CITAT (Motti @ 29-10-2012, 00:25)

Ja ha !så vi medlemar ska övervaka varandra nu då och annmäla det till Moderatorn ?det har jag inte fattat faktiskt ! I andra Forum är det ju just Moderatorn som ska ha koll över medlemarnas övertramp inte medlemarna själva .
Vi kan inte hålla koll på alla trådar. Stör man sig på ett inlägg har man två val. Antingen håller man tyst om det eller så meddelar man en moderator så den kan titta om regler är brutna mot. Om det är brutet mot regler så modererar vi.
Självklart modererar vi direkt om vi ser nåt som bryter mot regler även om ingen meddelat oss.
Något som inte tillhör god forumsed är att gå till en annan tråd och beklaga sig och namge en medlem som man stört sig på. Det har du nu gjort Motti och det är inte ok.
/ moderator
CITAT (mamamaggan @ 29-10-2012, 00:28)

Vet inte men jag tror att vi båda två , du och jag , gjort ett övertramp. Vi ska inte tillrättavisa varandra utan om vi stör oss på någons inlägg så ska vi anmäla det till en moderator som tar hand om det hela så att det inte spårar ur.
Så har iaf jag uppfattat det .
Precis så. Men det är förståligt att saker är oklara. Vi på odla är inte direkt vana med moderatorer.