|
|
  |
Argtråden, Vad gjorde dig arg i dag ? |
|
|
Ugglemormor
|
01-09-2012, 15:25
|
Gäster

|
Jag är tvärilsken på min jäkla rygg!!!  och personer som inte vill förstå eller ge stöd ........ Sjukgymn. fick på moppen av maken och nu hotas han med ett ytterligare anmälning av felbeh. Jag kunde varit i bättre skick om han hade ansträngt sig, lyssnat på mig när jag bad om nya övningar ......" äsch, det tar vi nästä gång" ...  .. var ett stående uttryck från hans sida. Helt klart hade jag varit i bättre form till nästa operation om han skulle skött det hela ordentligt...... flera än jag har klagat om samma sak. Jag är riktigt arg för att nu inte ens kunna gå ordentligt till toa osv. osv. .... förlamad på vä sida och inte så speciellt munter just nu. Även jag skulle kunna hjälpa/ge tips till andra drabbade, men det funkar ju inte här, endast irl......  Just nu känns allt meningslöst ...... Det kommer att bli en annan sjukgymn. om jag kommer hem livet i behåll eller har ens orken att vilja leva med detta vidare ............
Redigerat av Ugglemormor: 01-09-2012, 15:26
|
|
|
|
|
01-09-2012, 15:39
|

Medlem
Antal inlägg: 5 616
Medlem nr: 48 334

|
CITAT (Ugglemormor @ 01-09-2012, 16:25)  Just nu känns allt meningslöst ...... Det kommer att bli en annan sjukgymn. om jag kommer hem livet i behåll eller har ens orken att vilja leva med detta vidare ............  Ge inte upp, kämpa på. Allt gott till dig Ugglemormor
Redigerat av gunsta: 01-09-2012, 15:41
--------------------
Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
|
|
|
|
Ugglemormor
|
01-09-2012, 17:02
|
Gäster

|
Tack gunsta, Men det kan bli för mycket av det man inte hade väntat sig, det känns precis som jag beskrev, men man får väl se hur det hela går. Det ser inte så ljust ut just nu uppepå all sogarbete är det lätt att man bara faller och inte orkar att bry sig......... Ville enbart veta mer om olika möjligheter, men blev förnedrad av vissa i Anmas tråd. Ville ingen illa......
|
|
|
|
|
01-09-2012, 17:07
|

Medlem
Antal inlägg: 5 616
Medlem nr: 48 334

|
CITAT (Ugglemormor @ 01-09-2012, 18:02)  Ville enbart veta mer om olika möjligheter, men blev förnedrad av vissa i Anmas tråd. Ville ingen illa...... Jag förstår att du kände dig förnedrad - ledsamt att stämningen är sådan.
--------------------
Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
|
|
|
|
Ugglemormor
|
01-09-2012, 18:40
|
Gäster

|
hej gunsta,...... Det finns så mycket som vi kan göra för varandra och säkert finns det personer med liknande skador som jag har, och jag vill dela med mig om jag nu skulle få något nytt sätt att komma till rätta med dessa beskymmer. Det är inte så lätt att vara till hjälp om man ser "över axeln" på mig, för jag har ett stort hjärta, men jag har också mina gränser vad jag tänker ta emot. Just nu är det inte mycket med mitt tålamod, så jag håller mitt PM öppet och kollar med jämna mellanrum, men orkar inte vara mer just nu i forumet. Det finns några som vill att jag flippar ur för att få gotta sig, men jag tänker inte ge det.......
|
|
|
|
|
01-09-2012, 19:09
|

Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559

|
Jag upplever det som väldigt trist att du tar det så.Du verkar inte förstå att man inte bör ta över" trådkapa" andras trådar och använda dessa till egna problem i den utsträckning du gjorde i hennes tråd Det är ju så lätt att starta en egen tråd. I fråga om dina symtom skulle jag gärna se att du startade en egen då du verkar ha multidiagnoser från stelop pelvisdel till Wiplash skada.Du börjar med en skada och slutar med att du har en annan. Det blir svårt att ge råd då.
Redigerat av kerstin z5-6: 01-09-2012, 19:09
--------------------
Kerstin
Ut sementem feceris, ita metes (Cicero)
|
|
|
|
|
02-09-2012, 06:47
|

Medlem
Antal inlägg: 1 990
Medlem nr: 2 991

|
CITAT (kerstin z5-6 @ 01-09-2012, 20:09)  Jag upplever det som väldigt trist att du tar det så.Du verkar inte förstå att man inte bör ta över" trådkapa" andras trådar och använda dessa till egna problem i den utsträckning du gjorde i hennes tråd Det är ju så lätt att starta en egen tråd. I fråga om dina symtom skulle jag gärna se att du startade en egen då du verkar ha multidiagnoser från stelop pelvisdel till Wiplash skada.Du börjar med en skada och slutar med att du har en annan. Det blir svårt att ge råd då. Håller fullständigt med dig Kerstin.
--------------------
Mvh Evelina Odlar numera i zon 4 Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.
|
|
|
|
|
02-09-2012, 12:14
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (kerstin z5-6 @ 01-09-2012, 20:09)  Jag upplever det som väldigt trist att du tar det så.Du verkar inte förstå att man inte bör ta över" trådkapa" andras trådar och använda dessa till egna problem i den utsträckning du gjorde i hennes tråd Det är ju så lätt att starta en egen tråd. I fråga om dina symtom skulle jag gärna se att du startade en egen då du verkar ha multidiagnoser från stelop pelvisdel till Wiplash skada.Du börjar med en skada och slutar med att du har en annan. Det blir svårt att ge råd då. Instämmer. Det är inte fråga om att jävlas utan just att man inte bör ta över andras trådar för att skriva om sina egna problem. Man tröttnar när det händer för ofta. Sen måste jag erkänna att jag ibland har svårt för "tyck synd om mig"-inlägg. Inte för att jag är okänslig men när någon pockar på uppmärksamhet genom att ideligen dra upp sina egna problem och prata om sig själv så orkar man till slut inte bry sig. Man kan faktiskt ha nog med sitt eget trots att man inte skriver så mycket om sig själv i forumet. Att ta illa upp och se sig sedd över axeln för vad andra INTE skriver tycker jag är mycket märkligt.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
Ugglemormor
|
02-09-2012, 16:24
|
Gäster

|
Jag är inte efter några sympatier, de finns ju inte här heller.......... Försöker fråga mig fram om olika möjligheter när det gäller dessa skadetillfällen och hur andra har kunnat få hjälp Är det något fel i det? Då vet jag inte vad ni syslar med egentligen?????? Det finns ju fler sorters skador och smärtor hos flera här i forumet ..... att dela med sig kan hjälpa någon annan och på andra sidan kan man vara verkligen glad för att någon fått hjälp ur "smärthelvetet".......
|
|
|
|
|
02-09-2012, 19:08
|

Medlem

|
I fråga om dina symtom skulle jag gärna se att du startade en egen då du verkar ha multidiagnoser från stelop pelvisdel ,till Wiplash skada.Du börjar med en skada och slutar med att du har en annan. Det blir svårt att ge råd då.
Om du startar en egen tråd är jag övertygad om att kommer att få svar på en del av dina frågor.
--------------------
Kerstin
|
|
|
|
Ugglemormor
|
03-09-2012, 12:25
|
Gäster

|
Låt mig tänka på det hela .........det beror på om jag orkar med det, men kanske finns det några som har gått igenom liknande saker och är villiga att dela med sig, samt jag med det jag får fram fr. läkarna. Multiskador, det hade inte blivit så här illa om man inte hade blivit söndersparkad som barn, då kan en liten skada bli stor när det redan finns tidigare skador vilka jag inte ens minns eller kan sätta samman...... Det som gör mig arg, är alla dessa omständigheterna vilka jag inte kommer att få svar till och att jag trodde mig vara Ok, efter förra höstens op. Nu blir jag enbart arg och deppig........jag var väl inte ämnad att bli någons fotboll ..........
|
|
|
|
|
03-09-2012, 21:56
|

Medlem

|
Det var inte en begäran och önskan från mej,utan ett erbjudande om ett sätt att lösa det för dej.Om du vill..när du vill det.
Och ett hopp om att om du gör en egen tråd så får du svar och slipper trådkapa andras på det sättet.Har inte heller sett att du varit någons fotboll i någon tråd.Tvärtom. Så jag vet fortfarande inte vad du menar?
--------------------
Kerstin
|
|
|
|
Ugglemormor
|
04-09-2012, 09:46
|
Gäster

|
Kerstin, snälla du, jag förstod vad du menade med att jag skulle skapa mig en egen tråd om de skador jag har..... Frågan är om/när jag orkar med det. Det skulle vara intressant att veta hur andra har löst sina och även få råd hur jag skulle orka fortsätta framåt med det hela. Anmas tråd gav mig fler olika synpunkter (räknar inte med mitt OT) att tänka efter och är glad att hon orkade börja med den, att dela med sig..... Jag menade med "fotboll" med all den grova misshandeln som en fullfuxen människa kan hålla på för sin egen nöjes skull med kraftiga kängor på att sparka ett barn. Det finns ingen återvändo, båda är nu döda och jag pratade med prästen om detta att jag inte kunde förlåta det...... hon sade att även att erkänna sin maktlöshet med sorg och ilska för mig vidare till en hel människa när jag inte stoppar undan det i säcken. Jag väntar på ett snabbsvar från mikro-ort under veckan, kanske det börjar ljusna och jag får andra vinklar i detta som jag trodde inte längre kunde ge mig mer........ Blev nästan direkt bra förra gången o SMÄRTFRI. Tack för dina råd o ord, Kerstin, jag tar vara på dem........
|
|
|
|
|
04-09-2012, 14:19
|

Moderator
Antal inlägg: 21 592
Medlem nr: 27 097

|
Inte bara arg!! Utan ledsen för att det är så jä--a tråkigt att se ett trevligt forum självdö pga brister från admin!
|
|
|
|
Ugglemormor
|
04-09-2012, 16:35
|
Gäster

|
Hattstugan,
Ger du mig skulden, eller är det dina allmänna åsikter?
|
|
|
|
|
04-09-2012, 16:44
|

Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674

|
CITAT (hattstugan @ 04-09-2012, 15:19)  Inte bara arg!! Utan ledsen för att det är så jä--a tråkigt att se ett trevligt forum självdö pga brister från admin! Precis vad jag känner just nu
--------------------
Det ska gå.
|
|
|
|
|
04-09-2012, 19:40
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (Myosotis @ 04-09-2012, 17:44)  Precis vad jag känner just nu  Benägen att hålla med!
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
04-09-2012, 20:59
|

Medlem

|
Har jag missat något? jag vet att en del är mindre närvarande , men så är det väl alltid? Folk kommer och går och kommer igen. Man kan ha FB och Trädgårdsriket och odla och Aot samtidigt ..:)Det ena utesluter ju inte det andra.
Virusproblemet är ju trist för de som upplevt detta men det verkar ju vara åtgärdat.För dem som haft problem borde det vara löst nu.
--------------------
Kerstin
|
|
|
|
|
04-09-2012, 21:20
|

Medlem
Antal inlägg: 851
Medlem nr: 8 321

|
Ja, nästan att det ekar när man ropar här!
Men ni som är super-duper trollkänsliga har väl ändå tur. Tror att troll hade gynnats av denna period utan aktivitet från admin. Inte ens troll har nappat, så se det från den ljusa sidan.
--------------------
jävla bladlöss!
|
|
|
|
|
05-09-2012, 08:15
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
CITAT (abbbe @ 04-09-2012, 22:20)  Ja, nästan att det ekar när man ropar här!
Men ni som är super-duper trollkänsliga har väl ändå tur. Tror att troll hade gynnats av denna period utan aktivitet från admin. Inte ens troll har nappat, så se det från den ljusa sidan. en finns visst här...... Läs i småprat
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|