1442

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Kolla så inte ditt strul med telefonen har påverkat Nix, beställ igen. Det tar några månader innan det verkar.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          skånepåg
          Inlägg 11-01-2014, 03:55
          Länk hit: #1443

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

NIX har föga liten effekt, jag har använt det i många år förr innan jag sa upp telefonen förr slippa skitet och billigare med bara mobil och då med appar med telefonregister som spärrar telefonförsäljarnas alla nummer tummenupp.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          malcolm
          Inlägg 11-01-2014, 12:00
          Länk hit: #1444

Medlem

Nu har jag spärrat både den fasta telefonen och mobilen, får se om det hjälper...

Citera
          Solstormig
          Inlägg 11-01-2014, 15:12
          Länk hit: #1445

Medlem
          Antal inlägg: 68
          Medlem nr: 79 300

Om man är med i nix så får företag där man tidigare varit kund ringa. Nu får jag ibland samtal från andra företag men som ingår i samma koncern. Svärord! Är det verkligen tillåtet? Då är det ju inte samma företag längre.

En gång när jag jobbat sent och låg och sov länge på morgonen så blev jag väckt av just en sådan försäljare. Googlade företaget, hittade chefens namn (ovanligt namn, ensam om det i Sverige), och ringde honom klockan 1 på natten. Tyvärr svarade ingen.

--------------------
          Solstormig

fd Solstorm

Citera
          Biggan_
          Inlägg 12-01-2014, 15:16
          Länk hit: #1446

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (hattstugan @ 09-01-2014, 20:02) *
          Arg för att jag ska enligt soc leva på 200 kr den här månaden!
          Hur räknar dom egentligen!!

trostar.gif Du är välkommen hem till mej på pizza i kväll vid 17-tiden! Bifogad bild

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Monaxe
          Inlägg 12-01-2014, 16:58
          Länk hit: #1447

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

CITAT (hattstugan @ 09-01-2014, 20:02) *
          Arg för att jag ska enligt soc leva på 200 kr den här månaden!
          Hur räknar dom egentligen!!

Säger som flera här, hade du bara bott lite närmare hade du varit varmt välkommen att dela middag med oss, bedrövligt att man skall behöva vara så utsatt, 200 kronor räcker ju ingenstans, det borde tom soc fatta sad.gif

CITAT (skånepåg @ 30-12-2013, 20:29) *
          Ta upp fallet, med andra ord lägga på luren och glömma det.
          Den vanliga historien, jag ringer min vårdcentral och läkare flera gånger om dagen i veckor för påminna saker som de glömmer 3-4 gånger om dagen, bor ju mitt ute i skogen och kan inte ta mig nånstans säger läkaren att receptet är inskickat klockan 9 på morgonen ska man inte behöva gå till apoteket bredvid vårdcentralen 14.00 och se att där inte är nåt recept och påminna VC personligen för att hålla på att ringa till klockan 18:00 då helt plötsligt glömt att ringa tillbaka och berätta, bra när jag har 1 mil till närmsta apotek och kan ta mig dit 2 gånger i månaden när min pappa eller styvmamma kör som bor 3 mil bort, blir inte så stora omvägar om de ska köra flera gånger i veckan bara för de leker med ens liv.
          En vacker dag får de sig en jävla lusing för det vänliga bemötande till en sjuk människa som knappt kan gå!
          Nej fan ta vården, och nu ska de spara in på hemtjänsten så istället för att min mamma ska få varm lagad mat varje dag och sällskap ska hon få en påse med micromat en gång i veckan som hon ska frysa in som de bara lämnar vid dörren.
          Fy fan för dem........

Begriper inte att vart vår omsorg m sjuka och äldre är på väg, det är ju inte mycket som blir bättre, snarare tvärt om... allt i besparingarnas heliga namn. Men vart går då alla pengar? Vi betalar dryga skatter, någonstans borde det finnas ett överskott tycker jag, så det räcker till de som verkligen behöver.

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          skånepåg
          Inlägg 12-01-2014, 17:40
          Länk hit: #1448

Medlem

CITAT (Monaxe @ 12-01-2014, 16:58) *
          Säger som flera här, hade du bara bott lite närmare hade du varit varmt välkommen att dela middag med oss, bedrövligt att man skall behöva vara så utsatt, 200 kronor räcker ju ingenstans, det borde tom soc fatta sad.gif
          Begriper inte att vart vår omsorg m sjuka och äldre är på väg, det är ju inte mycket som blir bättre, snarare tvärt om... allt i besparingarnas heliga namn. Men vart går då alla pengar? Vi betalar dryga skatter, någonstans borde det finnas ett överskott tycker jag, så det räcker till de som verkligen behöver.

Pengarna går ner i politikernas fickor och deras utgifter med räkningar och lyxresor allt som en vanlig svensson hårt jobbar för och till mutor till alla möjliga människor som byggherrar och bostadsbolag mm. tummenupp.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 12-01-2014, 18:57
          Länk hit: #1449

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Mina föräldrar berättade idag att deras pensioner sänkts med ca 175:- per person. Det är skandal att våra gamla ska få försämrad standard gång efter gång ranting.gif

Citera
          hattstugan
          Inlägg 12-01-2014, 22:16
          Länk hit: #1450

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Tack för alla middagserbjudanden!
          Ska överklaga soc-beslutet bara jag lugnat mig lite till! Annars är risken att det blir en novell av det!

Ja varför ska de sämst bemedlade betala jämt?

Citera
          theseraphim
          Inlägg 12-01-2014, 22:38
          Länk hit: #1451

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

Vart skatterna går utöver de vanliga kostnaderna tex vård, skola osv så går en hel del att betala statsskicken som ligger på ca 1200 miljarder eller runt 35% BNP om jag inte minns fel vilket är bra. Problemet är i grund o botten(vilket varit ett problem innan Reinfeldt och för många andra länder) är att vi blir allt äldre och mår allt bättre längre vilket har lett till att kostnaderna ökat enormt samtidigt som andra kostnader också ökat då vissa problem tex nya skolor osv inte byggdes redan på 80-90 talet då behovet fanns utan allt har konstant skjutits på framtiden. Man kan ju inte heller bara höja skatterna enormt bara för att tro att det ska lösa problem, såvida inte lönerna följer med så kommer folk ha mindre pengar i kassan samtidigt som kostnaderna för anställda går upp vilket skulle leda till högre arbetslöshet osv osv.
          Vad som gör mig arg idag.... -12 grader och barmark!

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 13-01-2014, 13:27
          Länk hit: #1452

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Eva i Skåne @ 12-01-2014, 18:57) *
          Mina föräldrar berättade idag att deras pensioner sänkts med ca 175:- per person. Det är skandal att våra gamla ska få försämrad standard gång efter gång ranting.gif

Det retar oss också men det är tyvärr den fina pensionsuppgörelse på 90 talet.

Citera
          hattstugan
          Inlägg 14-01-2014, 13:43
          Länk hit: #1453

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Irriterad för att man envisas med att säga bröstfile om fågelbröst! En fågel har INGEN file!
          Samma sak om ytterfile som är benfri kotlett! Ett fyrbent djur har endast TVÅ filer!

Citera
          malcolm
          Inlägg 14-01-2014, 14:06
          Länk hit: #1454

Medlem

Samma med fiskfilé, en fisk har väl inga filéer.

Citera
          skånepåg
          Inlägg 15-01-2014, 17:31
          Länk hit: #1455

Medlem

CITAT (hattstugan @ 14-01-2014, 13:43) *
          Irriterad för att man envisas med att säga bröstfile om fågelbröst! En fågel har INGEN file!
          Samma sak om ytterfile som är benfri kotlett! Ett fyrbent djur har endast TVÅ filer!

Klart det gör, att fileea är ett styckningsord/sätt för det finaste köttet som blivit populärt men folk blir dummare nu för tiden så de vet inte ens hur man stänger en aladdin ask och andra liknande och mycket mer så de måste få allt undervisat i tidningar och tv och annan media så de har enkelt förkortat det för de enklare människor med att skriva att en filee är en filee, inget mer behövs bara det står där men man kanske skulle infoga länkar till hur de görs och vad det är som tex mjölk kommer från kor och din nyttiga McDonalds hamburgare likaså, eller rättare sagt knappt hälften av din mcdonalds hamburgare är kött från ko wink.gif
          Men här är en bra länk till de fördummade människorna, inte dig eller oss som kan och vet hur världen fungerar utan blondinbellas senaste smink eller vad fan som helst..... Lika mycket onödig information här som där som folk borde veta men vad lär man sig i skolan eller av andra människor nu för tiden?
          Skit samma orka engagera sig i deras dumheter, kolla här hur man fileear en kyckling istället smile.gif http://www.svenskfagel.se/?p=794

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          theseraphim
          Inlägg 15-01-2014, 18:43
          Länk hit: #1456

Medlem

En liten rättelse så består McD hamburgare till ca 98% kött medans Sibylla, Scan och Max har av de större aktörerna minst bara runt 80%( Max har runt 75%) mest har Burger King med 100%. Däremot chicken nugget är det väldigt varierat innehåll där har McD runt 75-80% kyckling medans Max har 30%. Vad som gör mig arg idag...all modd o sörja på min nya bil:(

Citera
          Biggan_
          Inlägg 15-01-2014, 23:29
          Länk hit: #1457

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (skånepåg @ 15-01-2014, 17:31) *
          Klart det gör, att fileea är ett styckningsord/sätt för det finaste köttet som blivit populärt men folk blir dummare nu för tiden så de vet inte ens hur man stänger en aladdin ask och andra liknande och mycket mer så de måste få allt undervisat i tidningar och tv och annan media så de har enkelt förkortat det för de enklare människor med att skriva att en filee är en filee, inget mer behövs bara det står där men man kanske skulle infoga länkar till hur de görs och vad det är som tex mjölk kommer från kor och din nyttiga McDonalds hamburgare likaså, eller rättare sagt knappt hälften av din mcdonalds hamburgare är kött från ko wink.gif
          Men här är en bra länk till de fördummade människorna, inte dig eller oss som kan och vet hur världen fungerar utan blondinbellas senaste smink eller vad fan som helst..... Lika mycket onödig information här som där som folk borde veta men vad lär man sig i skolan eller av andra människor nu för tiden?
          Skit samma orka engagera sig i deras dumheter, kolla här hur man fileear en kyckling istället smile.gif http://www.svenskfagel.se/?p=794

Apropå filé

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          skånepåg
          Inlägg 16-01-2014, 18:27
          Länk hit: #1458

Medlem

CITAT (theseraphim @ 15-01-2014, 18:43) *
          En liten rättelse så består McD hamburgare till ca 98% kött medans Sibylla, Scan och Max har av de större aktörerna minst bara runt 80%( Max har runt 75%) mest har Burger King med 100%. Däremot chicken nugget är det väldigt varierat innehåll där har McD runt 75-80% kyckling medans Max har 30%. Vad som gör mig arg idag...all modd o sörja på min nya bil:(

Jag undrar det då det bara är ihop blandat malet olika kött till en sörja med kemikalier för att bli av med bakterier och massa annat för bli av med allt ben och blod med ännu menar kemikalier, smaklig måltid thumbdown.gif https://www.youtube.com/watch?v=dCqKl4Q3hW4

Redigerat av skånepåg: 16-01-2014, 18:28

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          theseraphim
          Inlägg 16-01-2014, 23:30
          Länk hit: #1459

Medlem

Har ju testats ett antal gånger i oberoende tester och de visar alla samma sak, sen vilket kött man använder sig av är en annan femma. I lithells och Max fanns det spår av tillsatser vet jag när jag läste. Vad som gjorde mig arg idag...folk som kör avsiktligt som dårar i snömodden, jäkla volvoraggarpack!!! Utsätta andra för total livsfara bara för man vill slira runt med en neandertalartrimmad 740!

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 17-01-2014, 01:44
          Länk hit: #1460

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 29 572

Den offantligt dåliga "debatten" på svt. Man kan ju undra var de gräver fram alla idioter. Suck...

Citera

75 sidor V  « < 71 72 73 74 75 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-06-2026, 22:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon